Naisten töiden tekeminen vähentää p*llunsaantia! Eikun sohvalle makoilemaan, veljet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja res majuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuossa on varmaan taustalla se ikiaikainen ajatus, että nainen on kuin miehen palvelija ja mies perheen pää, joka viettää aikaansa itselleen ja miten tahtoo.

Käytännössä tuo ei nykyään toimi, sillä luulisin lähes jokaisen itseään arvostavan naisen kyllästyvän moiseen alta aikayksikön, JOS siis pariskunta asuu jossain kaupungissa, eikä mies tee elämässään mitään satunnaisia renkaiden vaihtoja "miehekkäämpää".
Mitä mä olen naisten kanssa keskustellut ja omia käyttäytymismalleja miettinyt, niin harva haluaa mitään machomiestä, joka ei tee himassa mitään.
Sen sijaan naisilla on kyllä edelleen tarve alistua, ja sitä tarvetta tyydytetään sitten muilla tavoin (esim. seksuaalisesti).
Kärjistettynä siis.

Jos tähän ketjuun vastanneilla ei oikeasti ole tarvetta alistua/palvella/tulla suojelluksi jne edes seksuaalisesti, niin pidän kummallisina.

Pakkohan yksinasuvienkin miesten on jotenkin hoitaa kodin asiat ja hommat... Mahtaako heistä muuttua vähitellen naisia sitten? Sitten onkin vaikeaa enää löytää kumppania jos on pitkään ollut sinkkumies, ei kun siis jo muuttunut naiseksi.

No joo, onpas taas outo keskustelu... Ei kun loisimaan vaan, koska niin saa p*llua ja tuntee olonsa miehekkäämmäksi... Ja ne naiset, jotka eivät halua laiskaa iilimatoa miehekseen ovat suurinpiirtein telaketjufeministejä tai epäonnistuneita epämiesväliinputoajia... Mistä näitä tyyppejä oikein sikiää?

Jos tähän ketjuun vastanneilla ei oikeasti ole tarvetta alistua/palvella/tulla suojelluksi jne edes seksuaalisesti, niin pidän kummallisina.

No ei, en koe erityistä tarvetta alistua tai palvella, seksuaalisesti tai muutenkaan. Toki seksuaalisen nautinnon antaminen miehelleni on minullekin nautinto, mutta en pidä suhdettamme millään muotoa palvelusuhteena. Toki toivon, että rakkaani on rinnallani, mutten koe tarvitsevani erityistä suojeluakaan.

Muuten: se, että naisten ja miesten välinen työnjako olisi jotenkin ikiaikainen, on myytti. Virallisesti on varmasti ollutkin se jako, mutta naiset ovat aina tehneet ns. miestenkin töitä - kaikkea peltotöistä ojankaivuuseen. Kun ei ole ollut vara olla tekemättä. Sota-aikoina naiset ovat pyörittäneet jokapäiväistä elämää kotirintamalla, eikä ole taaskaan ollut vara laskeskella, että mitkä on muka miesten ja mitkä naisten töitä. Tiedä sitten, ovatko miehet olleet aina nirsompia niiden naisten töiden suhteen. :) Ja ennen maanviljelykseen siirtymistä keräilijä-metsästäjäkulttuureissa ilmeisesti pääasiassa miehet ovat metsästäneet lihan, mutta valtaosa ravinnosta on saatu muilla keinoin: naiset ovat olleet niitä keräilijöitä, joiden töiden hedelmät ovat pitäneet yhteisöä ruuassa ihan yhtä paljon, ellei enemmänkin. Todellisuudessa kautta aikojen naiset ovat töiden suhteen liikkuneet paljon laajemmalla alueella, kuin vieläkään suostutaan myöntämään. Eikö se ole vaan reilua, että miehet tekevät samoin?

No joo, onpas taas outo keskustelu... Ei kun loisimaan vaan, koska niin saa p*llua ja tuntee olonsa miehekkäämmäksi... Ja ne naiset, jotka eivät halua laiskaa iilimatoa miehekseen ovat suurinpiirtein telaketjufeministejä tai epäonnistuneita epämiesväliinputoajia... Mistä näitä tyyppejä oikein sikiää?

No ei, en koe erityistä tarvetta alistua tai palvella, seksuaalisesti tai muutenkaan. Toki seksuaalisen nautinnon antaminen miehelleni on minullekin nautinto, mutta en pidä suhdettamme millään muotoa palvelusuhteena. Toki toivon, että rakkaani on rinnallani, mutten koe tarvitsevani erityistä suojeluakaan.

Muuten: se, että naisten ja miesten välinen työnjako olisi jotenkin ikiaikainen, on myytti. Virallisesti on varmasti ollutkin se jako, mutta naiset ovat aina tehneet ns. miestenkin töitä - kaikkea peltotöistä ojankaivuuseen. Kun ei ole ollut vara olla tekemättä. Sota-aikoina naiset ovat pyörittäneet jokapäiväistä elämää kotirintamalla, eikä ole taaskaan ollut vara laskeskella, että mitkä on muka miesten ja mitkä naisten töitä. Tiedä sitten, ovatko miehet olleet aina nirsompia niiden naisten töiden suhteen. :) Ja ennen maanviljelykseen siirtymistä keräilijä-metsästäjäkulttuureissa ilmeisesti pääasiassa miehet ovat metsästäneet lihan, mutta valtaosa ravinnosta on saatu muilla keinoin: naiset ovat olleet niitä keräilijöitä, joiden töiden hedelmät ovat pitäneet yhteisöä ruuassa ihan yhtä paljon, ellei enemmänkin. Todellisuudessa kautta aikojen naiset ovat töiden suhteen liikkuneet paljon laajemmalla alueella, kuin vieläkään suostutaan myöntämään. Eikö se ole vaan reilua, että miehet tekevät samoin?

Heh, en tarkoittanutkaan, että olisi palvelussuhde (kauhistus). :D

Kirjoitin tuon jotenkin oudosti, rupesi itseä harmittamaan kun en saanut ilmaistua asiaani niinkuin oisin halunnut, mut antaa nyt olla. :D

Joka tapauksessa olen huomannut ja uskon, että valtaosalla naisista on jonkin asteinen tarve tuntea itsensä "heikoksi" tai alistuneeksi tai mitä vaan, mutta se tarve ei ole kovin suuri, vaan voi ilmentyä esimerkiksi juuri seksuaalisena ja vaikkapa kerran kuussa.
Jos se tarve olisi jatkuvasti ja normaalissa arjessa, niin kuulostaisi jo vähän sairaalle.

Ja uskon siis, että tuo vietti on joku alkukantainen.
Oikeastaan en saa enää edes kiinni siitä ajatuksesta, mikä mulla alunperin tässä oli ja miten se tähän edes liittyi, mutta uskon, että nainen tarvitsee jonkinlaisen tunteen miehen vahvuudesta, jotta voi haluta tätä. :D
Ja se alkuperäinen aihe eli kotityöt ei sitä halua laske, vaan muu "miehekkyys".
Oikeastaan se on enemmän asenne, kuin jotkut normaaliin elämään kuuluvat teot, esimerkiksi nyt ne kotityöt.

Tuohon lopussa olevaan tekstiin sen verran, että kyllähän nykyäänkin kehittymättömissä maissa naiset tekee vähintäänkin saman verran töitä kuin miehet.
Ovat pellolla, hakevat veden, tekevät ruoat, hoitavat lapset ja miehet parantavat maailmaa khatia pureskellen ja ruokaa odotellen.
Kärjistettynä. :D

• Tykkää
Reactions: Millenia

Kirjoitin tuon jotenkin oudosti, rupesi itseä harmittamaan kun en saanut ilmaistua asiaani niinkuin oisin halunnut, mut antaa nyt olla. :D

Joka tapauksessa olen huomannut ja uskon, että valtaosalla naisista on jonkin asteinen tarve tuntea itsensä "heikoksi" tai alistuneeksi tai mitä vaan, mutta se tarve ei ole kovin suuri, vaan voi ilmentyä esimerkiksi juuri seksuaalisena ja vaikkapa kerran kuussa.
Jos se tarve olisi jatkuvasti ja normaalissa arjessa, niin kuulostaisi jo vähän sairaalle.

Oikeastaan en saa enää edes kiinni siitä ajatuksesta, mikä mulla alunperin tässä oli ja miten se tähän edes liittyi, mutta uskon, että nainen tarvitsee jonkinlaisen tunteen miehen vahvuudesta, jotta voi haluta tätä. :D
Ja se alkuperäinen aihe eli kotityöt ei sitä halua laske, vaan muu "miehekkyys".
Oikeastaan se on enemmän asenne, kuin jotkut normaaliin elämään kuuluvat teot, esimerkiksi nyt ne kotityöt.

Tuohon lopussa olevaan tekstiin sen verran, että kyllähän nykyäänkin kehittymättömissä maissa naiset tekee vähintäänkin saman verran töitä kuin miehet.
Ovat pellolla, hakevat veden, tekevät ruoat, hoitavat lapset ja miehet parantavat maailmaa khatia pureskellen ja ruokaa odotellen.

En tiedä, onko tarve alistua oikeastaan, mutta musta on ainakin kiva tuntea, että olen suojeltava, niin, että tunnen miehen olevan minua vahvempi. Niin, että tunnen että voin luottaa mieheen.

No joo, rupesin itsekin vielä miettimään tätä... Toki se, että mies on myös vahva, tekee myönteisen vaikutuksen. Tulee mieleen ihan oman elämän piiristä, kun olin yhdennellätoista kuukaudella raskaana ja mies hoiti ison osan muutosta ja loppusiivouksesta yksin. Olin niin rakastunut, että itketti. :D

Mutta jotenkin mulla sen ei koskaan tarvi mennä sellaisella "heikko-vahva"-akselilla, vaikka mieheni on fyysisesti minua vahvempi. Mitä henkiseen vahvuuteen tulee, en pidä dominoivaa miestä välttämättä kauhean vahvana - ainoastaan öykkärinä. (No, roolileikit makuukammarissa on varmasti luku erikseen. ;D) Arvostan enemmän sellaista "taipuu muttei katkea" vahvuutta ja viisautta, lempeyttä ja lämpöä. Ja olen vakuuttunut, että myös miehet haluavat joskus luvan olla heikkoja - niin, että se nainen siinä rinnalla on vahva ja kannattelee miestä hetken. Vaikka minulla ei olisi erityistä tarvetta olla heikko, olen sitä aika ajoin, koska olen ihminen. Ja niin ovat miehetkin.

Kaksplussan mammathan sen parhaiten osaavat arvioida, kuinka luotettavasta tutkimuksesta tässä on kyse. :D Erityiskiitokset korrelaation käsitteen erittäin oudosta ja hauskasta käyttötavasta!

Itse tuloksissahan ei sitten mitään yllättävää olekaan. :)

Se, että esittää kritiikkiä 20 vuotta vanhaa ja erilaisessa kulttuurissa tehtyä tutkimusta kohtaan tuskin on mitään hirveää yliarviointia, vaan ihan normaalia kriittisyyttä, jota kannattaisi joskus osoittaa muutakin kuin keskustelukumppaneitaan kohtaan.

Vaikka virkkeeni onkin syntaktisesti korrekti, ymmärrän kyllä että tapani oikoa (eli lyhentää virkettä) saattaa hämmentää sen semanttista merkitystä, ainakin vähän heikommassa lukijassa ;). Väännetäänpä vähän rautalankaa: 20 vuotta vanha jenkkilän tutkimus osoittaa korrelaation kotitöiden tekemisen ja seksin vähyydessä, mutta sama korrelaatio tuskin toistuu kovin samankaltaisena nykyajan Euroopassa (Euroopan myös ollessa hyvin heterogeeninen maanosa, alueiden välisiä eroja varmasti löytyisi runsaasti - niinkuin varmasti löytyy myös Yhdysvalloissa, joka on - vältettäköön nyt sivistyssanoja - aivan hemmetin iso maa).

Olisin edelleen kaivannut sinulta enemmän tuota tutkimuksen analysointia, mutta taidat mieluummin keskittyä "mammojen" analysointiin: itsensä ylentämistä toisten alentamisella, eikö vaan?