Netissä vaatteiden myyminen todella vaikeaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuliko huvista taakka? :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuliko huvista taakka? :(

Vieras
Onko ihmisistä tullut jotenkin vaikeita? Kun myyt huutonetissä ja laitat kuntoluokitukseksi "hyvä" eikä uudenveroinen tai uusi, saattaa ostaja silti valittaa että "tässä kyllä oli jo vähän pesuhahtuvaa tai värien haalistumaa". Onko luetun ymmärtäminen vaikeaa, koska itse ainakin käsitän että hyvä kuntoinen käytetty on KÄYTETTY eikä uutta vastaava tahi uusi. Sen nyt käsittääkin jos vaate on selvästi kulahtanut tai nukkainen kauttaaltaan ja tuolloin itsekin laitan kuntoluokitukseksi tyydyttävä. Tuntuu että jotkut vaatii myös mikroskooppisia tutkimuksia että paikallistan milliäkin pienemmän kokoiset jäljet siitä käytetystä vaatteesta.
Vai liekö niin että ihmisistä on tullut turhamaisia, joilla ei oikeita murheita ole märehdittäväksi niin että riittää aikaa tämmöiseen turhaan nupajamiseen. Kuitenkaan en usko että olen niin surkea kuntoluokittelija koska kiitettävästi on kiitostakin ropissut. Ja joskus kyllä käynyt niin etten ole huomannut jotain mokaa niin olen palauttanut rahat POSTIKULUINEEN ostajalle.
Ja paras on ollut se että joku valitti etten ole maininnut pesuainetta ja kuivausrumpu kertoja tuotteen kohdekuvauksessa :D En ole hoksannut tuotakaan kirjata. Oottaakohan nämä ihmiset live kirpparillakin että myyjä tulee paikanpäälle tuote-esittelemään vaatteen pesu,rumpukuivais,narukuivaus, silityskerrat. Kokemusta muilta?

Osa ei ymmärrä että ne on käytettyjä, hyvän kuuluisi olla täydellistä. En enää myy siellä, meni liikaa aikaa tuloon nähden, mieluummin vien fidalle. Ostan kyllä huutiksesta joskus.

Minulla on sama kokemus! Tässä taannoin myin nettikirppiksellä lasten paidan. Tuotekuvaukseen laitoin, että paita on hyvässä käytetyssä kunnossa. Vähän pesunukkaa jne. No, ostaja sai paitansa, ja laittoi viestin, että paidassa on kynätahroja, haluaa rahat takaisin. Olin tosi pahoillani, ajattelin että olen sutannut jotenkin pakkaamisessa, hyvitin hinnan ja reilut postikulut ja paita palasi takaisin.

Oikein etsimällä etsin pitkän aikaa, mieskin tutki, ei löytynyt tahraa. Kunnes lopulta aivan pienen pieni, todella haalea löytyi hihan alta. Tiedusteltuani ostajalta oliko se, niin sehän se oli.

Toinen oli, kun myin kerran pidetyn mekon, hyväkuntoisena. Merkki oli hyvin hintansa pitävä ja hintaa oli kuitenkin neljäsosa uuden hinnasta posteineen. No, ostaja sai mekon, kehui ihanaksi, mutta halusi palauttaa reiän takia. Sain mekon takaisin, ja lopulta löysin kainalosta aivan pikkuruisen, hädin tuskin havaittavan reiän. Että viitsikin nähdä sen vaivan, että lähetti mekon takaisin, eikä vain paikannut sitä parilla pistolla.

Kova on kyllä vaatimustaso käytetylle vaatteelle.

Minä olen reklamoinut huutismyyjälle, kun kuntoluokituksella "hyvä" tuotteessa on ollut esim. nyppyä tai pientä reikääkin. Tällaisista asioista kuuluisi mainita erikseen tuotekuvauksessa.

Live-kirppiksellä voin itse tutkia tuotteen kunnon, netissä olen myyjän kuvauksen armoilla. Tuo "hyvä" tuntuu olevan monelle erityisen laaja käsite.

• Tykkää
Reactions: Lokki
Mun mielestä molemmat on tavallaan oikeassa. Mutta ne nuppineulanpään kokoiset reiätkin pitäisi kertoa ilmoituksessa, jos sellaisesta tietää. En mä ostaisi 20 eurolla Marimekon paitaa, jos tiedän että siinä on edes alkava reikä. Pahinta on se että reikää on yritetty paikata itse, eikä viitsitä kertoa että siitä se reikä löytyy.

Minä olen ostanut joskus Adidaksen collegepuvun lapselle, jonka piti olla hyväkuntoinen ja vain pari ketaa käytetty. Jos puvun vyötärönauhaa venytti, näki että väri on haalistunut tosi pahasti alkuperäisestä. Tuollaisesta ei tule ostajallekaan kiva olo.

Mutta jos ongelma on sellainen ettei sitä oikeasti ole voinut nähdä, niin sit se kuntoluokitus kelpaa hyvänä. Jos tiedät että vaatteessa on joku vika niin kerro siitä avoimesti.

Mulle ei oo onneks kun kerran sattunu kohdalle tollanen, sen kohdalla tosin huomas nopeesti, että tais yrittää valittamalla saada halvemmalla vaatteita, nopeesti nimimerkin kohdalle tuli merkki "suljettu ylläpidon toimesta", oli saanu niin monta negapalautetta samoista asioista, mistä mulle valitti

No mun mielestä se, että sun mielestä kauttaaltaan kulahtanut ja selvästi nukkainen on vielä tyydyttävä ja vielä sen myyt, kertoo siitä että olisin pettynyt sun "hyviin" vaateisiin. Kulahtaneet ja jokapuolelta nukkaiset vaatteet kuuluu räsyiksi, ei myyntiin.

Tämä on vaikea aihe kun termi "hyvä" tarkoittaa eri ihmisille erilaista asiaa. Kaveini antoi mielestään hyviä vaatteita niin niissä oli kaikissa reikiä ja tahroja. Ja ne tosiaan olivat ksverin mielestä hyväkuntoisia...

heh,nyt justiin kun luin tuon aloitukseni niin vähän väärin ymmärrettävästi kirjoitin tuon mun tyydyttävän kuntoluokituksen.Siitä saa käsityksen että myin kauheaa rättiä tyydyttävän kuntoluokituksen nimissä. Todella nukkiaset ja kulahtaneet joutaa suoraan pois. Mutta tyydyttävän kuntoluokituksen annan sellaiselle jossa on jo pesunyppyä enempi, taikka nuppineulanpään kokoinen reikä jossakin :D Kauppoja olen tehnyt siitä asti kun huutis on ollut olemassa ja kiitettävästi tosiaan tullut positiivista kuin negaa tai neutraalia.

Kyllä hyvä on lähes uudenveroinen. En edes osta kirppiksiltä käytetyn näköisiä vaatteita ja itse en sellaisia myy eteenpäin vaan lahjoitan ne jonnekin/vien roskikseen. Ja jos olet myynyt kosteussuojattua vaatetta niin on se aika tärkeää tietää millä pesuaineilla sitä on pesty (sisältääkö pesuaine samassa huuhteluaineen) ja onko rumpukuivattu kun ainakaan aiemmin kosteussuojattuja vaatteita ei saanut rumpukuivata..

heh,nyt justiin kun luin tuon aloitukseni niin vähän väärin ymmärrettävästi kirjoitin tuon mun tyydyttävän kuntoluokituksen.Siitä saa käsityksen että myin kauheaa rättiä tyydyttävän kuntoluokituksen nimissä. Todella nukkiaset ja kulahtaneet joutaa suoraan pois. Mutta tyydyttävän kuntoluokituksen annan sellaiselle jossa on jo pesunyppyä enempi, taikka nuppineulanpään kokoinen reikä jossakin :D Kauppoja olen tehnyt siitä asti kun huutis on ollut olemassa ja kiitettävästi tosiaan tullut positiivista kuin negaa tai neutraalia.

Miksi edes MYYDÄ rikkonaisia vaatteita?

lisään vielä että tuntuu että ihmiset ihan oikeasti nupajaa olemattomasta. Miksi heti haukutaan,miksei voi kysyä asiasta että onko toinen huomannut jonkun vian ostamassaan vaatteessa. Yksi joka haukkui mut aivan lyttyyn sähköpostitse niskalapon nimikoinnin takia oli niin ylimielinen että otin ja soitin hänelle. Uskokaa pois, se meni ihan mielettömän vaikeeksi kun kysyin että haluaisiko se keskustella aikuisten tavoin siitä nimikoinnista siinä niskalapossa kun tuntuu että painaa hänen mieltään ihan mahdottomasti. Ostaja änkytti ja vänkytti eikä osannut oikein sanoa mitään. Kysyin että ainako haukut kaikki ihmiset mennen tullen ja kiillottelet sädekehääsi pään päällä. Kysyin myös että minne palautan tämän huiman summan 1,80€ (koko ostosumma). Kakoi vain että on nyt ollut vähän vaikeaa muutenkin. Siinä vaiheessa mietin että munko vika sen vaikeudet on mahtaneet olla. Maksoin hänen tililleen piruuttaan tuplana tuon ostosumman. Palautetta en ole ikinä saanut :D

Risaaa ei tietenkään saa myydä ehjänä tai hyvänä, mutta on myös huomioitava se että myyjä todennököisesti laittaa monia vaatteita myyntiin eikä ehdi kaikkia suurennuslasilla tarkastamaan. Kaupasatakin saattaa ostaa vaatteen jossa yksi tikki onkin purkautunut, eikä sitä huomaa. Mutta mä en osta nettikirppiksiltä just siksi kun luulen että ne ei kuitenkaan mulle kelpais. En haluu toisen nyppyisiä moneen kertaan pestyjä paitoja. Myyn kyllä kirppiksellä eikä suuremmin oo tullu lokaa niskaan. Paits yhdestä vauvan myssystä ja haalarista tuli, toisella kuntoluokitus oli hyvä ja toisella tyydyttävä.

Mitä hankalaa siinä on? Kyllä vaatteet olisi hyvä käydä läpi perinpohjin ennen myyntiin valmistelua eli jos niissä on pientäkin ongelmaa esimerkiksi sitä nukkaa tms ei ihme että ihmiset haluavat rahat takaisin. Haluaisin itsekin ja perisin ne keinolla millä hyvänsä jos myyjä ei sovinnolla pura kauppaa.

Mä möin tuossa viime ja toissaviikolla menestyksellä useita kuopuksellekin jo pieneksi jääneitä sisä ja ulkoiluvaatteita. Tienasin yhteensä 150 euroa.

Kukaan ei ole meilannut, tekstaillut tai soitellut että vaatteissa olisi ollut vialla mitään. Ei tietenkään kun ne on huolella pidetty lapsilla ja sitten varastoitu tiiviissä vaatepusseihin.

Siis täh??!! Eikö vaate saisi olla edes nimikoitu? Ihan pimeää porukkaa, jos luulee, ettei esim. pk-ikäisen käytetyissä vaatteissa olisi nimeä. Vai onko se ongelma se, että sitten joku huomaa sut niin köyhäksi, että on toisten käyttämiä vanhoja vaatteita. Enpä taida myydä enää mitään missään netissä, vaikka kaapeissa lojuu hyväkuntoisia reimatekkejä...

Mä olen myynyt vaan vaatepaketteja ja olen maininnut, että suurin osa hyväkuntoisia, mutta osa tyydyttävässä kunnossa, kaikki kuitenkin ehjiä. Ja tietysti laittanut kaikista kuvat. On tullut pelkästään positiivista palautetta ja paketit myyneet hyvin.