Onko se nyt siis faktaa, että stressitilanteissa syntyy "vain" tyttöjä?

• Viestiketjun aloittaja Urseele
  • Ensimmäinen viesti
Urseele
Silmiini osui jälleen uusi/toistettu tutkimus, että stressaantuvat naiset saavat todennäköisesti tyttöjä, ja rennot naiset alkavat odottaa poikia.

Kertoisitteko omakohtaisen kokemuksenne, eli stressitilanteenne 6 kuukauden ajalta _ennen_ kuin raskautenne alkoi/vat, ja mikä oli lapsen sukupuoli?

"vieras"
No minulla vaan tyttäriä, voin olla ollut kyllä stressierkki :D Ja onhan tutkittu että varakkaille syntyisi useammin poikia ja kauniit ihmiset saavat tyttöjä :) No, tiedä sitten...

Lidvia
[QUOTE="vieras";28072221]No minulla vaan tyttäriä, voin olla ollut kyllä stressierkki :D Ja onhan tutkittu että varakkaille syntyisi useammin poikia ja kauniit ihmiset saavat tyttöjä :) No, tiedä sitten...[/QUOTE]

Tämä tutkimus hämmentää minua, koska olen terveydenhuollossa töissä ja hoidan paljon lapsia. On erittäin paljon tupakoitsia/huono-osaisia teiniäitejä ja nuoria äitejä, joilla on poikia ja sitten otan seuraavaksi vastaanotolle hyvätuloisen yrittäjäperheen tai lääkäriperheen lapsia, jotka ovat tyttöjä. Että jotenkin luonto ei ainakaan kykene saamaan hedelmöityshetkellä vanhempien varallisuustietoja sinne kohtuun, jos näin voi heittää...

Mep
Poika tuli, sai alkunsa häämatkalla jossa ei tod stressattu mistään ;-)

Sitä ennen kyllä häästressiä varmaankin se puoli vuotta, mutta hyvin onnellistä stressiä kuitenkin....

Kuin sit näin
Miten se äidin stressi vaikuttaa? Eikös sen pitäisi ennemminkin olla isän stressi? Vai muuttaako stressi jotenkin äidin ph tasapainoa ja siten vahvemmat siittiöt eli tyttösiittiöt selviää paremmin? Vai vähentääkö stressi miehellä siittiöitä`?

"vieras"
[QUOTE="vieras";28072567]Faktaa ? Sanoisin että mutu bullshittiä, tai linkittääkää ne tutkimukset joissa moista on todettu.[/QUOTE]

Heei, älä ota tällasia liian vakavasti :) Eihän kirves sängyn alla poikaa tuo ja silti se tarina edelleen elää.

Mulla oli lomautus päällä ja talous perheessä siitä johtuen kuralla hetkellisesti, tyttöä aloin odottaa silloin :)
Mun äiti stressaaja luonne ja sai 4 tyttöä, mutta niin on kyllä anoppikin ja sai silti kolme poikaa ja tytön.

Annapia
Meillä on töissä nainen, jolla on kolme poikaa. Hän on meistä hoitajista ainoa, joka ei koskaan valita kiireestä. Hän tekee aina verkkaisesti omat työnsä, vaikka muut änkevät ajanvarauskirjalle kaksi potilasta siihen rakoon, missä hän pitää kiinni oikeudestaan tehdä työ "rakkaudella ja ajatuksella". Pomo välillä nurisee, mutta tämän naisen yllä on sellainen seesteinen zen-kehä :)

"Heh"
Meillä kaksi poikaa ja kaksi tyttöä. Poikia odottaessani opiskelin, en pidä sitä ajanjaksoa stressaavana vaan se oli rentoa ja ihanaa aikaa. Tyttöjä kun aloim odottaa olin kummallakin kertaa ollut muutaman kk:n uudessa työpaikassa. Se oli stressaavaa! Vastuulline, vaativa työ molemmissa paikoissa, sellainen että todellakin olin maha jännityksestä kuralla aina kun töihin pääsin. (Pikkuhiljaa työ tuli toki tutuksi, mutta stressi ei loppunut koskaan.) Ja tyttöjä aloin odottaa, että mun kohdalla tutkimus pitää paikkaansa.

Yhteistyössä