Miksi naiset jäävät nykyään tytön näköisiksi?

  • Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti
"hmm"
Vai onko niin aina ollut? Itsekin näytän, kuten leijonaosa 25-35-vuotiaista naispuolisista ystävistäni ja tutuistani, n. 20-vuotiaalta tai nuoremmalta. Olemme lyhyitä, lapsenkasvoisia ja muutenkin suhteellisen pienikokoisia. Meistä ei ikinä tullut niitä pitkiä (yleensä edes 170-senttisiä), naisellisia naisia vaan jäimme söpöiksi tytöiksi. Ystäväpiirissäni kyllä vaikuttaa myös hyvin nuorekas pukeutuminen johon eivät juuri koskaan ole kuuluneet yletön meikkaus, korkokengät tai harvoin edes kovin siistit vaatteet :D
 
Miten sen nyt ottaa
Tai sitten te vaan kuvittelette näyttävänne alle 20-vuotiailta :D
35 ei vaan koskaan näytä alle 20-vuotiaalta.
Kyllä se todellisuus vaan iskee kohta kovalla kädellä. Itse olen aina näyttänyt ikäistäni reilusti nuoremmalta, mutta nyt 42-vuotiaana olen mielestäni vanhentunut nopeasti. Tosin suurin osa veikkaa 35-vuotiaaksi, johtuen varmaan pukeutumisesta.

Pituus ei tähän vaikuta, ennemmänkin käytös ja kropan malli jne.
 
hymähdys
Tuksu-ilmiö.

Em nainenhan on juuri ko ikäryhmään kuuluva. Ilmeisesti hänen ns tyylinsä on toinen kuin sinun ja kaveriesi, mutta yhtäläistä on tuo kuvitelma että "hei mehän näytetään ihan tytöiltä...", siis jonkinlainen virhe silmänvärveessä.

Olen 55-vuotias nainen, ja kyllä hei teistä nuoremmista erottaa ihan hyvin ne 20-vuotiaat ja 35-vuotiaat. Mun ei ole koskaan ollut vaikea arvioida ihmisten ikää; ihmeellistä kyllä arvaan aina oikein. No, joskus pitää kohteliaisuudesta vähentää muutama vuosi sitten siitä arvauksesta kun lausuu sen ääneen...
 
elli.k
[QUOTE="hmm";27946283]Vai onko niin aina ollut? Itsekin näytän, kuten leijonaosa 25-35-vuotiaista naispuolisista ystävistäni ja tutuistani, n. 20-vuotiaalta tai nuoremmalta. Olemme lyhyitä, lapsenkasvoisia ja muutenkin suhteellisen pienikokoisia. Meistä ei ikinä tullut niitä pitkiä (yleensä edes 170-senttisiä), naisellisia naisia vaan jäimme söpöiksi tytöiksi. Ystäväpiirissäni kyllä vaikuttaa myös hyvin nuorekas pukeutuminen johon eivät juuri koskaan ole kuuluneet yletön meikkaus, korkokengät tai harvoin edes kovin siistit vaatteet :D[/QUOTE]

en ole koskaan ajatellut asiaa näin. Olen hieman yli 170cm ja normaalivartaloinen. Näytän juuri sen ikäiseltä kuin olen.
En käytä tosin enää mitään miniminipaitoja tai napapaitoja . Tosin en taitanut käyttää napapaitoja nuorenakaan, mutta minihameita kyllä, mutta en enää
 
"vieras"
Kyllä minäkin kuvittelen näyttäväni parikymppiseltä, mutta oikeasti parikymppisten vierellä olen aivan kulahtanut. Kyllä se sileys ja freesiys vaan lähtevät kasvoista ja vartalosta pois vaikka mikä olisi. Nykyisin alle parikymppiset näyttävät itsestä aivan lapsenkasvoisilta.
 
Keittiönoita
Odotahan, kun täytät 50. Silloin huomaat, että juuri peruskoulun päättäneet teinitytöt ja -pojat kirjoittavat verenpainelääkereseptisi :LOL:

Mutta joo, oman ikäluokan ihmisiä katsoessaan mieltää niin heidät kuin monesti itsensäkin nuoremmiksi kuin miltä todellisuudessa näyttää. En tiedä miksi. Lieneekö jotain alitajuntaista ikääntymisen torjuntaa.
 
justiinsa
Alkuperäinen kirjoittaja hymähdys;27946313:
Tuksu-ilmiö.

Em nainenhan on juuri ko ikäryhmään kuuluva. Ilmeisesti hänen ns tyylinsä on toinen kuin sinun ja kaveriesi, mutta yhtäläistä on tuo kuvitelma että "hei mehän näytetään ihan tytöiltä...", siis jonkinlainen virhe silmänvärveessä.

Olen 55-vuotias nainen, ja kyllä hei teistä nuoremmista erottaa ihan hyvin ne 20-vuotiaat ja 35-vuotiaat. Mun ei ole koskaan ollut vaikea arvioida ihmisten ikää; ihmeellistä kyllä arvaan aina oikein. No, joskus pitää kohteliaisuudesta vähentää muutama vuosi sitten siitä arvauksesta kun lausuu sen ääneen...
Näinhän se vähän tuppaa menemään. Tuttavapiirissäni on tosin YKSI reippaasti yli 30-vuotias nainen, jota luulin aluksi vähän päälle parikymppiseksi. Hän on pieni ja "söpö." En ole ainoa, joka on erehtynyt. Mutta kyllä pääsääntö on se, että kolmekymppiset erottuu kyllä heti parikymppisistä. Yleensä lastensaamisen jälkeen tapahtuu radikaalimpi muutos. Eikä siinä mitään kamalaa ole. Kaikki me muututaan. Itse huomasin vanhenemista ulkonäössä selkeästi 45-vuotiaana. Nyt olen 48.
 
Mulla on sama harha kuin ap:lla. Kun katselen jotain nuoria naisia, niin mietin - tosin vain sellaisen ohikiitävän hetken - että kappas, tuolla on joitain ikäisiäni.

Miksiköhän niin on.
Tiedostan kuitenkin varhaiskeski-ikää hipovan ikäni. Tavallaan.
 
Elli K.
Näinhän se vähän tuppaa menemään. Tuttavapiirissäni on tosin YKSI reippaasti yli 30-vuotias nainen, jota luulin aluksi vähän päälle parikymppiseksi. Hän on pieni ja "söpö." En ole ainoa, joka on erehtynyt. Mutta kyllä pääsääntö on se, että kolmekymppiset erottuu kyllä heti parikymppisistä. Yleensä lastensaamisen jälkeen tapahtuu radikaalimpi muutos. Eikä siinä mitään kamalaa ole. Kaikki me muututaan. Itse huomasin vanhenemista ulkonäössä selkeästi 45-vuotiaana. Nyt olen 48.
Olen huomannut, että vartalon muoto muuttuu tiimalasimaisemmaksi, kun vanhenee . olen nyt 34v ja minulla oli kaksikymppisenä enemmän sellainen tasapaksu vartalo. Nyt on muotoja, vaikka en ole sillain lihava vaan normaalivartaloinen.
Jotenkin vaan jotkut vartalon osat vahvistuvat. lantio leventynyt ja se näkyy sitten että on tullut selvästi erottuva vyötärö. En ole kuitenkaan synnyttänyt nainen vaan vartalo on vaan muuttunut tällaiseksi.
 
"Mies"
Minäpä kerron teille, arvon naiset. Joka helvetin aamu kun katson peiliin, olen se sama vetävän näköinen nuori mies jota te tytöt piirititte. Kun katson itsestäni otettua valokuvaa huomaan, että olenkin nykyään yli viiskymppinen äijä. Hiukset tosin on edelleen ponnarilla, mutta muuten alkaa elämän merkit näkymään..
 
"vieras"
[QUOTE="Mies";27946445]Minäpä kerron teille, arvon naiset. Joka helvetin aamu kun katson peiliin, olen se sama vetävän näköinen nuori mies jota te tytöt piirititte. Kun katson itsestäni otettua valokuvaa huomaan, että olenkin nykyään yli viiskymppinen äijä. Hiukset tosin on edelleen ponnarilla, mutta muuten alkaa elämän merkit näkymään..[/QUOTE]
Veikkaan, että näyttäisit nuoremmalta lyhyessä tukassa. Usein sitä jämähtää johonkin sellaiseen mikä on ollut hieno juttu nuorena.
 
Keittiönoita
[QUOTE="Mies";27946445]Minäpä kerron teille, arvon naiset. Joka helvetin aamu kun katson peiliin, olen se sama vetävän näköinen nuori mies jota te tytöt piirititte. Kun katson itsestäni otettua valokuvaa huomaan, että olenkin nykyään yli viiskymppinen äijä. Hiukset tosin on edelleen ponnarilla, mutta muuten alkaa elämän merkit näkymään..[/QUOTE]
Just näin :flower: Valokuvat kertovat totuuden. Onneksi on keksitty Photoshop :)
 
  • Tykkää
Reactions: Morrigan ja SuzieQ.
ghg
[QUOTE="vieras";27946451]Veikkaan, että näyttäisit nuoremmalta lyhyessä tukassa. Usein sitä jämähtää johonkin sellaiseen mikä on ollut hieno juttu nuorena.[/QUOTE]

luulin tuttavamiestä pitkään reilu kolmekymppiseksi, kunnes herralta lähti ponnari ja yhtäkkiä muuttui paljon vanhemman näköiseksi. ikää piti siinä vaiheessa jo kysyä ja se olikin jo 49.
 
sekin vielä
[QUOTE="vieras";27946451]Veikkaan, että näyttäisit nuoremmalta lyhyessä tukassa. Usein sitä jämähtää johonkin sellaiseen mikä on ollut hieno juttu nuorena.[/QUOTE]

Tuo on valitettavan totta. Itse en pysty yli nelikymppisenä vieläkään luopumaan pitkästä tukasta, joka mulla on ollut aina. Tiedän, että lyhyt tukka näyttäisi varmasti tämän ikäisen päässä siistimmältä ja "uskottavammalta", mutta kynnys leikkauttaa edes pari senttiä on kova. Toistaiseksi on riittänyt, että tasoitutan latvat...
 
Minun on vaikea sanoa ikäisistäni, että nainen ja mies. Hei, mehän ollaan tyttöjä ja poikia! Paitsi että ollaan jo lapsiakin saatu ja asuntolainoja haettu ja naimisissakin... eli aikuisia teini-ikäisen minäni määritteen mukaan?

Pah. Kun on kerran täyttänyt 21, täyttää sen jälkeen aina 21.

(Oikeasti en pelkää vanhenemista. Olen ajatellut sen olevan väistämätöntä. Olen ärsyttävän zen kaikkien ikäjuttujen suhteen, mutta silti en osaa mieltää että eilen uimahallissa näkemäni rinnakkaisluokan poika oli kolmen lapsen isä, aikuinen mies).
 
  • Tykkää
Reactions: Zucchini
Elli K.
Alkuperäinen kirjoittaja sekin vielä;27946474:
Tuo on valitettavan totta. Itse en pysty yli nelikymppisenä vieläkään luopumaan pitkästä tukasta, joka mulla on ollut aina. Tiedän, että lyhyt tukka näyttäisi varmasti tämän ikäisen päässä siistimmältä ja "uskottavammalta", mutta kynnys leikkauttaa edes pari senttiä on kova. Toistaiseksi on riittänyt, että tasoitutan latvat...
Jos sinulla on paksut pitkät hiukset..en leikkaisi.
 
Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja sekin vielä;27946474:
Tuo on valitettavan totta. Itse en pysty yli nelikymppisenä vieläkään luopumaan pitkästä tukasta, joka mulla on ollut aina. Tiedän, että lyhyt tukka näyttäisi varmasti tämän ikäisen päässä siistimmältä ja "uskottavammalta", mutta kynnys leikkauttaa edes pari senttiä on kova. Toistaiseksi on riittänyt, että tasoitutan latvat...
pöh, älä leikkaa, jos kerta tykkäät pitkästä ja kasvaa.
 
"Mies"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27946458:
Just näin :flower: Valokuvat kertovat totuuden. Onneksi on keksitty Photoshop :)
Valitettavasti ainakaan nykytekniikalla et saa photosopattua itsestäsi sitä Adonista IRL (In Real Life).

Se meillä äijillä on ongelmallista, että emme huomaa olevamme jo niin vanhoja. En tiedä onko teillä naisilla sama?
 

Yhteistyössä