Uskaltaisitteko jättää 4v ja 8v ...

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
... puoleksi tunniksi keskenään?
Jos laittaisi esimerkiksi leffan pyörimään ja kännykällä olisi tavoitettavissa niin voisitteko jättää tuonikäset kotiin koiran puolen tunnin lenkin ajaksi?
Tässä harkitsen että mennäkkö vai eikö mennä. Onko ylipäänsä sallittua?

On tietysti vastuuntuntoisia 8 vuotiaita, mutta mun mielestä lapset ei hoida lapsia.
Ei ole mun tietääkseni sallittuakaan.

"vieras"
En uskaltaisi jättää. Omani tosin vasta 2,5v ja 4,5v että heidän osaltaan vaan kokemusta, mutta en usko että jättäisin tuon ikäisinä. Kännykkä voi mennä jumiin tai jotain muuta tapahtua tuossakin puolessa tunnissa, lapset saavat joskus järjettömiä ideoita, muistan omasta lapsuudesta.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28105702]En uskaltaisi jättää. Omani tosin vasta 2,5v ja 4,5v että heidän osaltaan vaan kokemusta, mutta en usko että jättäisin tuon ikäisinä. Kännykkä voi mennä jumiin tai jotain muuta tapahtua tuossakin puolessa tunnissa, lapset saavat joskus järjettömiä ideoita, muistan omasta lapsuudesta.[/QUOTE]

No siis, tuo 8 vuotiashan on jokatapauksessa arkisin päivittäin yksin koulun jälkeen joten voihan silloinkin tapahtua vaikka mitä? ja puhelin mennä jumiin yms?

"vieras"
Jos sinun pitää kysyä täältä, et varmaankaan voi jättää.

Itse voin jättää ja jätänkin, kun käyn esimerkiksi kaupassa, 4-vuotiaan (täyttää kohta 5v. eli 08 syntynyt) ja kaksi isoveljeään kotiin. Koskaan ei ole tarvinnut empiä tai sen enempää pohtia, tiedän omat lapseni - ja tiedoksi, että ovat käyttäytyneet moitteettomasti joka kerta :)

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
"Kukka"
Loppujen lopuksi kotona olo keskenään ei eroa juurikaan ulkona leikkimässä olosta. Kyllähän tuon ikäiset sisarukset ja kaverukset ovat usein pitkiä aikoja omissa leikeissään ulkona "valvomatta" - toki alueesta riippuen. Ja siitä millaisista lapsista on kyse.

Yhteistyössä