Mitä sinä tekisit? Asiaa vanhempien talossa asumisesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aapee";27934377]Moni on nyt kysynyt, että miten sotkuista meillä oli, niin tässä nyt kaunistelematon selonteko.

Olohuone: Lapsen leluja lattialla (paljon). Sohvapöydällä kaksi tyhjää limupulloa ja lautasta, kirjoja. Muutama vaate eteisen lattialla (melkein olohuoneessa, meillä ei ole tuulikaappia). Pyykkejä kuivumassa. Keittiö: Tiskejä koneellinen tasoilla, pöydällä iltapuurolautanen ja muki, aikakauslehtiä. Lattialla sekalaista tavaraa (lapsi raahaa kaikkea pyykkipojista alkaen pitkin kämppää). Khh: puhtaita pyykkejä tasolla, kengät hujan hajan oven edessä, roskapussi oven pielessä, hiekkaa. Makuuhuone: Sängyt petaamatta.

Nyt kun kirjoitin, niin kuulostaa kamalalta. Voi luoja.[/QUOTE]

Moni ei vaan välttämättä edes tiedä, että tuollainen, miltä teillä nyt näytti, on tullut kun ei ole johonkin viikkoon siivonnut, vaikka oikeasti se on se, mitä tulee päivässä, jos ei siivoa. Monet ovat ottaneet sen niin rutiiniksi, ettei koskaan ole päivää, jolloin ei siivoa, eivätkä siksi edes muista miltä näyttäisi, jos eivät siivoasi vaikka päivään. Pakko sanoa kyllä tuosta roskiksesta. En voisi ikinä jättää vaikka eteiseen roskista, koska se tekee koko talosta sen hajuisen. Siellä asuva ei sitä huomaa, mutta jos on jonkin aikaa poissa tai joku vieras tulee niin haistaa. Kannattaa siis roskapussi laittaa ulos, jos ei ehdi sitä pois viedä.

Olen vähän samanlainen ihminen kun sinä ja yritän tässä opetella sitä "siistiä elämää". Välillä voi olla viikonkin suht. siistiä, kun jaksaa samantien viedä kaikki oikeille paikoilleen, ja pitää tiskikone aina siinä kunnossa ettei puhtaat ole koneessa ja likaiset saa suoraan koneeseen. Silti tulee kausia, kun ei jaksa ja sitten kämppä näyttää hetken kaaokselta. Tietysti tiskit pesen, koska en halua, että koti haisee ja se nyt onkin epäterveellistä. Tavarat hujan hajan ei ole mikään terveysriski, mutta voin sanoa, että se helpottaa mieltä tosi paljon. Olen tässä yrittänyt lapsellekin opettaa, että siivotaan aina jälkeen, mutta no, ihan ymmärrettävää, että saa sitä itse olla koko illan sitten siivoomassa niitä oikeille paikoille.

Olen nyt aamun siivonnut ja miettinyt. Harmittaa kamalasti. Inhottavinta tässä on se, että tämä talo ei tunnu kodilta. Tuntuu, että olemme koko ajan valvovien silmien alla ja minua saa haukkua mielin määrin, jos koti on sekainen. Inhottavaa. Alan jo itsekin miettiä, olenkohan jotenkin masentunut kun koti on tässä jamassa. En haluaisi nähdä vanhempiani, mutta huomenna on pakko (sukulaisen juhlat).

[QUOTE="vieras";27934475]Moni ei vaan välttämättä edes tiedä, että tuollainen, miltä teillä nyt näytti, on tullut kun ei ole johonkin viikkoon siivonnut, vaikka oikeasti se on se, mitä tulee päivässä, jos ei siivoa. Monet ovat ottaneet sen niin rutiiniksi, ettei koskaan ole päivää, jolloin ei siivoa, eivätkä siksi edes muista miltä näyttäisi, jos eivät siivoasi vaikka päivään. Pakko sanoa kyllä tuosta roskiksesta. En voisi ikinä jättää vaikka eteiseen roskista, koska se tekee koko talosta sen hajuisen. Siellä asuva ei sitä huomaa, mutta jos on jonkin aikaa poissa tai joku vieras tulee niin haistaa. Kannattaa siis roskapussi laittaa ulos, jos ei ehdi sitä pois viedä.

Olen vähän samanlainen ihminen kun sinä ja yritän tässä opetella sitä "siistiä elämää". Välillä voi olla viikonkin suht. siistiä, kun jaksaa samantien viedä kaikki oikeille paikoilleen, ja pitää tiskikone aina siinä kunnossa ettei puhtaat ole koneessa ja likaiset saa suoraan koneeseen. Silti tulee kausia, kun ei jaksa ja sitten kämppä näyttää hetken kaaokselta. Tietysti tiskit pesen, koska en halua, että koti haisee ja se nyt onkin epäterveellistä. Tavarat hujan hajan ei ole mikään terveysriski, mutta voin sanoa, että se helpottaa mieltä tosi paljon. Olen tässä yrittänyt lapsellekin opettaa, että siivotaan aina jälkeen, mutta no, ihan ymmärrettävää, että saa sitä itse olla koko illan sitten siivoomassa niitä oikeille paikoille.[/QUOTE]

Kiitos kokemuksestasi. Kai se pitää vaan minunkin opetella. Ennen lapsia kodin kunnossa pitäminen oli paljon helpompaa. Sai siivota rauhassa, eikä kukaan tyhjentänyt keittiön kaapeista tavaroita lattialle heti kun selkäsi käänsit. Lapsuudenkodissani on aina ollut siistiä, koska äitini siivoaa usein. Minun tai kahden siskoni ei ole koskaan tarvinnut opetella siivoamaan, koska se ei ole ollut meidän hommamme. Yleensä siistin kodin iltaisin, mutta nyt olen ollut kaksi päivää koko ajan menossa ja se on jäänyt. Päivässä ehtii tulla uskomaton sotku.

[QUOTE="aapee";27934480]Olen nyt aamun siivonnut ja miettinyt. Harmittaa kamalasti. Inhottavinta tässä on se, että tämä talo ei tunnu kodilta. Tuntuu, että olemme koko ajan valvovien silmien alla ja minua saa haukkua mielin määrin, jos koti on sekainen. Inhottavaa. Alan jo itsekin miettiä, olenkohan jotenkin masentunut kun koti on tässä jamassa. En haluaisi nähdä vanhempiani, mutta huomenna on pakko (sukulaisen juhlat).[/QUOTE]

Se on sinun ja sinun perheesi koti. Voit kertoa sen vanhemmillesikin kauniisti mutta tiukasti. Sinun koti, sinun säännöt.

[QUOTE="aapee";27934480]Olen nyt aamun siivonnut ja miettinyt. Harmittaa kamalasti. Inhottavinta tässä on se, että tämä talo ei tunnu kodilta. Tuntuu, että olemme koko ajan valvovien silmien alla ja minua saa haukkua mielin määrin, jos koti on sekainen. Inhottavaa. Alan jo itsekin miettiä, olenkohan jotenkin masentunut kun koti on tässä jamassa. En haluaisi nähdä vanhempiani, mutta huomenna on pakko (sukulaisen juhlat).[/QUOTE]

Jotain etua siitä, että sukulaiset asuvat 500km päässä, vaikka lasten kannalta ikävää ja tukiverkosto olisi todella ihana olla lähellä. Itsekään en aina jaksa puunata ja meillä nykyään pitää imuroida melkein kaksi kertaa päivässä jos haluaa, että paikat pysyy kunnossa. Kahdesta koirasta lähtee järkyttävästi karvaa. Meilläkin pienin lapsi raahaa kaikkea olohuoneeseen ja keittiöön ja koirakin kun on nuori ja villi. Onneksi omien sukulaisten siisteyskäsitykset on erilaiset eli ovat vielä "laiskempia" siivoajia kuin minä. Aina vaan ei jaksa, vaikka tykkäänkin siitä että on siistiä.

Omapa on häpeänne kun talon arvo laskee kuin lehmän häntä. Mitä vähemmän puhtaana paikkoja pidätte sitä nopeammin paskq ottaa vallan ja arvo laskee. Itse oman talon rakentaneena pitkästä tavarasta arvostan kotiani sen verran että pidän sen arvoa yllä pitämällä siisteyden tasoa.

Toki kyse on teidän kodista ja saatte tehdä siitä millaisen kaatopaikan tahansa. Mutta en ihmettele jos talon rakentaneet hieman kritisoi. Mitäs jos sä neuloisit lapsellesi haastavan villapaidan - sellaisen kuin hän haluaa. Ja kun saat paidan valmiiksi muksu leikkaa vaikka hihat poikki...

[QUOTE="Näkökulma";27934281]Hmm... talo sotkuinen... olit nukkumassa vanhempiesi tullessa... Vaikutat aika saamattomalta tapaukselta. Oletteko itse laittaneet tikkua ristiin sen talon vuoksi?[/QUOTE]

Mitä väliä? Ap on maksanut talosta pyydetyn hinnan eikä ole enää millään tavalla velvollinen tekemään talon eteen sen enempää kuin haluaa. Entisillä omistajilla ei pitäisi olla enää mitään sanottavaa siitä mitä talolle tapahtuu tai miten siinä eletään. Toki on ymmärrettävää että vanhemmat huolestuu jos lapset ja lapsenlapset asuu läänissä joka on jo terveysriski, mutta tässähän ei kyse ollut siitä... Kuulostaa siltä, että vanhemmat haluavat edelleen hallita "taloaan" ja lapsensa elämää heittäytymällä marttyyreiksi.

Itse varmaan sanoisin, että en aikuisena ihmisenä halua tupatarkastuksia kotiini jonka olen perheelleni ostanut pyydettyyn hintaan ja jonka siis nyt omistan. Jos vanhempia tympii niin pahasti se miten heidän rakentamassaan talossaan elän, ostakoon talon takaisin itselleen ja pitäköön itsellään niin voivat vahtia ettei taloa käytetä "väärin".

Nää on kyllä hankalia asioita, meillä on nykyään talo miehen sukutilalta ja ei ole koskaan ollut helppoa kun uusi sukupolvi on muuttanut taloon, mitä olen sukulaisilta kuullut... Eikä helppoa ole meilläkään nyt, vanha pari asuu edelleen talossa omassa siivessään;) Kun ette kuitenkaan asu yhdessä eikä talo ole enää (jos on koskaan ollutkaan?) vanhempien koti, niin voi mielestäni kyllä tehdä tarvittaessa tiukkojakin rajanvetoja. Tsemppiä sinne!

[QUOTE="vieras";27934475]Moni ei vaan välttämättä edes tiedä, että tuollainen, miltä teillä nyt näytti, on tullut kun ei ole johonkin viikkoon siivonnut, vaikka oikeasti se on se, mitä tulee päivässä, jos ei siivoa. Monet ovat ottaneet sen niin rutiiniksi, ettei koskaan ole päivää, jolloin ei siivoa, eivätkä siksi edes muista miltä näyttäisi, jos eivät siivoasi vaikka päivään. Pakko sanoa kyllä tuosta roskiksesta. En voisi ikinä jättää vaikka eteiseen roskista, koska se tekee koko talosta sen hajuisen. Siellä asuva ei sitä huomaa, mutta jos on jonkin aikaa poissa tai joku vieras tulee niin haistaa. Kannattaa siis roskapussi laittaa ulos, jos ei ehdi sitä pois viedä.

Olen vähän samanlainen ihminen kun sinä ja yritän tässä opetella sitä "siistiä elämää". Välillä voi olla viikonkin suht. siistiä, kun jaksaa samantien viedä kaikki oikeille paikoilleen, ja pitää tiskikone aina siinä kunnossa ettei puhtaat ole koneessa ja likaiset saa suoraan koneeseen. Silti tulee kausia, kun ei jaksa ja sitten kämppä näyttää hetken kaaokselta. Tietysti tiskit pesen, koska en halua, että koti haisee ja se nyt onkin epäterveellistä. Tavarat hujan hajan ei ole mikään terveysriski, mutta voin sanoa, että se helpottaa mieltä tosi paljon. Olen tässä yrittänyt lapsellekin opettaa, että siivotaan aina jälkeen, mutta no, ihan ymmärrettävää, että saa sitä itse olla koko illan sitten siivoomassa niitä oikeille paikoille.[/QUOTE]

Kiitos kokemuksestasi. Kai se pitää vaan minunkin opetella. Ennen lapsia kodin kunnossa pitäminen oli paljon helpompaa. Sai siivota rauhassa, eikä kukaan tyhjentänyt keittiön kaapeista tavaroita lattialle heti kun selkäsi käänsit. Lapsuudenkodissani on aina ollut siistiä, koska äitini siivoaa usein. Minun tai kahden siskoni ei ole koskaan tarvinnut opetella siivoamaan, koska se ei ole ollut meidän hommamme. Yleensä siistin kodin iltaisin, mutta nyt olen ollut kaksi päivää koko ajan menossa ja se on jäänyt. Päivässä ehtii tulla uskomaton sotku.

[QUOTE="Hep";27934545]Omapa on häpeänne kun talon arvo laskee kuin lehmän häntä. Mitä vähemmän puhtaana paikkoja pidätte sitä nopeammin paskq ottaa vallan ja arvo laskee. Itse oman talon rakentaneena pitkästä tavarasta arvostan kotiani sen verran että pidän sen arvoa yllä pitämällä siisteyden tasoa.

Toki kyse on teidän kodista ja saatte tehdä siitä millaisen kaatopaikan tahansa. Mutta en ihmettele jos talon rakentaneet hieman kritisoi. Mitäs jos sä neuloisit lapsellesi haastavan villapaidan - sellaisen kuin hän haluaa. Ja kun saat paidan valmiiksi muksu leikkaa vaikka hihat poikki...[/QUOTE]

Siis likaiset astiat pöydällä, kuivuvat pyykit, petaamattomat sängyt aamulla ja lapsen lelut lattialla laskee talon arvoa? Älä viitsi.

Soita ap, vanhemmillesi ja pyydä kaupan purkua. Samalla voit pyytää anteeksi heidän loukkaamistaan. Voit vaikka selittää, että kauppakirjassa ei ollut mainintaa, että aamuvarhain pitää kaiken olla tiptop. Kerro heille, että ostatte mieluummin talon joltain ulkopuoliselta ja toiselta paikkakunnalta. Luppa, että otat heihin yhteyttä vasta sitten, kun olet Täydellinen Kodinhengetär.

Kai nyt on sängyt petaamatta, jos herää oven kolkutukseen? Meillä oli tänään aamulla sängyt petaamatta vielä ysiltä, vaikka herättiin seiskan, puol kasin maissa. Oli myös puhtaat tiskit koneessa ja likaisia tiskipöydällä, pyykkiä kuivumassa vessassa ja kuivia ikeankassissa vessanlattialla, lasten leluja lattioilla ja reput eteisessä. Ei ole enää, kun raivasin pienimmän mentyä nukkumaan. Murut on edelleen pöydän alla, kun en viitsi imuroida, kun pieni nukkuu vieläkin.

Silti meidän koti ei ole mikään läävä, vaikka joka hetki ei olekaan tiptop. Jos joku kehtais tulla meille aamukasilta nillittämään, käskisin hakemaan siivouskamat kaapista ja sais alkaa siivota. Jotain rajaa.

• Tykkää
Reactions: moekoe
Asun vanhempieni omin käsin rakentamassa kodissa, mutta onneksi meillä ei ole tullut tuollaisia riitoja.. Ihan saadaa olla ja elää niin kuin tykätään. Tosin äitinikään ei ole mikään siisti ihminen.

Meillä ei esimerkiksi pedata sänkyjä oikeastaan ikinä, en oo koskaan siihen tapaan oppinut. Tavaraa on aina hujan hajan, varsinkin koska tuo 1-vuotias levittää vähän väliä jotain romuja kaapeista tai vähintäänkin omia lelujaan ja vaatteitaan. Samoin tiskejä on lähes aina keittiössä jotain ja vaatteita roikkuu välillä väärissä paikoissa. Kaiken kruunaa koirankarvat, joita pölisee aina kämpässä vaikka suht usein imuroidaankin, mutta ei tod päivittäin ehdi enkä jaksa.

Siisti koti on ankea asua - niin se vaan on mun mielestä, koska siisti koti edellyttää sitä että siivoaa koko ajan mennessään... Mutta joillekin se on joko opittu tapa tai persoonallisuuden piirre ja pitäkööt he sitten siistiä kun kerran tykkäävät.

Mä sanoisin napakasti vanhemmilleni, että meillä nyt on vähän eri siisteyskäsitykset, mutta se ei liity mitenkään siihen, ettenkö olisi kiitollinen heidän avustaan talon suhteen ja sillä hyvä, turha sitä asiaa on itkeä. Toki siisteys on sellainen asia, johon voisi usein enemmän panostaa, mutta ei ole hyvä, että teet niin vanhempiesi painostuksesta. Meilläkin on miehen vanhemmilta ostettu talo, ja olemme laittaneet ja remontoineet tätä omien mieltymysten mukaan, vaikka ne ovatkin ristiriidassa appivanhempien mieltymysten kanssa. Alkuun kauhistelivat ja surivat muutoksia ja ilmassa oli just vähän tuollaisia kiittämättömyyssyytöksiä, vaikkei niitä ääneen lausuttukaan. Teimme kuitenkin selväksi, että tämä on nyt meidän kotimme ja laitamme sen sellaiseksi kuin haluamme, eikä se kuulu heille ja toisten kodin arvostelu on epäkohteliasta, eikä sen takia kannata välejä pilata. Hyväksyivät ilmeisesti asian ja välit ovat hyvät.

Tiedän perheitä, joissa tuollaisesta voi tulla ylitsepääsemätön juttu. Meillä on opittu jo varhaisessa vaiheessa miehen kanssa, että sukulaissuhteisiin ei saa sotkea rahaa yhtään. Ei minkäänlaisia asuntokauppoja, ei lainoja ei mitään. Kerran autoa lainatessa rikottu siitä antenni ja helvetti oli irti.

Mun on vaikea uskoa, että tuo tuosta kodiksi muuttuisi jos vanhempasi on yhtään omien vanhempieni saati appivanhempieni oloisia. Eivät he osaa päästää irti. Tyttären siivoustaidot ottaa pahasti lujille jos on itse tietoinen kiinteistön arvosta jne.

[QUOTE="vieras";27934757]Siis likaiset astiat pöydällä, kuivuvat pyykit, petaamattomat sängyt aamulla ja lapsen lelut lattialla laskee talon arvoa? Älä viitsi.

Soita ap, vanhemmillesi ja pyydä kaupan purkua. Samalla voit pyytää anteeksi heidän loukkaamistaan. Voit vaikka selittää, että kauppakirjassa ei ollut mainintaa, että aamuvarhain pitää kaiken olla tiptop. Kerro heille, että ostatte mieluummin talon joltain ulkopuoliselta ja toiselta paikkakunnalta. Luppa, että otat heihin yhteyttä vasta sitten, kun olet Täydellinen Kodinhengetär.[/QUOTE]

Anteeksi ei kyllä tarvitse pyytää! Ap ei ole loukannut vanhempiaan mitenkään, jos ei kauppoja tehdessä ole sovittu, että kauppahintaan kuuluu myös se, että koti on aina siisti.

Talon myyminen on hyvä ajatus!

Kuulostaa vähän siltä että vanhemmat holhoaa vieläkii aikalailla aikuisia lapsia. Miten on mahdollista että vanhemmat ostaa ns. valmistalon ja myy halvalla heti pois, eikö siinä räpsähdä hurjat verot päälle?

[QUOTE="aapee";27934377]Moni on nyt kysynyt, että miten sotkuista meillä oli, niin tässä nyt kaunistelematon selonteko.

Olohuone: Lapsen leluja lattialla (paljon). Sohvapöydällä kaksi tyhjää limupulloa ja lautasta, kirjoja. Muutama vaate eteisen lattialla (melkein olohuoneessa, meillä ei ole tuulikaappia). Pyykkejä kuivumassa. Keittiö: Tiskejä koneellinen tasoilla, pöydällä iltapuurolautanen ja muki, aikakauslehtiä. Lattialla sekalaista tavaraa (lapsi raahaa kaikkea pyykkipojista alkaen pitkin kämppää). Khh: puhtaita pyykkejä tasolla, kengät hujan hajan oven edessä, roskapussi oven pielessä, hiekkaa. Makuuhuone: Sängyt petaamatta.

Nyt kun kirjoitin, niin kuulostaa kamalalta. Voi luoja.[/QUOTE]

Siis nyt minua alkoi naurattamaan! Tuo oli kuin suoraan yksi yhteen kuvaus meidän kodista tällä hetkellä. :D :D Eli nurkat ovat puhtaat, mutta tavarat eivät ole paikallaan. Juuri mietin, että täytyisi varmaan alkaa laittaa tiskejä, että olisi kivaempi laittaa ruokaa.

Alkuperäiseen juttuun, vanhempasi ovat älyttömiä. Anteeksi en heiltä pyytäisi, sanoisin varmaan, että "talo elää tavallaan, vieraat tulevat ajallaan." Vanhempina ihmisinä heidän pitäisi ymmärtää Kekkosen sanojen viisaus, tai sitten ei...

[QUOTE="Ilona";27935833]Asiasta kukkaruukkuun, kyllä kai verottaja tulee puuttumaan tuohon teidän talokauppaanne jos oli alle rakennuskustannuksien hinta.[/QUOTE]

Siihenkin on prosenttinsa, varmaankin tarkistivat asian.

Meillä on joka aamu kaikkien puurolautaset pöydällä, koska silloinhan ON aamiaisaika.

Itse en ymmärrä ihmisiä, joilla on tavarat tiptop, mutta siisteys muuten ala-arvoinen. Meillä on aina enemmän tai vähemmän vaatteita, kirjoja. leluja ja lehtiä ympärinsä, mutta anoppilassa ei (ok, kirjoja onkin vain raamattu ja Tuntematon sotilas), siellä tosin kasvaa toista vuotta hometta pesutilojen virheellisessä silikonissa :/

Kiinteistön saa myydä verottajan puuttumatta asiaan, kun myyntihinta on vähintään 75% kiinteistön hinnasta. Tämä asia on tietysti etukäteen selvitetty.

Olen puhunut molempien vanhempieni kanssa tänään puhelimessa (käytännön asioita, lyhyet puhelut) ja molemmat olivat kuin mitään ei olisi tapahtunut. Itse en jaksanut mitään small talkia läpättää, vaan lopetin puhelut nopeasti. En aio alkaa anteeksi pyydellä. Nyt suunnitelmana on kysyä, kun tapaamme seuraavan kerran, haluavatko he ostaa talon takaisin. Jos eivät, vastedes kylään tullaan ilmoittamalla etukäteen ja arvostelusta näytetään ovea. Toivon, että tapaan vanhempani seuraavaksi yksin, sillä mieheni on niin vihainen, että saattaisi valita sanansa huolimattomasti ja saisi lisää vahinkoa aikaan. Haluan hoitaa asian kuin aikuiset.

Tuntuu pahalta, sillä itse en ole ikinä arvostellut vanhempiani. Olen myös pyytänyt anteeksi tyhmiä juttuja, mitä vanhempani eivät koskaan ole tehneet. Heidän taktiikkansa on aina sama: Jos ollaan kuin mitään ei olisi tapahtunut, niin kaikki on ok.

Lisään vielä, että en usko talon arvon laskevan siitä, että siivoamme kunnolla kerran viikossa. Vaikka nyt olikin sotkuista, se ei tarkoita automaattisesti sitä, että meillä olisi likaista. Emme ole niin tyhmiä, että antaisimme talon rapistua.

Aloittaja ei varmaan enää ole linjoilla, mutta vanhempien käytös oli käsittämätöntä. Pakko kysyä, että onko aloittaja aivan varma, että isänsä todellakin suuttui talon kunnosta, vai olisiko mahdollista, että olisi hermostunut vaimonsa käytökseen? Yhdeltäkin ihmiseltä tuo äidin käytös on aivan ihmeellistä, saatika sitten, että maailmasta todellakin löytyisi kaksi ihmistä, jotka ajattelevat samalla lailla?? Että lapsiperheen puhdas, mutta aamutuimaan hieman sekainen koti olisi isovanhempien / talon myyjien itkupotkuraivareiden paikka...???

[QUOTE="vieras";27938875]Aloittaja ei varmaan enää ole linjoilla, mutta vanhempien käytös oli käsittämätöntä. Pakko kysyä, että onko aloittaja aivan varma, että isänsä todellakin suuttui talon kunnosta, vai olisiko mahdollista, että olisi hermostunut vaimonsa käytökseen? Yhdeltäkin ihmiseltä tuo äidin käytös on aivan ihmeellistä, saatika sitten, että maailmasta todellakin löytyisi kaksi ihmistä, jotka ajattelevat samalla lailla?? Että lapsiperheen puhdas, mutta aamutuimaan hieman sekainen koti olisi isovanhempien / talon myyjien itkupotkuraivareiden paikka...???[/QUOTE]

Linjoilla olen edelleen :) Ja kyllä, isäni suuttui siitä, missä kunnossa talo oli sisältä. Hän osoitti suuttumuksensa mesoamalla, äitini taas purskahtamalla itkuun. Itse olen samanlainen kuin äitini, eli kun tarpeeksi suututtaa niin alkaa itkettää. Eilen ei kyllä itkettänyt, olin niin hämilläni koko tilanteesta.

Saa nähdä keskustellaanko asiasta kun seuraava mahdollisuus on. Eilen vielä ajattelin, että antaa olla, mutta nyt tuntuu että asia vaivaa niin paljon, että haluan ottaa asian esille. Joko he ymmärtävät, että heidän käytöksensä oli asiatonta ja jatkossa yllätysvierailuja ei suvaita (eikä kotimme arvostelua muutenkaan), tai sitten puramme kaupat ja muutamme oikeaan KOTIIN, jonne heillä ei ole asiaa. Katsotaan, miten käy.

Yhteistyössä