Tuli käytyä Helsingissä en pidä siitä kaupungista yhtään.

  • Viestiketjun aloittaja kauhea paikka
  • Ensimmäinen viesti
kauhea paikka
Hirveän huono ilmanlaatu,paljon ihmisiä myös kerjäläisiä,autoja valtavasti ja kaahaillaan miten sattuu.Mielummin työttömänä täällä maaseudulla kuin ikinä pienipalkkaisena Helsingissä.
 
"vieras"
Oletko käynnyt koskaan Suomen rajojen ulkopuolella suuressa kaupungissa? Helsinki on hyvin väljä verrattuna moneen muuhun isoon kaupunkiin. Eivätkä nuo autot kaahaile miten sattuu. Täällä sentään uskaltaa mennä suojatiellä yli, kun tietää, että se auto pysähtyy. Samaa ei voi sanoa maaseudusta.
 
"mies"
Minua häiritsee Helsingissä eniten liika "ankara" 1700-lukulainen geometrisyys yhdistettynä post-WWII funktionalismiin ja joidenkin ihmisten hieman korni urbaani itsetehostus. New England meets USSR meets Linnaeus.

Pehmeän kepeän hauskaa kultturelliutta, värejä, romantiikkaa, historiallisuutta ja maaseutumaisuutta ei näe oikein missään. Tosin pyörin enimmäkseen keskustassa.
 
trjrtjtr
Musta on aina yhtä lumoavaa huomata, miten Helsinkiä saa haukkua, eikä helsinkiläisyydestä saa olla ylpeä. Millä tahansa muulla syntymäpaikalla voi ylpeillä. Mutta menepäs haukkumaan jotain muuta kaupunkia, kuntaa tai vaikka maaseutua :D

Helsinki on kaupunki, jossa olen syntynyt ja kasvanut, ja se on mulle koti. Kurjaa, että se on muiden mielestä huono paikka. Mä en pidä monesta muusta paikasta, jossa olen käynyt - mutta kun vaan käväisen, niin mitä mä mistään oikeasti tietäisin?
 
"vieras"
helsingillä on se ongelma, että kun espoo ei kanna vastuutaan mamuista, asunnottomista yms. niin ne kaikki kasaantuvat stadiin. ja saan sanoa näin kun täällä ikäni asunut..kohta alkaa olla alueita, jonne eivät poliisipartiot edes aja jos käytössä vain yksi auto.
 
"vieras"
Niin, kävit ilmeisesti kääntymässä muutaman neliökilometrin alueella Heslingin KESKUSTASSA?

Itse asun täällä Helsingin "lähiössä". Palvelut (kauppa, lääkäri, apteekki jne.) on kävelyetäisyydellä, liikenne hiljaista, hiihtoladut lähtee melkein kotiovelta, lapsille tarjotaan ilmainen ruokailu läheisessä leikkipuistossa kesäisin, uimaranta on pyörämatkan päässä, julkisilla pääsee kätevästi ei puolille pääkaupunkiseutua, lentoasemalle ajaa hurauksessa. Minulle tämä on ihan unelmapaikka asua :)
 
  • Tykkää
Reactions: rockyroad
Jokaisella on oikeus päättää asuinpaikastaan, ainakin vielä. Työttömäksi ei kuitenkaan kannata heittäytyä, miten olisi yrityksen perustaminen?

Helsinki ei ole mielestäni saasteinen eikä siellä ole juuri kerjäläisiäkään. Maaseutuun verrattuna se on toki erilainen, mutta kyse on enemmän kaupungin ja maaseudun erosta. Jos taas haluaa asua kaupungissa, niin on vain parempi että siellä on vaihtoehtoja ja palveluja.
 
just näin
[QUOTE="mies";28135778]Minua häiritsee Helsingissä eniten liika "ankara" 1700-lukulainen geometrisyys yhdistettynä post-WWII funktionalismiin ja joidenkin ihmisten hieman korni urbaani itsetehostus. New England meets USSR meets Linnaeus.
[/QUOTE]

Voisitko puhua selkeää suomen kieltä ja tulla konkretian tasolle? Sinua häiritsee Helsingissä mikä?

Musiikkitalon muoto? Se, että joillain ihmisillä on näyttävät korkokengät tai näyttävät lihakset? Vai mikä?

Ap:lle: Aha.
 
Minusta Helsinki on ihana kaupunki,ja sen keskusta ei suinkaan edusta koko kaupunkia. Ts. Helsingissä on kovin monenlaisia alueita. Minusta keskustanseutu on kaunis, vanhat talot ovat upeita. Samoin moni muu alue Helsingissä. Helsingissä on myös hienoja puistoja vanhoine puineen, meri :heart:...
mutta myös niitä vähemmän viehättäviä asuinalueita, puhun nyt siis turvallisesti vaan talojen ulkonäöstä.:saint:
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28135744:
kyllä siellä voi muutaman päivän käydä. naureskelemalla ihmisille, jotka säntäilee kuin aropuput pitkin katjuja ja juoksevat raitiovaunujen perässä. mutta muutama päivä riittää
Tunnetko paljonkin ylemmyydentuoa siitä että naureskelet erilaisille ihmisille?
 
Linda70
Niin vois ap kertoa miltä paikkakunnalta hän on?

Itse olen maalta (n. 10 000 asukkaan pikkukaupungista) ja muuttanut Helsinkiin 20 vuotta sitten. Alkuun sopeutuminen otti aikansa. Enkä koskaan halunnut ruveta leikkimään stadilaista. Linkki omaan alkuperäiseen kotikaupunkiin on ollut vahva, joskin koko ajan hiipumaan päin. Aika paljon siellä on saannut kuulla naljailua "Hesasta" jne... Itse en koskaan ole vääntänyt leveää murretta, mutta kun Helsingissä asun, niin hieman kirjakielimäinen ilmaisuni on tulkittu snobbailuksi...

Hassu juttu muuten se, että aika moni sellainen joka muuttaa maalta Helsinkiin, niin pitää kaupungista jos muuten menestyy. Ja jos taas duunit on pätkää ja asunnot rupulähiöissä, niin ei oikein tykätä. Mutta valtaosa niistä, jotka ovat kokeneet sekä maaseudun että Helsingin ihan asuinpiirinä, osaa arvostaa molempia. Muissa tapauksissa on yleensä enemmän tai vähemmän rajoittuneisuutta.
 

Yhteistyössä