Menetin hermoni totaalisesti ton 8veen takia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono

Vieras
Huusin niin et on kurkku kipee ja kiroilin (en koskaan kiroile) :( En vaan enää jaksa tota sen meininkiä, en tajua miten toi lapsi voi olla niin itsekäs! Koko ajan kiusaa tahalleen pikkusiskoaan ja käyttäytyy muutenki huionosti. Puhuu kaikille perheenjäsenille todella rumasti ja lyö.

Kaduttaa vaan toi huutaminen kun tietää ettei se mitään auta tohon asiaan. Mulla on vaan sellanen olo et ton ikäsen pitäis jo osata vähän paremmin ottaa muut ihmiset huomioon. Yrittäny antaa lapselle paljon positiivista huomioo ja yrittäny kaikkensa ettei vaan tuntis että siskoa jotenkin humioidaan enemmän... en tiiä mitä vielä pitäis tehdä :(

Mistä sä tiedät ettei auttanut?

Meinaan vaan, että jos tähän asti oot koittanut vain hyvällä ja positiivisella niin ethän sä tiedä mikä vaikutus on huutamisella. Mä yleensä yritän kans hyvällä, mutta aina silloin tällöin menee kuppi nurin ja päädyn huutamaan lapsille (korkeintaan 1-2 kertaa vuodessa). Ei lainkaan huonoja kokemuksia moisesta. Tietysti aina jälkikäteen tulee asia puhuttua lasten kanssa. Eiköhän se ole hyvä lastenkin huomata että äidilläkin tulee joskus raja vastaan.

Huusin niin et on kurkku kipee ja kiroilin (en koskaan kiroile) :( En vaan enää jaksa tota sen meininkiä, en tajua miten toi lapsi voi olla niin itsekäs! Koko ajan kiusaa tahalleen pikkusiskoaan ja käyttäytyy muutenki huionosti. Puhuu kaikille perheenjäsenille todella rumasti ja lyö.

Kaduttaa vaan toi huutaminen kun tietää ettei se mitään auta tohon asiaan. Mulla on vaan sellanen olo et ton ikäsen pitäis jo osata vähän paremmin ottaa muut ihmiset huomioon. Yrittäny antaa lapselle paljon positiivista huomioo ja yrittäny kaikkensa ettei vaan tuntis että siskoa jotenkin humioidaan enemmän... en tiiä mitä vielä pitäis tehdä :(

Jos keskustelu ja normaalit konstit ei ala toimimaan, otappa yhteys lastensuojeluviranomaisiin. Uhkaa poikaa niillä ja jos ei ala tottelemaan, niin kutsu käymään ja sano jos ei tule loppua tuosta touhusta niin tulee kotoa lähtö pois. :)

Meillä kohta 7v neiti käyttäytyy välillä kans kun "Euroopan omistaja" joka voi tehdä mitä vaan,käyttäytyä toisia kohtaan miten vaan.. Erityisesti pikkuveljeään..
On kans muutaman kerran palanut pinna totaalisesti, vaikka se ei tod. Mitään auta!
No siitä sitten päästy hyvin keskusteluun että ei ainakaan näin!
Olen jutellut että ei ollut oikein huutaa, MUTTA asiasta olen edelleen samaa mieltä ja yhdessä mietitty miten tulisi toisin toimia ja miltä se toisista tuntuu! Olen kertonut esimerkkejä jne.
Ja kun mä tiedän että tuon neidin sosiaaliset taidot on kohdillaan kun eskarista tulee sellaista palautetta että on toiset huomioon ottava ja tulee kaikkien kanssa hyvin toimeen!
Toki sit varmasti väsyttää kotona, mut silti ketään ei saa kohdella miten sattuu!

Mun mielestä tärkeintä olis nyt sanoittaa ja purkaa tilanne!

Meillä kohta 7v neiti käyttäytyy välillä kans kun "Euroopan omistaja" joka voi tehdä mitä vaan,käyttäytyä toisia kohtaan miten vaan.. Erityisesti pikkuveljeään..
On kans muutaman kerran palanut pinna totaalisesti, vaikka se ei tod. Mitään auta!
Olen jutellut että ei ollut oikein huutaa, MUTTA asiasta olen edelleen samaa mieltä ja yhdessä mietitty miten tulisi toisin toimia ja miltä se toisista tuntuu! Olen kertonut esimerkkejä jne.
Ja kun mä tiedän että tuon neidin sosiaaliset taidot on kohdillaan kun eskarista tulee sellaista palautetta että on toiset huomioon ottava ja tulee kaikkien kanssa hyvin toimeen!
Toki sit varmasti väsyttää kotona, mut silti ketään ei saa kohdella miten sattuu!

[QUOTE="strawberry";28132675]Jos keskustelu ja normaalit konstit ei ala toimimaan, otappa yhteys lastensuojeluviranomaisiin. Uhkaa poikaa niillä ja jos ei ala tottelemaan, niin kutsu käymään ja sano jos ei tule loppua tuosta touhusta niin tulee kotoa lähtö pois. :)[/QUOTE]

Tää 8vee on myös tyttö. Pikkusisko on 6vee.

Meilläkin on tullut koulusta palautetta että on kaikkien kaveri ja tosi hyvin ottaa muut huomioon siellä. Kotona on vaan aina ollut tuollainen.

[QUOTE="aloittaja";28132712]Tää 8vee on myös tyttö. Pikkusisko on 6vee.[/QUOTE]

Ajattelin että sisko olisi ollut pienempi, 1-2vuotias, sillon olisin saanut totaallisen raivarin! vaikka onkin isompi ei tuo silti mukavaa ole ja oikein...

[QUOTE="strawberry";28132728]Ajattelin että sisko olisi ollut pienempi, 1-2vuotias, sillon olisin saanut totaallisen raivarin! vaikka onkin isompi ei tuo silti mukavaa ole ja oikein...[/QUOTE]

No esimerkiksi tänään tuo pikkusisko halusi leikki heidän yhteisessä huoneessaan ja lukea kirjaa omille pehmoleluilleen. Tämä isosisko sitten alkoi valittamaan että tämä lukeminen häiritsee häntä ja meni siihen siskon leikkien keskelle makaamaan ja alkoi potkia toista. Sanoin että hän voi hyvin tulla pois sieltä huoneesta koska hänellä ei ollut mitään tekemistä tai leikkejä siellä sillä hetkellä ja sanoin vielä et tuu mun kanssa tekemään ruokaa. Ei sopinut hänelle ja huusi vaan siskolleen että ole hiljaa eikä lopettanut potkimista vaikka sanoin monta kertaa.

Meillä toimii se että huomautan puhetavasta /sen sisällöstä, jos ei homma muutu niin omaan huoneeseen 6min. Yleensä aiheuttaa kiukunpuuskan mutta sitten rauhoittuu ja pystytään juttelemaan!
Lyömiseen/potkimiseen meillä on 0 raja, siitä saa samantien passituksen omaan huoneeseen!
En kiellä tytöltä tunteita, vaan yhdessä sanoitetaan niitä ja oikeutan ne kerron että kyllä pikkuveli saakin ärsyttää mutta silti sitä on kohdeltava toisella tavalla, samoin äitiä ja isiä!
Yleensä mietitään sitten vielä miten seuraavan kerran tilanteessa kannattaisi toimia (ja kyllähän tuo sen teoriassa tietää)!

No hermot menee mullakin 8v:n kanssa välillä. Rasittavaa :kieh:
(Muuten mulla on siis ihan lehmänhermot :whistle:)

MUT, lapsen poisviennillä en ikinä alkais uhkailla. Vaikka kuinka menis hermot. Lapsella pitää mielestäni aina olla turvallinen olo olla (ja vaikka reuhata) kotonaan ilman pelkoa, että huonosta käytöksestä viedään pois.

Meillä toimii se että huomautan puhetavasta /sen sisällöstä, jos ei homma muutu niin omaan huoneeseen 6min. Yleensä aiheuttaa kiukunpuuskan mutta sitten rauhoittuu ja pystytään juttelemaan!
Lyömiseen/potkimiseen meillä on 0 raja, siitä saa samantien passituksen omaan huoneeseen!
En kiellä tytöltä tunteita, vaan yhdessä sanoitetaan niitä ja oikeutan ne kerron että kyllä pikkuveli saakin ärsyttää mutta silti sitä on kohdeltava toisella tavalla, samoin äitiä ja isiä!
Yleensä mietitään sitten vielä miten seuraavan kerran tilanteessa kannattaisi toimia (ja kyllähän tuo sen teoriassa tietää)!

:D

No hermot menee mullakin 8v:n kanssa välillä. Rasittavaa :kieh:
(Muuten mulla on siis ihan lehmänhermot :whistle:)

MUT, lapsen poisviennillä en ikinä alkais uhkailla. Vaikka kuinka menis hermot. Lapsella pitää mielestäni aina olla turvallinen olo olla (ja vaikka reuhata) kotonaan ilman pelkoa, että huonosta käytöksestä viedään pois.

Jos kaikki muut normaalit keinot on kokeiltu niin sanotusti sataan ja tuhanteen kertaan kuten puhuminen ja rangaistuksena ehkä kotiarestia, puhelimen takavarikointia, ei saa pelata tai olla koneella jne. Eikä tuo ruma käytös lopu, niin ei sitä voi tuollasessa tilanteessa odottaa niin pitkällekkään kun että tämä neiti kasvaa ja tajuaa hölmöilynsä? siinä voi mennä vielä monta vuotta ja pikkusisko kärsii sivussa. Sillon on haettava apua ulkopuolelta ja todellakin voi uhkailla moiselta!

Nykyään tämä kasvatus on tälläistä että ei saisi ajaa edes jonkun lastenkodin ohi ja sanoa että tuonneppa sinä joudut jos ei huono käytös lopu tai kutsua lastensuojeluviranomaisia käymään jotta lapseen iskostuisi pelkoa vähän sillä ja sitten loppuisi tuo ruma käytös.

Näin minä olen kerran tehnyt ja se loppui, eikä lapselle jäänyt mitään traumoja.

Tuon ikäinen myös aivan hyvin varmasti tietää että ei häntä kotoa viedä pois JOS hän käyttäytyy hyvin... ;) eli aivan itse voi kuule siihen asiaan vaikuttaa ja lapselta ei varmasti liikaa vaadita JOS pyydetään vain lopettamaan pikkusiskon potkiminen ja kiusaaminen.

Vai mitäpä oot mieltä? meetkö vähän lepsun kasvatuksen mukaan?

[QUOTE="strawberry";28132675]Jos keskustelu ja normaalit konstit ei ala toimimaan, otappa yhteys lastensuojeluviranomaisiin. Uhkaa poikaa niillä ja jos ei ala tottelemaan, niin kutsu käymään ja sano jos ei tule loppua tuosta touhusta niin tulee kotoa lähtö pois. :)[/QUOTE]

Cheekiä kannattaa myös soittaa sille lapselle, niin oppiipahan.

[QUOTE="vieras";28132853]No en itse pystyis uhkaileen et sossutädit vie sinut. Toki muuten voi kovistella, ja rangaista ym. Ymmärrän myös et välillä äänikin korottuu.[/QUOTE]

Tämähän on tosi asia? :D

Mieti nyt mihin asiat loppujen lopuksi johtaisi, jos tytön käytös ei loppuisi millään. Niin tai sitten se ei johtaisi teillä mihinkään, antaisitte nuoremman sisaren kärsiä ja ajattelisitte että meneepähän tämä jotenkin tästä. Jos ei asiat MILLÄÄN muulla tavalla järjestyisi, kylläpä voisin antaa sossutätien viedäkin vaikka hetkeksi kotoa pois ja sitten katsottaisiin muuttuuko käytös.. Eka tietysti täytyisi tutkituttaa ettei lapsen aivoissa/kehityksessä ole mitään vikaa, mutta jos on terve kuin sipuli, niin mitäpä siinä sitten jeesustelemaan edes tuollaista pikku pirulaista vaikka oma lapsi olisikin. :)

[QUOTE="strawberry";28132838]J

Nykyään tämä kasvatus on tälläistä että ei saisi ajaa edes jonkun lastenkodin ohi ja sanoa että tuonneppa sinä joudut jos ei huono käytös lopu tai kutsua lastensuojeluviranomaisia käymään jotta lapseen iskostuisi pelkoa vähän sillä ja sitten loppuisi tuo ruma käytös.

Näin minä olen kerran tehnyt ja se loppui, eikä lapselle jäänyt mitään traumoja.

Vai mitäpä oot mieltä? meetkö vähän lepsun kasvatuksen mukaan?[/QUOTE]

Mitä teet, jos lapsi ei ala pelätä lastenkotiin joutumista ja jatkaa huonoa käytöstään? Soitat lastensuojeluun ja pyydät hakemaan lapsesi? Terve, hyvää loppuelämää.

Minusta aikuisella on oltava muita kasvatuskeinoja kuin uhkailla asioilla, jotka eivät kuitenkaan toteudu ("joudut lastenkotiin jos sitä tai tätä..."). Mitä lapsi siitä muka oppii? Erittäin keskenkasvuista ja kyvytöntä. Kyllä minäkin kerron lapselle seuraamuksista jos ei jotain tee, mutta ne seuraamukset ovat jotain sellaista minkä aina toteutan jos homma ei mene niin kuin sanon.

Tai jos oikeasti soittelet sinne lastensuojeluun, niin vetää jo sanattomaksi.

Mitä teet, jos lapsi ei ala pelätä lastenkotiin joutumista ja jatkaa huonoa käytöstään? Soitat lastensuojeluun ja pyydät hakemaan lapsesi? Terve, hyvää loppuelämää.

Minusta aikuisella on oltava muita kasvatuskeinoja kuin uhkailla asioilla, jotka eivät kuitenkaan toteudu ("joudut lastenkotiin jos sitä tai tätä..."). Mitä lapsi siitä muka oppii? Erittäin keskenkasvuista ja kyvytöntä. Kyllä minäkin kerron lapselle seuraamuksista jos ei jotain tee, mutta ne seuraamukset ovat jotain sellaista minkä aina toteutan jos homma ei mene niin kuin sanon.

Mä kyllä en lähde tohon uhkailuun. Jos nyt menis siihen ääritilanteeseen et lapsi joutuis pois kotoa niin kyllä siitä puhuttais mutta en uhkailis. Muistan pienenä kun mun isä uhkas siskoa lastenkodilla ja kuinka rukoilin sängyssäni ettei siskoa viedä pois :(

[QUOTE="strawberry";28132810]:D[/QUOTE]

Naura ihan rauhassa!!!
Mut mun lasten ei tarvi pelätä joutuvansa lastenkotiin!
Riittää et mä oon siellä melkein joka päivä ;))?

Kyllähän lasta saa kiukuttaa ja ärsyttää mutta jos en väärin ymmärtänyt aloittajan pointtia niin häntäkin ärsytti se miten lapsi siinä tilanteessa käyttäytyy...

Lapset vaan lukkojen taakse ja välillä remmiä, niinhän ne oppii kohteleen toisia hyvin, vai mitä mansikka???
Aargh!

Minä olen raivoavalle ja väkivaltaiselle erityislapselle sanonut useampaan otteeseen, että jossei hän opi pikkuhiljaa hillitsemään itseään, hän ei voi asua meidän muiden kanssa. Hoidossa on lyönyt pienestä asti muita, purrut jne. ja tehnyt muitakin kauheuksia, joihin ei koskaan osaa antaa mitään selitystä. Hoitajat vaan katsovat hampaattomina vieressä ja jäähyttävät, ei auta mitään koska jäähyn jälkeen lapsi ei edes muista miksi sinne joutui/mitä teki. :(

Yritä tässä nyt sitten kasvattaa lasta, kun hoitava taho oli sitä mieltä että vaadin liikaa sillä, kun käsken lasta tiukasti katsomaan minua silmiin kun hänet "ripitän" (esim. tapauksessa, jossa on riehaantunut ja vihoissaan tökännyt toista lasta jollain terävällä niin että siitä jää jälki)! Pitäisi kuulemma antaa lapsen mennä esim. peiton alle piiloon ja silitellä vaan häntä samalla kun selitän miten olen vihainen...:O Joopajoo!!

Eli, ensiksi käydään läpi useita kertoja keskustellen sitä asiaa ja laittamalla lapselle perus rangaistuksia, jäähyistä, kotiarestiin, pelikieltoon, tietsikka kieltoon, kännykkä takavarikointiin.

Lupaan toistaa tämän 50 kertaa.

Jos ei edelleenkään usko olla kiusaamatta sisarrustaan, sitten minä ottaisin lastensuojeluun yhteyttä ja lähdettäisiin vaikkapa kokeilemaan sitä että asuu hetken aikaa muualla. Kyllä, näin minä oikeasti tekisin ja mullakin on tapana etten minä turhaan uhkaile, vaan toteutan juuri sen mitä olen sanonut.

Naura ihan rauhassa!!!
Mut mun lasten ei tarvi pelätä joutuvansa lastenkotiin!
Riittää et mä oon siellä melkein joka päivä ;))?

Kyllähän lasta saa kiukuttaa ja ärsyttää mutta jos en väärin ymmärtänyt aloittajan pointtia niin häntäkin ärsytti se miten lapsi siinä tilanteessa käyttäytyy...

Lapset vaan lukkojen taakse ja välillä remmiä, niinhän ne oppii kohteleen toisia hyvin, vai mitä mansikka???
Aargh!

.

Yhteistyössä