Ärsyttää, mies ja kauppojen tarjoukset, mitä tekisit??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärrrsyttttääää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärrrsyttttääää

Vieras
Jos on joku tuote tarjouksessa vaikkapa nyt lidlissä oli vanukkaat 10kpl/2e niin ostamme ne, mies vetää kaikki kerrallaan. Sama limppareissa, pakko ostaa kamalasti kun halvalla saa, mutta ne riittää tasan yhtä pitkäksi aikaa kuin yksi 2x1,5l päkki.

Ennen miestä oon ostanut tarjoustuotteita enemmän, mutta olen vastaavasti säästänyt siinä, kun niitä ei tartte heti kohta olla ostamassa lisää. Nyt vain mies saa enemmän niitä tuotteita ja heti kohta taas saadaan olla ostamassa lisää. Eli rahaa ei säästy siinä yhtään, jos jotain tuotetta saa halvemmalla, sitä vain ostetaan enemmän

Mua ärsyttää kovasti, sanonut olen mut ei auta, ottaa sen niin, ettei saa syödä juttuja ja pitää kysyä lupa jos ottaa, huoh.

Nytkin noi vanukkaat ois riittäneet pariksi viikoksi kun ois yhden päivässä syönyt

ja jos ostan itselleni jotain tarjouksesta (vaikka jos saa kaksi yhden hinnalla) niin se ei vain säily kaapissa kun mies syö sen ja sanoo et ostetaan sulle uus, kun on ensin syönyt oman samanlaisen settinsä

Olet ymmärtänyt kauppojen tarjousten idean aivan väärin. Sinä olet nuuka ja miehesi ymmärtää oikein, että samalla rahalla pystyy nyt syömään/juomaan enemmän. Ei kauppakaan tarjouksia sitä varten tee, että ostaisit vuoden jogurtit kerralla, kun halvalla saat.

Ei liity suoraan aiheeseen, mutta hyvä niksi limppareitten säännöstelyssä on laittaa vain yksi pullo kylmään kerrallaan. Lämmintä limpparia tulee aika harvalla kiskottua.

[QUOTE="vieras";28147829]Olet ymmärtänyt kauppojen tarjousten idean aivan väärin. Sinä olet nuuka ja miehesi ymmärtää oikein, että samalla rahalla pystyy nyt syömään/juomaan enemmän. Ei kauppakaan tarjouksia sitä varten tee, että ostaisit vuoden jogurtit kerralla, kun halvalla saat.[/QUOTE]

Ai nin, ja ainahan voit jättää sen miehesi. Silloin saat viedä osan biojätteeseen tarjoustuotteista.

Kuulostaapa kyllä ärsyttävältä, varsinkin tuo, että jos on yksi kummallekin niin syö sitten senkin mikä oli sulle :O Miehesi taitaa olla tosi perso makealle?

Jos keskustelu ei auta niin mitäs tuohon muuta voi keksiä, kuin että lakatkaa ostamasta tuotteita paljousalennuksella. Ainakaan makeita. Tulee mieleen vaan jotain naurettavia ratkaisuja, kuten että alatte pitää ruuat kokonaan erillään "sun ruuat ja mun ruuat" -tyyliin. Äh, ehkä voisit kuitenkin vielä yrittää kertoa miehelle miten tuo asia sinua harmittaa, ja kysellä, mikä olisi hänen mielestään hyvä ratkaisu siihen. Mieti vielä, mikä sinua oikeastaan siinä ärsyttää. Rahanmeno? Miehen ruokavalion epäterveellisyys? (Miksi? Oletko huolestunut miehen terveydestä? Ulkönäöstä?) Se, että kun aiot syödä jonkun säästämäsi herkun niin sitä ei enää olekaan?

Tuttua on, sama juttu meillä. Ärsyttävää! Kylmätuotteille ei voi mitään, mutta jemmaan kaiken muun tai en vaan kerro että olen ostanut jotain niin mies ei osaa kaivatakaan silloin mitään niitä ylimääräisiä asioita. Mutta tosiaan jos meilläkin olisi 10 vanukasta jääkaapissa niin ne riittäisi ehkä kahdeksi päiväksi.

Joskus kun oltiin nuoria ja raahattiin laivalta juomista niin mieshän oli tarjoamassa ja jakamassa niitä kaikille kun "onhan näitä näin paljon, kyllä tästä riittää!" eikä yhtään tajunnut ajatella, että mitä rahan säästöä se tuollainen on.

Millainen muuten ap:n mies on rahan käyttäjänä? Minulla ainakin huono, ei osaa ennakoida esim. laskuja, ei osaa säästää jne. Minun on pakko olla se joka huolehtii raha-asioista tässä perheessä.

Meillä on rahaa ostaa ja syödä niin paljon kuin haluaa. Ei tarvitse säännöstellä. Se nyt vielä puuttuisi, että alkaisin mieheltä ruokaa piilottelemaan. Itse ostan meikit, hiusvärit ym. naisten tarvikkeet, eikä mies niistäkään puolia halua.

Meillä mies joskus, kun olen tehnyt vaik lihapullia isosti, ideana pakastaa osissa yms Syö itsensä aina ihan ähkyyn. Siitä "kuormasta". Joo, vaikka niitä on paljon, niin ei nyt yksi mies tarvii puoltatoista pellillistä, kun "kerrankin on". Meillä ei ole rahapulaa eikä tarvi säännöstellä muutenkaan joten toi, että nelikymppinen mies syö itsensä oikeasti kipeäksi on ihan naurettavaa. Mut ärähdin asiasta joku reilu vuosi sitten ja nyt on isokin määrä saanut olla melko rauhassa. :D

Eikä niillä ole kotonakaan kuulemma koskaan ruoka loppunut kesken eikä nähty nälkää... Joku ihme geenivirhe varmaan. :kieh:

niin, siis mun ei oo mitään järkeä tehdä jäätäviä annoksia ruokaa, esim pakkaseen laitettavaksi, koska mies tosiaan syö kaikki.

Ennen pystyin näin tekemään ja teinkin. Pakkasesta oli kiva ottaa niitä sitten myöhemmin.

Irtokarkit jos on tarjouksessa ja ostamme 2 kiloa niin tuo vetää ne kahdessa päivässä, eikä kukaan muu ole kerinnyt niistä syömään edes paljoa.

Tarjouksissahan on tarkoitus et rahaa säästyy, meillä sitä menee vain enemmän niiden takia kun pitää hamstrata

Mua ärrsyttää se. että kaikki pitää syödä HETI, en todellakaan voi ostaa itelleni mitään herkkuja jemmaan, kun ei edes vieraille tarkoitetut keksipaketit pysy tallessa.

Juustopakettikin ostettiin eilen (valmiiks siivutettuja) se on tänään jo loppu, samoin leikkelepaketti, kun niitä pitää käydä närppimässä vähän väliä. Mutta se ei auta et niitä ostetaan sit enemmän, kun mies syö nekin

Kun mikään määrä ei riitä, ellei se sitten ole tuhottomasti

eli sua ärsyttää miehen huono itsekontrolli tuossa asiassa? ko?

mitä käytännön merkistystä sillä on?

Rahankulutus? Sitten vaan ette osta niin paljoa - vaikka kuinka olisi tarjouksessa.

Aikuinen ihminen tekee mitä tahtoo. Ärähtäisin minäkin, jos mies alkaisi syömisiäni säännöstelemään.

Ymmärrän myös ärsytyksesi, meillä on tuo moekoen lihapullaongelma kans ja yleensäkin ruoan suhteen. Ruoka riittäisi hyvin kahdeksi päiväksi, iso lasagne tai vaikka lihapullat, mutta jos tekee reilusti, mies myös ahtaa itseensä reilusti. No, oon sitten tehny vähemmän tai niin, että loppuruoka on jo pakkasessa/kylmään pakattuna kun mies tajuaisi hakea iltapalaksi uuden annoksen.

Älkää siis hamstratko. Jos ootte aikeissa ostaa vaan yhden pullon limua, ostakaa se yks vaikka kolme sais kahden hinnalla. Toinen vaihtoehto on, että ostat kolme mut et kerro miehelles ja jemmailet niitä sitten mutta aika tyhmältä toi kuulostaa kun toinen osapuoli on kuitenkin aikuinen eikä lapsi. Tai sit kirjotat niihin vanukkaisiin nimet ja kun mies on omansa syönyt, niin se on sitten voi voi. :)

Ihan pakko kysyä, onko sun mies koskaan asunut yksin? Onko pihi?

meillä mies saa kyllä syödä jääkaapista kaikkea mitä siellä on, jos siinä ei ole lappua päällä että on varattu johonkin. Joskus olen ostanut nakkipaketin ihan siksi että voi ottaa "välipalaksi" jos tykkää. Syö voikakria niin paljon että ihme kun vielä maistuu... jotain vaihtelua siis

En ymmärtänyt. Onko miehellä joku fiksaatio, että ahmii vain niitä tuotteita,jotka ovat tarjouksessa? Eli jos ostatte vanukkaita täydellä hinnalla, ei ahmi mitään?

Katsopa jos löytyisi jotain tarjousperunoita, ahmiiko nekin. Jos ahmii, kyseessä on pahan luokan pakkomielle jota ko. henkilö todennäköisesti ei itse tunnista eikä myönnä, joten kuntouttaminen tulee olemaan hankalaa. Ainoa keino taitaa olla, että siinä otat perheen pään roolin, vastuun kaupassakäynnistä ja välttelet tarjouksia täysin.

Onko mies oikeasti poikaystäväsi, ja sinä ostat ruoat omilla rahoillasi? Poikaystävä tulee sitten teille syömään kaiken, ennekuin ehditte itse edes maistaa?

Tulee mieleen että miehesi energiankulutus kuulostaa aika isolta - tai sitten energiansaanti ainakin. Onko hän lihava? Urheilija? Syökö kunnon ruokaa vai saako vian herkuista energiansa?

Jos olette nuori pari ja vasta muuttaneet yhteen hiljattain (ainakin "ennen" tuntuu olevans sinulla hyvässä muistissa), niin yhteisen talouden tavat ja olemiset ovat vasta muotoutumassa. Ehkä sitten sinuna laittaisin vaikka kolme neljä vanukasta syrjään ja kirjoittaisin vaikka nimeni niihin, kanniskelkoon mies sitten joka päivä painavan tarjouskassinsa kaupasta... En välttämättä lapsia tuohon parisuhteeseen ryhtyisi hankkimaan, kun tuommoisestakin asiasta on vaikea sopia.

Yhteistyössä