tässäkö tää nyt oli :(

• Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti
"sini"
"Ja tuo syy on sellainen, mikä edelleen kaivelee. Miksi. Minä sain syyksi sen, että mies luuli etten välitä. Haki ihailua muualta.

Meillä on kuultu tuota samaa tekosyytä, ja oon sitä mieltä että sillä tavalla voi kätevästi vierittää sen pettämisen toisen niskoille. Mitäs et välittäny tarpeeks! Kyllä se oikea syy on siinä petturin välinpitämättömyydessä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27921315]Meillä oli viime kesänä sama tilanne kun ap:lla, tosin ei yhtä kauan yhdessä, eikä vielä omaa asuntoa. Aloin epäillä miestäni pettämisestä jo keväällä, kun tuli kotiin naisen hajuvesille tuoksuvana ja kehtasi vielä väittää että haistan omiani. Aikaa kului ja tuli se tunne, etten olekkaan ainoa. No myös minä rikoin kirje salaisuutta ja löysin mieheltäni kaverinsa lähettämän viestin josta tajusin että miehelläni on suhde toiseen, soitin YSTÄVÄLLENI ja kerroin tapahtuneesta ja sitten se shokki tuli, hän tiesi, perheeni tiesi, kaikki lähimmät tiesi, mutta kukaan ei kertonut minulle. En tiennyt pitikö olla eniten vihainen miehelle vai lähimmille. Ja häistämme ei ollut kulunut edes vuotta kun mieheni jo petti, ja kaikkein suurin shokki tuli kun paljastui että tämä toinen nainen oli miehelleni ollut raskaana ja tehnyt abortin ja juu-u meillä oli seksiä PALJON. Tunsin itseni TODELLA likaiseksi ja mietin minne lähden kahden lapsemme kanssa, suurin apu ja tuki ja turva mulle olikin anoppi, jonka kanssa AINA olen ollut sukset ristissä ja emme pidä toisistamme. Noh, asiat kuluivat eteen päin, päädyin antamaan mahdollisuuden vaikkei se helppoa ollut, minkäs teet kun kaikesta huolimatta rakastat HYVIN paljon sitä toista, luottamus ei totta kai vielä ole täysin palautunut, mutta nyt käymme säännöllisesti avioliitto neuvojalla ja olemma oppineet puhumaan kunnolla toisillemme, kesällä onkin sitten kolmannen lapsemme laskettu. Päivääkään en uutta mahdollisuutta ole katunut, vaikka tapahtunut sattuukin enemmän kuin laki sallisi.

Paljon tsemppiä ja voimia ap:lle. Itse tiedät mikä on teidän perheellenne paras ratkaisu sinun itsesi kannalta. :) *iso rutistus*[/QUOTE]

Kaikkea sitä naiset antaakin anteeksi! HUh!
Itse olen sitä mieltä että tällaista ei kuuluisi antaa anteeksi.

"Vieras"
[QUOTE="anni";27927644]Mitä se eroaminen auttaa,olet kuitenkin loppuelämäsi sidottu tuohon mieheen lastesi takia.Ja jos luulet löytävän uuden miehen niin se voi olla hankalaa.[/QUOTE]

Ja sinä olet täysi idiootti!!! Ei lapset ole esteenä uuden kumppanin löytämiselle.
Mitkä laput sinulla on silmillä??

"Vieras"
[QUOTE="anni";27927746]Luottamaan uudestaa voi oppia ja onhan miehiä eri asia sitten hyväksyvätkö täysin toisen miehen lapsia,kyllä ydinperhe on paras lapsille.[/QUOTE]

Sinä oikeesti olet idiootti, jossain pumpulissa kasvanu. Kasva aikuiseksi :)

wut
[QUOTE="sini";27928394]Meillä on kuultu tuota samaa tekosyytä, ja oon sitä mieltä että sillä tavalla voi kätevästi vierittää sen pettämisen toisen niskoille. Mitäs et välittäny tarpeeks! Kyllä se oikea syy on siinä petturin välinpitämättömyydessä.[/QUOTE]

= eihän meissä itsessä ole koskaan mitään syytä vaan syypää on joku muu.

wut
[QUOTE="Vieras";27928621]Sinä oikeesti olet idiootti, jossain pumpulissa kasvanu. Kasva aikuiseksi :)[/QUOTE]

Aikuiset osaavat käsitellä myös mielipiteitä vaikka ei niitä aina ymmärtäisi. Kuka tässä sitä kasvua kaipaa?

Annin pointti on oleellinen. Pettäminen ei absoluuttisesti tarkoita, että ainoa vaihtoehto on erota. Kaikesta on mahdollista selvitä, luottamus voidaan ansaita uudelleen. Ihmiset tekevät valinnat ja päätökset itse, ei sen mukaan mitä olettaa että "pitäisi" tehdä tai mitä muiden mielestä pitäisi tehdä.

[QUOTE="hmm";27928018] Oon periaatteessa antanu anteeksi mutta unohtaa sitä en voi koskaan. Ollaan ihan puheväleissä.. tekstaillaan välillä tytön kuulumisia ja hän käy 1-2krt/vuodessa kattomassa tyttöä[/QUOTE]

:O Käy katsomassa kerran tai kaksi vuodessa! Ei paljon "isää" lapsensa kiinnosta. Kaikenlaisia sitä maa päällään kantaa ja ruokkii. :mad:

Edit: Lisätään nyt vielä se, että tuossa kommentoimassani tapauksessa sen lapsen oikeampi isä on ehdottomasti kirjoittajan nykyinen mies. Toisin kuin äidiksi, isäksi ei tulla pelkästään osallistumalla siihen tekovaiheeseen, vaan vasta elämällä sen lapsen kanssa.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Data
"Vieras"
= eihän meissä itsessä ole koskaan mitään syytä vaan syypää on joku muu.
Eli sun mielestä pettämistilanteissa voidaan syyttää myös petettyä, sitäkö tarkoitat?

Vaikka tilanne olisi minkälainen, niin pitäisi osata valita jokin muu vaihtoehto (kuten asiasta KESKUSTELEMINEN tai suhteesta LÄHTEMINEN). Onko toisen pettäminen, eli toisen rikkominen, perusluottamuksen vieminen ja henkinen väkivalta ratkaisu, josta voi sitten syyttää petettyä?

Onko lyöminenkin sinusta oikeutettua (vrt. fyysinen/henkinen väkivalta), että oikeastaan vikaa on myöskin siinä, jota lyödään? Koska hän tahallaan ärsytti tms. Siinäkin olisi valittavissa rakentava keskustelu, riitely ilman väkivaltaa, suhteesta lähteminen jne sen lyömisen sijaan.

Kyllä pettämistilanteissa syy on AINA pettäjässä. AINA. Pettäjä on se, joka valitsee itsekkäimmän reitin, mitä voi valita.

wut
[QUOTE="Vieras";27928958]Eli sun mielestä pettämistilanteissa voidaan syyttää myös petettyä, sitäkö tarkoitat?

Vaikka tilanne olisi minkälainen, niin pitäisi osata valita jokin muu vaihtoehto (kuten asiasta KESKUSTELEMINEN tai suhteesta LÄHTEMINEN). Onko toisen pettäminen, eli toisen rikkominen, perusluottamuksen vieminen ja henkinen väkivalta ratkaisu, josta voi sitten syyttää petettyä?

Kyllä pettämistilanteissa syy on AINA pettäjässä. AINA. Pettäjä on se, joka valitsee itsekkäimmän reitin, mitä voi valita.[/QUOTE]

Tarkoitin, että pettäjä ei aina välttämättä ole yksin syypää kaikkeen vaikka vähätellään kerrottuja syitä. Vieraaseen sänkyyn pomppaamiseen hän on syyllinen. Mikä ajaa pettämään tai hakemaan hyväksyntää muualta. Se ei ole niin yksinkertaista mitä annat ymmärtää.

Parisuhteessa ei voi yksin keskustella, tarvitaan myös se kumppani. Miksei keskusteluja ole käyty? Siitä ei voida aina syyttää yhtä osapuolta. Minä olen avoimuuden kannalla, että mistä tahansa voidaan keskustella.

Helppoa todeta, että ensin täytyisi lähteä ennen kuin hakeutuu toisen kainaloon. Ihmiset ovat varovaisia, eihän sitä ennakkoon voi tietää tuleeko jutusta mitään. Koko ihastus voi olla ohitse viikossa... Typerää se on, enkä sitä mitenkään puolustele, mutta ymmärrän miksi ei ensin lähdetä vanhasta suhteesta. Kyllä sen useimmat ymmärtävät, mutta eivät halua hyväksyä sitä.

"Vieras"
Tarkoitin, että pettäjä ei aina välttämättä ole yksin syypää kaikkeen vaikka vähätellään kerrottuja syitä. Vieraaseen sänkyyn pomppaamiseen hän on syyllinen. Mikä ajaa pettämään tai hakemaan hyväksyntää muualta. Se ei ole niin yksinkertaista mitä annat ymmärtää.

Parisuhteessa ei voi yksin keskustella, tarvitaan myös se kumppani. Miksei keskusteluja ole käyty? Siitä ei voida aina syyttää yhtä osapuolta. Minä olen avoimuuden kannalla, että mistä tahansa voidaan keskustella.

Helppoa todeta, että ensin täytyisi lähteä ennen kuin hakeutuu toisen kainaloon. Ihmiset ovat varovaisia, eihän sitä ennakkoon voi tietää tuleeko jutusta mitään. Koko ihastus voi olla ohitse viikossa... Typerää se on, enkä sitä mitenkään puolustele, mutta ymmärrän miksi ei ensin lähdetä vanhasta suhteesta. Kyllä sen useimmat ymmärtävät, mutta eivät halua hyväksyä sitä.
En ole väittänytkään, että se olisi yksinkertaista, mutta pettäminen on sellainen tie, mikä rikkoo toisen palasiksi. Jos on valmis hajottamaan toisen, rakkaan ihmisen perusluottamuksen, itsetunnon, uskon ihmisiin, jne. sen takia, että haluaa ITSE kokeilla jotain muuta, oli sitten motivaationa ihailu, jännitys, ihastus tai mikä tahansa, niin totta helvetissä se on pettäjän syy. Tuo on itsekkäin teko mitä ikinä voi tehdä.

Minua on petetty tasan kerran (tietääkseni) ja sen teki nykyinen puolisoni. En enää ikinä tule olemaan sama ihminen, en enää ikinä tule katsomaan toista ihmistä samalla luottamuksella. Tuo asia jätti minuun suuremmat jäljet kuin mikään ikinä ja usko pois, olen kyllä kokenut yhtä sun toista.
Minä uskon kyllä puolisoani, että hän ajatteli, etten välitä. Varmasti käyttäydyin niin, mutta se ei millään tasolla oikeuttanut häntä toimimaan noin. Tuo on itsekkäintä, mitä ikinä voi toiselle tehdä. Ihan sama sille, mitä se suhteelle tekee, mutta kun se tekee niin suurta vahinkoa petetyn perusluottamukselle. Ja KAIKKI elämässä rakentuu sen saamarin perusluottamuksen ja itsetunnon päälle. On se hienoa, että rakkain ihminen maailmassa on valmis tuhoamaan sen. Meidänkin tapauksessa kyse oli jostain merkityksettömästä säädöstä. Sellaisen takia minä menetin niin paljon ja kärsin siitä edelleen, tuntuu niin TURHALTA.

[QUOTE="Vieras";27927773]Otahan puheeksi kaveriporukassa. Moni sanoo toivoneensa, että vanhemmat eroaisivat. Katkerimpia ovat ne, jotka ovat eläneet kireässä ilmapiirissä ja vanhemmat ovat eronneet kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa.[/QUOTE]

Lapsi ollessani toivoin että vanhempani eroaisivat ja puhettakin siitä oli ollut äidin kanssa jotenkin. Sitten vuosien päästä kuulin et oli ollu vaan mun takia niinkin kauan ottamatta eroa. Kyllä sitten kiukutti. Ärsyttää ihmiset jotka ajattelevat etteivät viitsi pelkästään lasten takia erota. Niillä lapsilla tosiaan useimmiten olisi parempi olla jos vanhemmat olisivat eronneet aikasempaan.

Yhteistyössä