Mies väittää, että olen painostanut häntä ja perumassa koko projektia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heinäpaali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heinäpaali

Vieras
Mies ei oikein osaa sanoa mielipidettään. Tässä 9v aikana olen tottunut siihen, että mitään ei tapahdu, ellei joku muu tee. Kaikkeen hän tarvitsee tuhottomasti miettimisaikaa ja lopulta vastaus on kuitenkin "en osaa sanoa". Ei pysty päättää esim. ruokapaikkaa, ennemin lähdetään kotiin syömättä, koska mies ei vaan pysty päättämään ravintolaa.

Asutaan kaksiossa ja meille on tulossa kaksoset. On päivänselvää, että ajan kanssa tila käy pieneksi.
Meillä on perintörahoja rutkasti kummallakin ja tontti valmiina. Ehdotin talon rakennusta.
Miehen mielestä ajatus oli ok. Mä koko ajan projektin edessä olen kysenyt, "onko ok" "sopiiko sulle" no soitanko nyt kuntaan" "onko sinulle ok,että tilaan edustajan" Sopiiko sulle torstai"
Olen myös kysynyt suoraan, onko hän valmis, että löydään kaupat lukkoon ja tarviiko miettimisaikaa.
Kaikkeen on vastannut joo ja kyllä.

No nyt sitten ulisee, että olen PAKOTTANUT hänet tähän projektiin ja edetty liian nopeasti ja ei ehkä haluaisikaan vielä muutamaan vuoteen jne..

Minä olen sitä mieltä, että turha ulista, jos ei kerta ole pystynyt sanomaan suoraan mielipidettään.

Olen kyllä kanssasi samaa mieltä. Kyllä aikuisella ihmisella pitää olla pokkaa sanoa mielipiteensä tai sitten tiedostaa, että haluaa miettiä. Mieheni kuulostaa vässykältä, joka tanssii muiden pillin mukaan.

No puhut nyt ihan asiallisesti sen miehen kanssa. Kerrot, että hänellä on ollut mahdollisuus sanoa myös ei.
Sanot, että sinä olet sellainen ihminen, joka olettaa vastauksen olevan totta.
Kyllä pitää uskaltaa sanoa ei ja jos ei uskalla, niin sitten on hyväksyttävä se, että joku mu päättää puolesta.

Rasittavaa. Yksi kaverini on juuri tuollainen. Ei sano juutaeijaata mihinkään, myötäilee mukana, mutta sitten jälkikäteen on valittamassa, että miksi ei tehty näin ja näin.

Alkuperäinen kirjoittaja heinäpaali;28042879:
Mies ei oikein osaa sanoa mielipidettään. Tässä 9v aikana olen tottunut siihen, että mitään ei tapahdu, ellei joku muu tee. Kaikkeen hän tarvitsee tuhottomasti miettimisaikaa ja lopulta vastaus on kuitenkin "en osaa sanoa". Ei pysty päättää esim. ruokapaikkaa, ennemin lähdetään kotiin syömättä, koska mies ei vaan pysty päättämään ravintolaa.

Asutaan kaksiossa ja meille on tulossa kaksoset. On päivänselvää, että ajan kanssa tila käy pieneksi.
Meillä on perintörahoja rutkasti kummallakin ja tontti valmiina. Ehdotin talon rakennusta.
Miehen mielestä ajatus oli ok. Mä koko ajan projektin edessä olen kysenyt, "onko ok" "sopiiko sulle" no soitanko nyt kuntaan" "onko sinulle ok,että tilaan edustajan" Sopiiko sulle torstai"
Olen myös kysynyt suoraan, onko hän valmis, että löydään kaupat lukkoon ja tarviiko miettimisaikaa.
Kaikkeen on vastannut joo ja kyllä.

No nyt sitten ulisee, että olen PAKOTTANUT hänet tähän projektiin ja edetty liian nopeasti ja ei ehkä haluaisikaan vielä muutamaan vuoteen jne..

Minä olen sitä mieltä, että turha ulista, jos ei kerta ole pystynyt sanomaan suoraan mielipidettään.

Niin perimmäisten asioiden äärellä jotta!!!! Todellakin onnea miesvalinnastasi, se ei muuta kuin pahene vuosien mittaan...

Mikäli aiot yksin rakentamisen/rakennuttamisen hoitaa, niin turha miehen tosiaan on siinä enää ulista. Jos taas odotat mieheltäsi apua / projektinjohtoa niin silloin miehellä on oikeus koska tahansa vetäytyä hommasta.

Rehellinen mielipiteeni on, että laittakaa homma jäihin, mikäli se on vielä mahdollista. Rakentaminen (eteenkin kaksosvauvojen kanssa!!!) on ihan riittävän raskasta ilman, että koko rakentamiseen lähteminen on ollut toiselle loppupelissä vastenmielistä. Tuolla pelillä sinulla on kohta käsissäsi kaksi pientä vauvaa, puolivalmis talo ja mies pöpilässä/karannut...

No alusta asti oli selvää, että pari 1-2lasta halutaan. Toki en edes olettanut, että mies ilmoittaa, koska olisi valmis. Minä vain sanoin, että jätetäänkö ehkäisy pois sillä riskillä, että tulen raskaaksi, onko valmis ja haluaako lapsia. Annoin itseasiassa vuoden miettimisaikaa ja säännöllisin väliajoin muistutin, että miettii asiaa.
Sitten ilmoitin, että enää syö pillereitä ja onko ok ja tajuaako mies nyt, mihin se voi johtaa. "joo, joo joo" ja "joo".

Talokaupat on jo tehty.

[QUOTE="hepskukkuu";28043258]Heh, mun vaaka-mies ei tosiaankaan jahkaa vaan tekee nopeasti päätökset ja on määrätietoinen.

Itse asiassa se oli mulle alkuun positiivinen yllätys, kun olin asennoitunut toisin :)[/QUOTE]

Vaaka-mies osaa peittää sen tasapainoilun, jos vaaka tietää, että näin voi miellyttää kumppaniaan paremmin. Minäkin vatvon ja osaan peitellä, se on kirous :)

Yhteistyössä