Miehellä tunteita toista kohtaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "help"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"help"

Vieras
Meillä on yli kymmenen vuoden parisuhde takanapäin. Aina on mennyt hyvin, eikä sen kummempia riitoja ole ollut. Yhteinen lapsi myös joka vielä alle 5-vuotias.

Kuitenkin muutaman viime kuukauden aikana olemme olleet etäisiä toisistamme, mieheni on monesti kysynyt, että enkö enää rakasta häntä yms. Hellyyttä ei ole ollut yms. En tiedä mikä minua minua on vaivannut. Olen ikäänkuin työtänyt mieheni pois luotani, vaikka häntä rakastankin. Nyt minulle on paljastunut, että miehellä on ollut jotain peliä toisen naisen kanssa. Tämä nainen on umpirakastunut mieheeni. Kun asia selvisi minulle, ajattelin heti, että suhteemme on ohi. Mieheni on kuitenkin ollut todella pahoillaan asiasta ja siitä miten on minua loukannut. Välillämme ei ole ollut keskusteluyhteyttä ja tälle toiselle naiselle hän on purkanut pahaa oloaa yms.
Päätimme siis koittaa vielä yrittää saada suhteemme kuntoon, eikä heittää kaikkea yhteistä pois. Olen ajatellut, että ajan myötä pystyn tuon asian unohtamaan ja antamaan anteeksi. Viimepäivät ovatkin olleet ihania, tuntuu kuin olisin rakastunut uudestaan. Mutta sitten jokin sai päähäni ajatuksen, että miehellä olisi tunteita vielä tätä toista naista kohtaan. Hän ei kuulemma ole rakastunut ollut naiseen missään vaiheessa, mutta tietysti on alkanut tästä tykkäämään. Ajatukseni ovat ihan sekavia. Voiko suhteestamme tulla vielä toimiva?

Jos tuosta tulee teille kimmoke parantaa keskinäistä kommunikaatiotanne niin eikö suhteellanne ole edellytykset suorastaan parantua entisestään, olettaen että miehen teot jäivät siihen, että hän lähentyi toisen kanssa olleessaan henkisesti etäällä sinusta?

kyl voi.. mun mielestä.. koska sun miehes on kysellut sulta että etkö enää rakasta häntä niin mun mielestä siitä tietää että miehellä on kuitenkin tunteet pelissä.

koittakaa ihmeessä saada suhteenne vielä toimimaan ja antakaa toisille hellyyttä ja keskittykää nyt hetki toisiinne että tämmä kolmas osapuoli jäisi nyt pois tilanteesta.

• Tykkää
Reactions: hippimamma
Kyllä teidän välit voi tuosta vielä korjaantua. Se pitää kuitenkin sanoa että vaikka teillä ei olisi keskinäistä läheisyyttä ja hellyyttä ollut vähään aikaan niin ei se anna miehelle oikeutta uskoutua toiselle naiselle tai kääntyä tämän puoleen, varsinkin kun se nainen on lääpällään mieheesi. Naispuolinen kaveri on muutoin ok, jos ne välit todellakin pysyvät vain kaverillisina...
Varmaan joka avioliitossa tulee ihastumisia johonkin toiseen, mutta niiden ihastumisten pitää antaa mennä ohi. -Siitä vaan lämmittelemään välejä mieheesi. :)

Kyllä suhteestanne voi tulla toimiva ja vielä parempi kuin aikaisemmin. Kuten sanoit, teillä on ollut hyvä suhde, mutta silti välillenne tuli etäisyyttä. Nämä pomput vain vahvistavat suhdetta.

Kyllä teidän välit voi tuosta vielä korjaantua. Se pitää kuitenkin sanoa että vaikka teillä ei olisi keskinäistä läheisyyttä ja hellyyttä ollut vähään aikaan niin ei se anna miehelle oikeutta uskoutua toiselle naiselle tai kääntyä tämän puoleen, varsinkin kun se nainen on lääpällään mieheesi. Naispuolinen kaveri on muutoin ok, jos ne välit todellakin pysyvät vain kaverillisina...

Tämä on vähän kaksipiippuinen juttu. Mies saa miespuoliselta kaverilta kyllä tukea ja hyvältä miespuoliselta ystävältä myös apua, mutta ei se ole koskaan sama asia kuin naispuolinen kaveri/ystävä. Toisaalta kaikki miehet eivät voisi edes kertoa tunteistaan samalle sukupuolelle tai päinvastoin.

Miksei olisi oikeutta saada apua tai tukea, oli sukupuoli kumpi tahansa? En tiedä AP:n miehen motiiveja toisen naisen suhteen, kuten ei kukaan muukaan.

Tämä on vähän kaksipiippuinen juttu. Mies saa miespuoliselta kaverilta kyllä tukea ja hyvältä miespuoliselta ystävältä myös apua, mutta ei se ole koskaan sama asia kuin naispuolinen kaveri/ystävä. Toisaalta kaikki miehet eivät voisi edes kertoa tunteistaan samalle sukupuolelle tai päinvastoin.

Miksei olisi oikeutta saada apua tai tukea, oli sukupuoli kumpi tahansa? En tiedä AP:n miehen motiiveja toisen naisen suhteen, kuten ei kukaan muukaan.

No jos se naispuolinen kaveri on lääpällään siihen ap:n mieheen, niin silloin miehen pitää hakea se keskustelutuki muualta.
En ole tässä kieltämässä yleensä varatun miehen uskoutumista avioliiton ulkopuoliselle naiselle, se homma on ihan ok silloin jos kummallakaan ei ole tunteita pelissä. Mutta nyt on tunteita sillä miehen naispuolisella kaverilla ja se tekee siitä miehen uskoutumisesta ongelmallista.

Ja on hyvin todennäköistä, että jollakin teidän miehistä jossain on läheisenä uskottuna kaverina mies, joka tuntee vetoa tähän kanssasi naimisissa olevaan kaveriinsa. He käyvät saunassa yhdessä, viettävät aikaa, nukkuvat öitä samoissa tiloissa jne. Ehket tunne uhkaa, koska et tiedä miehesi kaverin ihastuksesta tai miehesi on niin täyshetero tms. Kuitenkin, se ei muuta sitä, että tilanne on sitten aivan samankaltainen.

No jos se naispuolinen kaveri on lääpällään siihen ap:n mieheen, niin silloin miehen pitää hakea se keskustelutuki muualta.

Syvät tunteet harvoin syttyvät ensimmäisellä tapaamisella. On hyvin mahdollista, että toinen naikkonen on syttynyt vasta, kun on oppinut tuntemaan miehen.

"Iik, sä menit ihastumaan muhun, en voi enää jutella, kun ei ole oikeutta".

Syvät tunteet harvoin syttyvät ensimmäisellä tapaamisella. On hyvin mahdollista, että toinen naikkonen on syttynyt vasta, kun on oppinut tuntemaan miehen.

"Iik, sä menit ihastumaan muhun, en voi enää jutella, kun ei ole oikeutta".

Nooo...kyllä se uskoutuminen vähän tulenarempaa on silloin kun toisella on tunteita. Mutta jos se toinen nainen saa salattua tunteensa miehen kanssa eikä hakeudu niiden takia miehen seuraan niin lienee ok...
ja sen toisen naisen pitää tukea sitä ap:n ja miehen yhteiseloa, eiks niin?

Tukea samalla tavalla kuin palstan naiset tukevat?

Mitä tarkoitat tällä? Jos tarkoitat sidonnaisuuksia, niin eihän me olla ap:n mieheen ihastuneita ja sen miehen kanssa tässä jutella muutenkaan.

Olen ihastunut pari kertaa pitkän liiton aikana toiseen mieheen, eikä se ole horjuttanut omaa liittoa, päinvastoin. En siis olisi kovin huolissani tuosta vipinästä.

Älä mieti liikaa sitä toista naista vaan keskity mieheesi. Eihän se ihme ole, että toisiin ihastutaan, jos/kun kotona ei tunteet roihua. En sano, että se on sinun vikasi tai hyväksyttävää ja varmasti loukkaa, mutta se on realismia parisuhteissa. Ei tuon takia kannata pois koko suhdetta heittää.

Koittakaahan nyt keskittyä toisiinne 100 % niin eiköhän ne kaikki tunteet ulkopuolisia kohtaan, jos niitä on koskaan ollutkaan, haihdu viimeistään nyt pois.

Yhteistyössä