Vuokra-asunnon kotivakuutus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bvvb
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bvvb

Vieras
Siis muulle kuin irtaimistolle, pitääkö olla? Ifin sivulla sanottiin, että kerrostalossa ei tarvitse olla kuin irtaimistolle (eli taloyhtiö varmaan sitten on vastuussa muusta?). Onko teillä ketkä asutte vuokralla kerrostalossa? Millainen? Kunhan nyt tulipalo tai vesivahinko korvattaisiin, muulla ei niin väliä.

kyllä mulle myytiin vakuutus missä on myös vakuutettu jonkun verran kiinteitä sisuksia (oisko jotain 5 tonnin edestä), täsmensin vielä ottaessa että olen vaan vuokralla mutta silti

Muistan jonkun tapauksen, jossa tyyppi oli kaatanut maalipurkin parvekkeelle, ja sitä maalia valui alemmalle parvekkeelle ja seinään. Ei taloyhtiö tuollaisia maksa, vaan itse ne pitää maksaa.

Tämä pitää kysyä vuokranantajalta. Yleensä vaaditaan ns. laaja kotivakuutus, joka kattaa myös vuokralaisen kiinteistölle aiheuttamat vahingot. Taloyhtiön oma kiinteistövakuutus taas korvaa kiinteistölle muuten aiheutuneet vahingot, jotak eivät ole vuokralaisen aiheuttamia. Jos ei ole laajaa kotivakuutusta, niin vuokralaisen aiheuttamat vahingot tulevat silloin vuokralaisen omasta pussista maksettaviksi. Jos vuokralainen huolimatttomuudellaan aiheuttaa vaikkapa tulipalon tai vesivahingon, niin se menee siitä laajasta kotivakuutuksesta.

Taloyhtiöllä on rakennuksesta itsestään vakuutus, ethän omista kuin oman irtaimistosi. Kotivakuutukseen kannattaa liittää vastuuvakuutus, jos ei vak.yhtiössä valmiiksi myy mukaan. Se korvaa niitä vahinkoja, joita aiheutat esim. huolimattomalla käytöksellä yksityishenkilönä, ja joista kuitenkin olisit vastuussa. (jos esim. aiheutat ko. huoneistolle vahinkoa äkillisesti, tiputat vaikka vahingossa keraamiselle liedelle valurautapadan, ja liesi menee rikki tms...)

Irtaimisto + vastuuvakuutus.
En ole minkään yhtiön edustajan kanssa edes puhunut vaan tilasin vertailun jälkeen halvimman vakuutuksen netistä. Kyllä kai hyvä myyjä myy vaikka superlaajan vakuutuksen tilpehööreineen jos joku suostuu maksamaan

Yhteistyössä