"Se Oikea", eikö tuollaseen uskominen ole

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöyristynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28015907:
Tajuatko yhtään, miten naivilta tekstisi näyttää ulkopuolisen silmään. :D

Sinä kirjoitat typerästi joka ikisessä kommentissa. Sen sijaan et ole pystynyt vastaamaan yhteenkään esittämääni kysymykseen tai kommenttiin vaan jatkat jankkaamista. Oletko todella noin katkera kun et pysty hyväksymään sitä että on suurta rakkautta ja ei-niin-suurta-rakkautta ja lisäksi vielä paskoja suhteita? Olisiko minun pitänyt valehdella, että tunsin exien kohdalla suurta rakkautta? Ja miksi tekstini oli naiivi? Jään odottamaan vastauksia joita ei varmasti taaskaan tule...

Miten sä ap ajattelit... Ajattelitko että tästä tulis myönteinen keskustelu jossa saisit lämpimän vastaanoton, vaikka snot muita hihhuleiksi ja harhaisiksi ja olet jo valmiiksi ennen keskustelun alkamistakaan aivan PÖYRISTYNYT?
:D

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28015823:
Miten sä selität sen, että "se oikea" sattuu olemaan aina se nyksä?:whistle:
Ei koskaan exä tai joku jonka kanssa olet 20 vuoden päästä. Ei, kaikkien palstamammojen "se oikeat" ovat kokoontumisajoilla ajoittaneet itsensä juuri tähän hetkeen. Tämähän on kuin jostain elokuvasta. :D

Mielestäni juuri selitin sinulle, että eivät ne exät olleet niitä oikeita, jokin jarrutteli vastaan esim. lasten haluamisen kanssa. Etkö osaa lukea? Miksi olisin heistä halunnut eroon, jos olisivat olleet niitä oikeita? :D

Nykyinen mieheni on ensimmäinen, josta huokuu jotain ihan muuta kuin kenestäkään toisesta miehestä. Hän saa vieläkin sukat pyörimään jaloissani, vaikka yhteiseloa takana 7 vuotta ja kaksi lasta tehtynä. Hän nyt vaan sattuu olemaan mulle se oikea ja olen maailman onnellisin nainen, että hänet löysin :)

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28015961:
Oikeita asioita on paljonkin, mutta en lähtis koskaan väittämään että on vain yksi "se oikea", kuten täällä nyt kokoajan on väitetty useimpien toimesta. Fakta on, että näin ei ole, vaikka kuinka vänkäisitte vastaan.

Voisitko ajatella, että moni ajattelee tämän nyt eritavoin kuin sinä, ei siten että se on jotain kiveen kirjoitettua. Ne ovat vain sanoja, se oikea, sinä voisit käyttää jotain toista sanaparia, vaikka "paras mahdollinen" tai "oikein hyvä", mutta sisältö olisi sama tai ainakin hyvin lähellä. Minusta sinä nyt turhaan vänkäät tästä omalta osaltasi. Kukaan ei ole mielestäni väittänyt sinun olevan mitenkään väärässä vaan myöntänyt ajattelevansa vain eritavoin. Voisitko sinäkin tehdä niin? Ilman että puhut noita pehmoisia ja sen lisäksi morkkaat muitten suhteita ja mielenterveyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja -minä;28015950:
Mites ennen nakkia ja kirvestäkään, kun matkaa taitettiin jalan tai hevosella. Silloin puolisot yleensä löytyivät jos ei samalta niin naapurikylältä. Oliko silloin ne oikeat lähempänä kuin nykyään?

Tiedätkö, on ollut ja on olemassa järjestettyjä liittojakin. Niissä harvoin on kyse siitä oikeasta. Mutta niissäkin voi olla onnellinen ja tyytyväinen. Kuka sanoo että kaikki menevät naimisiin vain sen oikean kanssa??

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28015890:
Mikä mun suhteesta tekee huonon? Mun suhde voi ihan hyvin, tunnen suurta rakkautta ja muuta kivaa miestäni kohtaan, mutta en oleta että hän on joku mystinen taivaasta leijaillut taruolento, joka on leivottu varta vasten mulle. :D

Jos maailmassa olis kaikille vain se yksi ja ainoa oikea kumppani, eikö sukupuolielimetkin olisi suunniteltu toimimaan vain sen yhden kanssa. Eli kuin lukkopesät ja avaimet, vain "se oikea" sopisi sinne. ;)

Sanoin, että suhteesi on kehno minun suhteeseen verrattuna ;) Sinun suhde voi "ihan hyvin". Kuulostaa kamalalta..Minun suhteeni voi nimittäin loistavasti. Mä oon niiiiiin rakastunut ja voin hyvin tässä suhteessa. Sinä voisit olla yhtä hyvin yksin tai jonkun toisen kanssa. Minä en missään tapauksessa haluaisi olla yksin ja vielä vähemmän jonkun toisen kanssa, se ei todellakaan olisi ihan sama niin kuin sinulle. Koita nyt vaan kestää se, että olet joutunut tyytymään vähempään :hug:

Tiedän ihmisiä jotka ovat eronneet suhteesta vain koska se ei ole tuntunut hyvältä. Ilman mitään sen kummempaa syytä, kaikki muu on ollut hyvin.

Minä olen yrittänyt erota siitä oikeasta. Me oltiin silloin vielä täysiä kakaroita ja kaikki meni niin vakavaksi niin nopeasti että meitä hirvitti. Päätettiin erota. Erottiin ja oltiin erillämme kuukauden, kunnes huomattiin että ei enää voida olla ilman toista.

Keittis kertoi tuolla edellä erotapauksesta, joka hyvin kuvaa mun mielestä juuri tätä tilannetta, voit mennä lukemaan sen sieltä.

Ja uskon että kyllä meidänkin liiton saisi rikki, tavalla tai toisella. Ja paluuta ei välttämättä olisi. Ihminen on kuitenkin aina erehtyväinen. Mutta aina tulisin rakastamaan miestäni enemmän kuin muita miehiä.

Voishan sun mies olla joku ihan toinenkin, et välttämättä ois tavannut sun nykyistä miestäs koskaan. Mites sitten suu pannaan, en usko että olisit nunna.
Eli voit lopettaa sen "se oikea"sta jankkaamisen ja myöntää että se on vain fantasiaa.

2-a-soul-mate-not-intended-for-everyone.jpg

[QUOTE="jepjep";28015886]kun perustelut loppuu, aletaan haukkua henkilöitä... Ap ei mielestäni ole kertonut tässä ketjussa MITÄÄN omasta suhteestaan. Kertoo siis sun keskustelukyvystä että heittelet kommentteja toisen kehnosta suhteesta, et vaikuta meinaan kovinkaan fiksulta nyt. :)[/QUOTE]

Ei ap:n tarvitse kertoa omasta suhteestaan, riittää ettei hän koe olevansa sen oikean kanssa. En silloin laskisi sitä hyväksi suhteeksi, voi toki olla ihan kelpo suhde, mutta ei täydellinen kun se oikea puuttuu :)

Ja ap on haukkunut meitä kaikkia kosmisiksi sekopäiksi ja vaikka miksi tahansa, kukaan ei ole sanonut ap:ta harhaiseksi. Että mitä se kertoo sun mielestä ap:n fiksuudesta?

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28015961:
Oikeita asioita on paljonkin, mutta en lähtis koskaan väittämään että on vain yksi "se oikea", kuten täällä nyt kokoajan on väitetty useimpien toimesta. Fakta on, että näin ei ole, vaikka kuinka vänkäisitte vastaan.

Tuopas tolle faktalle joku kovempi perustelukin, kun sun oma visio asiasta. Kun nyt kerran oikein faktoja rupesi latelemaan....

Miksi sä ap vastaat vain joihinkin kommentteihin (niihin mihin sä keksit "nasevan" vastauksen, tai ylipäätään edes jonkin vastauksen)? Sua ja sun argumentointia ei oikein voi ottaa tosissaan kun sä ohitat ne erittäin hyvät pointit, ja vastaat vaan niihin mihin pystyt. Mullekin olet monesti tehnyt sitä että yrität mitätöidä kommenttiani, ja sitten kun tarkennan sitä (pistän sinut viivalle) niin sitten jätätkin sen asian siihen.... Tai sitten lähdet tuolle "väitätkö tosissasi että kosminen musta aukko on synnyttänyt sulle...." ja muutama :D :D hymiö perään. Keskustele ja argumentoi järkevästi, fiksusti ja johdonmukaisesti niin tää olisi huomattavasti kivempaa.

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28015988:
Voishan sun mies olla joku ihan toinenkin, et välttämättä ois tavannut sun nykyistä miestäs koskaan. Mites sitten suu pannaan, en usko että olisit nunna.
Eli voit lopettaa sen "se oikea"sta jankkaamisen ja myöntää että se on vain fantasiaa.

Voi hyvä luoja sä olet onneton.... :laugh:

[QUOTE="vieras";28015963]Sinä kirjoitat typerästi joka ikisessä kommentissa. Sen sijaan et ole pystynyt vastaamaan yhteenkään esittämääni kysymykseen tai kommenttiin vaan jatkat jankkaamista. Oletko todella noin katkera kun et pysty hyväksymään sitä että on suurta rakkautta ja ei-niin-suurta-rakkautta ja lisäksi vielä paskoja suhteita? Olisiko minun pitänyt valehdella, että tunsin exien kohdalla suurta rakkautta? Ja miksi tekstini oli naiivi? Jään odottamaan vastauksia joita ei varmasti taaskaan tule...[/QUOTE]

Tekstisi oli naiivi, koska kaikki ne sun exät oli jostain syystä tietenkin vaan sellasia jotain tyyppejä, mutta sitten taivas aukeni ja tämä maaginen "SE OIKEA" laskeutui pilven päältä ja ja tietysti tässä nykyajassa juuri eletään ja se sun nyksä on juuri se tarunomainen "SE OIKEA". Katsotaan sitten 10 vuoden päästä vaikka uudelleen, jookos.

Missään en ole väittänyt etteikös olisi rakkautta ja ei-niin suurta rakkautta tai paskoja suhteita, olen väittänyt juuri päinvastoin.
Se mitä olen väittänyt on, että sitä suurta rakkautta voi kokea, eikä se kumppani silti ole joku maaginen "se oikea" miljardien joukosta.

[QUOTE="vieras";28016041]Mitä oikeampi puoliso sitä vähemmän tietoista hoitamista pairsuhde vaatii.. pakottava halu olla yhdessä pitää suhteen virkeänä ilman erillistä hoitosuunnitelmaa.[/QUOTE]

Älä jaksa. Mä en sinuna oikeesti antas neuvoja kenellekään. Sun jutut niin tunnistaa.

Tiedätkö, on ollut ja on olemassa järjestettyjä liittojakin. Niissä harvoin on kyse siitä oikeasta. Mutta niissäkin voi olla onnellinen ja tyytyväinen. Kuka sanoo että kaikki menevät naimisiin vain sen oikean kanssa??

Näin on ja harva meneekään nykypäivänäkään naimisiin sen oikean kanssa. Siksi mietinkin, että mitä jos se oikea tulisi nyt vastaan, kun elän onnellista perhe-elämää mieheni kanssa. Tai jos itse olisin sinkku ja se oikea olisi onnellisessa parisuhteessa. Mitä jos tietäisisin sen oikean olevan saavuttamattomissa... voisinko silloin tyytyä johonkin toiseen ja perustaa perheen hänen kanssaan?

Tuopas tolle faktalle joku kovempi perustelukin, kun sun oma visio asiasta. Kun nyt kerran oikein faktoja rupesi latelemaan....

Tuota, ihminen voi vaihtaa kumppania. Se jo kertoo totuuden. Ihminen löytää yleensä kumppanin läheltä, eli sieltä missä sattuu olemaan. Mikään kosminen voima ei lennättele ihmisiä tuulen mukana pitkin planeetta "sen oikean" ovelle.

Tässä pari faktaa, joita et voi kiistää, ellet ole mielenvikainen.

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28016080:
Tuota, ihminen voi vaihtaa kumppania. Se jo kertoo totuuden. Ihminen löytää yleensä kumppanin läheltä, eli sieltä missä sattuu olemaan. Mikään kosminen voima ei lennättele ihmisiä tuulen mukana pitkin planeetta "sen oikean" ovelle.

Onko nämä tällaiset lisäykset todella tarpeellisia? Eikö keskustelu voisi olla ihan asiallinen, ilman lapsellisia lällätyksiä ja irvistelyjä?

• Tykkää
Reactions: MolliMelooni
Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28016080:

Jos se oikea on totta, niin harva sitä kuitenkaan löytää vaan suurin osa etsimällä etsii itselleen jonkun, jonka kanssa on hyvä olla ja jonka kanssa on valmis perustamaan perteen. Harva se jää odottelemaan sen oikean kohtaamista.

Alkuperäinen kirjoittaja -minä;28016074:
Näin on ja harva meneekään nykypäivänäkään naimisiin sen oikean kanssa. Siksi mietinkin, että mitä jos se oikea tulisi nyt vastaan, kun elän onnellista perhe-elämää mieheni kanssa. Tai jos itse olisin sinkku ja se oikea olisi onnellisessa parisuhteessa. Mitä jos tietäisisin sen oikean olevan saavuttamattomissa... voisinko silloin tyytyä johonkin toiseen ja perustaa perheen hänen kanssaan?

Onhan niitä tarinoita siitä että on tullut kolmas pyörä joka on hetkessä vienyt mennessään puolison näennäisesti onnellisesta liitosta. Oisko se sitten näitä tapauksia..? En tiedä. Ja kyllähän jotkut puhuvat siitä kuinka kaipaavat vielä kymmenien vuosien liitonkin jälkeen jotain nuoruudessa ollutta exää.. Mä uskon näihin ihan täysin, muta on myös paljon ihmisiä jotka eivät näe mitään elämää suurempaa missään.

[QUOTE="vieras";28016112]Vastasin vain sun heittämään provoon. Sotkit sun suhteenhoitokompleksin tähänkin keskusteluun vaikka tiesit että joku varmasti tarttuu siihen.[/QUOTE]

Anna mun olla! Anna mun olla rauhassa ja katoa!

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28016044:
Tekstisi oli naiivi, koska kaikki ne sun exät oli jostain syystä tietenkin vaan sellasia jotain tyyppejä, mutta sitten taivas aukeni ja tämä maaginen "SE OIKEA" laskeutui pilven päältä ja ja tietysti tässä nykyajassa juuri eletään ja se sun nyksä on juuri se tarunomainen "SE OIKEA". Katsotaan sitten 10 vuoden päästä vaikka uudelleen, jookos.

Missään en ole väittänyt etteikös olisi rakkautta ja ei-niin suurta rakkautta tai paskoja suhteita, olen väittänyt juuri päinvastoin.
Se mitä olen väittänyt on, että sitä suurta rakkautta voi kokea, eikä se kumppani silti ole joku maaginen "se oikea" miljardien joukosta.

Olisiko minun pitänyt valehdella, ettei sinulle olisi tullut paha mieli? Minulla niin kuin varmasti mysö monilla muilla (kuten sinulla) on ollut suhteita joissa on oltu vaikka ei niin olisi edes toinen kauheasti kiinnostanut. Ja mieheni ei laskeutunut pilven päältä ja juuri nuo höpinät tekee sinusta mielenvikaisen eikä muista. Kysyin aiemmin jo sitäkin, että sinusta siis voin kokea suurta rakkautta, mieheni voi olla minulle täydellinen ja sielunkumppani mutta nimitystä "se oikea" ei saa käyttää. Niinkö? Kuulostat todella surulliselta odottaessasi sitä, että suhteeni muuttuisi huonoksi :( Voin harmiksesi kertoa, että olemme olleet jo kauan yhdessä ja tunne vain vahvistuu koko ajan, tämä ei ole mitään alkuhuumaa.

Mua ahdistaisi ajatuskin erosta, enkä voi kuvitellakaan että enää kenenkään toisen kanssa olisin jos näin tapahtuisi. Että siis erottaisi. Kenenkään toisen kanssa en ole tuntenut tällaista, ja elämäni varrella olen kyllä tavannut toooooooodella monta ihmistä. Sillä miten tämä meidän suhde määritellään, ei ole niin väliä. Mutta melko ainutkertaista tämä on ainakin tähän asti ollut. Ja yhdessä oloa on takana vuosia.

Yhteistyössä