"Se Oikea", eikö tuollaseen uskominen ole

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöyristynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28015774:
Eihän ketään voi rakastaa samanlailla, eikä kukaan voi jättää samanlaista jälkeä kuin joku toinen. Se ei silkti tarkota että maailmassa olis vain yksi ja yhdenlainen ihminen, johon voisi tuntea suurta rakkautta.

Ja sinä ihan ainoana oikeana faktana tulet tänne sanomaan omia mielipiteitäsi, ja oletat että kaikki sen nielee purematta. In your dreams, honey! Usko sinä mihin uskot, minä uskon omaani. Kukaan ei ikinä pysty korvaamaan lasteni isää, ihmistä jonka olen tuntenut aina, ja jonka kanssa olen elänyt parisuhteessa reilusti yli puolet elämästäni (vaikka olen vasta 34v).

[QUOTE="vieras";28015789]Olen ollut ennen nykyistä miestäni kahden miehen kanssa pidemmässä suhteessä, johtuen varmaankin tuosta biologisesta viehtymyksestä. Mutta niihin nojatut suhteet eivät vaan sitten kantaneet. Kun taas tämän nykyisen mieheni kanssa olen rikkonut kaikki ennätykseni; suhteen kestosta, tunteiden syvyydestä ja siitä varmasta tiedosta, että tämä mies on juurikin mun. Myöskään lapsia en aikaisempien kumppanien kanssa halunnut, vaikka ihania miehiä molemmat ja hyviä isiä nykyään. Lapset halusin vain tämän nykyisen mieheni kanssa. Miten selität sen? :) Ikään ja elämäntilanteeseen on turha vedota, minä kun erosin exästäni puol vuotta ennen kuin nykyinen käveli vastaan ja samoissa duuneissa olen ollut jo vuosia.[/QUOTE]

Miten sä selität sen, että "se oikea" sattuu olemaan aina se nyksä?:whistle:
Ei koskaan exä tai joku jonka kanssa olet 20 vuoden päästä. Ei, kaikkien palstamammojen "se oikeat" ovat kokoontumisajoilla ajoittaneet itsensä juuri tähän hetkeen. Tämähän on kuin jostain elokuvasta. :D

[QUOTE="vieras";28015783]On. Maailmassa on 7 miljardia ihmistä, jos vain yksi niistä olisi se oikea, mitkä olisi todennäköisyydet sille, että sen löytäisi?[/QUOTE]

Kun yksi ovi aukeaa, muita sulkeutuu.

Lisäksi kysymys: jos ajattelet itseäsi, miltä alueelta luulisit löytyvän itsellesi eniten sopivia kumppaneita?

En ole koskaan uskonut yhteen ainoaan ja oikeaan, mutta minusta on ihastuttavaa ajatella, että joku vielä tässä kyynisessä, kylmässä maailmassa uskaltaa olla romanttinen ja heittäytyä fantasioimaan asioista - olivat ne sitten totta tai eivät. Se vaatii uskallusta ja sellaista herkkyyttä, jota ei voi kuin ihailla ja toivoa, ettei se koskaan katoa.

Ja sinä ihan ainoana oikeana faktana tulet tänne sanomaan omia mielipiteitäsi, ja oletat että kaikki sen nielee purematta. In your dreams, honey! Usko sinä mihin uskot, minä uskon omaani. Kukaan ei ikinä pysty korvaamaan lasteni isää, ihmistä jonka olen tuntenut aina, ja jonka kanssa olen elänyt parisuhteessa reilusti yli puolet elämästäni (vaikka olen vasta 34v).

Voisihan sun lastesi isä olla ihan joku toinenkin, etkä edes tuntisi tätä miestäsi jonka kanssa nyt olet. Tuskin sillon sanoisit samanlailla. :D
Ei kai ketään ihmistä kukaan toinen voi korvata, kaikki ovat erilaisia. Itsestään selvä asia. :O

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28015763:
Te ootte uskomattoman kipeitä tuossa romanttisessa naivistisessa hulluudessanne.

:laugh:

Ja mä elän todellakin mieluummin tässä ihanassa, romanttisessa, naivistisessa suhteessa kuin sinun kehnossa suhteessasi (verrattuna tähän) <3

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28015823:
Ei koskaan exä tai joku jonka kanssa olet 20 vuoden päästä. Ei, kaikkien palstamammojen "se oikeat" ovat kokoontumisajoilla ajoittaneet itsensä juuri tähän hetkeen. Tämähän on kuin jostain elokuvasta. :D

Eihän se olekaan aina se nyksä. Olen elänyt muutamassa suhteessa joista olen jo alun alkaen tiennyt ettei tule mitään pidemmän päälle, mutta mies on ollut ihan kiva ja on ollut kivaa hengailla yhdessä. Olen mä rakastanutkin noita, mutta en tosiaankaan samalla tavalla kuin nyksääni. Enkä ole enkä olisi exien aikaan sanonutkaan mitään suuresta rakkaudesta.

Voiko se oikea olla jo kuollut ennenkuin tapaan tai voiko hän elää niin eri elämäntyyliä, että vaikka hänen kanssaan synkkaa, niin realiteetit tulevat vastaan esim. voiko se oikeani olla vaikka huumeriippuvainen yms.

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28015823:

Koska ne, jotka löytävät sen oikean, ovat löytäneet sen oikean?

Otetaan esimerkiksi sinä (vaikka et usko Siihen Oikeaan ja pidät ajatusta naurettavana, mutta tämä onkin vain hypoteettinen tilanne ja hypoteettinen sinä): tällä hetkellä et ole tavannut sitä oikeaa, mutta tulevaisuudesta ei tiedä. Emme voi ennustaa nyt sitä, jos viidentoista vuoden päästä kajahdat, törmäät siihen mustasta aukosta putkahtaneeseen kosmiseen yksisarvismieheesi/-naiseesi ja koet tosiaan löytäneesi sen oikean.

Jos on sen oikean kanssa, niin siitä harvemmin halutaan eroon. (toki niitäkin tapauksia voi tulla syystä tai toisesta, tai voi jäädä leskeksi) Mielestäni ketjussa on ainakin yksi kirjoittaja maininnut, ettei ole enää sen oikeansa kanssa, mutta siitä huolimatta tunnistaa kokemuksen siitä oikeasta.

Et vissiin juurikaan lue näitä kommentteja täällä, kun sulle tarvitsee kirjoitella tällaisia koosteita?

Mun mielestä tässä keskustelussa on vähän kyse käsitteen määrittelystä. Monelle Se Oikea tarkoittaa, että rakastaa sitä ihmistä enemmän kuin voisi ketään muuta rakastaa. Tähän uskon. Mutta uskon myös siihen, että jos kyseinen ihminen ei olisi koskaan tavannut tätä puolisoaan, hän olisi voinut tavata jonkun toisen, jota rakastaisi yhtä paljon. Se elämä ja rakkaus sen ihmisen kanssa on siis muuttanut niin, että enää ei pystyisi ketään rakastamaan samalla tavalla. Mutta siihen, että kyseessä olisi mystinen Se Oikea, ainoa ihminen 7 miljardin joukossa, joka sopii juuri hänelle, en pysty uskomaan. Ihan jo siksikin, että kuinka todennäköistä oikeasti olisi tavata se ihminen? Millä todennäköisyydellä se ainoa sinulle sopiva ihminen asuu samassa kylässä eikä Burkina Fasossa?

[QUOTE="vieras";28015783]On. Maailmassa on 7 miljardia ihmistä, jos vain yksi niistä olisi se oikea, mitkä olisi todennäköisyydet sille, että sen löytäisi?[/QUOTE]

Ihmisten parittaminen on helppo nakki Jumalalle. 7 miljardia ei ole mitään kun on laittanut 10^24 (eli 1000000000000000 miljardia) tähteä ojennukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28015835:
Voisihan sun lastesi isä olla ihan joku toinenkin, etkä edes tuntisi tätä miestäsi jonka kanssa nyt olet. Tuskin sillon sanoisit samanlailla. :D
Ei kai ketään ihmistä kukaan toinen voi korvata, kaikki ovat erilaisia. Itsestään selvä asia. :O

Juu, toki jos kosmiset tähtisateet veisivät minut eri planeetalle, ja sitten lentävä yksisarvinen toisi sinne sen uuden prinssin ja mä olisinkin prinsessa ja asuisin vuorella, ja mulla olisi älyttömän pitkä tukka ja ja ja ja.....

Mutta kun mä olen Blue, joka lapsena muutti paikasta A paikkaan B ja sinä päivänä tapasi Herra X:n. Ja vaikka kuinka koitettiin omia elämiämme elää erikseen niin yhteen päädyttiin aina, ja sitten lakattiin panemasta vastaan.

Mutta toki jos mä olisin alkuasukas Swahilista niin ehkä mun elämäni olisi mennyt eri lailla. Mutta silloinhan minä en olisi minä vaan se alkuasukas, joten mun se oikea tuskin olisi ollut Herra X.... ;)

[QUOTE="vieras";28015838]Ja mä elän todellakin mieluummin tässä ihanassa, romanttisessa, naivistisessa suhteessa kuin sinun kehnossa suhteessasi (verrattuna tähän) <3[/QUOTE]

kun perustelut loppuu, aletaan haukkua henkilöitä... Ap ei mielestäni ole kertonut tässä ketjussa MITÄÄN omasta suhteestaan. Kertoo siis sun keskustelukyvystä että heittelet kommentteja toisen kehnosta suhteesta, et vaikuta meinaan kovinkaan fiksulta nyt. :)

[QUOTE="vieras";28015838]Ja mä elän todellakin mieluummin tässä ihanassa, romanttisessa, naivistisessa suhteessa kuin sinun kehnossa suhteessasi (verrattuna tähän) <3[/QUOTE]

Mikä mun suhteesta tekee huonon? Mun suhde voi ihan hyvin, tunnen suurta rakkautta ja muuta kivaa miestäni kohtaan, mutta en oleta että hän on joku mystinen taivaasta leijaillut taruolento, joka on leivottu varta vasten mulle. :D

Jos maailmassa olis kaikille vain se yksi ja ainoa oikea kumppani, eikö sukupuolielimetkin olisi suunniteltu toimimaan vain sen yhden kanssa. Eli kuin lukkopesät ja avaimet, vain "se oikea" sopisi sinne. ;)

[QUOTE="vieras";28015864]Mun mielestä tässä keskustelussa on vähän kyse käsitteen määrittelystä. Monelle Se Oikea tarkoittaa, että rakastaa sitä ihmistä enemmän kuin voisi ketään muuta rakastaa. Tähän uskon. Mutta uskon myös siihen, että jos kyseinen ihminen ei olisi koskaan tavannut tätä puolisoaan, hän olisi voinut tavata jonkun toisen, jota rakastaisi yhtä paljon. Se elämä ja rakkaus sen ihmisen kanssa on siis muuttanut niin, että enää ei pystyisi ketään rakastamaan samalla tavalla. Mutta siihen, että kyseessä olisi mystinen Se Oikea, ainoa ihminen 7 miljardin joukossa, joka sopii juuri hänelle, en pysty uskomaan. Ihan jo siksikin, että kuinka todennäköistä oikeasti olisi tavata se ihminen? Millä todennäköisyydellä se ainoa sinulle sopiva ihminen asuu samassa kylässä eikä Burkina Fasossa?[/QUOTE]

url-3.gif

Kiitos! Juuri näin (ainakin omalla kohdallani), ja täysin ilman maagista kosmospölyä.

[QUOTE="jepjep";28015886]kun perustelut loppuu, aletaan haukkua henkilöitä... Ap ei mielestäni ole kertonut tässä ketjussa MITÄÄN omasta suhteestaan. Kertoo siis sun keskustelukyvystä että heittelet kommentteja toisen kehnosta suhteesta, et vaikuta meinaan kovinkaan fiksulta nyt. :)[/QUOTE]

Ap on kyllä ehtinyt sekä diagnosoida että nimitellä ihan riittämiin muita keskustelijoita.

[QUOTE="jepjep";28015886]kun perustelut loppuu, aletaan haukkua henkilöitä... Ap ei mielestäni ole kertonut tässä ketjussa MITÄÄN omasta suhteestaan. Kertoo siis sun keskustelukyvystä että heittelet kommentteja toisen kehnosta suhteesta, et vaikuta meinaan kovinkaan fiksulta nyt. :)[/QUOTE]

Luepas huviksesi ap:n argumentteja ihan alusta asti. Saatat tulla yllättymään. ;)

[QUOTE="vieras";28015853]Eihän se olekaan aina se nyksä. Olen elänyt muutamassa suhteessa joista olen jo alun alkaen tiennyt ettei tule mitään pidemmän päälle, mutta mies on ollut ihan kiva ja on ollut kivaa hengailla yhdessä. Olen mä rakastanutkin noita, mutta en tosiaankaan samalla tavalla kuin nyksääni. Enkä ole enkä olisi exien aikaan sanonutkaan mitään suuresta rakkaudesta.[/QUOTE]

Tajuatko yhtään, miten naivilta tekstisi näyttää ulkopuolisen silmään. :D

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28015890:
Mikä mun suhteesta tekee huonon? Mun suhde voi ihan hyvin, tunnen suurta rakkautta ja muuta kivaa miestäni kohtaan, mutta en oleta että hän on joku mystinen taivaasta leijaillut taruolento, joka on leivottu varta vasten mulle. :D

Jos maailmassa olis kaikille vain se yksi ja ainoa oikea kumppani, eikö sukupuolielimetkin olisi suunniteltu toimimaan vain sen yhden kanssa. Eli kuin lukkopesät ja avaimet, vain "se oikea" sopisi sinne. ;)

Onko tuo sana OIKEA sinulle jotenkin problemaattinen? Voitko jostain muista asioista käyttää sitä lähtemättä tälle mystisten leijuvien taruolentojen tielle? Onko sinulle vaikkapa mahdollista valita sinulle oikea auto tai oikea ratkaisu, mitä tulee lastenkasvatukseen?

Oletko oikeasti tosissasi? :laugh: Ota silmä käteen ja lue ensiksi vaikka eka viesti. Siinä on kerrottu jo riittävästi, samoin monessa muussa kohdassa on aapee kertonut miehestään eikä kyllä kateeksi käy. Eikä ole perustelut loppuneet, päin vastoin. Heittelen niitä hyviä kysymyksiä että aapee on kiertänyt ne kaikki ;)

[QUOTE="vieras";28015877]Länsimaista tietysti, mutta ei sen pakko olisi olla Suomesta, saati samasta kotikylästä. Vaihtoehtjoa olisi silti vähintään miljoonia, luultavasti lähempänä miljardia.[/QUOTE]

Mites ennen nakkia ja kirvestäkään, kun matkaa taitettiin jalan tai hevosella. Silloin puolisot yleensä löytyivät jos ei samalta niin naapurikylältä. Oliko silloin ne oikeat lähempänä kuin nykyään?

Alkuperäinen kirjoittaja -minä;28015902:
Miksi ihmiset eroaisivat hyvästä suhteestaan, jossa he rakastavat toisiaan? Entä onko kukaan koskaan eronnut siitä yhdestä ja oikeasta? Voiko löytyä syitä, miksi hänestä eroaa?

Tiedän ihmisiä jotka ovat eronneet suhteesta vain koska se ei ole tuntunut hyvältä. Ilman mitään sen kummempaa syytä, kaikki muu on ollut hyvin.

Minä olen yrittänyt erota siitä oikeasta. Me oltiin silloin vielä täysiä kakaroita ja kaikki meni niin vakavaksi niin nopeasti että meitä hirvitti. Päätettiin erota. Erottiin ja oltiin erillämme kuukauden, kunnes huomattiin että ei enää voida olla ilman toista.

Keittis kertoi tuolla edellä erotapauksesta, joka hyvin kuvaa mun mielestä juuri tätä tilannetta, voit mennä lukemaan sen sieltä.

Ja uskon että kyllä meidänkin liiton saisi rikki, tavalla tai toisella. Ja paluuta ei välttämättä olisi. Ihminen on kuitenkin aina erehtyväinen. Mutta aina tulisin rakastamaan miestäni enemmän kuin muita miehiä.

[QUOTE="vieras";28015911]Onko tuo sana OIKEA sinulle jotenkin problemaattinen? Voitko jostain muista asioista käyttää sitä lähtemättä tälle mystisten leijuvien taruolentojen tielle? Onko sinulle vaikkapa mahdollista valita sinulle oikea auto tai oikea ratkaisu, mitä tulee lastenkasvatukseen?[/QUOTE]

Oikeita asioita on paljonkin, mutta en lähtis koskaan väittämään että on vain yksi "se oikea", kuten täällä nyt kokoajan on väitetty useimpien toimesta. Fakta on, että näin ei ole, vaikka kuinka vänkäisitte vastaan.

Yhteistyössä