milloin on paras hetki sanoa miehelle ettei tahdo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marylin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marylin

Vieras
häät ovat ensi viikolla. kaikki on viimeisen päälle hankittu ja laitettu. minulla on täydellinen puku jne. mies kosi romanttisesti mutta en halua mennä naimisiin hänen kanssaan. vastasin myöntävästi kosintaan (virhe!!) ja nyt en voi enää perua. yhdessä oltu 5 vuotta. en rakasta miestä. tuntuu enemmän kaverilta. ahdistaa kun mies ja anoppi puhuvat jo tulevista lapsista.

olenko kamala jos sanon alttarilla EN TAHDO! ja juoksen pois?

Eikös tuo ole se pahin tapa? Eikös noin tehdä vain kostoksi, kun haluaa nöyryttää kumppania. Jos vaikka puoliso pettänyt ja ollaan oltu menossa naimisiin ja jättää sitten toisen alttarille.

Että älä helvetissä noin tee. Sanot nyt, että et rakasta häntä enään, et voi mennä naimisiin, erotaan.

Onpa dramaattinen tilanne. Silti totuus, joka on rehellinen, on parempi kuin valhe loppupeleissä. Kannattaa hoitaa asia pois jo ennen häitä. Kirjoittaa vaikka kirje jos suun avaaminen on vaikeaa.

Paras aika olisi ollut silloin kun mies kosi, mutta se nyt on mennyttä joten parempi perua häät ja säästää mies häpeältä alttarilla kuitenkin. Plus on se nyt itsellekin aika noloa. En kuitenkaan naimisiin menisi ellen todella sitä itse tahtoisi, eli NYT olisi kyllä oikea aika nostaa kissa pöydälle eikä erota sitten muutaman kuukauden liiton jälkeen.

häät ovat ensi viikolla. kaikki on viimeisen päälle hankittu ja laitettu. minulla on täydellinen puku jne. mies kosi romanttisesti mutta en halua mennä naimisiin hänen kanssaan. vastasin myöntävästi kosintaan (virhe!!) ja nyt en voi enää perua. yhdessä oltu 5 vuotta. en rakasta miestä. tuntuu enemmän kaverilta. ahdistaa kun mies ja anoppi puhuvat jo tulevista lapsista.

olenko kamala jos sanon alttarilla EN TAHDO! ja juoksen pois?

vittu sä oot kamala! mene oikeesti terapeutin luo ensin keskustelemaan!

ps. minäkään en ole aian rakastanut miestäni,mutta se tunne pala ajos silel antaa sijaa! jos taas kääntyy heti sille kannalle että no mä sit eroan, niin ainahan se on vaihtoehto.. niin tottakai se on se mitä tapahtuu.

mene amamttilaisen luo keskustelemaan,varaat kriisiajan.

Sanot tänään. Ihan hirveetä olis mennä noissa tunteissa naimisiin, kun tietäisit että ero tulee. Teet ison palveluksen myös miehelle ja varmasti hän on lopulta kiitollinen, että sanoit ENNEN naimisiinmenoa, kuin vuosi sen jälkeen.

Katkeroidutte molemmat jos menet väärän ihmisen kanssa naimisiin.

Paras aika olisi ollut silloin kun mies kosi, mutta se nyt on mennyttä joten parempi perua häät ja säästää mies häpeältä alttarilla kuitenkin. Plus on se nyt itsellekin aika noloa. En kuitenkaan naimisiin menisi ellen todella sitä itse tahtoisi, eli NYT olisi kyllä oikea aika nostaa kissa pöydälle eikä erota sitten muutaman kuukauden liiton jälkeen.

mulla on vain 3 vaihtoehtoa: 1. jättää mies ja erota 2. lähteä yksin tuulettumaan ja siirtää häitä 3. jättää mies alttarille tai mennä naimisiin ja erota myöhemmin

Paras hetki meni jo, mutta toisiksi paras on kertoa heti.

Olisi kyllä vieraana aika tympeää, jos olisi jo hankkinut juhlavaatteet ja lahjan ja kaikki, ja sitten häät peruuntuisi. Mutta silti, kaikkien kannalta on paras perua ne, eikä erota heti seuraavana maanantaina. Ehkä saat jopa rahat takaisin jostain.

Tee mitä teet ap mutta älä sentään toista alttarilla nolaa. Ei ollenkaan sitte menoa vihille. Eiköhän se oo jo riittävä isku perua häät ilman että sen tekee vielä kaikkien silmien edessä.

Mä ainakin tuossa tilanteessa nauttisin häistä ja eroaisin sitten vaikka vuoden päästä. Mitä järkeä tässä vaiheessa perua häitä kun kaikki on jo maksettu ja hoidettu?

[QUOTE="manta";28137321]vittu sä oot kamala! mene oikeesti terapeutin luo ensin keskustelemaan!

ps. minäkään en ole aian rakastanut miestäni,mutta se tunne pala ajos silel antaa sijaa! jos taas kääntyy heti sille kannalle että no mä sit eroan, niin ainahan se on vaihtoehto.. niin tottakai se on se mitä tapahtuu.

mene amamttilaisen luo keskustelemaan,varaat kriisiajan.[/QUOTE]

No turhaan kannattaa alkaa odottaa, että se tunne sieltä palaisi, kun mistä sen tietää, jos ei palaakaan? Itse menin naimisiin miehen kanssa, vaikka tiesin, etten oikeasti halua olla hänen kanssaan, mutta olin nuori ja tyhmä. Eikä se siitä ajan kanssa mihinkään muuttunut.

Ap naimisiin menolla köytät vaan ittes tiukemmin siihen mieheen, mutta älä häntä alttarilla jätä. Mieti nyt, sehän olisi kamalan traumaattista. Puhu tai kirjoita sille miehelle.

Oot hirvee jos jätät miehesi alttarille, miks olisit valmis nöyryyttämään?
Sä pystyt sen kyllä miehellesi sanomaan, että et halua naimisiin ja sanot sen ennen häitä. Miehellä on kuitenkin oikeus tietää. Miks suostuit kosintaan, jos tiesit jo sillon, että et halua miehen kanssa naimisiin? Vois hieman aikuinen ihminen, miettiä ennenkuin tekee niitä valintojaan.

Yhteistyössä