The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
kahvikirahvi
Mie oisin voinu jättää synnytykset väliin, ekaa käynnisteltiin pari vrk, toinen oli lyhyempi/helpompi mut miten lie kuitenkin raskaampi kokemus kun sitten meinasin pyörtyy suihkussa.
Mulla meni synnytys ihan hyvin lukuunottamatta tulehdusta, kuumetta 38 ja sitä että valvoin jonkun reilu 30 putkeen ennen kun pp syntyi.
Epiduraali toimi niin hyvin että oli liikaa keskittyä muihin tuntemuksiin ja pelkäsin kokoajan että kakkaan siihen synnytyspöydälle :ashamed: Mutta onneks tuli lapsi eikä paskaa :LOL:

Joo huomenta vaan, tänhän te halusitte tietää heti aamusta....
 
Mulla meni synnytys ihan hyvin lukuunottamatta tulehdusta, kuumetta 38 ja sitä että valvoin jonkun reilu 30 putkeen ennen kun pp syntyi.
Epiduraali toimi niin hyvin että oli liikaa keskittyä muihin tuntemuksiin ja pelkäsin kokoajan että kakkaan siihen synnytyspöydälle :ashamed: Mutta onneks tuli lapsi eikä paskaa :LOL:

Joo huomenta vaan, tänhän te halusitte tietää heti aamusta....
Mun synnytykset on menneet aikalailla nappiin ja nopeasti. Mitä nyt tän viimmesen aikana,tuli kiire vaikka makailin jo valmiiksi osastolla odottelemassa seuraavan päivän käynnistystä.

Mää jo sanoin hätäännyksissä salissa,ku ei mitään puudutuksia saanu ja oli kamalat poltot,et mää tästä lähden ja perun kaiken,en haluakaan synnyttää.. :ashamed:
 
kahvikirahvi
Alkuperäinen kirjoittaja Mettäkylässätuulee;27939525:
Mun synnytykset on menneet aikalailla nappiin ja nopeasti. Mitä nyt tän viimmesen aikana,tuli kiire vaikka makailin jo valmiiksi osastolla odottelemassa seuraavan päivän käynnistystä.

Mää jo sanoin hätäännyksissä salissa,ku ei mitään puudutuksia saanu ja oli kamalat poltot,et mää tästä lähden ja perun kaiken,en haluakaan synnyttää.. :ashamed:
Mulla se tulehdus tarttu vauvaan kun eivät antaneet oksitosiinia ajoissa, selittivät vaan naama peruslukemilla tulehdusriskistä ja kappas vaan, siinähän se tulikin. Sit oli vielä napanuora löysästi kaulan ympärillä ja lapsivettä keuhkoissa, se oli ekan yön happikaapissa ja muuten 5vrk vastasyntyneiden teholla antibiootilla. Mutta onneks ei sen enempää ollu vastonkäymisiä ja terveen ihanan vauvan kanssa päästiin kotiin :heart:
 
Sangria
Eka syntyi saaden viisi pistettä, elvytettiin. Toinen syntyi helposti ilman ongelmia. Kolmas syntyi keinutuolissa solmu napanuorassaan. Neljäs perätilassa, koittivat väkisin saada mut synnyttämään alakautta, en suostunut ja hyvä niin sillä mulla ei ehkä olisi tuota poikaa muuten lääkärien mukaan. Hällä oli kalvokiinnitteinen istukka, joka oli kaksi osainen ( saatoin odottaa kaksosia alussa ) napanuora vielä kaulan ympäri. Istukka ei kuulemma olisi kestänyt tavallista synnytystä. Kävi tuuri että poika oli perätilassa ja mä vaadin sektion. Selkäydin puudute muuten epäonnistui sen kymmenen kertaa ennen kuin onnistui, se sattui saatanasti. Hermoon osuessaan teki sellaiset sähkärit vartaloon että. Ees synnytys alakautta ei tehny niin kipeetä :D että sellasta.
 
kahvikirahvi
Eka syntyi saaden viisi pistettä, elvytettiin. Toinen syntyi helposti ilman ongelmia. Kolmas syntyi keinutuolissa solmu napanuorassaan. Neljäs perätilassa, koittivat väkisin saada mut synnyttämään alakautta, en suostunut ja hyvä niin sillä mulla ei ehkä olisi tuota poikaa muuten lääkärien mukaan. Hällä oli kalvokiinnitteinen istukka, joka oli kaksi osainen ( saatoin odottaa kaksosia alussa ) napanuora vielä kaulan ympäri. Istukka ei kuulemma olisi kestänyt tavallista synnytystä. Kävi tuuri että poika oli perätilassa ja mä vaadin sektion. Selkäydin puudute muuten epäonnistui sen kymmenen kertaa ennen kuin onnistui, se sattui saatanasti. Hermoon osuessaan teki sellaiset sähkärit vartaloon että. Ees synnytys alakautta ei tehny niin kipeetä :D että sellasta.
Mulle laitettiin ne aquarakkulat, ei oo ikinä mikään sattunu niin paljoa kun niiden laittaminen |O Olin koko synnytyksen muuten ihan hiljaa, mutta niiden rakkuloiden laittamisvaiheessa huusin vittua ja saatanaa niin että varmaan naapuritkin kuuli :snotty:
 
Pp oli maailman helpoin vauva, ei oo elämä varmaan koskaan tuntunu yhtä ihanalta kun sillon. Ja onhan puolikas vieläkin ihana eikä elämä huonoa oo, on vaan uudenlaisia haasteita kun sillä on taitoa, ymmärrystä ja oma tahto :D

Mä toivoin tyttöä odotusaikana, mut nyt mietin et osaisinko tyttöä kasvattaa ja pelkään että tytön puolesta joutuis pelkäämään ja huolehtimaan sen sata ja kymmenen kertaa enemmän kun pojan. Vaikka kyllä mua jännittää sekin saako tosta ensimmäisestäkään yhteiskuntakelposta.. Mutta yritän parhaani.

Vauvat on silti ihania ja haluan lisää. Ainakin viis kerralla sitten.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä