Valtio huostaanottaa lapset toimeentulotukiasiakkailta!!!!

• Viestiketjun aloittaja "HUh"
  • Ensimmäinen viesti
"heh"
[QUOTE="niin";28090859]Juu totta.. eli kannattaa vaan pysyä kotona.. Hyvää yötä vässykät on päivänselvää tän keskustelun perusteella miksi osa ihmisistä on TT asiakkaita lopun ikäänsä-
Selityksiä löytyy..[/QUOTE]

Melko selvää myös että raha ei tee sittenkään onnellliseksi, onnellinen ihminen ei ole noin ilkeä ja paha ja epärehellinen niille huonompiosaisille. Vai tunnetko sittenkin ahneutesi ja itsekkyytesi piston jossain?

kappas vaan.

"heh"
[QUOTE="niin";28090840]10v sitten kun menin ensimmäistä kertaa rahapulan takia metsään, minua pelotti paljon.. Karhut eksyminen sudet.. Ja en todellakaan tiennyt mistä etsiä marjoja/ sieniä mutta ihem ja kumma niitä kumminkin löytyi.[/QUOTE]

oletpa laiska. Olisit voinut tehdä hittibiisin etkä vaan haahuillla luonnossa keräämässä lintujen ruokaa omaan taskuun.

• Tykkää
Reactions: Mörköäiti
[QUOTE="heh";28090884]oletpa laiska. Olisit voinut tehdä hittibiisin etkä vaan haahuillla luonnossa keräämässä lintujen ruokaa omaan taskuun.[/QUOTE]

Ja hittibiisillä olisi saanut sijoitusasuntojen rahat heti, eikä vasta vuosien säästämisen ja sijoittamisen jälkeen :D

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;28090899:
Ja hittibiisillä olisi saanut sijoitusasuntojen rahat heti, eikä vasta vuosien säästämisen ja sijoittamisen jälkeen :D
Oikeasti. Mitä nauramista on siinä, että joku jaksaa olla ahkera ja tekee sen eteen fyysistä kovaa työtä, että saa omaa elintasoaan nostetuksi? Minä en jaksa, olen sen verran laiska, voin myöntää. Mutta kunnioitusta herättää ihminen, joka tekee ruikuttamisen ja ilmaisen rahan odottamisen sijaan töitä. Ja näihin töihin on kaikilla perusterveillä aikuisilla mahdollisuus.

"niin"
[QUOTE="heh";28090873]Melko selvää myös että raha ei tee sittenkään onnellliseksi, onnellinen ihminen ei ole noin ilkeä ja paha ja epärehellinen niille huonompiosaisille. Vai tunnetko sittenkin ahneutesi ja itsekkyytesi piston jossain?

kappas vaan.[/QUOTE]

Sinähän se tässä haukut minua?
Anteeksi jos sinua loukkaa elämäntapani tai harrastukseni

"heh"
[QUOTE="vieras";28090913]Oikeasti. Mitä nauramista on siinä, että joku jaksaa olla ahkera ja tekee sen eteen fyysistä kovaa työtä, että saa omaa elintasoaan nostetuksi? Minä en jaksa, olen sen verran laiska, voin myöntää. Mutta kunnioitusta herättää ihminen, joka tekee ruikuttamisen ja ilmaisen rahan odottamisen sijaan töitä. Ja näihin töihin on kaikilla perusterveillä aikuisilla mahdollisuus.[/QUOTE]

Ihan ok. Ei jaksa naurattaa. Itse kokent aina kaikki fyysiset jutut helpommaksi, mulle on rentoutusta puutarhanhoito, marjastus, ja muu metsässä liikkuminen. Ihan kuten melkein kaikille näille vanhemman sukupolven ihmisille, jotka niitä saavillisia sieltä metsästä hakevat ksoka tuntevat paikat ja asuvat lähellä tai kesämökki on lähellä. ihailen ja kunnioitan sitä jos joku jaksaa istua ja osaa vaikka musiikkia tai kirjoittaa kirjan.
noita elintason kohottamisia metsän avulla harrastaa pääasiassa ennestään varakkaat maaseudun asukkaat ja se on totuus. thaipoimijoista uutisoitiin joskus todella ikäviä juttuja, jäivät velkavankeuteen.

[QUOTE="vieras";28090913]Oikeasti. Mitä nauramista on siinä, että joku jaksaa olla ahkera ja tekee sen eteen fyysistä kovaa työtä, että saa omaa elintasoaan nostetuksi? Minä en jaksa, olen sen verran laiska, voin myöntää. Mutta kunnioitusta herättää ihminen, joka tekee ruikuttamisen ja ilmaisen rahan odottamisen sijaan töitä. Ja näihin töihin on kaikilla perusterveillä aikuisilla mahdollisuus.[/QUOTE]

Jos tarkoitat marjojen poimimista, niin ei siinä ole mitään naurettavaa. Mutta se, miten asia on tarjoiltu tässä ketjussa, lähti kyllä lapasesta.

"niin"
[QUOTE="heh";28090932]Ihan ok. Ei jaksa naurattaa. Itse kokent aina kaikki fyysiset jutut helpommaksi, mulle on rentoutusta puutarhanhoito, marjastus, ja muu metsässä liikkuminen. Ihan kuten melkein kaikille näille vanhemman sukupolven ihmisille, jotka niitä saavillisia sieltä metsästä hakevat ksoka tuntevat paikat ja asuvat lähellä tai kesämökki on lähellä. ihailen ja kunnioitan sitä jos joku jaksaa istua ja osaa vaikka musiikkia tai kirjoittaa kirjan.
noita elintason kohottamisia metsän avulla harrastaa pääasiassa ennestään varakkaat maaseudun asukkaat ja se on totuus. thaipoimijoista uutisoitiin joskus todella ikäviä juttuja, jäivät velkavankeuteen.[/QUOTE]

Juu muutamat yrittäjät Kusettivat näitä raasuja ihan hirveästi.. Uutisoitiin mm parakki paikan maksaneen 30€/yö ja ruokien ja kuljetuksien metsään 20€/pv

"niin"
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;28090934:
Jos tarkoitat marjojen poimimista, niin ei siinä ole mitään naurettavaa. Mutta se, miten asia on tarjoiltu tässä ketjussa, lähti kyllä lapasesta.
Anteeksi mörkö sinultakin.. Että kerroin mielipiteeni ja yritin tyrkyttää omia tapojani muille.. Voi olla ettei kaikki ihmiset välttämättä pidä marjanpoimimista hauskana tapana ansaita rahaa.. Mä tykkään

Niiin
Kanttarelli litra maksaa? ja kauanko poimimiseen menee aikaa,,
Samalla varmaan voit infota onko mahdollista poimia yli 100l suppilovahveroa päivässä ? ja paljonko tämän l hinta on?

[QUOTE="niin";28090954]Anteeksi mörkö sinultakin.. Että kerroin mielipiteeni ja yritin tyrkyttää omia tapojani muille.. Voi olla ettei kaikki ihmiset välttämättä pidä marjanpoimimista hauskana tapana ansaita rahaa.. Mä tykkään[/QUOTE]

Uskon, että se on hauskaa sinusta - ja olisi varmasti hauskaa monesta sellaisestakin, joka ei sitä harrasta. Mutta pointti oli se, että useinkaan kyse ei ole "laiskuudesta" tai "tekosyistä", jos ei kerää marjoja. Tai pulloja. (Kuten ei sekään, jos ei ole kuuluisa dekkarikirjailija.)

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;28090934:
Mikä erityisesti? Jos joku kertoo miten itse elää ja kartuttaa omaisuuttaan ja jakaa saman vinkin muillekin, niin mitä nauramista siinä on?

"Niin"
kun joku asiantuntuntija tyrmää nuokin, mutta kanttarelli on ollut 8€/l pahimmillaan ja siihen 1l menee hyvällä paikalla 2-5min :) ikävä kyllä noita paikkoja ei löydy meidän läheltä.-. Suppilo vahveroa olen kuullut kerättäneen yli 100l päivä vauhdilla, l hinnan ollessa 3€.. Mut nää on vaan kuulo puheita kysykää Mörköltä jos haluatte asiantuntemusta

Kanttarelli litra maksaa? ja kauanko poimimiseen menee aikaa,,
Samalla varmaan voit infota onko mahdollista poimia yli 100l suppilovahveroa päivässä ? ja paljonko tämän l hinta on?
Ei tällaisiin kysymyksiin ole vastauksia. Poimimiseen voi mennä vaikka sata vuotta, jos ei ikinä löydä yhtäkään. Tai sitten ei mene kauan, jos osuu hyvään paikkaan.

"niin"
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;28090970:
Uskon, että se on hauskaa sinusta - ja olisi varmasti hauskaa monesta sellaisestakin, joka ei sitä harrasta. Mutta pointti oli se, että useinkaan kyse ei ole "laiskuudesta" tai "tekosyistä", jos ei kerää marjoja. Tai pulloja. (Kuten ei sekään, jos ei ole kuuluisa dekkarikirjailija.)
Helvetin paljon useammin se kyse on laiskuudesta :) ja selittelystä...
Miten sä esim selität sen että perusterve pariskunta joka asuu vaikka jyväskylän keskustassa asioi sossussa? ja samaan aikaan thaikut perkaa 5km päässä heidän kotiovestaan 1000l marja saaliita?

"kökkö"
[QUOTE="minttunen";28086121]Tuskin totta. Mutta pieni viisauden siemen tossa piilee. Onhan se tutkittu juttu miten esim toimeentulotuki asiakuus periytyy vanhemmilta lapsille. Aika tyly lukuhan se on jo 70% toimeentulotuki asiakaiden lapsista joutuu itsekin toimeentulotuen piiriin. Elämän hallinnan oppi ei ole kunnossa silloin vanhemmilla - mitä muuta tuosta voi sanoa? Varsinkin jos on kyse passiivisista ihmisistä joilla ei ole haluakaan parantaa elämäänsä.

Eilen täällä käytiin pitkä keskustelu tulotason parantamisesta. Vaikka "köyhemmälle" ehdotettiin mitä, ei mikään tuntunut kelpaavan. Ei kelvannut pennit joita saa marjastuksesta tai sienestyksestä. Ei kelvannut pullonkeräys. Ei, eihän niillä rikastukaan - mutta onhan nekin jotain oman edun nimeen tekemistä. EI sieltä sohvalta samantien pääse päällikön pallille tai keskiansioihin. Kyllä se vaan on kivuttava tyvestä kohti puuta. Mutta ketä se kiinnostaa jos valtio maksaa saman rahan suoraan sinne sohvalle. Sitten kun tämä menttaliteetti iskostetaan lapsiin. Kun se ei ole pelkästään ne sanat kun lasta opettaa vaan ennen kaikkea esimerkki.

Huostaanotto lienee vähän jyrkkä. Mutta jonkinasteinen tukikoulutus näille lapsille olisi suotava. Sellainen jossa autettaisiin heitä luisumasta samalle polulle missä vanhemmat rypee.[/QUOTE]

Miten se marjastus tai sienestys estää toimeentulotukiasiakkuutta? Sitä työtä teen, ja jos onnistaa hyvänä vuotena voin tienata. Siis muutama viikko vuodessa, nettotuola hieman, silti olen perusköyhä, ja joudun turvautumaan sossun tukeen.
Sohvastakin tykkään, mutta ei se varmasti oe se kriteeri....Siss nöj ja pöh, tietäkää te viisaammat.

[QUOTE="niin";28090989]Helvetin paljon useammin se kyse on laiskuudesta :) ja selittelystä...
Miten sä esim selität sen että perusterve pariskunta joka asuu vaikka jyväskylän keskustassa asioi sossussa? ja samaan aikaan thaikut perkaa 5km päässä heidän kotiovestaan 1000l marja saaliita?[/QUOTE]

Eikös tässä pullo-marja -ideassa ollutkin ideana, että ne rahat tulisivat ylimääräisenä sossurahojen lisäksi? Eli on ihan toissijainen kysymys, asioiko se jyväskyläläinen pariskunta sossussa vai ei.

Ja näköjään meni edelleen ohi kokonaan se tieto, että ne marjat ovat vain yksi tapa yrittää saada rahaa - paino sanalla "yrittää", koska automaattisesti sitä rahaa ei todellakaan tule sitäkään kautta. Yhtä hyvin voisit kysyä, miten on mahdollista, että he asioivat sossussa eivätkä kirjoittele menestysdekkareita.

Ja thaikut varmaan ovat tehneet niitä 12-14 -tuntisia päiviä. Ehkä jyväskyläläinen pariskunta ei jaksa enää matalapalkkatyöpäivän jälkeen lähteä metsään keräämään marjoja?

"niin"
Mikä tässä on muutenkin niin vaikeaa tajuta :) Nuorisolla on suuntauis mennyt siihen ettei mitään viitsi tehdä kun sossusta saa rahaa.. Työttömyys kasvaa ja hommat siirtyy ulkomaille, Suomalaiset yrittäjät valittaaa kun ei löydy tekijöitä, lupaileevat koulutusta mutta ei.. Ennemmin maataan sohvalla juodaan bissee ja pelataan pleikkaa..

"niin"
ja toivoisin ettei toi jkl pariskuntakaan asioisi.. Toi nuoripari on kavereitani jotka kitisevät 24/7 kun ei oo rahaa.. Mutta eivät suostu menemään metsään VAIKKA tietävät hyvin metsän potentiaalin

"niin"
[QUOTE="Niin";28091027]Jokaiselle ihmiselle :) rahaa joka todistaa muolle että on yrittänyt marjanpoiminnalla tienat rahaa ja ei ole onnistunut :)[/QUOTE]

Otetaan vaikka viikon sykli, mustikka aika ja missäpäin Suomea vaan :)) Mulle riittää jos on valmis kävelemään metsässä 2h per päivä ja poimimaan jokaisen näkemänsä marjan tai ruoka sienen :)

Yhteistyössä