No niiltä toisilta lapsilta tietenkin hei, mitä sä oikeen kuvittelet, että vanhemmat muka vaikuttaa jollain tavalla siihen miten lapsensa kasvattaa vai?! :stick:Niin keneltä ne lapset oppii sen vertailun ja ylipäätään ajatuksen siitä että hiihtoloma on hyvä ja riemukas vsin jos sen viettämiseen on käytetty paljon rahaa...
ärsyttävää lässyttämistä tällainen, sama se milloin sitä käy,ap tarkoitti että jos ei ole tapana käydä ulkomailla.Meidän lapset eivät ole koskaan hiihtolomalla saaneet / päässeet kovin kaliisiin maksullisiin juttuihin, mikäli tässä kalleusasteikolle yltää vaan ulkomaanmatkat, tai edes vähintään risteilyt. Raukat.
Sellaiset reissut on aina tehty toisena ajankohtana, kun koko perhe on ollut lomalla.
Ja on se ollut kyllä taloudellisempikin vaihtoehto.
Tänä vuonna tiedustelin lapsilta, pitäisikö meidän lähteä sitten - sinne risteilylle, jolla voi edes lomakyselyissä itselleen pisteitä hieman onkia.. mutta he vastasivat kieltävästi.
Pitkistä kiireettömistä aamuista pyjamassa, joutenolosta ja omaehtoisesta aikataulusta nauttivat tällä lomalla meillä myös lapset. =) Enkä itsekään pane pahakseni.
ei kukaan yritä kieltää. on mietitty josko lähdetään käymään ja lapsilla ei vaikuta innostusta olevan.Alkuperäinen kirjoittaja Köyhän lapsi;28071868:Miksi suurimmalle osalle (?) tuntuu olevan ihan mahdoton ajatus, että lapsi oikeasti VOI kärsiä siitä että on näkyvästi köyhempi kuin muut? Minä ja toinenkin olemme kertoneet omista lapsuuskokemuksista. Ei se silloin ala-asteikäisenä tule mieleen että "jee maailma pelastuu" tai "no ei rahalla ole väliä", kun on aina se ainoa lapsi jolla ei ole MITÄÄN kerrottavaa lomastaan.
Kun kysehän ei ole siitä mikä on "oikein" tai mikä on luonnon kannalta paras tai mikä on _aikuisen_ ihmisen mielestä hävettävää ja mikä ei. Lasten maailma on ihan erilainen, siellä ihan oikeasti moni kokee huonommuutta jos on erilainen kuin muut. MINÄ olen lapsena hävennyt sitä etten koskaan päässyt minnekään matkalle, ja MINUA se harmitti ihan vietävästi. Ja olen 100% varma että niin häpeävät ja surevat monet niistä nykylapsistakin, jotka erottuvat näin joukosta. Miksi yritätte kieltää sen?
Minulla ei ole tapanani saivarella. :saint:ärsyttävää lässyttämistä tällainen, sama se milloin sitä käy,ap tarkoitti että jos ei ole tapana käydä ulkomailla.
tähän tulee saivartelemaan tyypit, jotka on juuri tulleet tai lähdössä, eikö voi tajuta että teitä ei koske tämä ketju?
Minä tunnen melkein vahingoniloa, että on olemassa näin naiiveja hömppiä ihmisiäKoulussa on niin kova vertailu kuka on missäkin käynyt esim.risteilyllä,ulkomailla,kylpylässä yms.Onneksi itsellä on varaa tarjota lapselle hyvä elämä.Köyhien lapset joutuvat helposti syrjityksi ja kiusatuksi tuollaisten asioiden takia.