Oletko miesmäinen? - Silloin miehelläsi on lupa pettää

  • Viestiketjun aloittaja pohtija
  • Ensimmäinen viesti
pohtija
"Työssään Löf on huomannut, että pettämisen syyt eivät aina ole niin selviä. Hänen asiakkaakseen tuli nainen, jonka mies oli pettänyt tätä 20 vuotta.

Pari oli käynyt terapiassa, mutta mies oli palannut pian rutiineihinsa. Nainen oli tyrmistynyt.

- Selvisi, että nainen oli pienestä pitäen käyttäytynyt hyvin miesmäisesti, koska sitä pidettiin hänen perheessään suotavana, Löf kuvailee.

Ratkaisu syntyi, kun asiaa katsottiin perinteisten kehysten ulkopuolelta: koska pettäjämies koki jollain tasolla olevansa suhteessa "miehen" kanssa, hänenkään emotionaaliset tarpeensa eivät täyttyneet suhteessa.

Tilannetta ryhdyttiin muuttamaan miehen tarpeista käsin."

Asiantuntija kommentoi pett
 
"mies"
Tätä juuri olen itse sanonut. Miehinen nainen ei kiehdo naisena pääsääntöisesti. Tässä kauniita, ei kirveellä veistettyjä naisia Keski-Euroopasta: [video=youtube;HbKmHvdvZRA]http://www.youtube.com/watch?v=HbKmHvdvZRA[/video] Etenkin tuo kolmas nainen (brunetti) on upea ja olen itse seurustellut vastaavan näköisen ulkomaalaisnaisen kanssa.
 
pohtija
Mutta eikö mies olisi voinut alun perinkin valita sellaisen naisen joka ei olisi miesmäinen? Samalla tavalla itseäni ihmetyttää sellaiset pariskunnat, jotka eivät tunne juurikaan seksuaalista vetoa toisiinsa. Harva kai sellaisessa parisuhteessa jaksaa?
 
säpäle harmaana
Mutta eikö mies olisi voinut alun perinkin valita sellaisen naisen joka ei olisi miesmäinen? Samalla tavalla itseäni ihmetyttää sellaiset pariskunnat, jotka eivät tunne juurikaan seksuaalista vetoa toisiinsa. Harva kai sellaisessa parisuhteessa jaksaa?
No älä muuta sano. Ja miten tämä teoria sitten selittää naisten pettämiset? Onkohan siihenkin syynä naisten miesmäisyys, vai kenties miesten miesmäisyys tai miesten naismaisuus?
 
"mies"
Suomalaiset ovat enemmän estetiikan tarpeessa, etenkin maaseudulla :) Toki myös elämänasenteen kielteisyys näkyy ulos ja toisten ihmisten kanssa tekemisissä ollessa herkästi. Suomalaiset ovat suhteellisen varovaista ja estynyttä väkeä pääsääntöisesti ja kielteisyydellä sekä pessimismillä on aika vahva voima elämässä. Eteläeurooppalainen elämän leikkisyys ja kepeys ei tahdo meiltä "kulkea". He ovat tavallaan enemmän ihmisiä kuin me tässä asiassa, koska hassuttelu, leikki, mokailu, kauneus, intohimo, laiskottelu, ym. ovat "lämpimiä" tai "pehmeitä" asioita ja arvoja.

Erityisen raskasta tämä on nähdäkseni naisten tapauksessa. On vaikea mitenkään ymmärtää naista, joka on hyvin estoinen, kylmä ja kielteinen. Silti näen päivittäin tällaisia "myrtsejä" ja jotenkin kireitä naisia.

Ehkä miehissäkin on heitä, jotka ottavat jonkun lähinnä sosiaalisen paineen tai käytännöllisten syiden vuoksi, olemmehan aika käytännöllisiä ihmisiä. Silloin todellista rakkautta ja intohimoa ei koskaan olekaan. Jolloin on myös ehkä helpompi päästää suhde lakastumaan, pettää, jne.
 
naisellinen ja upea
Itsekin olen upea ja viehättävä nainen, ja todella häiritsee, että suomalaiset miehet ovat niin rumia ja käytöstaidottomia. Unelmamieheni on vähän George Clooneyn (nuorena) ja Orlando Bloomin väliltä, mutta myös Clint Eastwood-tyylistä särmää voisi löytyä. Musiiikin, kirjallisuuden ja maailmanpolitiikan tuntemus on välttämätöntä, ja kielitaito niinikään. Sanomattakin on selvää, että tasoiseni naisen mies on myös maksukykyinen. Valitettavasti tämä maksukykyisyys l. tienaamisen taito on huomattavan harvinaista edes hyvännäköisissä miehissä; muut ominaisuudet tuntuvat olevan täysin hukassa kaikilta miehiltä Suomessa.

Ja tietenkään unelmamieheni myöskään ei roiku keskustelupalstoilla, joten täältä en odotakaan miestä löytäväni...

Mutta siis, olen supernaisellinen ja upea. Mieheni ei voi pettää, kun miestä ei ole vielä löytynyt...
 
"mies"
"On vaikea mitenkään ymmärtää naista, joka on hyvin estoinen, kylmä ja kielteinen. Silti näen päivittäin tällaisia "myrtsejä" ja jotenkin kireitä naisia."

Maybe it's you..
En usko. Olen herkkä ihmisten tulkitsija ja huomaan pienetkin erot. Siinä missä jollekin kaikki maailman ihmiset ovat suunnilleen samanlaisia huomaan minä eroja ihmisissä jo muutaman kymmenen kilometrin alueella samassa maassa toiminnassa, tavoissa, jne.

On vaikea selittää, mitä se naismaisuus tarkalleen on esim. tuossa musiikkivideossa viimeisen naisen kohdalla (kohdasta 3:32 eteenpäin). Tietynlaista pehmeyttä ehkä, jonka vaan huomaa. Suomessa liian moni nainen (mielestäni) ei vaan osaa olla tällainen pehmeä ja huoleton, tyttömäinen nainen. Esim. salkkareissa se Jenni (en ole katsonut ko. sarjaa ikinä vakituisesti enkä tiedä onko enää mukana). Vaikka meikkaa ym., niin jotenkin on "tomera" tai suoraviivainen, vahva, kärkäs, maanläheinen. Jonkinlainen "sirous" ja "herkkyys" puuttuu olemuksesta, jota ei voi paikata vaatteilla tai meikeillä.
 
-
[QUOTE="mies";28065678]En usko. Olen herkkä ihmisten tulkitsija ja huomaan pienetkin erot. Siinä missä jollekin kaikki maailman ihmiset ovat suunnilleen samanlaisia huomaan minä eroja ihmisissä jo muutaman kymmenen kilometrin alueella samassa maassa toiminnassa, tavoissa, jne.

On vaikea selittää, mitä se naismaisuus tarkalleen on esim. tuossa musiikkivideossa viimeisen naisen kohdalla (kohdasta 3:32 eteenpäin). Tietynlaista pehmeyttä ehkä, jonka vaan huomaa. Suomessa liian moni nainen (mielestäni) ei vaan osaa olla tällainen pehmeä ja huoleton, tyttömäinen nainen. Esim. salkkareissa se Jenni (en ole katsonut ko. sarjaa ikinä vakituisesti enkä tiedä onko enää mukana). Vaikka meikkaa ym., niin jotenkin on "tomera" tai suoraviivainen, vahva, kärkäs, maanläheinen. Jonkinlainen "sirous" ja "herkkyys" puuttuu olemuksesta, jota ei voi paikata vaatteilla tai meikeillä.[/QUOTE]

Hyh mitä naismaista analysointia ja lässytystä. Todellinen turn off kaltaiselleni naiselliselle naiselle! Ehkä ongelma on siinä, että sinä olet liian naismainen mieheksi, jolloin miesmäiset naiset hakeutuvat seuraasi.
 
"mies"
Hyh mitä naismaista analysointia ja lässytystä. Todellinen turn off kaltaiselleni naiselliselle naiselle! Ehkä ongelma on siinä, että sinä olet liian naismainen mieheksi, jolloin miesmäiset naiset hakeutuvat seuraasi.
Mielestäni tunteiden analysointi ja niiden ilmaisu kuuluu molemmille sukupuolille. Jos mietit esimerkiksi machomiehiä, niin heille tunteet (ja joskus myös esim. pukeutuminen) ja niiden välittäminen ovat todella tärkeitä, mutta he silti ovat varsin miehekkäitä. On kuitenkin mielestäni vielä pahempaa, jos naiselle tunteet eivät ole tärkeitä kuin jos miehelle ne eivät ole.

Seuraani hakeutuvista en puhunut mitään, ainoastaan havainnoistani.
 
todellakin
Todellisella miehellä on selkärankaa valita sellainen kumppani jota hänen ei tarvitse pettää.

Tai jos yleistämme: todellisella Ihmisellä on selkärankaa ja kykyä valita sellainen kumppani jota hänen ei tarvitse pettää. Pettäminen on alhaista ja pientä, tekee pahaa kaikille ja on estettävissä, jos on ymmärrystä ja tahtoa olla rehellinen itselle ja toisille.
 
[QUOTE="mies";28065790]Niin, sanos muuta :)[/QUOTE]

Kyllä herkkyys ja luonnollinen kauneus on paljon helpompi säilyttää siellä missä sitä on. Eri asia sitten jos enempi tykkää sellaisesta rakennetusta, kovemman tyyppisestä kauneudesta.
 
"mies"
Todellisella miehellä on selkärankaa valita sellainen kumppani jota hänen ei tarvitse pettää.

Tai jos yleistämme: todellisella Ihmisellä on selkärankaa ja kykyä valita sellainen kumppani jota hänen ei tarvitse pettää. Pettäminen on alhaista ja pientä, tekee pahaa kaikille ja on estettävissä, jos on ymmärrystä ja tahtoa olla rehellinen itselle ja toisille.
Juurikin näin. Kaiken avain on rehellinen ja vilpitön viehätyksen tunne toisesta ihmisestä kokonaisena ihmisenä. Kun se on kunnossa, ei tarvita muita ja mies, jolla on tarpeeksi munaa ja selkärankaisuutta, pystyy olla elämänsä saman naisen kanssa edellyttäen toki että nainenkin antaa suhteeseen ja on miestä kohtaan rehellinen, uskollinen ja kunnioittava.

Naismaisuus kyllä näkyy käytöksessä, olemuksessa ja yleensä luonteessa ja elämänarvoissa. Se näkyy meille miehille ja nämä asiat ovat vielä tärkeämpiä kuin pukeutuminen. Naismainen nainen on miehelle kaunis melkeinpä vaikka haalarit päällä. Hyvää plussaa tietysti on, jos osaa vielä pukeutua, meikata ja laittaa hiuksia naismaisesti ja tyylikkäästi.
 
todellakin
Olen tästä pettämisasiasta näköjään melko samaa mieltä nimimerkin "mies" kanssa. Tosin sillä erolla siis, että vaikka suhde menisi pieleenkin, mies ei antaisi naisen rauhassa olla oma itsensä, naisellinen omalla tavallaan, nainen ei antaisi miehen olla mitä tämä on... silti suhde olisi ratkaistavissa päätökseensä muulla tavoin kuin pettämällä.

Muuten en ollenkaan usko että nimimerkin takana on mikään mies. Luultavasti tämä on Mummeliisa tai joku sen kavereista...
 
"mies"
Muuten en ollenkaan usko että nimimerkin takana on mikään mies. Luultavasti tämä on Mummeliisa tai joku sen kavereista...
Olen kyllä mies, mutta aika erilainen kuin monet suomalaiset miehet noin yleisesti.

Minulle ei tulisi mieleenkään solmia parisuhdetta kevein perustein eikä vastaavasti jättää tai pettää kevein perustein. Ehkä siksi suht harva suomalainen nainen on oikeasti itselleni kiinnostava (naismaisuutta turhan usein liian vähän).

Pidän moraalin heti mukana tilanteessa eli pystyn tavallaan yhtä aikaa nauttimaan naisesta JA muistamaan nämä velvoitteet. Jos jompi kumpi tai molemmat eivät täyty, en seurustele.
 
säpäle harmaana
[QUOTE="mies";28066028]Olen kyllä mies, mutta aika erilainen kuin monet suomalaiset miehet noin yleisesti.

Minulle ei tulisi mieleenkään solmia parisuhdetta kevein perustein eikä vastaavasti jättää tai pettää kevein perustein. Ehkä siksi suht harva suomalainen nainen on oikeasti itselleni kiinnostava (naismaisuutta turhan usein liian vähän).

Pidän moraalin heti mukana tilanteessa eli pystyn tavallaan yhtä aikaa nauttimaan naisesta JA muistamaan nämä velvoitteet. Jos jompi kumpi tai molemmat eivät täyty, en seurustele.[/QUOTE]

Anteeksi nyt "mies", mutta en ymmärrä, miten se, että et halua solmia parisuhdetta tai pettää kevein perustein, liittyy siihen, että aika harva suomalainen nainen on sinun mielestäsi kiinnostava tai että heissä on liian vähän naismaisuutta.
 
"vieras"
Pakko myöntää, että olen miesmäinen. Hoikka, poikamainen vartalo, kauhea tarve urheilla ja liikkua, vaihdan mieluummin renkaat, ku leivon, ajan aina autoa perheen yhteisillä matkoilla, myös asuntovaunun veto ja parkkeeraus on helppoa... En omaa itsesuojeluvaistoa, olen yllytyshullu, en pidä kukista enkä koruista en ole romanttinen millään tapaa jne...

Silti meillä on yhteisiä vuosia jo 16 ja lisää tulee.
 

Yhteistyössä