Poikamme 1v9kk tekee kakat housuun ja mies raivoaa naama punaisena

• Viestiketjun aloittaja "pojan äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"Hanna"
No tätä mä yritin ja oon joka kerta yrittäny sanoa että älä viitsi kun lapsi alkaa pelätä. Että yrityksen ja erehdyn kautta voittoon, kyllä se lapsi oppii kun aika kuluu. Paljon mieluummin poika menee potalle kun siinä on kiva istua eikä silleen että pelkää koko pottaa kun isä ainaa raahaa siihen väkisin ja siitä tulee paha paikka. Tiedä vaikka jo on niin käynytkin kakan suhteen. Aina en luonnollisesti ole paikalla kun kakkahätä iskee ja mies toimii omalla tavallaan, joten en tiedä miten ne kakkajutut menee kun mä olen esim. töissä tai lenkillä. Pelkään, että kohta poika ei uskalla kakkia ollenkaan (ainakaan kun isä on kotona). Vaikkakin mä olen yrittänyt mennä väliin, joskus tosiaan käsken miehen pois kokonaan mutten sitäkään haluaisi sillä poika oppii että isi on pelottava tms.
Tee kokeeksi niin, että poimi joku asia jonka miehesi tekee väärin, ja vedä siitä kahden viikon ajan joka kerta miehelles samanlaiset huutoraivarit kuin mitä hän tekee pojalle. Kumma jos ei ala konkreettisesta esimerkistä tajuamaan että se huutaminen ei auta mitään, päin vastoin.

Meidän poika täyttää toukokuun lopussa 3v ja on vasta nyt ihan kuukauden sisään alkanut oma alotteisesti menemään pöntölle kakalle, vaipasta huolimatta siis. Alle kaksivuotiaana tuon sai tyyliin sekunniksi istahtamaan potalle jos oikein maanitteli, mutta ei toivoakaan että sinne ois mitään tullut. Mä olin kanssa alkuun ihan tuskastunut että millä tuo poika ikinä oppii kuivaksi kun ei voi ees potalla istua sitä sekuntia pidempään. Mä jaksoin maanitella ja houkutella vaikka millä n. 4kk mutta pojan mielestä potta vaan oli inhottava jne. Sitten päätin luovuttaa koko jutun hetkeksi, eikä mennyt kuin pari kuukautta niin poika alkoi itsekseen käymään potalla aina kun vaan sattui olemaan ilman vaippaa. Jostain syystä hän ei silti edelleenkään halua pottaan kakata, vaan suostuu kakkimaan vain pöntöllä supistajan kanssa. Kannattaa ehkä teilläkin kokeilla tätä, aina ei noiden lasten aivoituksista ota selvää. Mutta ylipäätäänhän poikanne käy jo hienosti potalla ikäisekseen jos kerran pissoja jo on saanut aikaiseksi. :)

"tii"
Siis sinä väitä ettei miehesi ole väkivaltainen,silti kerrot että mies käyttää henkistäväkivaltaa lasta kohtaan,samoin kerrot aloituksessa että mies raahaa lapsen potalle.
Sitten alkoi miehen puolustelu jne jne.. sekaisin taidatte olla molemmat,menkää vaikka neuvolaan puhumaan asiasta,niin saatte jotain apua tuohon teidän tilanteeseenne.Normaali se ei ole.

Yhteistyössä