Olenko ihan kohtuuton? Parisuhdeasiaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
siis et ollu ap kohtuuton,miehesi on!

tiedätkö kun oli vuosi kulunut siitä kun tapasin mieheni meillä oli 1kk ikäinen vauva, yhteinen koti, ja hääpäivä sovittu! naimisiin mentiin 1v 2kk päästä siitä kun tavattiin... sittenmin mennyt muutama vuosi!

Minä työssäkäyvä nainen en kuuna päivänä jaksaisi suhdetta, jossa täytyisi arki-iltaisin jaksaa jotain muuta kuin töistä kotiin ja nukkumaan. Oikeasti. Toivon ja pidän ehtona parisuhteelle, että mieskin on työssä ja ymmärtää, että meno ajoitetaan pääosin viikonlopulle.

Toiseksi, vuosi, se on aika lyhyt aika. Siinäkö ajassa pitäisi olla valmis sanomaan ja lupailemaan kuut taivailta? Etenkin jos olet tuollainen ahdistelija, itse lakkaisin pohtimasta tulevaisuutta kokonaan.

En mäkään nyt ymmärrä mitä sä tuolla painostamisella haet? Jos mies ei ihan oikeesti vaan yksinkertaisesti tiedä mitä haluaa? Voihan mies, kuten hän vakuuttaakin, rakastaa sua mutta ei se rakastaminen automaattisesti tarkoita että haluaa muuttaa yhteen, perustaa perheen ja mennä naimisiin. Toisilla se rakastaminen on juuri tuota, mutta ei kaikilla.

Haluatko sä tietää aikataulut sen takia että voit sitten vuoden päästä alkaa vaatimaan että kun kerran sovittiin niin nyt toteutetaan? Entäs jos suunnitelmiin tulee muutos? Elämä heittelee tavalla jota et osaa odottaa. Se näissä ukaaseissa aina on, että elämä harvoin noudattaa niitä. Missä on jousto ja ymmärrys? Tilanteeseen sopeutuminen?

Mun mielestä teidän suhde kuulostaa juuri sellaista mitä itse kaipaisin. Arkisin viettäisin lasten kanssa meidän arkea, sitten ne viikonloput kun muksut on isällään voisin tapailla jotain äijää. Ei mitään sen kummempaa. Ei yhteenmuuttoa, ei yhteisiä lapsia, ei muuta kun mukavaa yhdessäoloa vapaa-ajalla. Kaikesta siitä teidän rakastamisesta huolimatta voi olla että sun miehesikin, tässä elämänvaiheessa, on täysin tyytyväinen tuohon eikä halua sen enempää. Painostaminen ei tulee asiaa muutamaan. Joko jäät odottelemaan, että miehesi mieli muuttuu tai selkenee niin että osaa joku päivä sanoa mitä haluaa tulevaisuudelta tai sitten etsit sellaisen miehen joka jo nyt haluaa sun kanssa samoja asioita. Elämä on valintoja, kumman sä valitset; miehen jota rakastat vai miehen jonka kanssa voit heti saada tulevaisuuden suunnitelmat löytyä lukkoon?

[QUOTE="helmi";28135462]siis et ollu ap kohtuuton,miehesi on!

tiedätkö kun oli vuosi kulunut siitä kun tapasin mieheni meillä oli 1kk ikäinen vauva, yhteinen koti, ja hääpäivä sovittu! naimisiin mentiin 1v 2kk päästä siitä kun tavattiin... sittenmin mennyt muutama vuosi![/QUOTE]

Ja sitten mies jo lähtikin ja sinä jäit itkemään. Oho.

[QUOTE="vieras";28135523]Ja sitten mies jo lähtikin ja sinä jäit itkemään. Oho.[/QUOTE]

ei vaan nyt on 4vuotta avioliittoa takana( yli 5vuotta parisuhdetta). mutta mulla onkin mies eikä sellaista kakaraa kuin ap:lla

Et ole kohtuuton. Jotenkin tuntuu että mies ei halua kiinteää pysyvää suhdetta kanssasi.

Jep, samaa mieltä.
Kyllä vuodessa jo pitäisi tietää molempien suunnalta, mihin suhde on menossa.
Ei pitäisi JOUTUA vaatimaan keskustelua että missä mennään?
Pitäisi olla se turvallinen tunne, että toinen rakastaa sinua ja thats it.
Mutta se ei sinulle riitä? Tai sitten tiedostamattasi aistit että mies ei ole sitoutunut..

[QUOTE="helmi";28135597]ei vaan nyt on 4vuotta avioliittoa takana( yli 5vuotta parisuhdetta). mutta mulla onkin mies eikä sellaista kakaraa kuin ap:lla[/QUOTE]

Ai se tuli takaisin?

[QUOTE="vieras";28135602]Jos ei vielä vuoden seurustelun jälkeen ole valmiiksi suunniteltua aikataulutettua tulevaisuutta, niin sitähän se automaattisesti tarkoittaa.[/QUOTE]

NIin, tässä on kaksi vaihtoehtoa:
- Ap on kontrollifriikki, joka haluaa aikatauluttaa kaiken; suhteen, yhteenmuuton, lapsen tekohetken, kaiken.
-mies on nössykkä joka ei kerro ajatuksistaan, tunteistaan, suunnitelmistaan. Antaa ap;n elää epätietoisuudessa onko mies kunnolla sitoutunut suhteeseen vai ei. Tai pahimmassa tapauksessa mies EI ole sitoutunut, mutta pysyy turvallisessa suhteessa kunnes löytää paremman.

Jos jo nyt miehen työkiireet tuntuvat sinusta noin ahdistavilta, niin sitten kun teillä on lapsia, ne tuntuvat 1000 kertaa pahemmilta, kun joudut yksin vastaamaan arjen pyörityksestä. Sinuna en jäisi odottamaan miehen valotuksia.
Näin on. Jätä se työssäkäyvä sika ja ota tilalle työtön sohvaperuna.

Mikä siinä on että naiset omasta mielestään "pyörittävät arkea" silloin kun ovat lapsen kanssa kotona ja työssäkäyvä mies on jotenkin itsekäs kun kehtaa käydä töissä?

[QUOTE="vieras";28135410]En ymmärrä mitä yrität painostaa? Mitä haluat kuulla miehesi suusta?
Oletko siis jo uhannut jättää, jos "tulevaisuudennäkymät"eivät ole samanlaisia?

Kuulostaa ahdistavalta koko teijän suhde. Sinä painostat, ja mies on tyypillinen sohvallalöhöäjä nössö.
Eihän tuollaisen kanssa ainakaan lapsia voi hankkia, koko arjen pyörittäminen olisi pelkkää riitaa, koska hän ei tietenkään oma-aloitteisesti tekisi mitään. Vauvan itku aiheuttaisi hänelle lisää päänsärkyä, eikä varmasti olisi keskellä yöllä vaihtamassa vaippoja!

Jos et voi hyväksyä miehesi luonteenpiirteitä, mitä luulet että se painostaminen auttaa? Luuletko että ne lupaukset häneltä tulee luonnostaan, jos ensin painostat ja painostat. Ei kukaan voi luvata sinulle sellaista mitä itse ei edes halua ajatella.

En muutenkaan ymmärrä tuollaisia painostajanaisia. Ensin valitsee nössön työnarkomaani miehen, ja sitten alkaa painostaa että mitä hän sinusta haluaa. Helvetillinen suhde teillä edessä, jos dynamiikka toimii noin; toinen ei halua puhua ja toinen painostaa sanomaan asioita joita haluaa kuulla. Mitä rakkautta sellainen on?Kyllä ne rakkaudentunnustukset pitäisi tulla ihan luonnostaan, eikä painostamalla. Jos mies ei ole edes ajatellut yhteenmuuttoa, niin miksi pakottaisit hänet muuttamaan kanssasi yhteen ja suunnittelemaan tulevaisuutta askel askeleelta??????[/QUOTE]

No ehkä minä olen viime aikoina painostanut. Mutta ihan vaan normaalikeskusteluun. Ei sekään ole normaalia, että toinen ei puhu yhtään tulevaisuudesta tai yhteisistä asioista. Ja en miestäni sohvallalöhöäjänössöksikään sanoisi. Kyllä hän viikolla on iltaisin naatti, mutta hän tekee pitkiä päiviä, joten ymmärrän sen. Rakkaudentunnustuksia kyllä tulee, ja romanttisia eleitä jopa. Joka ilta soittaa ja sanoo, että ikävöi ja rakastaa. En halua pakottaa tietenkään mihinkään, mutta minä olen sen verran järjestelmällinen luonne, että haluaisin puhua nyt seuraavan vuoden suunnitelmista ainakin, niin kuin parit yleensä. Vai eikö kukaan puhu, ja antavat vaan elämän soljua päivästä toiseen ilman mitään suunnitelmia? Kun hän kuitenkin vakuuttaa, että yhdessä ollaan ilman muuta, niin miksei sitten voi vähän suunnitella.

En varmasti nalkuta jatkuvaan, mutta en ole mikään ajelehtijatyyppi, joka menee toisen ehdoilla koko ajan.

[QUOTE="a p";28136183]No ehkä minä olen viime aikoina painostanut. Mutta ihan vaan normaalikeskusteluun. Ei sekään ole normaalia, että toinen ei puhu yhtään tulevaisuudesta tai yhteisistä asioista. Ja en miestäni sohvallalöhöäjänössöksikään sanoisi. Kyllä hän viikolla on iltaisin naatti, mutta hän tekee pitkiä päiviä, joten ymmärrän sen. Rakkaudentunnustuksia kyllä tulee, ja romanttisia eleitä jopa. Joka ilta soittaa ja sanoo, että ikävöi ja rakastaa. En halua pakottaa tietenkään mihinkään, mutta minä olen sen verran järjestelmällinen luonne, että haluaisin puhua nyt seuraavan vuoden suunnitelmista ainakin, niin kuin parit yleensä. Vai eikö kukaan puhu, ja antavat vaan elämän soljua päivästä toiseen ilman mitään suunnitelmia? Kun hän kuitenkin vakuuttaa, että yhdessä ollaan ilman muuta, niin miksei sitten voi vähän suunnitella.

En varmasti nalkuta jatkuvaan, mutta en ole mikään ajelehtijatyyppi, joka menee toisen ehdoilla koko ajan.[/QUOTE]

Se ei ole ajelehtimista, että antaa suhteen edetä omalla painollaan.
Mutta ehkä tosiaan turvallisuutta tuo ne suunnitelmat...Minä en niihin usko, koska elämä saatta tuoda mitä tahansa vastaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Oletko itse töissä?;28135470:
Minä työssäkäyvä nainen en kuuna päivänä jaksaisi suhdetta, jossa täytyisi arki-iltaisin jaksaa jotain muuta kuin töistä kotiin ja nukkumaan. Oikeasti. Toivon ja pidän ehtona parisuhteelle, että mieskin on työssä ja ymmärtää, että meno ajoitetaan pääosin viikonlopulle.

Toiseksi, vuosi, se on aika lyhyt aika. Siinäkö ajassa pitäisi olla valmis sanomaan ja lupailemaan kuut taivailta? Etenkin jos olet tuollainen ahdistelija, itse lakkaisin pohtimasta tulevaisuutta kokonaan.

Melkein puoltoista vuotta hyvää suhdetta, joka etenee, mutta nyt on tullut sellainen junnausvaihe. Sanoin jo, että ymmärrän työpaineet, enkä halua toisen stressiä lisätä. Jostain se raha on revittävä, ja jos on töitä kovasti tehtävä, niin selvä. Mutta jos sitten haluaa parisuhteenkin, niin eikö sitä pitäisi hoitaa myös? Enkä odota kuuta taivaalta, sitähän minä tässä yritän selittää. :) Ihan vaan vastauksen, jos vaikka kysyn, että lähetäänkö ens kesänä lomalle? Tai kun on niitä taloja kateltu, että ruvettasko suunnittelemaan yhteistä kotia? Jos miehen katse vaan lasittuu, ja hän vastaa, että jaa, ja jatkaa lehden lukemista, niin kyllä siinä pikkasen ihmetyttää.

[QUOTE="vieras";28135607]Jep, samaa mieltä.
Kyllä vuodessa jo pitäisi tietää molempien suunnalta, mihin suhde on menossa.
Ei pitäisi JOUTUA vaatimaan keskustelua että missä mennään?
Pitäisi olla se turvallinen tunne, että toinen rakastaa sinua ja thats it.
Mutta se ei sinulle riitä? Tai sitten tiedostamattasi aistit että mies ei ole sitoutunut..[/QUOTE]

Sepä just taitaa olla se juttu. Turvallisuuden tunnetta ei jotenkin ole. Tästä nyt saa sen kuvan, että minä olen nalkuttanut joka ilta, että aikataulutetaan nyt, minä haluan tarkalleen tietää kaiken. Ei, kun olen nyt kevään aikana ottanut tämän kolme kertaa puheeksi. Ensimmäisellä kerralla en saanut yhtään mitään vastausta, ja oli sellanen yksinpuhelu. Toisella kerralla se tuli "puun takaa", mutta myönsi, että hän haluaa kyllä tulevaisuuden, ja onhan nämä asioita, joista kannattaa puhua, ja jopa väitti, että on itsekin pohtinut näitä ja alkaa tuntea, että aika ois miettiä sitä yhteenmuuttoa. Ja eilen illalla lupasi jutella. Että semmosta nalkutusta... :)

[QUOTE="a p";28136240]Kolmekymppisiä, joten kyllä kai sekin. En haluais liian myöhään jättää.[/QUOTE]

No sitten ymmärrän toki. Onkohan tämä kuitenkaan oikea mies sinulle?
Onko koskaan ollut puhetta lapsista?

Jotenkin alkaa kuulostamaan siltä että mies on joko täysi tuppisuu,
tai sitten ei ihan tiedä mitä haluaa...

[QUOTE="vieras";28136257]No sitten ymmärrän toki. Onkohan tämä kuitenkaan oikea mies sinulle?
Onko koskaan ollut puhetta lapsista?

Jotenkin alkaa kuulostamaan siltä että mies on joko täysi tuppisuu,
tai sitten ei ihan tiedä mitä haluaa...[/QUOTE]

Alussa puhuttiin kaikesta, ihan kaikesta, ja ajatukset meni yksiin. Ja mies on sanonut, että kaikki mitä hän sanoi on vieläkin totta. Eli kyllä, lapsia, yhteinen koti, ollaan eläkepäiviin yhdessä jne. Saattaapa olla se ongelma oikeesti, että työt painaa päälle niin paljon, ettei vaan ehdi ajattelemaan muuta. Joten pitää siitä varmaan puhua. Tämä kirjoittelu on kyllä selventänyt tätä tilannetta itsellenikin.

[QUOTE="a p";28136279]Alussa puhuttiin kaikesta, ihan kaikesta, ja ajatukset meni yksiin. Ja mies on sanonut, että kaikki mitä hän sanoi on vieläkin totta. Eli kyllä, lapsia, yhteinen koti, ollaan eläkepäiviin yhdessä jne. Saattaapa olla se ongelma oikeesti, että työt painaa päälle niin paljon, ettei vaan ehdi ajattelemaan muuta. Joten pitää siitä varmaan puhua. Tämä kirjoittelu on kyllä selventänyt tätä tilannetta itsellenikin.[/QUOTE]

Jos luonteet ovat kovin erilaisia, perheen perustaminen on yhtä helvettiä. Kannattaa vielä miettiä sovitteko oikeasti yhteen..

Nimimerkki been there done that.

Mua ainakin ärsyttäisi, jos tekisin pitkiä työpäiviä ja muutenkin olisi paineita, ja sitten joku vielä jankkaa ja painostaa jostain parisuhteen aikatauluista. Eikö se riitä, jos mies sanoo rakastavansa ja haluavansa olla yhdessä? Ehkei hänellä ny riitä kapasiteettia pohtia parisuhdejuttuja. Varsinkin jos itse on tyytyväinen.

Mulle olis unelmamies tuollainen, ehkä tajuais etten jaksa illalla muuta tehdä kuin maata väsyksis...En myöskään kaipaisi pahemmin yhteenmuuttoa. Lapsia en ole koskaan halunnut eikä biologinen kello inahdakaan vaikka neljäkymmentä lähestyy kovaa vauhtia... Teillä tietty eri tilanne kun haluatte lapsia, kannattaa tosiaan varoa ettet jää liitossa eläväksi yksinhuoltajaksi jos niitä hommaatte...

Mä en tajuu suhdetta, jossa toista pitää painostaa esim muuttamaan yhteen. Eikö yhteenmuuttaminen tule ajatuksesta että molemmat haluavat viettää enemmän aikaa yhdessä? Että molemmille on selvää että yhdessä pysytään? Mun mielestä sellainen pakottaminen erinäisiin vaiheisiin parisuhteessa on vammaista, silloin joku siinä parisuhteessa mättää. Oikea rakkaus kun osuu kohdalleen, palaset asettuvat paikoilleen yleensä heti ja itsestään. Ilman että pitää olla jotain "parisuhdekeskusteluja" siitä mitä kumpikin haluaa. Teennäistä. Väkisin pakotettua. Ei toimi pidemmän päälle.

Yhteistyössä