Mitä tuotteita "käytät väärin"?

  • Viestiketjun aloittaja väärinkäyttäjä
  • Ensimmäinen viesti
väärinkäyttäjä
Minä käytän vauvan kosteuspyyhkeitä. Olen ajatellut, että jos niillä voi vauvan pepun puhdistaa, niin eiköhän ne käy silloin kaikkeen muuhunkin :D Käytän siis meikin (myös silmämeikin) puhdistukseen, siivoukseen ja koirien puhdistamiseen kuralenkin jälkeen. Meillä kun ei ole kuraeteistä, jossa koirat voisi suihkuttaa, niin näillä peseminen on hirmuisen kätevää!
 
Määä
No mä en ole edes ajatellut ihon pyyhkimisen noilla olevan väärinkäyttöä. Tosin ne ovat niin mietoja, ettei niillä oikeastaan mitään lähde, jos nyt ajattelee puhdistautumista mökkioloissa, kuten mä yleensä käytän. Mutta siis mieluummin käytän niitä normaaleja aikuisten käsienkin puhdistamiseen tarkoitettuja pyyhkeitä, niillä jo ehkä hieman puhdistuu.
Siivoukseen en viitsi noita käyttää, en halua mitään öljykalvoja levitellä pinnoille.
 
,,,,,
Pyykinpesujauhetta käytin joskus teestä ja kahvista pinttyneiden mukien puhdistamiseen. Ei ollut astianpesukonetta eikä liioin konetiskiainettakaan, hyvin lähti pyykinpesujauheella. Suola käy myös samaan tarkoitukseen. Tiskiharjalla hankaan minäkin kylppärin lattian.
 
[QUOTE="vieras";28137099]Varmaan 95 prosenttia asiakkaista käyttää niitä "väärin".[/QUOTE]

Luulen, että vielä useampi. Kerran oon nähny venäläisperheen käyttävän niitä "oikein". :D Tosin en mä mäkkärillä asioi kuin muutaman kerran vuoteen..
 
halipupu harmaana
Tästähän tulee ihan lista, vaikka ensin ajattelin etten käytä mitään väärin - väärin siis sekin.
* tiskiharja käytän mm. vessan pesussa, kylppärin lattian pesussa, sillä saa hyvin laattojen saumat puhtaiksi
* vanhoja kestovaippaimuja käytän nykyään lattia yms. rätteinä
* ruokasoodalla puhdistan pinttyneet teemukit ja -lusikat
* ikkunalastaa ja rikkalapiota käytän jos meillä riehuu oksutauti ja joku oksentaa lattialle, niillä saa kätevästi oksut pois lattialta ja samassa taudissa suojaan lapsen tyynyt muovifroteella
* sanomalehteä käytän mm. biojätepussin pohjalla varmistamassa pussin kestävyyttä ja sanomalehdellä kuivaan ja kiillotan ikkunat ikkunoita pestessäni
 
"aapee"
Tuo tiskiharjalla kylppärin lattia puhtaaksi kuulostaa muuten todella tehokkaalta, mutta myös työläältä... :p Minä olen käyttänyt tiskiharjaa vain wc:n lavuaarin ja tietysti keittiön altaan pesemiseen, toimii hyvin! Ainiin ja sellaista isoa vesikauhaa (jota käytetään usein rantasaunassa) käytän kun teemme jotain lumiveistosta tai linnaa, sillä saa tosi kätevästi lunta kauhottua haluttuun paikkaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja siivotapitäs;28137419:
Onko kuinka tehokasta?
On. Ensin vetää vessan niin että kauttaaltaan märkä sisäpuolelta, sitten sirottelee reunoille ja kippaa loput (puolisen desiä pulveria) pönttöön, antaa vaikuttaa jokusen hetken ja sit wc-harjalla pesee ja vetää vessan.
 
[QUOTE="vieras";28137099]Varmaan 95 prosenttia asiakkaista käyttää niitä "väärin".[/QUOTE]

Näin on. Mä en edes tienny että ne voi levittää ennekun mies näytti. Ja kukaan muukaan ei näy tietävän kun kattelee muita syöjiä.
Niitä vauvojen pyllypyyhkeitä meillä on aina vaunulla ja käytetään monenlaiseen missä tarvii vähän kosteaa pyyhettä.
 
Näin on. Mä en edes tienny että ne voi levittää ennekun mies näytti. Ja kukaan muukaan ei näy tietävän kun kattelee muita syöjiä.
Niitä vauvojen pyllypyyhkeitä meillä on aina vaunulla ja käytetään monenlaiseen missä tarvii vähän kosteaa pyyhettä.
Mä lopetin pyllypyyhkeiden vähäisenkin käytön lapsenhoidossa kun huomasin että sillä voi puhdistaa nahkasohvasta kuulakärkikynän jäljen. Ei järin hellävaraisia moiset!!

Niin ja autovaha on hyvä posliinisen ja varsinkin marmorisen lavuaarin käsittelyyn. Ei tartu lika niin tiukkaan (puuteri, hammastahna jne) kun käsittelee pari kertaa vuodessa kunnon pesun jälkeen autovahalla.
 
[QUOTE="aapee";28137360]Mitä pesuainetta käytätte kun pesette kylppärin lattian tiskiharjalla? fairya.....? :p[/QUOTE]

Mää käytän tiskiainetta tosi moneen asiaan, astioihin, ikkunoihin, pintoihin, kylppärissä. Eipä tarvi ostaa ku yks purkki, laittaa vaan sopivan määrän ettei hulluna vaahtoa :D
 

Yhteistyössä