Laihdutusasiantuntijat, auttakaa

• Viestiketjun aloittaja Pullea emäntä
  • Ensimmäinen viesti
faktaa
Alkuperäinen kirjoittaja pullea emäntä;27925233:
Oikeesti, lukeakaa hyvät ihmiset, mitä olen kirjoittanut. MInulla on käsi paketissa! Ollut jo neljä viikkoa ja on toiset neljä vielä vähintään! Silloin ei voi liikkua. Liikun muuten kolme kertaa viikossa noin tunnin. Enempää ei lasten takia pääse...
Eihän laihduttaminen ole mikään pikavoitto vaan elämänmittainen projekti.
jos tuntuu että et saa liikuttua niin paljon että paino tippuisi, odota kunnes olet terve. ja kyllä kolme kertaa viikossa liikuntaa riittää, kunhan se on tehokasta.

"Jenis"
Pätkäpaastossa syödään joka päivä, vuoropäiväpaastossa taas joka toinen päivä! Eli kun laihdutin, söin JOKA päivä melkein 2000 kcal. Pätkäpaastolla laihtuminen on huimasti eri juttu kuin muilla keinoilla, melkein kaiken jo olenkin aikaisemmin kokeillut!
Jos jotain muuten oikeasti kiinnosta pätkäpaaston avulla tapahtuva helppo laihtuminen, niin hyvä opus olis kirjakaupoissa, Kuntotehdas nimeltään!

Niin, ja kaiken lisäksi mulla on tuotaa ikääkin jo kertynyt, eli pitäis olla (muka) aineenvaihunta jo hitaampaa, 45 mittarissa siis!
Ok, kaveri väitti olevansa pätkäpaastossa kun syö (kunnolla) vain joka toinen päivä :) Me ollaan about saman kokoisia, sä olet muutaman vuoden vanhempi, vietän suht. aktiivista elämää, kuntoilen ihan "virallisesti" 4krt/vko ja pysyn tässä painossani syömällä ehkä 1800kcal/pvä. Kun laihdutin (virallisterveellisesti), kalorit oli pakko vetää noin tuhanteen että paino tippui riittävän nopeasti. Siis motivaatiomielessä. Mutta aineenvaihdunnassa toki on hlökohtaisesti suuria eroja.

• Tykkää
Reactions: Kurjenkello
pullea emäntä
Eihän laihduttaminen ole mikään pikavoitto vaan elämänmittainen projekti.
jos tuntuu että et saa liikuttua niin paljon että paino tippuisi, odota kunnes olet terve. ja kyllä kolme kertaa viikossa liikuntaa riittää, kunhan se on tehokasta.
Niin? Mitä ihmettä tuo taas auttaa. Eikö ole parempi, että syön nyt kevyesti,
, etten sentään enempää painoa ehdi kerryttää tässä levätessäni. Toisaalta et tiedä taustojani. Olen ollut aivan normaalipainoinen 35 vuotta. Viitenä viimeisenä vuotena kiloja on kertynyt, ja nyt haluan ne saada pois. On voimaa, aikaa ja motivaatiota. Kiitos neuvoistasi, mutta en kyllä tässä niitä tarvinnut lainkaan. Lähinnä alkaa ärsyttää.

Pliis, jos joku tietää vastauksen alussa esittämääni kysymykseen, otan mielelläni tiedon vastaan. Muuten en enää kaipaa näitä "asiantuntijakommentteja."

[QUOTE="Jenis";27925258]Ok, kaveri väitti olevansa pätkäpaastossa kun syö (kunnolla) vain joka toinen päivä :) Me ollaan about saman kokoisia, sä olet muutaman vuoden vanhempi, vietän suht. aktiivista elämää, kuntoilen ihan "virallisesti" 4krt/vko ja pysyn tässä painossani syömällä ehkä 1800kcal/pvä. Kun laihdutin (virallisterveellisesti), kalorit oli pakko vetää noin tuhanteen että paino tippui riittävän nopeasti. Siis motivaatiomielessä. Mutta aineenvaihdunnassa toki on hlökohtaisesti suuria eroja.[/QUOTE]

Kaveris on vaan sekoittanut pätkäpaaston ja vuoropäiväpaaston! Noista molemmista on muuten ihan tutkimustuloksiakin, ja toi kalorimäärä lasketaan ohjeiden mukaan. Kannattaa vaikka googlata, jos kiinnostaa.
Mä normaalisti treenaan 1-2 kertaa viikossa, brassijujutsua, raskas laji, ja siihen sitten arkiliikkuminen päälle, puiden hakkaaminen, kantaminen, lumityöt, mitä sitä nyt kaikeka keksiikin. Nyt olis tarkoitus aloitella lihastreenit, ihan tuon lajin vuoksi, kun en mä pärjää kellekään tän kokoisena, vähän voimaa kehiin! Nopeutta tarttis kans saada! :p
Sori ap, menee nyt ohi sun aloituksen!
Mutta sullekin tosiaan suosittelen pätkäpaastoa, laihtuu ilman liikuntaakin, johon et nyt pysty, mutta vähän hitaammin! ja saa syödä hyvin! :)

"Jenis"
Kaveris on vaan sekoittanut pätkäpaaston ja vuoropäiväpaaston! Noista molemmista on muuten ihan tutkimustuloksiakin, ja toi kalorimäärä lasketaan ohjeiden mukaan. Kannattaa vaikka googlata, jos kiinnostaa.
Mä normaalisti treenaan 1-2 kertaa viikossa, brassijujutsua, raskas laji, ja siihen sitten arkiliikkuminen päälle, puiden hakkaaminen, kantaminen, lumityöt, mitä sitä nyt kaikeka keksiikin. Nyt olis tarkoitus aloitella lihastreenit, ihan tuon lajin vuoksi, kun en mä pärjää kellekään tän kokoisena, vähän voimaa kehiin! Nopeutta tarttis kans saada! :p
Sori ap, menee nyt ohi sun aloituksen!
Mutta sullekin tosiaan suosittelen pätkäpaastoa, laihtuu ilman liikuntaakin, johon et nyt pysty, mutta vähän hitaammin! ja saa syödä hyvin! :)
Kiitti vinkistä, pitää perehtyä aiheeseen :)

• Tykkää
pullea emäntä
[QUOTE="Jenis";27925280]Vastasinhan mä, ja esitin jatkokysymyksen - miten se sun perusaineenvaihdunta on laskettu?[/QUOTE]

Perusaineenvaihduntani on laskettu kahteen kertaan. Toisen kerran Forever-kuntoklubilla vuonna 2011, jolloin se oli 1359 kaloria/pv. Siis sellaisella vaa'alla, joka mittaa myös rasvaprosentin yms. Toisen kerran perusaineenvaihduntani mitattiin 2012 loppuvuodesta, kun olin kuntoutuksessa samankaltaisella mvaa'alla, joka kuulema Suomen parhaita. Sama tulos. Mittaajana tällä kertaa fysioterapeutti ja tuloksia tulkitsi myöslääkäri. Kävin ravitsemusterapeutin neuvonnassa ja hänen kanssaan mietittiin ruokavaliota. Tuo kokonaikalorikulutus laskettiin, jotenkin, että 10 % lämmöntuotantoa, 10-20 % arkiliikuntaa esim. töissä ja sitten aktiiviliikunta. Lähinnä jäin miettimään, miten omani nyt laskisin. Jonkun laskurin netistä löysin ja se antoi tulokseksi 1650 kaloria päivässä, koska en tosiaan liiku juurikaan päivän aikana kuin hissuksiin kävellen.

"Jenis"
Ja juu, en ole asiantuntija, tiedän vaan paljon paljosta! :D
Mulla on itelläni vähän samaa vikaa ;)

Lukaisin pikaisesti tuosta pätkäpaastosta, ja hieman valaistuin... jos söisin kuten tahdon (ja kuten söin ennen lapsia, ja velvollisuutta laittaa ruokaa pöytään monta kertaa päivässä, välipaloja yms), söisin max. 3 kertaa päivässä, prode+kasvislinjalla. Lasten myötä sitten keräilin painoa sen verran että kävin hakemassa ns. ammattiapua, ja sain ruokavalion jossa syödään 5 ateriaa päivässä. Silläkin laihtuu, mutta ahdisti mutustaa koko ajan jotain, kytätä kaloreita, ja tuntea syyllisyyttä siitä että aamupala ei maistu. Nyt palaan vanhoihin tapoihini ja katson mitä tapahtuu :D Mä treenaan kans suht. kovaa, eli energiaa on pakko saada riittävästi.

• Tykkää
[QUOTE="Jenis";27925429]Mulla on itelläni vähän samaa vikaa ;)

Lukaisin pikaisesti tuosta pätkäpaastosta, ja hieman valaistuin... jos söisin kuten tahdon (ja kuten söin ennen lapsia, ja velvollisuutta laittaa ruokaa pöytään monta kertaa päivässä, välipaloja yms), söisin max. 3 kertaa päivässä, prode+kasvislinjalla. Lasten myötä sitten keräilin painoa sen verran että kävin hakemassa ns. ammattiapua, ja sain ruokavalion jossa syödään 5 ateriaa päivässä. Silläkin laihtuu, mutta ahdisti mutustaa koko ajan jotain, kytätä kaloreita, ja tuntea syyllisyyttä siitä että aamupala ei maistu. Nyt palaan vanhoihin tapoihini ja katson mitä tapahtuu :D Mä treenaan kans suht. kovaa, eli energiaa on pakko saada riittävästi.[/QUOTE]

Mä tutustuin pätkäpaastoon esikoiseni parhaan ystävän kaverin kautta! olikos tarpeeksi monimutkainen ilmaisu? :LOL: Ostin siis Jussi Riekin kirjoittaman nettikirjan Rasvanpoltto-opas, ja rakastuin heti Jussiin, no, silleen platonisesti tietenkin. Jussi kun on samaa mieltä mun ja monen muun kanssa, ilman aamupalaakin pärjää vallan mainiosti. En oo koskaan oikeestaan syönyt aamupalaa, paitsi päiväkodissa pienenä, kun oli pakko. Ja kovakin lihastreeni sujuu paaston päätteeksi todella tehokkaasti, vaikka niin kovasti joku väittää, että ilman aamupalaa ei jaksa mitään! Nyt Jussilta tuli uusi kirja, oikea paperiversio, siinä pätkäpaastosta ja liikunnasta, eli miten päästä mahdollisimman vähällä treenillä hyviin tuloksiin. Kutkuttaa ajatus, eli luulenpa retkahtavani, ja tilaan tuonkin kirjan! Miten niin laiska? minäkö??? :saint:

"Jenis"
Mä tutustuin pätkäpaastoon esikoiseni parhaan ystävän kaverin kautta! olikos tarpeeksi monimutkainen ilmaisu? :LOL: Ostin siis Jussi Riekin kirjoittaman nettikirjan Rasvanpoltto-opas, ja rakastuin heti Jussiin, no, silleen platonisesti tietenkin. Jussi kun on samaa mieltä mun ja monen muun kanssa, ilman aamupalaakin pärjää vallan mainiosti. En oo koskaan oikeestaan syönyt aamupalaa, paitsi päiväkodissa pienenä, kun oli pakko. Ja kovakin lihastreeni sujuu paaston päätteeksi todella tehokkaasti, vaikka niin kovasti joku väittää, että ilman aamupalaa ei jaksa mitään! Nyt Jussilta tuli uusi kirja, oikea paperiversio, siinä pätkäpaastosta ja liikunnasta, eli miten päästä mahdollisimman vähällä treenillä hyviin tuloksiin. Kutkuttaa ajatus, eli luulenpa retkahtavani, ja tilaan tuonkin kirjan! Miten niin laiska? minäkö??? :saint:
Mä oon ite kans huomannut, että juoksu kulkee ihan kaikista parhaiten aamulla, tyhjällä vatsalla. Silloin voi vetää pitkänkin lenkin kevyesti, toisin kuin iltapäivällä/illalla. Mulla on huomenna aamupäivällä tiedossa lihaskuntotreeni, aion vetää tyhjin vatsoin ja katsoa miten mimmin käy ;) Tähän Jussiin mäkin tahdon tutustua...

• Tykkää
[QUOTE="Jenis";27925572]Mä oon ite kans huomannut, että juoksu kulkee ihan kaikista parhaiten aamulla, tyhjällä vatsalla. Silloin voi vetää pitkänkin lenkin kevyesti, toisin kuin iltapäivällä/illalla. Mulla on huomenna aamupäivällä tiedossa lihaskuntotreeni, aion vetää tyhjin vatsoin ja katsoa miten mimmin käy ;) Tähän Jussiin mäkin tahdon tutustua...[/QUOTE]

Löytyy ainakin Facebookista, Jussi siis!

Yhteistyössä