Tunnetko ihmisen, joka on tai EHKÄ on narsisti? Mikä ammatti?

Tämä kysymys on kiinnostanut minua aina, vaikka tiedän, ettei tällaisella kysymyksellä saatujen vastausten pohjalta saa koskaan tehdä mitään isompia päätelmiä.

Kysymys kuuluu: tunnetko jonkun, jota VAHVASTI JA PERUSTELLUSTI epäilet narsistiksi, ja mikä hänen ammattinsa on?

Muistakaa nyt, että vaikka narsismi on yleisempää kuin on kuviteltu, KAIKKI TUNNEKYLMÄT IHMISET EIVÄT OLE NARSISTEJA. Narsismia esiintyy molemmissa sukupuolissa, joten vaikka miehet ovat tässä ryhmässä enemmistöä, olen aivan varma, että naisilla narsismia esiintyy myös enemmän kuin on tähän asti kuviteltu.

Minulla on laaja tuttavapiiri, mutta jos en laske lainkaan mukaan töiden kautta tutuksi tulleita (olen mielenterveyshoitaja) asiakkaita, koko elämäni ajalta tunnen vain kaksi, joiden narsismista minulla on hyvin vahva epäilys. Toinen on heikosti koulutettu, eläkkeelle jäänyt maatalouslomittaja. Toinen on metallialalla, koneistajana.
 
,,,,,,,
Tunnen kaksi miestä, joilla ainakin vahvasti on narsistin piirteitä, molemmat ovat tavallisia duunareita, toinen rakennusalalla, toinen varastomies. Lisäksi tunnen yhden naisen, pankkivirkailija, joka on varmuudella narsisti.
 
Eräs joka tuhoaa läheistensä ihmisuhteita järjestelmällisesti ja itse tekee mitä tahtoo loukaten jatkuvasti läheistään muttei päästä tätä menemäänkään on aika selkeä narsisti. Hän ei myöskään ole ikinä pahoillaan jos toiselle tekee pahasti tai satuttaa. Hän lahjoo ja kerää pisteitä ja on k-pää samalla.
Ammatiltaan sairaslomalainen, ikuinen sellainen joka käyttää toisia vain rahakseen.
Hän saa siis sos.tukia, Kela tukia tietysti
mutta ero on siinä ettei häntä hävetä käyttää kaikkia ja kaikkea hyväksi vuodesta toiseen. Samalla hän haukkuu itseään parempia jotka jaksavat olla mukavia ja ahkerampia kuin hän.
 
"tii"
Tunnen. Hän on puuseppä mutta viimeiset 15v on elänyt tukien varassa ja maksattanut elämisensä puolisollaan.
Hän on aina parempi kuin muut,on niin olevinaan ja onhan hän sentään joskus rakentanut talon,oli rahaa ja autoja,näistä jaksaa jankuttaa harvase viikko..sillä ei ole mitään väliä ettei noita kyseisiä asioita ole ollut vuosi kymmeniin.
Muut ihmiset ovat tietysti huonompia kuin hän.
 
"jenna"
Tunnen. Ammatiltaan mukamas yrittäjä mutta yrityksellä ei tietääkseni mitään toimittajaa. Välillä menee töihin jonkun toisen työnantajan palvelukseen mutta työsuhteet kesktävät max. pari kuukautta koska ei kestä olla kenenkään alaisena.
 
tunnen
on olevinaan jonkinlainen juristi, moottoripyöräpiireissä jonkinasteinen luotettu taho. päässä paljon muutakin vikaa kuin narsismi, mutta se löytynee satavarmasti ainakin
 
ssssd
En voi sanoa tuntevani yhtään narsistia. Pitää olla aika läheinen ihminen jotta voi edes suht varmasti epäillä narsismia. Helposti ei niin tuttua ihmistä on leimata narsistiksi jos ei tunne tiedä kokonaisuutta. Ihminen voi käyttäytyä typerästi muistakin syistä kun narsismista.
 

Yhteistyössä