Onkohan sinun vauvasi oma vai vaihdokas?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ingalina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Omani oli vierihoidossa alusta asti, eli ei ole vaihtumisen mahdollisuutta :) Olisin omani tunnistanut kyllä muutenkin, samanlainen nenä kuin isällään.
Aika jännä ettei kaikkialla ole vieläkään normina vierihoito.

Alkuperäinen kirjoittaja ei hylkääjä;28147580:
Itse en ymmärrä niitä äitejä, jotka ylipäänsä laittavat vauvan heti ensimmäisenä yönä kylmästi hoitajien kansliaan yöksi, kirkkaiden lamppujen alle muiden vauvojen kanssa riviin huutamaan. Sitten samat mammat paasaavaat työssäkäyviä äitejä, koska vievät päivähoitoon alle 3-vuotiaita kun itse hylkäävät vastasyntyneen! Vihaksi pistää, itse en luopunut lapsesta hetkeksikään kun oli musta putkahtanut, en olis pystynyt ikinä jättämään yöksi mihinkään kun kainalossa oli hänen paikkansa.

Niin, ne tehohoitoon vietyjen lasten äidit onkin hirveitä sikoja. Ja ne leikatut äidit, ja komplikaatioista kärsineet äidit, jotka ovat menettäneet esim. pari litraa verta. Hirveitä sikoja kaikki. Ja ne samat mammathan täällä tietenkin muita syyllistää, vaikka itse ovat kylmiä paskiaisia.

Pitäisikö nyt taas vähän miettiä mitä meinaa sanoa, onko siinä mitään järkeä ja liittyykö se edes mihinkään?

Niin, ne tehohoitoon vietyjen lasten äidit onkin hirveitä sikoja. Ja ne leikatut äidit, ja komplikaatioista kärsineet äidit, jotka ovat menettäneet esim. pari litraa verta. Hirveitä sikoja kaikki. Ja ne samat mammathan täällä tietenkin muita syyllistää, vaikka itse ovat kylmiä paskiaisia.

Pitäisikö nyt taas vähän miettiä mitä meinaa sanoa, onko siinä mitään järkeä ja liittyykö se edes mihinkään?

Kuka puhui tehohoidosta? Ajatteletko, että hoitajien kanslia on tehohoito-osasto? :laugh:

Ei tosiaan tainnut nyt olla puhe vauvoista jotka on viety tehohoitoon, vaan vauvoista jotka viedään kätilöiden kansliaan kun ei jakseta itse hoitaa (ei huvita).
Juuri tuli uutisissa tämän Jyväskylän sairaalan lääkärin haastattelu, jossa antoi ymmärtää että tämä on heillä ihan normi käytäntö.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Kaksi isointa on takuulla mun.

Kolmannesta en voi olla varma, näin hänet vaan ihan vilaukselta kun hän syntyi ja kunnolla vasta parin tunnin päästä teholla, eli siinä välissä olisi voinut vaihtua. Mutta on kyllä ihan samannäköinen kuin sisaruksensa, eli on joko samaa sarjaa tai sitten kaikki kolme on jonkun muun...

Se, miksi tuo tarinan äiti ei sairaalassa katsonut lapsen ranneketta, on mulle täysi mysteeri. Tai miksei isä katsonut. Tai henkilökunta. Miksi vasta kotona kurkkasivat mitä rannekkeessa lukee.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Näin kun kätilö laittoi vauvalle rannekkeen, teki sen sillä tavalla että varmasti ymmärrän että on mun vauva ja mun vauvan ranneke :) Sama ranneke oli vielä kotona ja on tallessa joten eiköhän lapseni ole oma :)

Sama täällä. Kun vauva ei ollut vielä syntynyt, niin kätilö laittoi mulle rannekkeen ennen ponnistusvaihetta. Näytti myös samalla vauvan rannekkeen joka oli tehty valmiiksi, ja tarkistutti mulla vielä tiedot. Ranneke sitten laitettiin vauvalle heti kun oli syntynyt.
Tuolla se ranneke on meillä vieläkin "muistojen laatikossa". Samoin mulla on myös se ranneke joka minulle itselleni on laitettu vastasyntyneenä :)

Sama täällä. Kun vauva ei ollut vielä syntynyt, niin kätilö laittoi mulle rannekkeen ennen ponnistusvaihetta. Näytti myös samalla vauvan rannekkeen joka oli tehty valmiiksi, ja tarkistutti mulla vielä tiedot. Ranneke sitten laitettiin vauvalle heti kun oli syntynyt.
Tuolla se ranneke on meillä vieläkin "muistojen laatikossa". Samoin mulla on myös se ranneke joka minulle itselleni on laitettu vastasyntyneenä :)
Mun vauvojen rannekkeessa lukee nimi (siis sukunimi ja etunimi), sekä syntymäaika kellonaikaa myöden. Mitä teilläpäin lukee, jos rannekkeet voidaan kirjoittaa valmiiksi jo ennen lapsen syntymää?

Itse en ymmärrä niitä äitejä, jotka ylipäänsä laittavat vauvan heti ensimmäisenä yönä kylmästi hoitajien kansliaan yöksi, kirkkaiden lamppujen alle muiden vauvojen kanssa riviin huutamaan. Sitten samat mammat paasaavaat työssäkäyviä äitejä, koska vievät päivähoitoon alle 3-vuotiaita kun itse hylkäävät vastasyntyneen! Vihaksi pistää, itse en luopunut lapsesta hetkeksikään kun oli musta putkahtanut, en olis pystynyt ikinä jättämään yöksi mihinkään kun kainalossa oli hänen paikkansa.

No joo joo. Oma vauvani oli hoitajien kansliassa yötä, kun minut oli kursittu leikkaussalissa kokoon ja olin aivan tillin tallin nukutuksen jäljiltä. Siinä ei paljon vauvaa pidetä kainalossa kun molemmissa käsissä menee tippaletkut ja joka kerta kylkeä kääntäessä alapäästä hulahtaa verta vaippoihin...

Eikä vauva muuten huutanut, minun esikoiseni oli siitä omituinen vauva ettei se itkenyt koskaan.

Mutta trollihan tämä oli joten turhaan minä tähän vastailen.

Mun vauvojen rannekkeessa lukee nimi (siis sukunimi ja etunimi), sekä syntymäaika kellonaikaa myöden. Mitä teilläpäin lukee, jos rannekkeet voidaan kirjoittaa valmiiksi jo ennen lapsen syntymää?

Lukee mun sukunimi ja henkilötunnus, ja joku viiden numeron sarja. Sama siis äidin ja vauvan rannekkeessa.

Sitten vauvan siihen "kärryyn"/sänkyyn tulee lappu jossa lukee esim. Poika Sukunimi, ja syntymäaika ja jotain. On sekin mulla tallessa :)

[QUOTE="vieras";28144687]Minulla on molemmat lapset olleet synnytyssalista saakka minun sylissäni/vieressäni eli vaihtumista ei yksinkertaisesti ole päässyt tapahtumaan kun on vauvat olleet koko ajan valvovan silmäni alla.[/QUOTE]

Oliko vauvasi mukana vessassakin? Aika omituista...

Kyllä likas oli varsinki pienenä niin isänsä/isänsä suvun näköä, että ei voi erehtyä. Mä kyllä itte olin synnytyksen jälkeen niin väsyny, että mulle olis menny läpi jos olis tuotu pesuilta/mittauksilta toinen vauva. Exä kuitenki sano, että olis kyllä heti tunnistanu jos olis tuotu väärä vauva.

Kyllä likkaki oli välillä yön hoitajien kanslias. Ja olipa niinki ettei erään kerran aamulla heti tuotu mulle koska oksensi kuulemma lapsivettä.

Typerää ruveta vinkumaan tässäki asias toisten tekemisistä. Kannattaasko keskittyä enemmän omaan elämään... :whistle:

Mä en tiedä onko nuo tavat muuttuneet (ilmeisesti on), mutta siihen aikaan kun minä synnytin lapseni, niin vauvat nukkuivat öisin vauvalassa. Hoitajat toivat vauvat yöllä kerran tai paristi meille äideille imetettäväksi. En muutenkaan ollut koko ajan vauvan kanssa, vaan välillä hoitsut pitivät vauvaani sylissään siellä kansliassa. Tähän en syytä muista, koska olin ihan kykenevä hoitamaan häntä.

Joten lapseni olisi voinut ihan hyvin vaihtuakin. Kyllä sen vauvan kuitenkin aina tunnisti muiden vauvojen seasta. Lapsessa on sekä isänsä, että minun näköä. Kuin sekoitus meistä ja aina mua ja lasta samannäköisiksi sanotaankin. Eli ei ole vaihdokas ja lisäksi oltiin ihan samannäköisiä vauvoina. Lapsellani on myös erikoispiirre mitä en ole muilla nähnyt, varmaan aika harvinainen.

Esikosta ei kyl voisi olla varma, ellei näkö olisi prikulleen perintöä nyt isompana.

Lähti vastasyntyneen tehohoidossa ollessa rannekekin useaan kertaan hentoisesta kädestä. Mutta vauva tuntui niin omalta että pimeässäkin osasin suunnistaa omaa kohti.

Eri asia tietysti jos olisi ollut lääkepökkyrässä, mistä tässäkin äidillä oli ilmeisesti kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja ei hylkääjä;28148442:
No kruunuko pitäis antaa? Itse en ymmärrä sunlaisia ollenkaan, miten raskitte sen pienen ihmisen jättää heti ensimmäisiksi öiksi oman onnensa nojaan kauas äidistä. Ei vaan ymmärrä.

Ei kukaa sun ymmärrystä oo kaivannukkaa. Sä tässä sitä kruunua haluat...

Olen aivan täysin varma, etteivät vauvani ole voineet vaihtua.Vaikka keskimmäisen hentoisita ranteista ranneke irtoisikin. Olivat pääosin kokoajan vierihoidossa, ehkä joku teoriassa olisi voinut vaihtaa vauvan/t kun kävin suihkussa ja jätin vauvan/t siksi ajaksi kätilö"koppiin ".

Ei kukaa sun ymmärrystä oo kaivannukkaa. Sä tässä sitä kruunua haluat...

Kuinka niin? Yritän vain ymmärtää, minkälainen ihminen voi heivata vastasyntyneen vieraille hoidettavaksi heti, eikä halua hoitaa itse. Minäkin oikeasti ajattelin ennen esikoiseni saamista, että jos synnytän yöllä niin voisin antaakin lapsen sitten hoitajille ensimmäiseksi yöksi, mutta kun lapsi oli pihalla ja saavuttiin aamuneljältä osastolle, niin riitti yksi katse siihen pieneen ihmiseen enkä olisi ikinä voinut häntä heivata kansliaan vaan kainaloon jäi.

Onpas teillä surkea kanslia, kyllä kättärillä ainaki vauvat nukkua tuhisi kapaloissaan puolipimeässä kansliassa. Rivissä taisivat tosin olla.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Onpas teillä surkea kanslia, kyllä kättärillä ainaki vauvat nukkua tuhisi kapaloissaan puolipimeässä kansliassa. Rivissä taisivat tosin olla.

OYS:ssa olin molempina kertoina ja kun yöllä jouduin käymään pyytämässä särkylääkettä, niin täysvalaistus oli kansliassa. Ja siellä ne vauvat rivissä nukkuivat, välillä huusivat kuorossa ja taas jatkoivat. Huoneeni sattui olemaan vielä kanslian vieressä ja todellakin ne vauvat saivat huutaa keskenään, kun molemmat hoitajista olivat jossain hoitotoimenpiteessä. Että sellaasta, ei olis tullut mieleenkään jättää omiani sinne, karmi ajatuskin.

Alkuperäinen kirjoittaja ei hylkääjä;28148506:
Kuinka niin? Yritän vain ymmärtää, minkälainen ihminen voi heivata vastasyntyneen vieraille hoidettavaksi heti, eikä halua hoitaa itse. Minäkin oikeasti ajattelin ennen esikoiseni saamista, että jos synnytän yöllä niin voisin antaakin lapsen sitten hoitajille ensimmäiseksi yöksi, mutta kun lapsi oli pihalla ja saavuttiin aamuneljältä osastolle, niin riitti yksi katse siihen pieneen ihmiseen enkä olisi ikinä voinut häntä heivata kansliaan vaan kainaloon jäi.

No voi että.

Ajatella, että ihmiset on erilaasia ja tilanteita on erilaasia. Mutta hinkuta sä sitä kruunuas. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ei hylkääjä;28148517:
OYS:ssa olin molempina kertoina ja kun yöllä jouduin käymään pyytämässä särkylääkettä, niin täysvalaistus oli kansliassa. Ja siellä ne vauvat rivissä nukkuivat, välillä huusivat kuorossa ja taas jatkoivat. Huoneeni sattui olemaan vielä kanslian vieressä ja todellakin ne vauvat saivat huutaa keskenään, kun molemmat hoitajista olivat jossain hoitotoimenpiteessä. Että sellaasta, ei olis tullut mieleenkään jättää omiani sinne, karmi ajatuskin.

Ei mun ainakaa tarvinnu mihinkää lähtiä hakemaan särkylääkettä, sen ku painoon hälytysnappia. :cool:

Uusimmat

Yhteistyössä