Voisitko sinä rakastua halvaantuneeseen mieheen?

• Viestiketjun aloittaja pohdiskelija.
  • Ensimmäinen viesti
pohdiskelija.
Jos siis kuvitellaan että mies olisi lantiosta alaspäin halvaantunut. Ulkonäöltään komea ja luonteeltaan mukava. Pärjää aika itsenäisesti eli ei paljon ylimääräistä apua tarvitse. Vai olisiko pyörätuoli täysi non stop komeudesta ja mukavuudesta huolimatta?

"vieras"
En usko, mutta rakkaus ei häviäisi, vaikka rakastamani ihminen joutuisi pyörätuoliin.

En voisi kuvitella harrastavani seksiä pyörätuolissa istuvan miehen kanssa. Tietysti, jos puolisoni halvaantuisi, ajattelisin todennäköisesti toisin, jos hän vielä seksiin pystyisi. En usko, että ehdoin tahdoin hakeutuisi suhteeseen, joka olisi käytännössä vaikeaa.

[QUOTE="vieras";28085407]En usko, mutta rakkaus ei häviäisi, vaikka rakastamani ihminen joutuisi pyörätuoliin.

En voisi kuvitella harrastavani seksiä pyörätuolissa istuvan miehen kanssa. Tietysti, jos puolisoni halvaantuisi, ajattelisin todennäköisesti toisin, jos hän vielä seksiin pystyisi. En usko, että ehdoin tahdoin hakeutuisi suhteeseen, joka olisi käytännössä vaikeaa.[/QUOTE]

Eikö ihastuminen/rakastuminen ole enemmän sattumaa kuin ennalta suunniteltua/harkittua toimintaa. Tietenkin, jos näet vaan sen tuolin, etkä ihmistä, joka siinä istuu....

• Tykkää
Reactions: Kissimi
pohdiskelija.
[QUOTE="vieras";28085407]En usko, mutta rakkaus ei häviäisi, vaikka rakastamani ihminen joutuisi pyörätuoliin.

En voisi kuvitella harrastavani seksiä pyörätuolissa istuvan miehen kanssa. Tietysti, jos puolisoni halvaantuisi, ajattelisin todennäköisesti toisin, jos hän vielä seksiin pystyisi. En usko, että ehdoin tahdoin hakeutuisi suhteeseen, joka olisi käytännössä vaikeaa.[/QUOTE]

Lisätään nyt vielä tämä seuraaville vastaajille: eli mies olisi tosi hyvä antamaan suuseksiä ja sormipeliä (parempi jopa kuin ei halvaantuneet miehet koska he eivät välttämättä harjoita tätä taitoa niin paljon) ja miehellä olisi jäänyt myöskin alapäähän tuntoa sillä tavoin että tuntisi kiihottumisen ja muna seisoisi sillon kun on tosi kiihottunut, jos ei aina tarvittaessa muuten rupeaisi, niin lääkkeillä ainakin viimestään seisokki olisi varma. :)

"vieras"

En voisi kuvitella harrastavani seksiä pyörätuolissa istuvan miehen kanssa. Tietysti, jos puolisoni halvaantuisi, ajattelisin todennäköisesti toisin, jos hän vielä seksiin pystyisi. En usko, että ehdoin tahdoin hakeutuisi suhteeseen, joka olisi käytännössä vaikeaa.[/QUOTE]Näin minäkin ajattelen.

Tulemme todennäköisesti asumaan maaseudulla, enkä tiedä millaista siellä olisi pyörätuolissa istuvan näkökulmasta. Ei juuri ole sileitä asvaltteja tai esteettömiä kulkuja yhtään missään, mihinkään ei pääse ilman omaa autoa tai kyytiä. Jos tässä itse halvaantuisi tai mieheni joutuisi pyörätuoliin, niin sitten pitäisi tuollainenkin käytännön asia sumplia. Mulle tuli ensimmäisenä tuo mieleen, ei niinkään seksin harrastaminen.

pohdiskelija.
Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta;28085418:
Eikö ihastuminen/rakastuminen ole enemmän sattumaa kuin ennalta suunniteltua/harkittua toimintaa. Tietenkin, jos näet vaan sen tuolin, etkä ihmistä, joka siinä istuu....
Rakkautta ei voi valita, sitä toiseen rakastuu tai sitten ei. Hyvä niin.

Aika törkeää myöskin olisi jos toisessa näkisi vammautumisen jälkeen pelkän tuolin, koska onhan hän edelleen paljon muutakin.

Sekä voisin itse myös sanoa että kun aina pihdataan tuon auttamisenkin kanssa, niin kyllä minä auttaisin ja hellisin mielelläni rakastamaani ihmistä! voisihan se joskus käydä voimille. Mutta herranjumala minä tekisin sen kuitenkin rakkaudesta, niin ei se minusta pahalle tunnu. :)

• Tykkää
Reactions: Kissimi
"vieras"
Voisin.

Nimenomaan silloin jos olisi mukava eikä mikään itsekeskeinen passuuttaja jolle muut ihmiset ovat palvelijoita eikä mitään vaivaudu tekemään itse, niitäkään asioita joihin pystyisi.

pohdiskelija.
[QUOTE="vieras";28085433]Näin minäkin ajattelen.

Tulemme todennäköisesti asumaan maaseudulla, enkä tiedä millaista siellä olisi pyörätuolissa istuvan näkökulmasta. Ei juuri ole sileitä asvaltteja tai esteettömiä kulkuja yhtään missään, mihinkään ei pääse ilman omaa autoa tai kyytiä. Jos tässä itse halvaantuisi tai mieheni joutuisi pyörätuoliin, niin sitten pitäisi tuollainenkin käytännön asia sumplia. Mulle tuli ensimmäisenä tuo mieleen, ei niinkään seksin harrastaminen.[/QUOTE]

jos ei ole modernina vuonna 2013 tehty sopivia kulkumahdollisuuksia erillaisille ihmisille!

Esteettömiä kulkuja kun ei pelkästään tarvitse pyörätuolissa istuvat, vaan myös vanhukset, lastenvaunuilla liikkujat, polvivammaiset (pomppii leikkauksen jälkeen kepeillä) tai oli sitten jalkapaketissa tai mitä muuta tahansa. Tää ei koske pelkästään vammautuneita pyörätuoli ihmisiä. Eikä tää oo myöskään heidän vika joilla joku tällänen ongelma nyt liikkumisessa sattuu olemaan, vaan teidän terveiden massaihmisten jotka ette ota huomioon erillaisissa elämäntilanteissa olevia ihmisiä.

kysy
Oletko sinä se sama joka aloitti tällaisen keskustelun vähän aikaa sitten av:lla? Ja kun kaikki eivät voisikaan seurustella pyörätuolissa olevan ihmisen kanssa niin suutuit.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28085433]Näin minäkin ajattelen.

Tulemme todennäköisesti asumaan maaseudulla, enkä tiedä millaista siellä olisi pyörätuolissa istuvan näkökulmasta. Ei juuri ole sileitä asvaltteja tai esteettömiä kulkuja yhtään missään, mihinkään ei pääse ilman omaa autoa tai kyytiä. Jos tässä itse halvaantuisi tai mieheni joutuisi pyörätuoliin, niin sitten pitäisi tuollainenkin käytännön asia sumplia. Mulle tuli ensimmäisenä tuo mieleen, ei niinkään seksin harrastaminen.[/QUOTE]

Usea halvaantunutkin voi ajaa autoa. Pari ramppia siihen omalle pihalle ei iso homma ole ja muualla niitä pitääkin olla jo ihan lain mukaan.

"vieras"
En. En halua menettää vapauttani olemalla kotihoitaja.
Tätä asennetta mä en vaan voi käsittää. Kuinka tietämättömiä ihmiset ovat? Eivät kaikki vammaiset tosiaan tarvitse mitään hoitajia vaan voivat hoitaa ainakin suuren osan asioista ihan itse. Oletteko te kuulleet esimerkiksi sellaisesta alaraajahalvaantuneesta kuin Leo-Pekka Tähti? Hän on moninkertainen paralympiavoittaja, ammattiurheilija, joka kiertää maailmaa ja on asunutkin ulkomailla. Hän on täysin kykenevä huolehtimaan itsestään. Eikä todellakaan ole ainoa halvaantunut, joka tähän pystyy.

pohdiskelija.
[QUOTE="vieras";28085477]Tätä asennetta mä en vaan voi käsittää. Kuinka tietämättömiä ihmiset ovat? Eivät kaikki vammaiset tosiaan tarvitse mitään hoitajia vaan voivat hoitaa ainakin suuren osan asioista ihan itse. Oletteko te kuulleet esimerkiksi sellaisesta alaraajahalvaantuneesta kuin Leo-Pekka Tähti? Hän on moninkertainen paralympiavoittaja, ammattiurheilija, joka kiertää maailmaa ja on asunutkin ulkomailla. Hän on täysin kykenevä huolehtimaan itsestään. Eikä todellakaan ole ainoa halvaantunut, joka tähän pystyy.[/QUOTE]

Tuolla just sanoin vielä että mies ois kanssa tämmönen, et pystyy ite huolehtimaan 90% itsestään nyt ainakin. :D

tjaah
jos ei ole modernina vuonna 2013 tehty sopivia kulkumahdollisuuksia erillaisille ihmisille!

Esteettömiä kulkuja kun ei pelkästään tarvitse pyörätuolissa istuvat, vaan myös vanhukset, lastenvaunuilla liikkujat, polvivammaiset (pomppii leikkauksen jälkeen kepeillä) tai oli sitten jalkapaketissa tai mitä muuta tahansa. Tää ei koske pelkästään vammautuneita pyörätuoli ihmisiä. Eikä tää oo myöskään heidän vika joilla joku tällänen ongelma nyt liikkumisessa sattuu olemaan, vaan teidän terveiden massaihmisten jotka ette ota huomioon erillaisissa elämäntilanteissa olevia ihmisiä.
Maaseutu kun on sellanen paikka jossa asutaan paikoitellen tosi harvassa, niin ei siellä nyt todellakaan mitään asvaltteja ja pyörätuoliramppeja yms. aleta tekemään joka puolelle eikä niitä kaivatakaan sinne. Eri asia tietysti omat pihat yms.

Mutta itse kysymykseen: Kyllä voisin, totta kai, ihminen kokonaisuutena on se mikä saa mut rakastumaan, ei se onko sillä täydellinen ulkonäkö tai toimiiko sen jokin ruumiinosa.

Tuossa kommentoimasi kirjoittaja sanoi että asuvat maalla. Eihän nyt aivan koko maaseutua voi vetää asvaltille ja esteettömäksi siltä varalta että joltain menee jalka poikki tai käyttää pyörätuolia?

Asuinkeskuksissa tietty tulee huomioida esteettömyys niin pitkälle kuin se suinkin on järkevästi mahdollista. Ja juu, mulla on krooninen nivelsairaus ja välillä liikkuminen huonoa. Sen kans on vaan sit elettävä että aina ei pääse joka paikkaan minne "terveet massaihmiset" pääsee.

Ihanaa kuinka sä lausuit ton elämäntotuuden mielipiteesi tueksi. Sulta tulee aina niin syvällisiä viisauksia joista kaikista kuultaa läpi sun pitkä ja vankka elämänkokemus.
Huvittavaa, että nappasit vain minun sanomiseni vaikka moni on sanonut samaa. :D Sinua kiinnostaa enemmän henkilön morkkaaminen kuin itse aihe. Miten mulla ei olisi tästä kokemusta? Luuletko, etten ole ollut rakastunut? Jos olet niin elämänviisas niin kerro ihmeessä, miten voisi valita, että rakastun tuohon, mutta en tuohon.

Yhteistyössä