Onko mitään paikkaa mistä voi tilata vaatteita/kenkiä, kun on luottotiedot menny?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28108952]Miksi ihmeessä pitää tilata, jos ei ole varaa. Säästä rahaa ja tilaa sitten normaalisti verkkopankilla etukäteen maksaen.[/QUOTE]

huvittavaa tällainen saarnaus joka ketjussa.... :)

[QUOTE="poooo";28108957]huvittavaa tällainen saarnaus joka ketjussa.... :)[/QUOTE]

mutta totta. Tuntuu hullulta, että vielä parikymmenta vuotta sitten ei mistään anttiloista ym. voinut tilata muuten kuin postiennakolla. Luottokortteja ei myönnetty, kun sellaisille, joilla oli vähintään keskivertotulot. Nykyisin sitten elellään velaksi, vaikka jo luottotiedot menneet. Lisää vain velkaa mistä vain saa.

Monestakin paikasta voi tilata ilman luottotietoja. Ei toki laskulla, mutta sitähän ei kysytty. Aloittaja pärjää varmaan ilman niitä halpisrättejäkin jos ei niitä ole varaa heti maksaa.

No nyt on kuule sellainen tilanne, että en ole omasta syystä niitä menettäny ja haluaisin kovasti tilata, mutta aina ei ole isoihin summiin varaa postiennakolla, tai verkkomaksulla heti.

mulla on luottotiedot menny,ja sain klarna-tilin.Joissain postimyyntipaikoissa on klarna-vaihtoehto...esim.cdon.com,at-lastenturva.....ja Jotexilta sain myös tilin.

[QUOTE="Minna";28108989]No nyt on kuule sellainen tilanne, että en ole omasta syystä niitä menettäny ja haluaisin kovasti tilata, mutta aina ei ole isoihin summiin varaa postiennakolla, tai verkkomaksulla heti.[/QUOTE]

Säästät ja tilaat ja homma hoituu.

• Tykkää
Reactions: Tepadj ja rops
[QUOTE="vieras";28108966]mutta totta. Tuntuu hullulta, että vielä parikymmenta vuotta sitten ei mistään anttiloista ym. voinut tilata muuten kuin postiennakolla. Luottokortteja ei myönnetty, kun sellaisille, joilla oli vähintään keskivertotulot. Nykyisin sitten elellään velaksi, vaikka jo luottotiedot menneet. Lisää vain velkaa mistä vain saa.[/QUOTE]

ei kai sitä erikseen tarvii saarnata. itsellä on kyllä luottotiedot mutta ymmärrän hyvin tuon että haluaa laskulle ja varmistaa esim. vaatteiden sopivuuden ja maksaa sitten kun että niitä rahoja saa sieltä toisesta päästä odottaa jos jonkin aikaa, jos haluaa palauttaa tuotteita. itse otan usein postiennakolla siksikin että tulee maksettua heti mutta jos oon vähänkin epävarma onko vaate sopiva, otan aina laskulle.

...ja luottotiedot menettää nykyään helposti.Ei tarvitse kuin miehen jäädä sairauden takia työttömäksi,ja joutua hankkimaan uusi ammatti,niin tulot putoo roimasti.Opiskelusta kun ei makseta vaikka olisitkin viiden lapsen isä,ja kolmekymmentä.Itse lasten kanssa kotona,josta tunnetusti tienaa siis ihan helvetisti.Yksi radikaali muutos elämässä,niin et pysty suoriutumaan kuten ennen sun laskuista.Ellei ole kultalusikka perseessä syntynyt,ja isi maksaa.Meillä ei ole.Meillä on 5 lasta ja mies työtön edelleen kun sai kiellon terveyden takia liiankin moneen ammattiin.Kaksoset 9kk,muut 3,7,ja 8 vuotiaat.Ja silti haluaisi joskus tilata jostain Ale-tuotteita vaikka,kun kirppiksille ei pääse niin usein kuin haluaisi.Tarvitaan me silti vaatteita vaikka luottotiedottomia ollaankin.Vaikka ei enää pystyttykään maksamaan luottokorttilaskuja.Meillä ei ole edes autoa,vaikka meitä on 7.Joten olen itse ainakin helvetin iloinen jos kuulen jonkun paikan mistä saa laskulle :D Oli sitten muut mitä mieltä hyvänsä.

[QUOTE="Minna";28109011]Fiksuja vastauksia kaipaan, en vittuilua! :)[/QUOTE]

Miten oletat saavasi fiksuja vastauksia tyhmään kysymykseen? Jos sulla ei oo varaa tilata suurempaa summaa kerralla niin miten on varaa maksaa lasku? No varmaan osissa mutta eikö sitten sama asia olisi säästää ja mennä vasta sitten nettiin tilailemaan? Vai onko tämä tätä kaikki-mulle-heti-nyt-ajattelua?
Vaikka et olisi itse aiheuttanut luottotietojen menetystä ei se myöskään ole firmojen vika eikä meidän muidenkaan.

• Tykkää
Reactions: rops
Voisiko ihmiset keskittyä kysymykseen ja vastata siihen jos on vastaus? ei kysytty nyt "saanko tilata.." vaan vinkkejä paikoista joissa saisi laskulle.Ei kysytty teidän lupaa tilaamaan,joten naamat umpeen.

Mitä varten ne lasku ja osamaksu vaihtoehdot muuten on? Luottotiedolliset maksavat heti ja luottotiedottomat eivät saa laskulle.

Laskut ja osamaksut on firmojen keino saada asiakas tilaamaan enemmän. Itsekin muistelen kun ennen tuli tilattua esim. anttilasta 500 markalla tavaraa ja lasku tuntui isolta. Nyt kevysti menee 300 euroa eikä tunnu missään, kun sitä ei pakko ole heti maksaa kokonaan. Välillä maksan kaiken heti, välillä sitten käytän tuota tiliä ja maksan vaikka kolmessa erässä, jos sattuu niin, että on juuri sellainen kuukausi, että laskut kasautuu.

Miten onkin sattunut, että ap:n perheessä molemmilta on luottotiedot menneet? Luottotiedot menee kyllä helposti, jos elää yli varojen eli on noita kulutusluottoja. Sitten kun jääkin työttömäksi niin laskut on ylivoimaisia, kun kulutusluottoihin menee jo se sama summa mikä ruokaan kuukaudessa.

[QUOTE="...";28109034]Miten oletat saavasi fiksuja vastauksia tyhmään kysymykseen? Jos sulla ei oo varaa tilata suurempaa summaa kerralla niin miten on varaa maksaa lasku? No varmaan osissa mutta eikö sitten sama asia olisi säästää ja mennä vasta sitten nettiin tilailemaan? Vai onko tämä tätä kaikki-mulle-heti-nyt-ajattelua?
Vaikka et olisi itse aiheuttanut luottotietojen menetystä ei se myöskään ole firmojen vika eikä meidän muidenkaan.[/QUOTE]

Onko tässä aloittaja antanut ymmärtää, että luottotietojen menetys olisi meidän muiden vika? Vittu mua ärsyttää tämmöset vatipää vastaukset. Millä oikeudella vittuillaan, jos toisella on mennyt luottotiedot ja kysyy täällä jotain asiaa?

[QUOTE="vieras";28109067]Laskut ja osamaksut on firmojen keino saada asiakas tilaamaan enemmän. Itsekin muistelen kun ennen tuli tilattua esim. anttilasta 500 markalla tavaraa ja lasku tuntui isolta. Nyt kevysti menee 300 euroa eikä tunnu missään, kun sitä ei pakko ole heti maksaa kokonaan. Välillä maksan kaiken heti, välillä sitten käytän tuota tiliä ja maksan vaikka kolmessa erässä, jos sattuu niin, että on juuri sellainen kuukausi, että laskut kasautuu.

Miten onkin sattunut, että ap:n perheessä molemmilta on luottotiedot menneet? Luottotiedot menee kyllä helposti, jos elää yli varojen eli on noita kulutusluottoja. Sitten kun jääkin työttömäksi niin laskut on ylivoimaisia, kun kulutusluottoihin menee jo se sama summa mikä ruokaan kuukaudessa.[/QUOTE]

Pointti oli vähän niinku se, että jos täällä saarnataan, että säästä tai jätä ostamatta jos ei ole varaa, niin silloinhan toki itselläänkin on varaa ostaa ihan käteisellä eikä turvautua laskuihin...

No niin... tämä ketju näyttää taas menevän siihen, ettei oikeita vastauksia saa, vaan suurin osa keskittyy siihen vittuiluun ja moralisointiin. :( Kiitos teille muille kuitenkin.

[QUOTE="vieras";28108966]mutta totta. Tuntuu hullulta, että vielä parikymmenta vuotta sitten ei mistään anttiloista ym. voinut tilata muuten kuin postiennakolla. Luottokortteja ei myönnetty, kun sellaisille, joilla oli vähintään keskivertotulot. Nykyisin sitten elellään velaksi, vaikka jo luottotiedot menneet. Lisää vain velkaa mistä vain saa.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Pitää saada kaikki, vaikka ei ole rahaa.

[QUOTE="vieras";28109101]Samaa mieltä. Pitää saada kaikki, vaikka ei ole rahaa.[/QUOTE]

Ja itsehän et ole koskaan ikinä ostanut mitään laskulle tai osamaksulle.. Kyllä kyllä :)

[QUOTE="vieras";28109036]Nehän ne eniten tilaakin laskulle joilla on luottotiedot kunnossa, sitten laskujen kanssa itketään kun ei ole varaa maksaa ja luottotiedot menee.[/QUOTE]

Ei pidä yleistää. Ikinä en osta laskulle.

[QUOTE="niinpä";28109139]Ja itsehän et ole koskaan ikinä ostanut mitään laskulle tai osamaksulle.. Kyllä kyllä :)[/QUOTE]

Osamaksulle, kyllä. Mutta tietäen, että saan sen pian maksettua. Olen varmaan liiankin varovainen velanotossa...

Yhteistyössä