Mikä kuntoilulaite kotiin?

• Viestiketjun aloittaja "sohvaperuna"
  • Ensimmäinen viesti
Juoksumatto
Mulla on ollu stepperiä ja kuntopyörää. Vuosi sitten laitoin juoksumaton ja siitä en luovu koskaan :) Niin helppoa kun voi juosta ihan milloin vain ja siihen jää koukkuun!
Täytyy vain löytää se oma laji, mitä tykkää tehdä.

"sohvaperuna"
Ja minkähän kuntovehkeen meinaat sinne kerrostaloon roudata? 200 kiloa vapaata rautaa,vai? Vai ylätaljan painopakkoineen?

Ei niillä oikeasti tee mitään noilla crosstrainereilla ja vastaavilla. Pelkkää rahaa siinä palaa, ei kaloreita. Asiasta on tehty liian helppoa, tuloksia on turha odottaa näiltä laitteilta.

Minun luettelemat voimapyörä, leuvanvetotanko ja hyppynaru kustantavat yhteensä n. 25 euroa ja kaikki soveltuvat kerrostalossa ja yksin treenaamiseen.

Oman kehon painoilla tehtävät liikkeet eivät maksa mitään.

Jos lisäät vielä parikymppiä, saat pienet säädettävät käsipainot, jolla saat treenattua lisää, kaikenlisäksi pienen vaijerin sekä leuanvetotangon yhdistettyäsi näihin käytössäsi on jopa ylätalja.
En myöskään yhtään ole kuntosali-tyyppiä eli en tod ole tänne mitään ylätalja-laitetta hankkimassa. En tykkää laskea toistoja ja vaihtaa laitetta jatkuvasti. Sen sijaan viihdyn loistavasti spinningissä sekä pumpissa ym ohjatuilla tunneilla. Plus ennen lapsia kävin pitkillä juoksulenkeillä jne. Kävely on mun mielestä ihan jees ulkoilua mutta ei siinä kunto kasva. Tai kasvaa mutta lihaksissa ei tunnu useammankaan tunnin tarpominen ja sitä hikirääkkiä mä just nyt kaipaisin..
Leuanvetotanko meillä on, tai oli ennen kuin mun serkku hajotti karmin jossa se oli kiinni.. Hyppynarulla en todellakaan voi täällä hyppiä illalla, luuletko ettei naapureita haittais?! Käsipainot ja jumppapallo löytyy.

Ai kalorit ei pala spinningissä?! Okei, tää olikin aivan uus "tieto"..

Personal trainer
[QUOTE="sohvaperuna";28051667]En myöskään yhtään ole kuntosali-tyyppiä eli en tod ole tänne mitään ylätalja-laitetta hankkimassa. En tykkää laskea toistoja ja vaihtaa laitetta jatkuvasti. Sen sijaan viihdyn loistavasti spinningissä sekä pumpissa ym ohjatuilla tunneilla. Plus ennen lapsia kävin pitkillä juoksulenkeillä jne. Kävely on mun mielestä ihan jees ulkoilua mutta ei siinä kunto kasva. Tai kasvaa mutta lihaksissa ei tunnu useammankaan tunnin tarpominen ja sitä hikirääkkiä mä just nyt kaipaisin..
Leuanvetotanko meillä on, tai oli ennen kuin mun serkku hajotti karmin jossa se oli kiinni.. Hyppynarulla en todellakaan voi täällä hyppiä illalla, luuletko ettei naapureita haittais?! Käsipainot ja jumppapallo löytyy.

Ai kalorit ei pala spinningissä?! Okei, tää olikin aivan uus "tieto"..[/QUOTE]

Tunnut olevan semmoinen ihminen, joka a, haluaa tuloksia nyt ja heti, sekä b, ei ole valmis tekemään mitään fyysistä tulosten saavuttamiseksi.

Oikotietä onneen ei ole.

Hiljaisuus kerrostaloissa on yleisesti klo. 22-06 välinen aika, mikä helevetin pakko sinulla olisi juuri tuolloin hyppiä hyppynarulla?

Kokeilepa huviksesi hyppynarulla hyppimistä, takaan että hengästyt ja hiki nousee pintaan yllättävänkin nopeasti.

S8
Myös minä pidän crosstrainerista, mutta kukkarolle hyvä sellainen liian kallis kotiin ostettavaksi. Ostinpa siis soutulaitteen, jollainen löytyi sopivasti veronpalautusaikaan käytettynä tori.fi:stä :) Mielestäni yllättävän monipuolinen laite ja liikettä voi tehdä monella eri tavalla muuttamalla käsien asentoa, vetämällä esi suuntiin tai yhdellä kädellä jne.

"sohvaperuna"
No jo nyt perkele. Nimimerkki johtaa harhaan. Entiseen elämääni verrattuna olen sohvaperuna mutta oikeasti tykkään liikunnasta, tykkään että sattuu lihaksiin ja tuntee tehneensä. Olen käynyt vuosia esim. spinningissä monta kertaa viikossa, välillä parikin tuntia putkeen. Olen ollut hyvässä kunnossa ja valmis tekemään sen eteen töitä. En halua välttämättä laihtua, kiinteytyä toki, varsinkin toisen raskauden jälkeen olen varmasti lihaskunnoltani kaikkea muuta kuin entisessä kunnossa. (Olin tehohoidossa enkä moneen kuukauteen voinut edes hikiliikkua).

Ja miksi minun pitää juuri iltaisin liikkua? No, jos se ei ole vielä tullut selväksi, minulla on lapsia. Pienempi on hereillä ollessaan jatkuvasti jalassani kiinni, joten pikkusen hankala siinä on hyppynarulla pomppia. Enkä tykkää alottaa liikuntasuoristusta jos joudun jatkuvasti keskeyttämään homman lasten takia. En tiedä pysyvätkö teidän lapset paikallaan aina jos niin toivotte, mutta meidän lapset ei ainakaan pysy. Siispä treeniaikani olisi illalla kun lapset nukkuu. Ja kyllä, silloin on hiljaisuus kerrostalossa - tiedän ja siksi hiljaista lajia täällä mietinkin.

Personal trainer - mistä päättelet että en ole valmis tekemään mitään kroppani eteen ja haluan tulokset heti? Mä en ole sun asiakas - en oikeasti ole mikään plösö sohvaperuna joka on kerran elämässään päättänyt olla kesäkunnossa tammikuun alussa ja meinaa siihen stepperillä päästä.

"sohvaperuna"
Mä en kyllä jaksa kuntopyörää polkea. Tai sitten oon kokeillut vaan huonoa, mutta se ainakin nitisi ja natisi eikä sitä saanut säädettyä hyvään ajoasentoon. Ehkä mä sitten sen spinningpyörän hankin.. Mutta lisää vinkkejä otetaan vastaan!

"Niin"
[QUOTE="sohvaperuna";28054348]Mä en kyllä jaksa kuntopyörää polkea. Tai sitten oon kokeillut vaan huonoa, mutta se ainakin nitisi ja natisi eikä sitä saanut säädettyä hyvään ajoasentoon. Ehkä mä sitten sen spinningpyörän hankin.. Mutta lisää vinkkejä otetaan vastaan![/QUOTE]

että mahdollisimman helpolla pitäis päästä? Ei se kuntoilu semmoista ole!

älä unohda jumpata!!!
a) tarpeeksi iso tila, iso matto tms. Mielellään hyvä näkyvyys tietsikkaan tai tv-ruutuun
b) muutama laadukas dvd (esim. zumba, jooga ja pilates...)
c) kahvakuula, jumppapallo, käsipainot ja hyppynaru.

Lapset mukaan jumppaan. Kokemukseni mukaan kaikki perkeleen hökötykset tuvan nurkassa muuttuvat ensi-innostuksen jälkeen vaatetelineiksi. Jumppapallo ja painot sensijaan pysyvät sopivasti esillä, kun muksutkin niitä pyörittelevät.

ei kannata
Ensin sitä ostetaan kallis, iso ja helppokäyttöinen kuntosalivehje kotiinsa suurten mielikuvien innoittamana, siirretään se television eteen ja sitten sitä käytetään viikko tai kaksi.

Siihen se myös jää. Kun huomataan ettei tuloksia tullutkaan yhdessä illassa, kiinnostus lopahtaa ja vehje toimii mässäilyistuimena televisiota tuijotellen.

Sitten on monin kerroin ongelmia, rahaa meni, läskit ei lähtenyt ja olohuoneessa kököttää jumalaton vekotin, jolla ei mitään tee. Myydäkkään ei pysty kun jää niin paljon tappiolle.

..
Ensin sitä ostetaan kallis, iso ja helppokäyttöinen kuntosalivehje kotiinsa suurten mielikuvien innoittamana, siirretään se television eteen ja sitten sitä käytetään viikko tai kaksi.

Siihen se myös jää. Kun huomataan ettei tuloksia tullutkaan yhdessä illassa, kiinnostus lopahtaa ja vehje toimii mässäilyistuimena televisiota tuijotellen.

Sitten on monin kerroin ongelmia, rahaa meni, läskit ei lähtenyt ja olohuoneessa kököttää jumalaton vekotin, jolla ei mitään tee. Myydäkkään ei pysty kun jää niin paljon tappiolle.
Höpö höpö. Näin ehkä laiskoilla.

"vieras"
Kyllä kallistuisin perinteisiin hyppynaruihin, käsipainoihin ja sen semmosiin. Lisäksi lasten kans ulos kävelemään ja omaa aikaa saat varmasti päivää kohdin 5-10 minuuttia, jolloin voi vetäistä ulkona intervallitreenit, eli vaikka kävelet kaksi valaisnpylvään väliä ja seuraavat kaksi juokset niin lujaa kuin jaloistasi pääset, taas kävelet ja juokset. Tehokkaan treenin saat vietyä läpi tosissaan 5-10 minuutissa.

On tehokasta! todennäköisesti oksennat.

rietas
Ihme nillitystä kotikuntoilulaitteista. Kyllähän niitä käyttäessä kalorit palaa siinä missä esim. lenkkeillessäkin!

Jos itsellä laite jää vaatetelineeksi niin ei se sitä tarkoita, että kaikille muillekin niin käy.

Jos kuntopyörät ja crosstrainerit on ihan perseestä, niin miksi niitä on kuntosaleillakin???

PS. Hyppynarulla hyppiminen vaatii kohtalaisesti tilaa joten ei aina ja kaikkialla toimi.

älä unohda jumpata!!!
Ihme nillitystä kotikuntoilulaitteista. Kyllähän niitä käyttäessä kalorit palaa siinä missä esim. lenkkeillessäkin!

Jos itsellä laite jää vaatetelineeksi niin ei se sitä tarkoita, että kaikille muillekin niin käy.

Jos kuntopyörät ja crosstrainerit on ihan perseestä, niin miksi niitä on kuntosaleillakin???

PS. Hyppynarulla hyppiminen vaatii kohtalaisesti tilaa joten ei aina ja kaikkialla toimi.
Voi kauheata, en tarkoittanut nillittää. Onko hermosi jotenkin piukalla??

Olen se joka totesi härpäkkeiden muuttuvan vaatetelineiksi... Sillä en toki tarkoita mitenkään ehkäistä härpättimien kauppaa enkä tuhota kenenkään unelmia kuntopyörän tms onnellistuttavasta vaikutuksesta. Totesin vain että oman kokemukseni ja aika monen ystävättären kokemus näyttää olevan, että kallis laite todella muuttuu milloin miksikin telineeksi. Sisustusta ne eivät ollenkaan paranna eivätkä kaunista. Itse monen laitteen kautta päädyin nykyiseen viisauteeni, että ainakin itselle ja sisustuksellekin parasta on vain järjestää se tarpeeksi iso tyhjä tila, että mahtuu tekemään. Härpättimien roudaus talouteen yleensä vaikuttaa lattiapinta-alaan aivan päinvastaisella tavalla: tila tahtoo vain vähetä...

"vieras"

Palaa toki, mutta ei siinä määrin mitä vaihtelevassa maastossa lenkkeillessä.

Kuntosaleilla on myös ihmisiä piiskavia ammattilaisia, jotka saavat kuntopyörää ja crosstraineria polkevasta ihmisestä kaikki mehut irti, toisin kuin siellä kotona tv:n edessä salkkareita seuratessa. Myös itse laitteet ovat kaikkea muuta kuin ostosteeveestä tilattu lelu.

Hyppynaru ei vie sen enempää tilaa kuin kuntopyörä/crosstrainer, vaan jopa vähemmän, kaikenlisäksi sen voi käytön jälkeen laittaa vaikka taskuun, myös rahallinen menetys on todella paljon pienempi.

rietas
Kauhee angstaus crosstraineriin :D Ehkä joillekin se mahdollisuus kohottaa kuntoa kotona silloin kun haluaa on tärkeämpi kuin se, ettei laite ole sisustuksellisesti kaunis? Ehkä jollain on rahaa laitteeseen? Ja kyllä koticrossari meille mahtuisi, vaikkei hyppynarulla hyppimiseen oikein sopivaa tilaa olekaan.

En vaan ymmärrä, miksi niin usein kuntoilulaitteen hankinta teilataan juuri näillä iänikuisilla perusteilla. Jos joku haluaa vempeleen laittaa ja sitä käyttää, niin onko se hyppynarun kanssa kahvakuulailevilta dvd-jumppaajilta pois? No ei :D

rietas
Ei niillä oikeasti tee mitään noilla crosstrainereilla ja vastaavilla. Pelkkää rahaa siinä palaa, ei kaloreita. Asiasta on tehty liian helppoa, tuloksia on turha odottaa näiltä laitteilta.
Perustelisitko tämän väitteesi? Jos crosstrainerilla treenaa esim. 4-5 kertaa viikossa sopivalla sykkeellä, niin miksei siinä kalorit pala? Miksei saisi mitään tuloksia aikaan?

"vieras"
Kauhee angstaus crosstraineriin :D Ehkä joillekin se mahdollisuus kohottaa kuntoa kotona silloin kun haluaa on tärkeämpi kuin se, ettei laite ole sisustuksellisesti kaunis? Ehkä jollain on rahaa laitteeseen? Ja kyllä koticrossari meille mahtuisi, vaikkei hyppynarulla hyppimiseen oikein sopivaa tilaa olekaan.

En vaan ymmärrä, miksi niin usein kuntoilulaitteen hankinta teilataan juuri näillä iänikuisilla perusteilla. Jos joku haluaa vempeleen laittaa ja sitä käyttää, niin onko se hyppynarun kanssa kahvakuulailevilta dvd-jumppaajilta pois? No ei :D
Saahan sitä kuka tahansa ostaa vaikka elävän lehmän kotiinsa kuntosalivehkeeksi jos sen semmoiseksi mieltää, sitä kukaan kiellä.

Se taas on eri asia onko siinä mitään järkeä.

rietas
[QUOTE="vieras";28054875]Saahan sitä kuka tahansa ostaa vaikka elävän lehmän kotiinsa kuntosalivehkeeksi jos sen semmoiseksi mieltää, sitä kukaan kiellä.

Se taas on eri asia onko siinä mitään järkeä.[/QUOTE]

Siis miksei crosstrainerissa olisi mitään järkeä, jos haluaa kuntoilla? Miksi se on niin parjattu tässä ketjussa?

älä unohda jumpata!!
Laadukas kunnon crosstrainer ja riittävä tila siihen on ihan varmasti ok.

Mutta noita halpoja härveleitä ei todella kannata vaatetelineekseen hankkia.

Olen omistanut erinäisiä kuntoiluvälineitä kodissani, muta lopulta mieluummin lähdin salille tekemään kunnon vehkeillä kuin käytin kotona sitä kotiversiota (eikä mun crosstrainer ollut edes markkinoiden halvin kotisellainen).

Mikäpä estää vaikka perustamasta kuntosalia kotiinsa, jos tila ja varat antavat periksi.

Meillä on ollut myös ylätalja, johon kuului muutamia muitakin venuttimia ja vanuttimia. "kuntosali" oli autotallissa. Taljaa tuli käytettyä, pitihän se niskaa kivasti auki. mutta hirveesti tuo vei tilaa ja eikä se halpakaan ollut.

Koska nykytilanne sallii salilla käynnin, lahjoitin kaverille. Jonka autotallissa se nyt pölyyntyy...

Miksi, "rietas", olet niin aggressiivinen?

Yhteistyössä