Joko te ymmärrätte edessä olevan synkkä lama, vai oletteko vielä niitä tiedottomia uunoja?

  • Viestiketjun aloittaja TT74
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Totta mutta 90luvun meininkiä ei vaan voi verrata nykypäivään.. Sillon oli lainan anto aivan helvetin sairasta.. itse otin mm niin ison asuntolainan pankista ettei nykyään olisi mitään mahdollisuuksia saada, 500 000mk 98 000 vuosituloilla.. samassa syssyssä pankkineiti kirjotti mulle vielä sivu luoton auton vaihtoa varten jos joskus tarvitsisin :)
90-luvulla ihmisiä kaataneet lainat otettiin 80-luvun lopulla ja silloin ei ollut sadan prossan lainoja eikä 30 vuoden maksuaikoja.
 
"vieras"
[QUOTE="Minä vaan";28059976]Ketju meni taas vuokralaiset vastaan "pankin" omistusasunnon vertailuksi/halveeramiseksi. Mutta katsotaan millainen maa suomi on muutaman vuoden kuluttua ja kenellä on helppoa elämä. Eikä asuntolainojen korot ikuisuuksia tuolla tasolla ole mitä ne nyt on kyllä niiden nousu pian alkaa.[/QUOTE]

epäilen että ainoastaan mamuilla on helppo elämä ja niillä ketkä varautuvat, mun mielestä on aika pelottava trendi ettei ihmiset maka nyt suunnilleen kaikilla rahoillaan lainaa pois kun korot on aivan minimissä.. Se nsijaan tungetaan 30 tonnia harasteautoihin ym järkevään..

mulla alkoi laman varautuminn 2v sitten ja se näkyy sillain että säästöön menee rahaa ja asuntolainaa maketan niin paljo kun van ikinä mahdollista
 
"vieras"
[QUOTE="Minä vaan";28059976]Ketju meni taas vuokralaiset vastaan "pankin" omistusasunnon vertailuksi/halveeramiseksi. Mutta katsotaan millainen maa suomi on muutaman vuoden kuluttua ja kenellä on helppoa elämä. Eikä asuntolainojen korot ikuisuuksia tuolla tasolla ole mitä ne nyt on kyllä niiden nousu pian alkaa.[/QUOTE]

Juu, matalat korot ovat sokaisseet jotkut velalliset. Jonkun vuosikorko saattaa olla puoli prosenttia, mutta tulevaisuudessa kuukausikorko saattaa olla prosentin ja silloin naama vääntyy vinoon.
 
niiinpä
[QUOTE="vieras";28059984]90-luvulla ihmisiä kaataneet lainat otettiin 80-luvun lopulla ja silloin ei ollut sadan prossan lainoja eikä 30 vuoden maksuaikoja.[/QUOTE]

88-> etenpäin yleistyi nää 100% lainat ja sillon jopa pankista saattoivat soittaa että sullakun on maksukykyä niin et tarviisi lainaa.. ja asuntojen hinnoissa oli hirveitä kuplia
 
"niinpä"
[QUOTE="vieras";28060007]Juu, matalat korot ovat sokaisseet jotkut velalliset. Jonkun vuosikorko saattaa olla puoli prosenttia, mutta tulevaisuudessa kuukausikorko saattaa olla prosentin ja silloin naama vääntyy vinoon.[/QUOTE]

entäs jos on korkokatto :)
 
90luvun kokenut
olen aika läheltä seurannut nykytilannetta ja ilokseni huomannut että pankit alkaa tosiaan ottaa opikseen.. eräs parikunta haki lainapäätöstä 120 000€/lle yhteistulot 70 000€ Sampo myönsi mutta eivät myöntäneet 20k€ lisäluottoa.. tuohan ei olisi ollut kun 2x vuosiansiot.. 90 luvulla heiteltiin tosiaa 5x vuosiansiot ilman sen kummempia neuvotteluja.
 
TT74
[QUOTE="vieras";28060093]Miksi et vastaa sulle esitettyihin kysymyksiin? Etkö osaa muuta kuin linkittää?[/QUOTE]

Mitä ne kysymykset oli? Jotain mihin tuo linkki vastasi loistavasti? Etkai vaan asu noissa postinumeroissa???
 
"vieras"
Mitä ne kysymykset oli? Jotain mihin tuo linkki vastasi loistavasti? Etkai vaan asu noissa postinumeroissa???
Vaivaako yksinkertaisuuden lisäksi vielä dementiakin? Katso edellinen sivu niin ne on esitetty sinulle jopa useampaan kertaan. Toivoisit varmasti aivan sydämesi pohjasta, että asuisin noissa postinumeroissa. Pakko tuottaa pettymys, mutta en asu. Olen viime vuonna myynyt asuntoni ilman välittäjää heti, voitolla ja vieläpä Oulun seudulta.
 
TT74
[QUOTE="vieras";28060112]Vaivaako yksinkertaisuuden lisäksi vielä dementiakin? Katso edellinen sivu niin ne on esitetty sinulle jopa useampaan kertaan. Toivoisit varmasti aivan sydämesi pohjasta, että asuisin noissa postinumeroissa. Pakko tuottaa pettymys, mutta en asu. Olen viime vuonna myynyt asuntoni ilman välittäjää heti, voitolla ja vieläpä Oulun seudulta.[/QUOTE]

Aa!

"tt74 vastaas nyt kysymykseen miten se mahti lama on näkynyt? asuntojen hintakehitys on menny kuitenkin koko ajan ylös ja korot alas joka taas on tehnyt velallisten elämästä helpompaa.."

Ja linkkihän vastasi tuohon täydellisesti samalla kumoten asuntovelkaisten viljelemän harhaluulon hintojen ikuisesta noususta.
 
"vieras"
Aa!

"tt74 vastaas nyt kysymykseen miten se mahti lama on näkynyt? asuntojen hintakehitys on menny kuitenkin koko ajan ylös ja korot alas joka taas on tehnyt velallisten elämästä helpompaa.."

Ja linkkihän vastasi tuohon täydellisesti samalla kumoten asuntovelkaisten viljelemän harhaluulon hintojen ikuisesta noususta.
Ei. Vaan
"Eikö vuokralaisten tarvitse maksaa vuokraa? Eikö vuokrat nouse? Onko vuokralaisten asema niin turvattu että heidän tulot ei pienene eikä menot kasva? "
Lisään vielä tuohon, että kuvitteletko sinäkin että sossun tuet riittää ikuisesti? :D
 
"voevoe"
[QUOTE="vieras";28060122]Sen kun näksi että Helsingissä lähtee puolet pois. Helsingin asuntokuplasta on tuomiopäivän ennustajat puhuneet 15 v.[/QUOTE]

Voi voi miten meidän nyt käy.. Johtavat euroopan ja suomen taloustutkijat vs tt74 kumpaankohan sitä luottaisi :)
 
TT74
[QUOTE="voevoe";28060321]Voi voi miten meidän nyt käy.. Johtavat euroopan ja suomen taloustutkijat vs tt74 kumpaankohan sitä luottaisi :)[/QUOTE]

”Luvassa raju konkurssiaalto ja massatyöttömyys”

Suomen Pienyrittäjät Ry:n puheenjohtaja Harri Jyrkiäinen arvostelee kovin sanoin hallitusta, ja varoittaa pk-yritysten konkurssiaallolla ja massatyöttömyydellä.

http://www.kauppalehti.fi/5/i/etusivu/


Että näin
 
TT74
[QUOTE="vieras";28065129]Rommaa rommaa! Hoe sitä nyt, ehkä se joskus vielä pitää paikkansa...[/QUOTE]

Olis varmaan kannattanu kuunnella TT74:n analyysejä, eikä niitä "johtavia taloustutkijoita", jotka ovat olleet väärässä aivan kaikessa:)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28060159]Ei. Vaan
"Eikö vuokralaisten tarvitse maksaa vuokraa? Eikö vuokrat nouse? Onko vuokralaisten asema niin turvattu että heidän tulot ei pienene eikä menot kasva? "
Lisään vielä tuohon, että kuvitteletko sinäkin että sossun tuet riittää ikuisesti? :D[/QUOTE]

Ja taas ap jätti vastaamatta. Harmittaa olla näin fiksu aapeeheen verrattuna, joka ei pysty vastaamaan mihinkään :(
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28065848]Ja taas ap jätti vastaamatta. Harmittaa olla näin fiksu aapeeheen verrattuna, joka ei pysty vastaamaan mihinkään :([/QUOTE]

vaikeaahan se on vastata kun ei oo mitään perusteltua sanottavaa :) pelkästää mutulla menee tämäkin mualimanlopu ennustaja..
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28060122]Sen kun näksi että Helsingissä lähtee puolet pois. Helsingin asuntokuplasta on tuomiopäivän ennustajat puhuneet 15 v.[/QUOTE]

90-luvun alussa se nähtiin ja meinaat ettei se voi tapahtua uudestaan?
 
ekp
[QUOTE="vieras";28065877]90-luvun alussa se nähtiin ja meinaat ettei se voi tapahtua uudestaan?[/QUOTE]

Faktat kuntoon.. ;) kekustllaan sitten lisää ekp vaikutuksesta korkoihin .. missään viheessa helsingissä ei ole lähtenyt 50% hinnoista pois.
 

Yhteistyössä