Ihanaa, enä 3kk kun alamme yrittämään vauvaa!!! :)

  • Viestiketjun aloittaja pian äidiksi <3
  • Ensimmäinen viesti
pian äidiksi <3
Olemme mieheni kanssa päättäneet, että nyt on oikea aika lapsille, mutta haluaisimme mieluiten, että lapsi syntyisi alkuvuodesta, eli vasta toukokuussa alamme yrittämään vauvaa :) En malttaisi millään odottaa, mutta 3kk menee tietysti nopeasti. Toivon kovasti, että tärppäisi mahdollisimman pian, mutta toisaalta pelkään kuinka rankkaa on, jos vauvaa ei millään ala kuulua.. Olemme 24v ja 28v, kuinka nopesti muilla 20-30v on raskaudet alkaneet?
 
Ei hel....
Ai pian äidiksi :) Se kun ei aina mene niin kun suunnittelee. Voi mennä joskus jopa vuosia ennen kun tärppää tai ei tärppää koskaan. Kuukauden tarkkuudella ihan turha mitään suunnitella mitä sä harrastat :D :D
 
"Miii"
Vuosi sitten meillä oli täsmälleen sama tilanne ja samat iätkin :) toukokuussa alettiin yrittämään, heti tulin raskaaksi, mutta päättyi keskenmenoon. Seuraavassa kuussa tulin uudelleen raskaaksi ja tällä hetkellä maha onkin komeasti pystyssä :)
 
lol
Kyllä naurattaa nämä TÄYSIN ruusunpunaisten lasien läpi tulevaa (EHKÄ tulevaa) äitiyttä katselevat nuoret hormonien sokaistamat naiset.

Onneksi, kaikille jumalille kiitos, ei tarvitse enää olla tuossa vaiheessa.
 
Mikähän ihmeeen idiotismi tuo "haluamme vauvan alkuvuodesta" on? sitten kun olette valmiita unohtamaan tuollaiset teini-pelleilyt niin sitten voitte tosissanne harkita vauvan yrittämistä.
Toisilla tärppää heti ekasta kierrosta vaikka ei naida kun kerran kuussa (niinkuin meillä) ja toisilla menee vuosia vaikka naidaan jatkuvasti.
 
  • Tykkää
Reactions: chrissy
Kyllä naurattaa nämä TÄYSIN ruusunpunaisten lasien läpi tulevaa (EHKÄ tulevaa) äitiyttä katselevat nuoret hormonien sokaistamat naiset.

Onneksi, kaikille jumalille kiitos, ei tarvitse enää olla tuossa vaiheessa.
Höh, onkohan mulla vieläkin ruusunpunaiset lasit vaikka olen neljättä kertaa raskaana ja odotan parhaillaan toista lasta :heart:

Mutta ap:lle, olin 28v kun esikoinen sai alkuunsa, toisesta kierrosta. Sen jälkeen kaksi keskenmenoa jotka lähti ekoista kieroista. Nyt odotan toista lasta, täytän pian 30v ja tämä raskaus lähti alkuun ekasta kierrosta. Helposti siis aina raskautunut. Ja tämäkin raskaus on nyt ajoitettu niin että saan toivomani kevätvauvan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"höh"
Älkää nyt viitsikö kyynikot purkaa sitä elämänkatkeruuttanne ap:hen. Saahan sitä toivoa ja haluta ja haaveilla ja jopa yrittääkin! Tuskin ap niin naiivi on, että luulee sen olevan täysin varma juttu. Suurempi todennäköisyys kuitenkin kuin esim. lottovoitolla ;)
Onnea ap yritykseen! Minä kyllä toivoisin kesävauvaa, talvivauvat on ihan plääh kun ei pääse heti ulos pikkusissa vaatteissa kääryleen kanssa :) Meillä alkuvuoden lapsi ja ei yhtään kivaa kun ensin on joulu, sitten uudi vuosi ja sitten vielä synttäri! :D
 
Ite suosin raskautumista niin, että vauva syntyy lämpimänä vuodenaikana: loppuraskaudesta ei tartte pukeutua kuin hellemekkoihin, ei tartte pelätä kaatumisia liukkailla taapertaessa ison mahan kanssa, vauvan kanssa pääsee heti ulos ja valoisuus auttaa jaksamaan, raskausajan pahoinvointi ajoittaa kylmään ilmaan joka mua hitusen jeesii sen asian kanssa, vauvalle ei heti tartte toppavaatteita...

Onnea yritykselle! Mulla iän myötä tärppionni parantunut, kun esikoiseen meni pari vuotta ja tää nyt odottamani lähti ekasta yrityksestä.
 
[QUOTE="höh";27960268]Tuskin ap niin naiivi on, että luulee sen olevan täysin varma juttu. Suurempi todennäköisyys kuitenkin kuin esim. lottovoitolla ;)
:D[/QUOTE]

Eipäs. On 25% todennäköisyys raskautua heti yhdestä kerrasta jos kaikki ok :)

Ja mitä täällä kaikki huutelee että ap on kovin nuori. No eihän ole, 24v on ihan normaali ikä tulla raskaaksi ja jos hän heti tulee, voi olla jo 25 kun lapsi syntyy.
 
"kokenut"
Ite suosin raskautumista niin, että vauva syntyy lämpimänä vuodenaikana: loppuraskaudesta ei tartte pukeutua kuin hellemekkoihin, ei tartte pelätä kaatumisia liukkailla taapertaessa ison mahan kanssa, vauvan kanssa pääsee heti ulos ja valoisuus auttaa jaksamaan, raskausajan pahoinvointi ajoittaa kylmään ilmaan joka mua hitusen jeesii sen asian kanssa, vauvalle ei heti tartte toppavaatteita...

Onnea yritykselle! Mulla iän myötä tärppionni parantunut, kun esikoiseen meni pari vuotta ja tää nyt odottamani lähti ekasta yrityksestä.
Tehän olittekin hedelmöityshoidoissa. Kyllä mullakin tärppäsi hoidoilla heti kerrasta kertaa kaksi.
Luomuna onkin sitten väännetty vuosia. Joukkoon mahtuu myös täysin ylläripyllärinä alkanut raskaus.
 
[QUOTE="kokenut";27960300]Tehän olittekin hedelmöityshoidoissa. Kyllä mullakin tärppäsi hoidoilla heti kerrasta kertaa kaksi.
Luomuna onkin sitten väännetty vuosia. Joukkoon mahtuu myös täysin ylläripyllärinä alkanut raskaus.[/QUOTE]

Joo, tämä viimeisin on ICSI-vauva.
 
Kannattaa varautua myös pettymyksiin.
MUTTA; meillä esikoinen sai alkunsa toisessa kierrossa.
Seuraava raskaus meni siten että 25.5 poistin ehkäisyrenkaan ja 22.6 tein positiivisen testin. (päätyi keskenmenoon)
Tuon keskenmenon jälkeen ei ehtinyt tulla yksiäkään kuukautisia kun jo olin uudelleen raskaana.
Eli jos tuuri käy ja sattuu olemaan sikiävää sorttia niin kyllä se vain voi nalli napsahtaa.
 
Ja tuo keskenmenoon johtanut raskaus oli kyllä todellinen mysteeri, käsittääkseni renkaassa on ehkäisyteho vielä ainakin viikon poiston jälkeen. Ajattelin että ainakin kesäkuun alussa olleet häämme saan rauhassa viettää ilman raskautta. Kyllä juu sainkin mutta sitten jo taas raskaana oltiin. Liekö ollut niin että olisin raskautunut renkaasta huolimatta tai jotain...
 
-.-
Kyllä naurattaa nämä TÄYSIN ruusunpunaisten lasien läpi tulevaa (EHKÄ tulevaa) äitiyttä katselevat nuoret hormonien sokaistamat naiset.

Onneksi, kaikille jumalille kiitos, ei tarvitse enää olla tuossa vaiheessa.
Toivottavasti ei koskaan joudu olemaan tuollainen katkera ihminen.
Onko siinä tosiaan jotain väärää jos hehkuttaa tulevaa raskautta?

Ap:n kanssa ollaan samiksia, omakin mies haluaa aloittaa yrittämisen niin, että tulis alkuvuoden lapsi :)
 

Yhteistyössä