Kuuluuko hampaiden lievästi "joustaa"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen vältellyt hammaslääkäriin menoa jo ties kuinka kauan. :(
Tiedän kyllä että se on tyhmää mutta kun pelottaa mennä. Nyt olen sitten jo edennyt sille asteelle, että numero hammaslääkäriin on jo edessä ja soitan sinne toivottavasti huomenna ja varaan ajan.
Tiedän että mulla on monen monta reikää ja ties mitä suusta löytyy... mutta nyt sitten huomasin kun itse hampaita ihan tarkoituksella heiluttelin, että muutama etuhammas ikäänkuin liikkuu. Ei kovin selvästi lainkaan, mutta hieman kuitenkin. Ei näyttäisi ien olevan mitenkään tulehtunut tai mitään reikääkään niissä ei näy, harjatessa ei tule verta. Kuuluuko tuollainen pieni "jousto" normaaleihin hampaisiin vai onko mulla joku pahasti vialla suussa?

Takuulla on jotain vikaa suussa, jos on monen monta reikää ja ties mitä muuta. Se yksi iso lihamöhkäle on kieli ja se kuuluukin olla siellä. Se on myös liikkuva.

[QUOTE="vieras";28147903]Ootko varma että liikkuu? Monesti voi tuntua siltä jos esim sormilla painelee, kun sormi kuitenkin pehmeänä antaa vähän periksi.[/QUOTE]

Kyllä se mun mielestä lievästi liikkuu kun ottaa siitä hampaan alareunasta kiinni, mutta ei se mitenkään selkeää ole... ja mielestäni niitä "liikkuvia" hampaita on kolme, kaikki tuossa edessä, eikä niissä kyllä näy päällepäin mitään vikaa... Kun pelottaa jo pelkästään reikien puolesta mennä sinne hammaslääkäriin, sitten jos onkin vaikka jotain juurihoitoa vaativaa :(

Kyllähän ne hampaat on joustavasti kiinni. Mutta sun kohdalla on kyllä kyse lisääntyneestä liikkuvuudesta, jos saat hampaita silminnähtävästi liikkumaan. Iensairauksissa on ihan tavanomaistakin, että sen huomaa vasta sitten, kun hampaat liikkuu ja siirtyy paikoiltaan.

Riippuu paljon siitä miten kovaa niitä painelet. Eihän hampaat sentään betonia ole ja elävässä kudoksessa ne on kiinni. Ihan varmasti millin pari heiluvat jos niitä kunnolla painaa.

Itse kävin muutama vuosi sitten hädissäni hammaslääkärillä, kun tuntui, että hampaat liikkuu. Hammaslääkäri niitä melko ronskisti liikutteli ja totesi, että ihan normaalit on ja pitää unohtaa se jatkuva tunnustelu, kun vuosien myötä ne oikeasti sitten löystyvät, jos niitä jatkuvasti heiluttelee. Hammaslääkäriin sinun kuitenkin pitää pikaisesti varata aika, kun tuota reikäongelmaa on.

Tupakoitko? Usein ihmisilla jotka tupakoivat ei tule ikenista verta vaikka olisivatkin tulehtuneet. Koskapa aareisverenkierto on hidastunut/ ahtautunut.

Jos tuntuu silta etta hampaat heiluu on toki korkea aika kayda hammaslaakarilla vaikkei sitten mitaan vikaa olisikaan. Kyllahan ne hampaat jonkun verran joustaa muutenhan kovempien ruokien syominenkin sattuisi, mutta kuinka paljon se on jo toinene juttu.

Rohkeutta vaan ja soitto hammaslaakariin!

Tupakoitko? Usein ihmisilla jotka tupakoivat ei tule ikenista verta vaikka olisivatkin tulehtuneet. Koskapa aareisverenkierto on hidastunut/ ahtautunut.

Jos tuntuu silta etta hampaat heiluu on toki korkea aika kayda hammaslaakarilla vaikkei sitten mitaan vikaa olisikaan. Kyllahan ne hampaat jonkun verran joustaa muutenhan kovempien ruokien syominenkin sattuisi, mutta kuinka paljon se on jo toinene juttu.

Rohkeutta vaan ja soitto hammaslaakariin!

En onneksi tupakoi. Käytän hammaslankaa ja hampaat harjaan kaksi kertaa päivässä, mutta syön aivan liikaa karkkia ja muutenkin naposteltua tulee eikä sitten muista purkkaa ottaa. Lisäksi pureskelen hampaita yhteen sekä päivällä että yöllä, voikohan sellainen vaurioittaa myös hammasta niin, että se vähän liikkuu?

Hampaiden pureskulu ja narskuttele kuluttaa hampaita, saako silla saa etuhamapaat liikkumaan., enpa osaa sanoa.

Sokerin jatkuva syominen on pahaksi hampaille, tahtovat reikiintya, kun on jatkuva happohyokkays suussa.. Muttaa tastapa taidat jo olla tietoinen. Rajoita sokerin syonti ruoan yhteyteen ja jatka hyvaa suuhygieniaa niin eikohan ne hampaat siella suussa pysy.

Hammaslaakarilla kannattaa kayda saannollisin valiajoin tarkastuttamassa.

Lainaus="koukussa, post: 28148058"]Hampaiden pureskulu ja narskuttele kuluttaa hampaita, saako silla saa etuhamapaat liikkumaan., enpa osaa sanoa.

Sokerin jatkuva syominen on pahaksi hampaille, tahtovat reikiintya, kun on jatkuva happohyokkays suussa.. Muttaa tastapa taidat jo olla tietoinen. Rajoita sokerin syonti ruoan yhteyteen ja jatka hyvaa suuhygieniaa niin eikohan ne hampaat siella suussa pysy.

Hammaslaakarilla kannattaa kayda saannollisin valiajoin tarkastuttamassa."

Ennenku enää koskaan ikinä millonkaan vastaat mihinkään viestiketjuun, voisitko ystävällisesti lompsia lähimpään Giganttiin ja ostaa itsellesi näppäimistön ääkkösillä.

Toki viestistäsi on jo ~3 vuotta, joten jos olet jo yllämainitun toimintasarjan suorittanut, pyydän vilpittömästi anteeksi aikanne haaskaamista.