no tällästä anoppia ei voi olla muilla :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mimmu";28026650]Olenko mie ainoa, joka ajattelin, että anoppi halusi ihanasti yllättää ja ajatteli ehkä ehtivänsä ennen sinua tekemään sen ruan, jota olit ajatellutkin. Siis että hän halusi säästää sinua ruanlaitolta...tiäks.[/QUOTE]

Jos näin oli, nii tietty olis voinu anoppi soittaa ja sanoa että hän voi sen ruuan tehdä, eikä vaan ilmaantua sapuskan kanssa... Tiäks

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
olen ap,tunnen anoppia sen verran että on aika skarppi.Jotain merkkejä olen huomannut että olisi mustasukkainen,siis haluaisi että lapset pitäisi hänestä eniten. Voi olla sitten etten tunne vaan riittävän hyvin hänen ajatuksen juoksuaan. :/

Kyllä mä tuon tulkitsen niin että ihan vittuillakseen toi sen lohen. Miksi muuten sitten valehteli että ei tiennyt että miniä tekee ruokaa?

Jos tuota valetta ei olisi päässyt niin oisin voinutkin ottaa hyvällä (eli että tarkoitus oli säästää ruoanlaitolta).

Tosin jos anoppi ei ole enää kovin skarppi (muistisairautta tms.) niin sitten voisi mennä sen piikkiin, pienellä varauksella.

Minulla tuli kyllä vaan mieleen, että anoppi vitsikkäästi heitti sen, ettei olisi tiennyt miniän laittavan ruokaa, ja halusi hyväntahtoisesti yllättää hänet laittamalla kyseisen sapuskan itse, ja säästi miniältä vaivannäön. :)

Palstalla taitaa olla aika sekopää miniöitä. :D

[QUOTE="vieras";28026810]Minulla tuli kyllä vaan mieleen, että anoppi vitsikkäästi heitti sen, ettei olisi tiennyt miniän laittavan ruokaa, ja halusi hyväntahtoisesti yllättää hänet laittamalla kyseisen sapuskan itse, ja säästi miniältä vaivannäön. :)

Palstalla taitaa olla aika sekopää miniöitä. :D[/QUOTE]

Alan varmistua siitä, että ihmiset jotka haluavat "iloisesti yllättää" toisia, ovat suurin osa hyvin yksinkertaisia tapauksia, joilla ei ole taitoa eikä tahtoa miettiä asioita muiden kannalta. Se, että itse tarkoitti hyvää, pitää riittää, ja toinen on sekopää moukka jos ei tajua.

• Tykkää
Reactions: Rigel
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28026665:
olisin ollut ikionnellinen ja halannut anoppia. oma lohi olis mennyt pakkaseen odottamaan vuoroaan
no entä jos se oma lohi olisi ollut jo pakkasessa, ja joka tapauksessa joutuu kypsentämään?
Hmm, entäs jos anoppi vaan olis niin vittumainen, että ajattelisi että pilallehan se miniän lohi kuitenkin menee, joten kaikki syövät hänen tuomaansa.

Noin luettuna kuulostaa kauniilta eleeltä tuoda ruokaa (lukuun ottamatta tota ettei muka tiennyt että aiot tehdä itse ruokaa). Mutta omaa anoppia kun mietin tommoseen tilanteeseen niin ottaisin silkkana vittuiluna.

[QUOTE="vieras";28026810]Minulla tuli kyllä vaan mieleen, että anoppi vitsikkäästi heitti sen, ettei olisi tiennyt miniän laittavan ruokaa, ja halusi hyväntahtoisesti yllättää hänet laittamalla kyseisen sapuskan itse, ja säästi miniältä vaivannäön. :)

Palstalla taitaa olla aika sekopää miniöitä. :D[/QUOTE]

Ihan hyväntahtoisen vitsikkäästi valehteli?? Miksi ei sitten jo perjantaina sanonut että hän voi tuoda teille ruoan että jää teille enemmän aikaa olla ulkona?

Alan varmistua siitä, että ihmiset jotka haluavat "iloisesti yllättää" toisia, ovat suurin osa hyvin yksinkertaisia tapauksia, joilla ei ole taitoa eikä tahtoa miettiä asioita muiden kannalta. Se, että itse tarkoitti hyvää, pitää riittää, ja toinen on sekopää moukka jos ei tajua.

Mullakaan ei mitään sitä vastaan että anoppi edes joskus toisi meille ruokaa. Kunhan ei toisi sitä noin, ja hyväntahtoisesti sitten vielä valehtelisi motiiveista päälle.

Ja sekin menisi jos vintti olisi jotenkin sekaisin, mutta ei kyllä muuten.

No, joko on tapahtunut moka tai anoppi on ryhtynyt kilpasille enemmän tai vähemmän tahallaan. Ensimmäisessä tapauksessa asiahan on ok, ja jälkimmäisessä se on niin karkeasti vinossa että mitä väliä? Antaa anopin häpäistä itsensä rauhassa, kun todisteet ovat kaikkien nähtävillä. Syödään sievästi anopin lohi ja ollaan kuin ei oltaisi huomattu mitään kummaa.

Mutta saattaisin huolestua anopin mielenterveydestä tai aivojen kunnosta kyllä. Minkäikäinen?

Eli jos esim tietää jonkun haluavan jonkun tietyn asian ja kuulee toisen puhuvan siitä ja sitten ostaa sen sille haaveilijalle yllätyslahjana, niin on yksinkertainen? Okei.

[QUOTE="vieras";28026898]Eli jos esim tietää jonkun haluavan jonkun tietyn asian ja kuulee toisen puhuvan siitä ja sitten ostaa sen sille haaveilijalle yllätyslahjana, niin on yksinkertainen? Okei.[/QUOTE]

Hieno (huono) esimerkki. Hyvä (huono) päätelmä.

[QUOTE="vieras";28026891]Mikä yllätys se enää sitten olisi?[/QUOTE]

Ai niin, unohdin tämän. No yllätys yllätys, mutta miksi silti valehdella...

No onhan ihmiisiä erilaisia, mutta mun anoppi on sellainen että jos joskus noin tekisi ja sitten vielä noin sanoisi niin kyllä ihan kettuilisi ja rankasti.

Mun äiti voisikin noin tehdä (tosin toisi jotain toista ruokaa jonka pistäisi pakastimeen) mutta ei ikinä sanoisi että unohti että teen ruokaa.

Tuon kaltainen yksinkertaisuus on mielestäni varsin vaaratonta, ja siihen mukaan lähteminen tekee varmasti maailmasta paremman paikan. Ainakin jos vaihtoehtona on v--tuilun näkeminen sielläkin, missä sitä ei välttämättä ole.

[QUOTE="vieras";28026898]Eli jos esim tietää jonkun haluavan jonkun tietyn asian ja kuulee toisen puhuvan siitä ja sitten ostaa sen sille haaveilijalle yllätyslahjana, niin on yksinkertainen? Okei.[/QUOTE]

Ei mitenkään verrattavissa tähän tilanteeseen.

Jos anoppi olisi kuullut ap:n sanovan perjantaina että olispas ihanaa jos joku tekisi joskus susheja, ja anoppi ilmestyisi su-aamuna sushien kanssa niin sillin asia olisi verrattavissa.

[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";28026939]Tuon kaltainen yksinkertaisuus on mielestäni varsin vaaratonta, ja siihen mukaan lähteminen tekee varmasti maailmasta paremman paikan. Ainakin jos vaihtoehtona on v--tuilun näkeminen sielläkin, missä sitä ei välttämättä ole.[/QUOTE]

Niin, riippuu niin tilanteesta. Jos se mukana pelaaminen vie omia voimia ja mielenterveyttä niin ei siinä ole mitään järkeä.

[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";28026939]Tuon kaltainen yksinkertaisuus on mielestäni varsin vaaratonta, ja siihen mukaan lähteminen tekee varmasti maailmasta paremman paikan. Ainakin jos vaihtoehtona on v--tuilun näkeminen sielläkin, missä sitä ei välttämättä ole.[/QUOTE]

Ehkä asian erilailla näkeminen johtuu siitä että ihmiset tarttuvat eri (itselleen tärkeisiin) asioihin tässä. Mulle iso juttu on se että jos mulle edes vitsikkäästi valehdeltaisiin päin naamaa että ei tiennyt mun tekevän ruokaa. Se on iso juttu sen takia että mun anoppi valehtelee tosi paljon. Jos sitä ei olisi ollut niin ruoan tuominen meille olisi vain positiivinen juttu.

Ei mitenkään verrattavissa tähän tilanteeseen.

Jos anoppi olisi kuullut ap:n sanovan perjantaina että olispas ihanaa jos joku tekisi joskus susheja, ja anoppi ilmestyisi su-aamuna sushien kanssa niin sillin asia olisi verrattavissa.

Mä oikeasti aina hämmennyn näissä keskusteluissa. Tulee sellainen "siis mit..oikeast..ymmärsinkö nyt väärin..mitä tapahtui"-fiilis. En pysty käsittämään.

En mä kyllä ajattele, että anoppi olisi mitään pahaa tarkoittanut tuolla.

Jos lähtökohtaisesti aina ajattelisimme, että toisella EI ole sitä ketunhäntää kainalossa, vaan että tässä kaikki yritetään pelata yhteen ja elää yhdessä. Niin olisi ehkä helpompaa monella tavalla.

Olen "anoppipuoli", eli mieheni pojan vaimolle tällainen ikään-kuin-anoppi. Ja miehen aikuiselle tyttärelle äiti"puoli". Ja omille kahdelle vävykandillekin tietysti... mutta nämä hankalimmat kuviot taitaa olla naisten kesken.

Kun ollaan eri ikäisiä, ollaan totuttu viestimään kuka mitenkin, ymmärtämään mikä minkäkinlaisista vihjeistä ja signaaleista mitäkin. Jos ei aina kuviteltais niin kauheesti, vaan kysyttäis suoraan, jos on kysyttävää. Eikä tosiaan oletettaisi että kaikki on jotenkin pahansuopaa.

Tuollainen ajattelu kumpuaa jostain omista traumoista äitisuhteessa, jotka sitten projisoidaan kaikkiin naisiin.

Ehkä asian erilailla näkeminen johtuu siitä että ihmiset tarttuvat eri (itselleen tärkeisiin) asioihin tässä. Mulle iso juttu on se että jos mulle edes vitsikkäästi valehdeltaisiin päin naamaa että ei tiennyt mun tekevän ruokaa. Se on iso juttu sen takia että mun anoppi valehtelee tosi paljon. Jos sitä ei olisi ollut niin ruoan tuominen meille olisi vain positiivinen juttu.

Näinhän se on. Itse jotenkin etsin selityksiä ennemmin vaikka muistihäiriöistä, koska lähipiiriini ei ole koskaan osunut patologista valehtelijaa. (tai en ole sellaista yksinkertaisuuttani tunnistanut).

oli aina väheksymässä omia lapsiansa, milloin nämä olivat lihoneet tai muuten vain epäonnistuneet elämässään. Ihanaa,ettei tarvitse ko.hirviön kanssa olla enää koskaan tekemisissä. Anopin yleismotto oli 2 ei tu mittään" ja on kyllä saanut maistaa ihan omaa lääkettään. Silti anoppisi tempaus oli kyllä syvältä sieltä.

Yhteistyössä