Tunnetko niin köyhää lapsiperhettä jossa syödään paljon puuroja ja esim. makaroonia?

• Viestiketjun aloittaja tunnetko?
  • Ensimmäinen viesti
Olen kuullut että sellaisia on, mutta en henk koht tunne. Sellaisen perheen tunnen jossa säännöstellään esim juustosiivujen ja makkarasiivujen käyttöä leivän päällä ym. asioita mutta se ei taida mennä samaan kategoriaan.

"vieras"
No meillä syödään paljon puuroja sekä aamu- että iltapalaksi ja usein makarooniakin, eikä me olla köyhiä. Vähän veikkaan, että oikeasti köyhissä perheissä on niin paljon ongelmia vanhemmilla, että tuskin osaavat/jaksavat paljon puuroja keitellä.

ruustinna
Tunnen; ME :) Mä opiskelen ja olen kahen lapsen yh.. Aika minimeillä mennään vielä melkein kaks vuotta, mutta sitten helpottaa, jos töitä saan :) Päiväkodissa lapset saa arkisin hyvää ruokaa ja illalla riittää puuro tms.. erilaisia puuroja vaihdellen eivät ole vielä kyllästyneet :)
Tulot: Elarit n.300e/kk, lapsilisät n. 320e/kk, asumistuki n.500e/kk ja työttömyyspäiväraha lisineen n.900e/kk. Saan siis työttömyyspäivärahaa opiskelujeni ajalta, koska työkkäri katsoi että työllistymistäni edistäisi moinen koulutus...

"Anne"
Tunnen. Rahaa ruokaan on kuulemma vähän. Syövät paljon leipää ja pakasteranskiksia. Kun pitää päästä ruokakaupassa halvalla. Ei ole varaa hedelmiin ja salaatitkin on niiiin kalliita. Kuitenkin on sitten varaa iltaisin tissutella, tilata pitsaa ja syödä muita herkkuja kun lapset nukkuu...

"annika"
Tunnen; ME :) Mä opiskelen ja olen kahen lapsen yh.. Aika minimeillä mennään vielä melkein kaks vuotta, mutta sitten helpottaa, jos töitä saan :) Päiväkodissa lapset saa arkisin hyvää ruokaa ja illalla riittää puuro tms.. erilaisia puuroja vaihdellen eivät ole vielä kyllästyneet :)
Tulot: Elarit n.300e/kk, lapsilisät n. 320e/kk, asumistuki n.500e/kk ja työttömyyspäiväraha lisineen n.900e/kk. Saan siis työttömyyspäivärahaa opiskelujeni ajalta, koska työkkäri katsoi että työllistymistäni edistäisi moinen koulutus...
Ei kyllä kauheen köyhältä kuulosta noiden tulojen perusteella...tietenkin laskut ja asumis kulut vaikuttaa...mutta en silti pidä köyhänä.

"Vieras"
Sähän saat niin hyvät rahat, että eihän tossa kannata toihin mennäkään... ja miksi te puurolla elätte, kun on noin hyvät tulot? :)

"noh"
[QUOTE="Vieras";28098056]Sähän saat niin hyvät rahat, että eihän tossa kannata toihin mennäkään... ja miksi te puurolla elätte, kun on noin hyvät tulot? :)[/QUOTE]

Menot: sähkö n.80e/kk, vuokra 620e/kk, Netti n.60e/kk, asutaan keskellä ei mitään, ei edes julkista liikennettä, joten auto n.100e/kk, bensat kouluun n.100e/kk...lasten vaatteet ym.tarvikkeet jotka korostuu, kun näillä tuloilla elää pidempään... Olen yksin vastuussa kaikesta mitä lapset tarvitsee. Että kyllä tässä aika köyhäksi itsensä tuntee.

"Vieras"
[QUOTE="noh";28098094]Menot: sähkö n.80e/kk, vuokra 620e/kk, Netti n.60e/kk, asutaan keskellä ei mitään, ei edes julkista liikennettä, joten auto n.100e/kk, bensat kouluun n.100e/kk...lasten vaatteet ym.tarvikkeet jotka korostuu, kun näillä tuloilla elää pidempään... Olen yksin vastuussa kaikesta mitä lapset tarvitsee. Että kyllä tässä aika köyhäksi itsensä tuntee.[/QUOTE]

Muuttakaa kaupunkiin!

tiedän
tunnen monta perhepäivähoitajaa jotka päivästä toiseen syöttävät lapsille monta kertaa viikossa kaurahiutalevelliä tai kaurapuuroa (jeah mikä vaihtelu)
ja makaroonia ja ketsuppia
ja joskus siihen makarooniin silputaan ihan makkaraakin sekaan.
Kun kerran yhdelle hoitajalle tästä huomautin hän nauroi ja sanoi
-kun lapset tästä niin tykkäävät ja kodin tehtävä se enemmänkin on huolehtia monipuolisesta ruokavaliosta.
Sen jälkeen olen vain ummistanut silmäni ja pyöritellyt kauhistuneena päätäni ja pitänyt suuni kiinne :(

Samaa mietin minäkin, kuin muutamat edelliset. Eli kaikki ei saa töissä käydessäkään kuukausituloja tuon vertaa.

"noh"
Alkuperäinen kirjoittaja oletko tyhmä?;28098141:
Miksi sitten valitat?
En ole valittanut :D sanoin vain että välillä syödään puuroa -tai oikeestaan aika usein..Olen kaikinpuolin tyytyväinen elämääni tällä hetkellä, vaikka puuroa syödäänkin välillä :)

Hiippari
Juu meillä syödään erilaisia puuroja ja pastoja. Ihan sitä makaronimössöökin, tosin siinä useimmiten soijarouhetta tai paistijauhelihaa yli puolet. :p

Eikä nyt niin kovin köyhiksi tunneta itseämme. Mä en tajua tuota nykyistä makaronin kammoksumista.. voi kamala sentää jos sitä syö ja köyhimmät siitä tuntuu mekkalan nostavan eniten? Mikä vika. Ihan hyvää mahan täytettä. :D
Ne ravitsemukselliset asiat voi vetää överiks niin monella tapaa.. tuo makaroni/puuro-juttu pahin. Monipuolisesti kun muuten syö ja vetää viel lisät purkeist, niin eipä ole paino-ongelmia eikä puutostiloja. Piste.

(pentuina makaronivelli täysmaitoon tehtynä oli se itkun ja vänkäämisen aihe, jotta sitä ylipäätään saatiin syödä.. omille menee yhtälailla superherkkuna ja miksen sitä soisi heille, jos samalla mun lompakko kiittää.. kjähkjäh. Menee meinaan yli mäkkärin ruokienkin meillä..)

pk_äiti
Tulojesi jälkeen näyttäisi sinulle jäävän melkein 1000€/kk. Sillä elää hyvin 1 aikuinen ja 2 lasta jos ei ole muita lainoja. Olemme suurperhe pk-seudulla ja asuntolainojen jälkeen pärjäämme 2000€/kk.

Minäkään en kyllä ymmärrä puurojen kammoksumista, ihan kuin jo pelkkä puurojen syönti tekisi ihmisestä (henkisesti) köyhän.

Ja parempi köyhän perheen on syödä vaikka niitä puuroja ja marjoja kuin halpoja eineksiä.

Yhteistyössä