Miten kissa on voinut tappaa ihmisiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28085520]Mä kyllä ymmärrän siinä mielessä, et jos itse asuisin tollasessa paikassa missä noita susia tupsahtelee lounaalle ruokailemaan jonkun kotieläimiä.. ni kyllä mua pelottais iha hitosti mennä meidän kahden pikkusen kanssa pihalle ku jostain nurkan takaa saattaa tulla susi..[/QUOTE]

Siellä pihalla voi olla (myös nurkan takana) auto tai peräti ihminen. Mahtaa olla kurja kulkea pelossa aina kun ulos menee :/ Ne kun on kuitenkin paljon vaarallisempia sun kullannupuille, kuin sua karkuun pinkovat sudet.

[QUOTE="vieras";28085475]Ei tule oikein muuta mieleen, kuin että olisiko kissa purrut ja siitä puremasta olisi tullut jokin tappava infektio?

Katso lista: Tässä ovat Suomen tappavimmat eläimet | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

"Eläinten aiheuttamat kuolemat Suomessa vuosina 1998-2011

1. Koiran hyökkäys/puremat - 15 ihmistä

2. Ampiaiset - 14 ihmistä

3. Nauta, lehmä, sonni - 10 ihmistä

4. Hevonen - 7 ihmistä

5. Kissa - 2 ihmistä

6. Karhu - 1 ihminen

7. Pässi - 1 ihminen

8. Kyykäärmeen purema - 1 ihminen

9. Mehiläiset - 1 ihminen"[/QUOTE]

...jospa hiippaili sun kämppääs ja pieras nenään?

[QUOTE="aloittaja";28088122]Näköjään lehdeltäkin löytyy nyt vastausta siihen, miten kissa voi tappaa ihmisen.

Tappavimpien eläinten lista - miten kissa tappaa ihmisen? | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Tuossa uutisessa puhutaan tarttuvista taudeista ja puremasta johtuvasta verenmyrkytyksestä. Olin siis ainakin oikeilla jäljillä. Toki nuo aiemmin tässä ketjussa esitetyt tukehtumisteoriatkin taitavat olla mahdollisia.[/QUOTE]

katotaan miten käy? ihan sama kun noita uutisia lukee! Ei mitään pohjaa noilla jutuilla! Kissa pissi lähinnä tuota! huu nyt kyllä kuolen!

Kissa mennyt nukkumaan vatsallaan nukutetun pienen vauvan selän päälle, niin että keuhkot/hengitystiet ovat painuneet kasaan ja lapsi on tukehtunut hapenpuutteeseen. Tai sitten kasvoille tai kaulalle.

[QUOTE="vieras";28089143]Kissa mennyt nukkumaan vatsallaan nukutetun pienen vauvan selän päälle, niin että keuhkot/hengitystiet ovat painuneet kasaan ja lapsi on tukehtunut hapenpuutteeseen. Tai sitten kasvoille tai kaulalle.[/QUOTE]

Eipä taida näitä olla tapahtunut, kun jutussa puhuttiin kuitenkin tulehduksista/taudeista.

[QUOTE="pöllö";28087447]Tädilläni oli lehmiä vuosikymmenten ajan. Yhden kerran lehmä hurjistui, syystä tai toisesta ja kävi tädin kimppuun laitumella. Kävi tuuri ja takaapäin hyökänneen lehmän sarvet menivät molemmin puolin sivukautta ohitse, toiseen kylkeen tuli ruhje. Jos sarvi olisi osunut keskemmälle, se olisi voinut puhkaista reiän kylkeen ja keuhkoon.[/QUOTE]

Lisäksi listassa on sonnit mukana samassa summassa. Näistähän on välillä lehdissäkin, että sonni jonkun jossain on rusikoinut hengiltä.

[QUOTE="vieras";28089213]Sehän johtuu eläintenpitäjien huolimattomuudesta. Elämä on.[/QUOTE]niin että on omistajan huolimattomuutta pistää lampaansa omalle maalleen, omalle laitumelleen laissamäärättyyn ulkoiluun? ok.

tai lehmänsä

tai poronsa

?

hieman erikäsitys huolimattomuudesta, itse sanoisin että sinun vanhempasi olisvat huolimattomia kun sait alkusi. eikö se ole täysin sama-asia?

[QUOTE="vieras";28089231]Ihmiset kai niitä tuotantoeläimiä kuitenkin eniten tappaa, ihme kaksinaismoralismia tuokin.[/QUOTE]ihminen yleensä tappaa pakosta, susi jopa huvikseen tappamisen ilosta.

[QUOTE="vieras";28091283]Ehkä parempi sana olisi, että tarpeesta. Tuosta en kyllä tiedä, että susi tappaisi huvikseen.[/QUOTE]sitä se kuitenkin tekee, emo opettaa pentuja metsästämään. ja onhan noita että susi tappaa esim. ison lammaslauman vaikka vähempikin riittäisi. eikö se silloin ole huvikseen tappamista?

2008-2011 14 ihmistä kuollut ampiaisen pistoihin.missä vaaditaa niden tappamista?sudet ei tappanee yhtkää ihmistä 150 vuoteen..mutta niitä nyt pitäs tappaa kun muka liikaa.tai kuinka monta ihmistä IHMINE tappaa joka päivä?ei vaadita ihmisten tappamista...tässä taas realiteetteja susi ja peto pelolle

[QUOTE="realisti";28091297]2008-2011 14 ihmistä kuollut ampiaisen pistoihin.missä vaaditaa niden tappamista?sudet ei tappanee yhtkää ihmistä 150 vuoteen..mutta niitä nyt pitäs tappaa kun muka liikaa.tai kuinka monta ihmistä IHMINE tappaa joka päivä?ei vaadita ihmisten tappamista...tässä taas realiteetteja susi ja peto pelolle[/QUOTE]pelkääkö joku susia? täälläpäin tuskin kukaan, kaikki vain vihaa niitä. kaksi eriasiaa.

itse olin ennen susienpuolustaja henkeen ja vereen, mutta sitten ne itse mokas ja kantani kääntyi. kuollut susi on paras susi.

[QUOTE="vieras";28087378]Minua ei ihmetytä koira ollenkaan. Tilastot kun koiran osalta näyttävät aikalailla samansuuntaisilta ympäri maailman. Lehmä kyllä ihmetyttää hieman.[/QUOTE]

Ei ole mikään ihme lehmän aiheuttama kuolema. Olen nähnyt lapsena, kun kanttura astui pellolla kaatuneen serkkuni päälle. Murtumilla selvittiin, mutta lääkäri sanoi että 10cm ylöspäin olisi henki mennyt.

Yhteistyössä