Poikamme 1v9kk tekee kakat housuun ja mies raivoaa naama punaisena

• Viestiketjun aloittaja "pojan äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"pojan äiti"
Miehellä on joku pakkomielle saada poika oppimaan potalle. Olen yrittäny sanoa, että lapsi on vasta vajaa 2-vuotias, eikä kiirettä ole oppia potalle. Toki olisi kiva, jos oppisi mutta kiirettä ei ole.

Äsken poika taas teki kakat housuun, tapana kun on mennä piiloon kakalle. Mies alkoi huutaa, että "s*tanan kakara kun pitää p*skoa housuunsa, etkö sinä ikinä opi potalle, mikä sinua vaivaa" ja minähän yritin taas sanoa että ikää ei vielä ole paljon. Kohta alkaa pelätä koko pottailua kun tuolleen reagoidaan. Poika itkee aina kun mies raahaa potalle vaikka kakka on jo housussa. Pissalla käy hyvin potalla, toki vaippaankin tekee usein. Itse kun en näe todellakaan mitään kiirettä asian suhteen. "Mies on niin iso, että kohta on jo aikuinen ja vaippoja vaan käyttää" oli vastaus kun sanoin että anna nyt olla ettei toinen pelkää.

Onko se nyt niin että 1v9kk ikäisen pitäisi osata jo kakkia potalle? Eikä kakka enää saisi tulla housuun?

"vieras"
Johan nyt on! Miksi annat kohdella lastasi noin? Jos mun ukkoni olisi yrittänytkään kohdella, olisi saanut kyllä huutia niin ettei mitään rajaa. Olisin heittänyt sen ulos koko kämpästä.

Sä siis vaan katselet vierestä kun miehes raivoaa lapselle ja raahaa sitä ympäri kämppää potalle, sun muuta?
Ryhdistäydy nyt, JUMALAUTA!

ai kamala
Nyt kyllä pidät puhuttelun sille miehellesi. Ei tuon ikäisen ei tarvitse olla vielä päivä- tai yökuiva. Ja yritä nyt saada se ymmärtämään että se porkkana toimii paremmin kuin keppi. Eli noin pieni lapsi täytyy saada kiinnostumaan potasta sen positiivisuuden kautta.

Meillä myös aloitettu pottailu ajoissa. Pissojen osalta poika oli kuiva noin 3-vuotiaana, mutta kaikki kakat rupesi tulemaan vasta noin 3,5 vuotiaana. Meillä meni aika vanhaksi, poika alusta saakka protestoi tosi paljon pottailua vastaan eikä millään olisi luovuttanut vaippoja pois.

Ei auta muuta kun jos huomaa että sillä on kakkahätä niin kiikuttaa potalle ja hyvällä tuurilla sinne jotain tuleekin. Ja tämän jälkeen suuret kehut.

"piia"
Ei voi muuta sanoa kun, että sinulla on äärettömän typerä ja lapsellinen mies. Pidä nyt hyvä nainen ÄITINÄ sen lapsi raukan puolia. Kamalaa tuollainen käytös on mieheltäsi.
Ja ei todellakaan ole mitään kiirettä potalle oppimiseen, sitten kun lapsi ITSE osoittaa merkkejä siihen, että on kypsä harjoittelemaan.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
ap.
[QUOTE="vieras";28127696]Johan nyt on! Miksi annat kohdella lastasi noin? Jos mun ukkoni olisi yrittänytkään kohdella, olisi saanut kyllä huutia niin ettei mitään rajaa. Olisin heittänyt sen ulos koko kämpästä.

Sä siis vaan katselet vierestä kun miehes raivoaa lapselle ja raahaa sitä ympäri kämppää potalle, sun muuta?
Ryhdistäydy nyt, JUMALAUTA![/QUOTE]

No tokikaan en suvaitse tuollaista käytöstä vaan menin väliin. Kyllä minä siihen puutun, älä huoli. Miehellä on nyt joku vimma siitä että tuon ikäinen lapsi ei enää kakkaa vaippaan, en vaan ymmärrä miksi.

"nasuli"
Meidän tyttö teki vielä 3-vuotiaanakin välillä kakat housuun, vaikka pissamaan oppi potalle 1,5 vuotiaana!
Kuopuksellamme joka on nyt 2v4kk on vaippa käytössä eikä todellakaan ole vielä kiirettä kuivaksi oppimiselle. Osaa kyllä pissata pottaan, mutta kakkaa aina vaippaan. Olen yrittänyt saada potalle kakalle, mutta ei halua kakata sinne, joten olen antanut rauhassa kakata vaippaansa. Sehän on ihan normaalia tuon ikäiselle!

ap.
Nyt kyllä pidät puhuttelun sille miehellesi. Ei tuon ikäisen ei tarvitse olla vielä päivä- tai yökuiva. Ja yritä nyt saada se ymmärtämään että se porkkana toimii paremmin kuin keppi. Eli noin pieni lapsi täytyy saada kiinnostumaan potasta sen positiivisuuden kautta.

Meillä myös aloitettu pottailu ajoissa. Pissojen osalta poika oli kuiva noin 3-vuotiaana, mutta kaikki kakat rupesi tulemaan vasta noin 3,5 vuotiaana. Meillä meni aika vanhaksi, poika alusta saakka protestoi tosi paljon pottailua vastaan eikä millään olisi luovuttanut vaippoja pois.

Ei auta muuta kun jos huomaa että sillä on kakkahätä niin kiikuttaa potalle ja hyvällä tuurilla sinne jotain tuleekin. Ja tämän jälkeen suuret kehut.
No tätä mä yritin ja oon joka kerta yrittäny sanoa että älä viitsi kun lapsi alkaa pelätä. Että yrityksen ja erehdyn kautta voittoon, kyllä se lapsi oppii kun aika kuluu. Paljon mieluummin poika menee potalle kun siinä on kiva istua eikä silleen että pelkää koko pottaa kun isä ainaa raahaa siihen väkisin ja siitä tulee paha paikka. Tiedä vaikka jo on niin käynytkin kakan suhteen. Aina en luonnollisesti ole paikalla kun kakkahätä iskee ja mies toimii omalla tavallaan, joten en tiedä miten ne kakkajutut menee kun mä olen esim. töissä tai lenkillä. Pelkään, että kohta poika ei uskalla kakkia ollenkaan (ainakaan kun isä on kotona). Vaikkakin mä olen yrittänyt mennä väliin, joskus tosiaan käsken miehen pois kokonaan mutten sitäkään haluaisi sillä poika oppii että isi on pelottava tms.

vierass
No tätä mä yritin ja oon joka kerta yrittäny sanoa että älä viitsi kun lapsi alkaa pelätä. Että yrityksen ja erehdyn kautta voittoon, kyllä se lapsi oppii kun aika kuluu. Paljon mieluummin poika menee potalle kun siinä on kiva istua eikä silleen että pelkää koko pottaa kun isä ainaa raahaa siihen väkisin ja siitä tulee paha paikka. Tiedä vaikka jo on niin käynytkin kakan suhteen. Aina en luonnollisesti ole paikalla kun kakkahätä iskee ja mies toimii omalla tavallaan, joten en tiedä miten ne kakkajutut menee kun mä olen esim. töissä tai lenkillä. Pelkään, että kohta poika ei uskalla kakkia ollenkaan (ainakaan kun isä on kotona). Vaikkakin mä olen yrittänyt mennä väliin, joskus tosiaan käsken miehen pois kokonaan mutten sitäkään haluaisi sillä poika oppii että isi on pelottava tms.
No eiköhän se poika opi ihan isän käytöksestä, että isi on pelottava.

Minä kyllä raivostuisin niin totaalisesti miehelle tommosesta. On se nyt helvetti kumma, että aikuinen ihminen ei kuuntele järkipuhetta!

Onko tää teidän ainoa lapsi?

"huhhuh"
Hullu äijä ja onhan se oikeasti pelottava.

vierastelija
meillä on 1v9kk ikäinen tyttö jota ollaan viety potalle siitä asti kun oppi istumaan eli 6kk. Viime keväänä saatiin usein pissat ja kakat pottaan. Sitten tuli pitkä tauko jolloin ei millään suostunut potalle. Nykyään pissa tulee välillä pottaan (päiväkodissa melkein aina kuulemma), mutta kakkaamaan ei suostu pottaan. Ei olla sitten yritetty väkisin potalle, kun selkeästi ei ole siihen vielä valmis. Menee aina johonkin piiloon kakalle. Välillä kun yritettiin viedä potalle kovalla yrityksellä, niin aiheutettiin vain ummetusta tytölle, kun ei sitten halunnut kakata ollenkaan.

ap.
No eiköhän se poika opi ihan isän käytöksestä, että isi on pelottava.

Minä kyllä raivostuisin niin totaalisesti miehelle tommosesta. On se nyt helvetti kumma, että aikuinen ihminen ei kuuntele järkipuhetta!

Onko tää teidän ainoa lapsi?
Miehellä on aiemmasta suhteesta 11-vuotias tyttö ja minulla on 5-vuotias tyttö myös aiemmasta liitosta. Oma tyttöni on oppinut kuivaksi vasta lähempänä 3 vuoden ikää.

ap.
[QUOTE="huhhuh";28127772]Hullu äijä ja onhan se oikeasti pelottava.[/QUOTE]

Ei se ole hullu, ihan tavallinen mies jolla nyt vaan on joku päähänpinttymä tuosta kakkahommasta... muuten on ihan normaali isä. Pinna vissiin kireällä myöskin nyt työjuttujen takia.

vierass
Ei se ole hullu, ihan tavallinen mies jolla nyt vaan on joku päähänpinttymä tuosta kakkahommasta... muuten on ihan normaali isä. Pinna vissiin kireällä myöskin nyt työjuttujen takia.
Ai ihan normaali? Lapsi PELKÄÄ. Ei sellaisia päähänpinttymiä saa olla, että alle 2-vuotias pelkää isäänsä. Miksi mies on eronnut edellisestä suhteestaan?

• Tykkää
Reactions: Calissa
"vieras"
Kamalaa!!! Ei tuon ikäisen tarvitse käydä vielä potalla. Mikä ihme kiire ihmisillä edes on aloittaa pottailut niin aikaisin. Ei mitään järkeä mielestäni ruveta istuttamaan potalla puolen vuoden ikäisenä ja saada tuurilla ne kakat sinne pottaan. Ja sitten kuitenkin lapsi oppii vasta potalla käymään kolmevuotiaana.. tämä siis vain esimerkki.

minnee
Eihän alle kaksivuotiaalta voi odottaa edes rakon/suolen hallintaa niin, että voisi vaatimalla vaatia edes kuivaksi oppimista. Tuolla menolla ei saada muuta kuin elinikäisiä neurooseja lapselle. :(

ap.
[QUOTE="vieras";28127816]Puhuuko lapselle useinkin "s**tanan kakara" tyyppisesti? Onko väkivaltainen ja suustaan paha?[/QUOTE]

Ei puhu, yleensä puhuu normaalisti ja ystävällisesti. Ei ole todellakaan väkivaltainen, ei voisi tehdä ikinä lapselle mitään väkivaltaa, eikä kyllä aikuisellekaan kovin helposti. En tiedä miksi on tuosta asiasta nyt niin hermostunut ja vaatii lasta tekemään tarpeet pottaan.

"vieras"
Meillä esikoinen ei käynyt koskaan potalla, pelkän potan näkeminen sai aikaan kauhean huudon (ikinä ei potalle pakotettu), meni itse pytylle 2,5v iässä ja siitä asti päiväkuiva.

Kuopus nyt 1v9kk on pari kertaa potalle pissannu, itse halunnut kun potta ollut esillä. Mitään kiirettä ei meillä ole. Oppii kun oppii.

ap.
Ai ihan normaali? Lapsi PELKÄÄ. Ei sellaisia päähänpinttymiä saa olla, että alle 2-vuotias pelkää isäänsä. Miksi mies on eronnut edellisestä suhteestaan?
Ei lapsi pelkää isäänsä. Pelkää vaan sitä kakkaamistapahtumaa kun isä on lähellä, koska isä käyttäytyy asian suhteen toisin. Itse vaan pelkään, että lapsi kohta alkaa pelätä isäänsä tuon käytöksen takia.

Mies erosi edellisestä kun exänsä löysi toisen.

Yhteistyössä