Laitoin palautetta Prisman myyjästä

Ei tervehtinyt, puhui kassakoneelleen, puhui hyvin epäselvästi, ainoa katsekontakti luotiin kun ojensi kuitin minulle.

Siis pliis? Kehtaa ne laittaa meille miten käyttäytyä listoja kun eivät itse osaa. Hiisi ei se paljoa vaadi tervehtiä, katsoa asiakasta ja puhua asiakkaalle liukuhihnan sijaan :mad:

Ei mulla muuta.
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
"vieras"
Ihan oikein.

Ja ennen kuin joku ehtii niin joo joo, asiakaspalvelijallakin voi olla huono päivä, jotain huolia blaablaa. Ei kiinnosta alkuunkaan. Palkka maksetaan, silloin on parempi myös tehdä työnsä kunnolla.
 
Ei ollut aikaa, oma työvuoro odotti jo tekijäänsä :) Menee se näinkin, pääasia on että annettu palaute on rakentava niin se voi johtaa johonkin parannukseenkin.

Mutta eipä sillä, kyllä multa liikeni yksipuoliset tervehdykset ja kiitokset vaikka kiire olikin.
 
  • Tykkää
Reactions: Porho
Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28124863:
Byhyy, itsekin olen asiakaspalvelutyössä ja pidän tärkeänä että muutkin osaisivat edes peruskäytöstavat.
Vai meneekö se niin että valituksen kohteen on oltava tarpeeksi korkeassa asemassa jotta valituksella olisi jotain arvoa :confused:
Narri sä olet. Mahtaa mennä työntekijöillä kahvihuoneessa pullat väärään kurkkuun kun nauravat "rakentavalle" palautteellesi.

 
Mun mielestä on helpointa jos kassa on semmoinen ystävällisen neutraali. Mulle kaupassakäynti on semmoista että saatan pyöriä siellä ja hoitaa kassallaolon aivan ajatuksissani, seuraavia juttuja suunnitellen. En aina jaksa sitä että pitäisi jo kassahihnan alussa ottaa tietty kuvio käyttöön eli ensin ottaa katsekontaktia, tervehtiä iloisesti, kiittää jne...

On ihanaa kun saa hoitaa sen koko jutun nopeasti, murahdellen, omiin ajatuksiin vaipuneena - helpointa kaikille. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Zucchini
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28124870:
Narri sä olet. Mahtaa mennä työntekijöillä kahvihuoneessa pullat väärään kurkkuun kun nauravat "rakentavalle" palautteellesi.


Kopsautapas kantasi takaisin maanpinnalle ja käyttäydy asiallisesti. Mun maailma ei mee nurin vaikka ihmiset osaakin olla aikamoisia vatipäitä.

Joskus sitä tulee sokeaksi itselleen ja ehkä tuokin kassa on kuvitellut tähän asti että hänen työskentelytapansa on ok. Voi olla ettei mun palaute muuta mitään tai sitten se herättää ko. työntekijän päässä kehittävän ajatuksen.
 
hellsbells
Onpa taas hyviä vastauksia.
Kyllä kassan ja muidenkin asiakaspalvelijoiden luulis osaavan edes tervehtiä, mielellään toki hymyn kera, mutta se näyttää tääläkin välillä olevan vähän liikaa vaadittu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28124887:
Joskus sitä tulee sokeaksi itselleen ja ehkä tuokin kassa on kuvitellut tähän asti että hänen työskentelytapansa on ok. Voi olla ettei mun palaute muuta mitään tai sitten se herättää ko. työntekijän päässä kehittävän ajatuksen.
Niin no joo totta, ehkä tällä kyseisellä työntekijällä tulee palavampi halu hakea opiskelemaan, jotta pääsee eroon asiakkaista joilla ei ole muuta kuin pissaa päässä.
 
Onpa taas hyviä vastauksia.
Kyllä kassan ja muidenkin asiakaspalvelijoiden luulis osaavan edes tervehtiä, mielellään toki hymyn kera, mutta se näyttää tääläkin välillä olevan vähän liikaa vaadittu.
No hymyilköön kassa jos haluaa. Mutta voisiko jonkun kaupan kanssa tehdä sopimuksen että mä en asiakkaana aina jaksa nostaa katsettani ja mutisen jotain takin uumeniin ja se on ok? Onko asiakkaankin oltava aina ystävällinen?

Kaupassa käynti on niin peruskauraa ja en millään jaksaisi havahtua ajatuksistani. Tietty jos joku tuttu tulee käytävällä vastaan niin sille on mukava jutella.
 
No hymyilköön kassa jos haluaa. Mutta voisiko jonkun kaupan kanssa tehdä sopimuksen että mä en asiakkaana aina jaksa nostaa katsettani ja mutisen jotain takin uumeniin ja se on ok? Onko asiakkaankin oltava aina ystävällinen?

Kaupassa käynti on niin peruskauraa ja en millään jaksaisi havahtua ajatuksistani. Tietty jos joku tuttu tulee käytävällä vastaan niin sille on mukava jutella.
Eihän siinä kassalla ole pakko sanoa kuin "Hei" ja "kiitos" kun saat korttisi ja kuittisi. Eikä sen kassan toisellakaan puolella tarvi kuin moikata ja kertoa hinta jos niin ääntä rasittaa puhuminen.

Hymy on extraa, sellaista kehtaisi edes vaatia oletuksena kun selkeä puhuminenkin tuottaa jo ongelmia. Murahdelkoot Suomi, hurraa mikä neandertalien kansa! :D
 
tuliko
ei sit tullut mieleen että jospa se kassatyötekijä sattuu olemaan vaikka todella ujo ja on jo iso suoritus istua siinä kassalla puhumassa yhtään mitään? en ymmärrä miten joku voi ottaa tollasesta noin nokkiinsa
 
mille instanssille me saadaa valittaa niistä asiakkaista jotka ei tervehdi, ei katsekontakstia ja mutisee jotain kun kertoo hintaa.. saattaa joskus se saatanaki sieltä kuulua..

ja juu mä oon ollu aspa-tehtävis koko mun työhistorian ja aina tervehdin ja hoen kiitosta välillä niin et unissanikin varmaan hoen kiitosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj ja Halin
prism
ei sit tullut mieleen että jospa se kassatyötekijä sattuu olemaan vaikka todella ujo ja on jo iso suoritus istua siinä kassalla puhumassa yhtään mitään? en ymmärrä miten joku voi ottaa tollasesta noin nokkiinsa
Sitten ei ole oikeassa työssä. Kyllä ujokin ihminen voi opetella käyttäytymään työn vaatimalla tavalla ja jos olisi esim. tervehtinyt reippaasti ja hymyillyt edes jossain vaiheessa, veikkaan ettei ap olisi koko aloitusta tehnytkään...

t. ex-kassa, ujo sellainen
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28124947:
Eihän siinä kassalla ole pakko sanoa kuin "Hei" ja "kiitos" kun saat korttisi ja kuittisi. Eikä sen kassan toisellakaan puolella tarvi kuin moikata ja kertoa hinta jos niin ääntä rasittaa puhuminen.

Hymy on extraa, sellaista kehtaisi edes vaatia oletuksena kun selkeä puhuminenkin tuottaa jo ongelmia. Murahdelkoot Suomi, hurraa mikä neandertalien kansa! :D
Mä haluaisin säästää sitä kassaa. Siis joka päivä se kassa hymyilee sadoille asiakkaille ja katselee tuskastuneena kun joka kolmas räpeltää niiden visojen ja tunnuslukujen kanssa ja sitten joutuu kuuntelemaan asiakkailta aina ne samat vitsit uudelleen ja uudelleen...

Parempi kun kukaan ei puhu kuin pakolliset eikä vääntele naamaansa hymyyn.
 
Viimeksi muokattu:
ei sit tullut mieleen että jospa se kassatyötekijä sattuu olemaan vaikka todella ujo ja on jo iso suoritus istua siinä kassalla puhumassa yhtään mitään? en ymmärrä miten joku voi ottaa tollasesta noin nokkiinsa
kyllä se on kyettävä kassalla puhumaan niin että asiakas kuulee. Ja sille ihmiselle eikä hihnalle. Jos sellasen työn saa ja vastaaottaa. Olen itsekin asiakastyössä ja siinä ei voi mutista seinille vaan osattava puhua.
 

Yhteistyössä