Naisten töiden tekeminen vähentää p*llunsaantia! Eikun sohvalle makoilemaan, veljet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja res majuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Näin varmasti on. Miehen seksuaalisuus lienee voimakkaammin naista jumaloivaa suhteissa, jotka eivät ole "liiallisen" tasa-arvoisia (eli joissa ollaan esim. kämppikset tai kaverit). Eli toisin sanoen erotiikan rooli on suurempi ja ehkä perinteisempi.

Mies on miehinen/macho, nainen feminiini. Musta näitä ei kannattaisi yrittää unohtaa täysin, niin vanhoja juttuja ovat. Mutta toisaalta esim. tunteiden osoitus pitäisi minusta sallia molemmille sukupuolille eikä se ole pois miehekkyydestä. Esim. machomies saattaa olla hyvinkin tunnepitoinen mies.

[QUOTE="vieras";27969662]Nainen haluaa miehen ja haluaa miestä. Ei mitään pyykkäävää kodinhengetärtä.[/QUOTE]

Tämä on totta etenkin "oikeasti" naisellisten naisten parissa. Miehen pitää samoille naisille myös olla vähän lihaksikas. Ei välttämättä hormonihirviö, mutta riukukeppityyli harvemmin sytyttää. Näin omien kokemusten ja luetun pohjalta. "Liian tasa-arvoinen" mies ei toimi ihanteellisella tavalla kovin monelle naiselle, väitän.

Suomessahan on yritetty "sisäänajaa" tällaista mentaliteettia ehkä kiihkeämmin kuin muualla.

[QUOTE="mies";27969723]Näin varmasti on. Miehen seksuaalisuus lienee voimakkaammin naista jumaloivaa suhteissa, jotka eivät ole "liiallisen" tasa-arvoisia (eli joissa ollaan esim. kämppikset tai kaverit). Eli toisin sanoen erotiikan rooli on suurempi ja ehkä perinteisempi.

Mies on miehinen/macho, nainen feminiini. Musta näitä ei kannattaisi yrittää unohtaa täysin, niin vanhoja juttuja ovat. Mutta toisaalta esim. tunteiden osoitus pitäisi minusta sallia molemmille sukupuolille eikä se ole pois miehekkyydestä. Esim. machomies saattaa olla hyvinkin tunnepitoinen mies.[/QUOTE]

Mun mielestä sohvalla makaava laiskuri ei ole kovinkaan miehekäs. Ne ns. machot onkin usein juuri sellaisia ylitunteellisia ruikuttajia. Mä tykkään ainakin miehestä joka osaa tehdä ihan kaikkea ja joka on täällä kotonaan, eikä vieraana tai apulaisena.

Mun mielestä sohvalla makaava laiskuri ei ole kovinkaan miehekäs. Ne ns. machot onkin usein juuri sellaisia ylitunteellisia ruikuttajia. Mä tykkään ainakin miehestä joka osaa tehdä ihan kaikkea ja joka on täällä kotonaan, eikä vieraana tai apulaisena.

Pari juttua: Ensinnäkin tässä on kyse tilastoista, ei yksittäistapauksista. Toisekseen tämä on toteutettu jenkkilässä, joten ei välttämättä mene ihan samoin täällä. Kolmanneksi, sinun on luultavasti helppo kokea miehesi joka tapauksessa miehekkääksi, koska hän on sinua tuplasti isompi, kotitöiden teko siis tuskin vaikuttaisi merkittävästi, vaikka sillä joku syy-seuraussuhde olisikin. (Mitä ei edes välttämättä ole.)

Kaksplussan mammathan sen parhaiten osaavat arvioida, kuinka luotettavasta tutkimuksesta tässä on kyse. :D Erityiskiitokset korrelaation käsitteen erittäin oudosta ja hauskasta käyttötavasta!

Itse tuloksissahan ei sitten mitään yllättävää olekaan. :)

Miehet ovat tuhansia vuosia käyneet metsästämässä ruuat perheelleen ja nainen on valmistanut ne. Yht' äkkiä sitten pitäisikin muuttaa rooleja.. ei vaan toimi!

Pari juttua: Ensinnäkin tässä on kyse tilastoista, ei yksittäistapauksista. Toisekseen tämä on toteutettu jenkkilässä, joten ei välttämättä mene ihan samoin täällä. Kolmanneksi, sinun on luultavasti helppo kokea miehesi joka tapauksessa miehekkääksi, koska hän on sinua tuplasti isompi, kotitöiden teko siis tuskin vaikuttaisi merkittävästi, vaikka sillä joku syy-seuraussuhde olisikin. (Mitä ei edes välttämättä ole.)

Ahaa. :D voi olla. Luulen silti etten kokisi häntä miehekkääksi, jos hän ei tekisi kotihommia. Kokisin hänet osaamattomaksi ja vähän surkeaksi, niinkuin koen yleensä semmoiset miehet. Jotenkin semmoiseksi pullapojiksi. En tarkoita että kaikkien miesten pitää osata kaikkea, mutta olis se hyvä että jotain "naistenkin" hommia tekisi.

Ja siis varmana tuossa tutkimuksessa vaikuttaa just toi kulttuuritausta.

Mies on usein leponsa ansainnut. En siis viittaa laiskaan luonteenlaatuun vaan siihen, että miehelle ei kuulu "hössöttäminen" ym. Lepäily sohvalla yksin on eräänlainen valtastatement. Hieman sama kun sanotaan, että vain kuninkaalliset ruokailevat yksin. Itse tykkään syödä yksin(kin) ja olen viehättynyt hierarkioihin. :)

Yleiskone-mies voi joillekin toimia, mutta erotiikka vaatii usein jonkinlaisia huippuja ja särmiä suhteeseen toimiakseen vilkkaana. Kun miehen ja naisen "vuosituhantinen" kuilu tavallaan pyritään tasoittamaan, tämä jännite heikkenee selvästi.

[QUOTE="mies";27969791]Mies on usein leponsa ansainnut. En siis viittaa laiskaan luonteenlaatuun vaan siihen, että miehelle ei kuulu "hössöttäminen" ym. Lepäily sohvalla yksin on eräänlainen valtastatement. Hieman sama kun sanotaan, että vain kuninkaalliset ruokailevat yksin. Itse tykkään syödä yksin(kin) ja olen viehättynyt hierarkioihin. :)

Yleiskone-mies voi joillekin toimia, mutta erotiikka vaatii usein jonkinlaisia huippuja ja särmiä suhteeseen toimiakseen vilkkaana. Kun miehen ja naisen "vuosituhantinen" kuilu tavallaan pyritään tasoittamaan, tämä jännite heikkenee selvästi.[/QUOTE]

Vähän aikaa vielä kun noita juttujas puhut, niin tulet kertoneeksi varmaan sen verran, ettei täältä suomenmaasta montaa löydy, joka pitäis sunlaista kaveria unelmakumppanina.

Uskon, että syöt usein yksin.

Ja mikä ihmeen "oikeasti" naisellinen?:O Voiko joku olla leikisti naisellinen?

Tarkoitan naista, joka ei yritä olla miehen kaltainen liian paljon. "Kuin mies" -ihmistyyppi ei tavallaan ole nainen eikä mies vaan miehen jäljitelmä ilman biologisia miehen tunnusmerkkejä. Minulle tämä ihmistyyppi on eräänlainen väliinputoaja eikä oikein millään tasolla ansioitunut.

[QUOTE="mies";27969822]Tarkoitan naista, joka ei yritä olla miehen kaltainen liian paljon. "Kuin mies" -ihmistyyppi ei tavallaan ole nainen eikä mies vaan miehen jäljitelmä ilman biologisia miehen tunnusmerkkejä. Minulle tämä ihmistyyppi on eräänlainen väliinputoaja eikä oikein millään tasolla ansioitunut.[/QUOTE]

Naurettavaa. Sanopas mitä tämä on käytännössä äläkä puhu käsitteillä joita et ole määritellyt.

Vähän aikaa vielä kun noita juttujas puhut, niin tulet kertoneeksi varmaan sen verran, ettei täältä suomenmaasta montaa löydy, joka pitäis sunlaista kaveria unelmakumppanina.

Uskon, että syöt usein yksin.

Äläpä lähde henkilöstä puhumaan vaan pysy asiassa. Naisille erittäin yleistä muuten miehiin nähden retorisena strategiana :) Naisille on erittäin tyypillistä, että keskustelulle halutaan antaa kasvot ja henkilöittää/konkretisoida se jotenkin. Naisen on vaikeampi pysyä "yleisen tason" maailmassa. Ehkä osaltaan siksi naisajattelijoita ja -filosofeja on niin vähän.

[QUOTE="mies";27969856]Äläpä lähde henkilöstä puhumaan vaan pysy asiassa. Naisille erittäin yleistä muuten miehiin nähden retorisena strategiana :) Naisille on erittäin tyypillistä, että keskustelulle halutaan antaa kasvot ja henkilöittää/konkretisoida se jotenkin. Naisen on vaikeampi pysyä "yleisen tason" maailmassa. Ehkä osaltaan siksi naisajattelijoita ja -filosofeja on niin vähän.[/QUOTE]

Ei h-vetti! :laugh: :laugh:

Onneksi meillä on kuitenkin sinut! Oikea Ajatusten Tonava!

Ruotsissa jossa miehet ovat feminiinisiä, naiset ovat pulassa kun heitä ei haluta enää juuri lainkaan. Ruotsissa on myös kaksi kertaa enemmän miesprostituoituja kuin naisprostituoituja. Näin siksi, että ruotsalaisnaisia ei innosta kotona hääräävä pehmomies.

http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1288516162768.html

Naurettavaa. Sanopas mitä tämä on käytännössä äläkä puhu käsitteillä joita et ole määritellyt.

Mielestäni määrittelin jo "kuin miehen". Eli maskuliinisuuden rinnalle ja yhtä arvokkaaksi (=laadullisesti samanlaiseksi) tahtova ja maskuliiniutta aktiivisesti jäljittelevä nainen. Osatekijöitä mm. miehinen käytös, elehtiminen, olemus, yhteiskunta-asema, työelämä, jne. Ydinajatus on, että naisen ja miehen välillä ei ole mitään muuta isompaa "oikeaa" eroa kuin vehkeet ja painopiste on työelämässä ja yhteiskunta-asemassa, josta tavallaan johdetaan deduktiivisesti (yleisestä yksittäiseen etenevän päättelyn kautta) oma identiteetti.

Kyseessä on ideologinen suuntautuminen, jossa tasa-arvo ymmärretään feminiinien piirteiden (ei-vakavastiotettavuus, koti/turvakeskeisyys, herkkyys, hempeily ja haaveilu, heikkous, riippuvaisuus, (feminiini) estetiikka...) minimointina. Tässä on hyvä kiteytys feminiinin ja maskuliinin ajattelun eroista (Godard'n elokuvasta "Pierrot le fou"): Pierrot le fou - Godard - YouTube

Ai mä taas luulin että sä odotit naisten pitävän sua tosimiehenä.

Eiköhän se ole jo huomannut, ettei ole tällä palstalla suuressa suosiossa. Tosin, minusta tuossa viimeisimmässä pitkässä vuodatuksessa oli sinänsä pointtia, eli naiset ehkä historiallisesti ovat kokeneet itsensä alistetuiksi just osin noiden sukupuoliroolien kautta, ja sitten sitä vastaan täytyy taistella jotta pääsisi siitä alistamisen (osin myös ihan todellisen sellaisen) stigmasta eroon.