Olenko pirttihirmu jos haluan heittää puolet miehen krääsästä pois?

• Viestiketjun aloittaja aalina
  • Ensimmäinen viesti
aalina
Arvon palstalaiset, minulla on ongelma.

Kun muutin mieheni kanssa yhteen, muutin hänen luokseen. Kaikki huonekalut, pientavarat yms ovat siis miehen itsensä ostamia.
Muuten niissä ei ole mitään vikaa, paitsi se määrä!! Asumme tällä hetkellä pienessä kaksiossa kaksistaan ja kotimme näyttää aina sotkuiselta krääsän määrän takia.
On kaiken maailman "sisustus" esineitä mitä on saatu mummoilta ja vaareilta mitä ei raaskita heittää pois.
Siis esim. juomalaseja, posliiniesineitä, pieni joku puinen pyssy, ym.. Kaikki samassa syssyssä :D Haluaisin raivata just tollasta krääsää pois että pieni kotimme olisi vähän avaramman ja tilavamman näköinen. Omia tavaroita ei ole hyllyssä ollenkaan.
Eli miten paljon mulla on "oikeus" raivata hyllyä? :D
Sekava kirjoitus, mutta kaipaisin mielipiteitä. Oonko hirvee natsi ämmä jos haluan raivata puolet miehen kamoista veks?

Olet ja niin olen minäkin;D
Jos rupeatte käymään niitä kippoja kuppeja läpi niin taatusti jokaisesta löytyy joku tarina ja miehesi huomaa että ei sitä voikkaan heittää pois koska seon siltä ja tältä ja aargh!!!Näin meillä kun kyselin kanssa että mihin näitä kaikkia romuja tarvii:)
Mieheni äidissä on hieman hamstraajan vikaa ja se kantaa kaikenmaailman tavaroita meille...
Voisiko ne miehesi "ei niin tärkeät tavarat" varastoida johki?

Voisiko tavaroita viedä vaikka kellariin? Mä en tuntisi oloani kotoisaksi, jos kaikki tavarat olisi miehen, mutta ei toisen kamoja voi poiskaan heittää. Kysy mieheltä, mitkä ovat niitä tärkeimpiä mitä hän haluaa pitää esillä ja loput piiloon.

• Tykkää
Reactions: rockyroad
Olet!

Ja niin olen minäkin. Siinä vaiheessa, kun anoppi ehdotti meidän ylimääräisen huoneen muuttamista varastohuoneeksi, koska "sitä tavaraa nyt vaan kertyy ja kertyy", pistin stopin tälle heidän suvussaan sukupolvien ajan jatkuneelle kierteelle. Voi miestä ja voi anoppia ja ah meidän väljiä kaappeja! :D :D

• Tykkää
Reactions: Jeppuli78
"vieras"
Arvon palstalaiset, minulla on ongelma.

Kun muutin mieheni kanssa yhteen, muutin hänen luokseen. Kaikki huonekalut, pientavarat yms ovat siis miehen itsensä ostamia.
Muuten niissä ei ole mitään vikaa, paitsi se määrä!! Asumme tällä hetkellä pienessä kaksiossa kaksistaan ja kotimme näyttää aina sotkuiselta krääsän määrän takia.
On kaiken maailman "sisustus" esineitä mitä on saatu mummoilta ja vaareilta mitä ei raaskita heittää pois.
Siis esim. juomalaseja, posliiniesineitä, pieni joku puinen pyssy, ym.. Kaikki samassa syssyssä :D Haluaisin raivata just tollasta krääsää pois että pieni kotimme olisi vähän avaramman ja tilavamman näköinen. Omia tavaroita ei ole hyllyssä ollenkaan.
Eli miten paljon mulla on "oikeus" raivata hyllyä? :D
Sekava kirjoitus, mutta kaipaisin mielipiteitä. Oonko hirvee natsi ämmä jos haluan raivata puolet miehen kamoista veks?
Mä en heittänyt niitä pois, vaan laitoin pahvilaatikkoon varastoon.
n. 1/3 sai miehen tavaroista jäädä esille.

Sanoin miehelle että tein hiukan tilaa kun pöly kerääntyy niin hirveästi niihin tavaroihin (ei oikeesti kerääntynyt) ja kerroin että voi tuoda sieltä varastosta sitten jotain aina välillä esille, vaihtelu virkistää.
(Tiesin että mies on niin laiska ettei lähde niitä kamoja sieltä varastosta kaivelemaan, ei ne oikeasti niin tärkeitä ollut.)

Ja en tuonut omia tavaroita enemmän esille,halusin vain pieneen kämppäämme hiukan tilaa hengittää.

Et ole pirttihirmu, mut ei niitä tietenkään kysymättä voi veks raivata. Itse kysyisin mieheltä mitkä kaikki tavarat vois varastoida/myydä/heittää veks. Hankkikaa vaikka joku tarpeeks iso lasikaappi tms. johon vois ainakin suurimman osan sellasta sisustustavarakipposta pistää mistä mies ei ole valmis luopumaan. Jos ette pääse yhteisymmärrykseen niin alkakaa kattelemaan isompaa kämppää. Tsemppiä!

"aapee"
Miehen tavarat = ylimääräistä krääsää
Naisen tavarat = tarpeellisia sisustuselementtejä

tasa-arvo kunniaan
Tasa-arvo kunniaan myös siinä mielessä että hyllyssä ei ole yhden yhtä minun "tärkeää" sisustuselementtiä ja mieheltä löytyy ties mitä.
Kun kysyn, voisko jotain heittää varastoon, mies heittäytyy marttyyriksi ja sanoo "kaikki mun tavarat pitää hävittää buuhuu" -.-
En haluais mitään omia tavaroitani tilalle vaan tyhjemmäksi että ois siistimmän näköstä! :D Argh. Tavaroilla tuskin loppujenlopuksi on paljoa tunnearvoa, mutta periaatteesta vaan pistää mulle vastaan ja heittäytyy marttyyriksi.
Mitä mä tolle teen? Ikää on 25 jos sillä on merkitystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Señora;27922944:
Voisiko tavaroita viedä vaikka kellariin? Mä en tuntisi oloani kotoisaksi, jos kaikki tavarat olisi miehen, mutta ei toisen kamoja voi poiskaan heittää. Kysy mieheltä, mitkä ovat niitä tärkeimpiä mitä hän haluaa pitää esillä ja loput piiloon.
Näin just. Ja jos tulee ikävä jotain tavaroita, vie varastoon jotain ja tuo toista tilalle.

"aapee"
Kun äijä edes vaivautuisi pyyhkimään pölyt noista turhakkeista, mutta ei.
Ja tottakai on myös hänen koti, en minä kysymättä ole mitään pois heittämässä. Nurkat ja kaapit myös notkuvat kaikista tyhjistä pakkauslaatikoista ( joissa jokasessa ehkä joku ohjekirja), ikivanhoja pelejä ym ja turhia papereita. Mun mielestä sellasia ei tartte säilyttää?
On tämä kuitenkin myös minun koti ja haluan että täällä olisi viihtyisää. ite toin mukanani vain astioita, vaatteeni ja tekstiilejä ja krääsät heitin mäkeen. :(

"Vieras"
Joillekin on vissiin vaikeata ymmärtää, että mm. vanhat tavarat tuo kodin tunnun. Enkä puhu EX:n toosasta.
Kaikki eivät koe oloaan kotoisaksi jos kämppä on kaikuva halli johon on lutrattu 300 litraa valkoista maalia aivan joka paikkaan.

[QUOTE="aapee";27923005]Tasa-arvo kunniaan myös siinä mielessä että hyllyssä ei ole yhden yhtä minun "tärkeää" sisustuselementtiä ja mieheltä löytyy ties mitä.
Kun kysyn, voisko jotain heittää varastoon, mies heittäytyy marttyyriksi ja sanoo "kaikki mun tavarat pitää hävittää buuhuu" -.-
En haluais mitään omia tavaroitani tilalle vaan tyhjemmäksi että ois siistimmän näköstä! :D Argh. Tavaroilla tuskin loppujenlopuksi on paljoa tunnearvoa, mutta periaatteesta vaan pistää mulle vastaan ja heittäytyy marttyyriksi.
Mitä mä tolle teen? Ikää on 25 jos sillä on merkitystä.[/QUOTE]

"aapee"
[QUOTE="Vieras";27923052]Joillekin on vissiin vaikeata ymmärtää, että mm. vanhat tavarat tuo kodin tunnun. Enkä puhu EX:n toosasta.
Kaikki eivät koe oloaan kotoisaksi jos kämppä on kaikuva halli johon on lutrattu 300 litraa valkoista maalia aivan joka paikkaan.[/QUOTE]

En minäkään sellaista halua, mutta rajansa kaikella. Mies on sanonut, ettei välitä jos teen sisustuksellemme jotain, mutta auta armias kun joku HÄNEN esineistään viedään pois. Eihän täällä kämpässä muuta olekaan kun "hänen" omia tavaroitaan. Nurkat täynnä jotain vanhoja johtoja ja pihoja, lyön vaikka vetoa että niistäkin puolet on tarpeettomia.

Ehdota miehelle kokeilua: raivaat ylimääräisen roinan pois tietyksi ajaksi, vaikka kuukaudeksi. Jos sen jälkeen miehellä on vielä ikävä rompetta, kantakaa takaisin. Mutta uskoisin miehenkin viihtyvän pölyttömämmässä ja selkeämmässä kodissa.

Mutta kyllä molempien pitäisi viihtyä yhteisessä kodissa ja molempien pitäisi pystyä kompromisseihin, myös ap :n miehen.

Mie täällä
Mieheni äiti on hamstraaja, ei suostu nakkaan siis edes suunnilleen pilaantunutta ruokaa pois tai vaatteita 80-luvulta joita kukaan ei edes käytä. Huomasin alussa miehessäkin vähän samoja piirteitä, mutta luojan kiitos, olen saanut koulutettua mieheni :D ja opettanut hänelle että kaikki ylimääräinen tavara meillä lentää roskiin tai kierrätykseen. Juuri viime viikolla mies ihan omatoimisesti alkoi siivoamaan vaatehuonetta, jonne siis kerääntynyt vanhoja ja risaisia vaatteita ja kaiken näköistä vempainta. Kolme pussillista se sieltä lopulta nakkasi roskiin vaatteita ja muuta sälää, olin ensin ihan että WTF, mies on sekasin, kun yleensä sille pitää monta kertaa sanoa että nyt vie sen ja sen roskiin :D

apee
Ehdota miehelle kokeilua: raivaat ylimääräisen roinan pois tietyksi ajaksi, vaikka kuukaudeksi. Jos sen jälkeen miehellä on vielä ikävä rompetta, kantakaa takaisin. Mutta uskoisin miehenkin viihtyvän pölyttömämmässä ja selkeämmässä kodissa.

Mutta kyllä molempien pitäisi viihtyä yhteisessä kodissa ja molempien pitäisi pystyä kompromisseihin, myös ap :n miehen.
Kiitos vinkistä, taidanpa kokeilla tuota!

Olen kyllä sanonut miehelle, että seuraavaan kotiimme teemme kyllä kunnon raivauksen kaikesta turhasta. Mutta siihenkin saattaa mennä vuosia, ja vähäinenkin kaappi- ja varastotilamme on jo nyt ääriään myöten täynnä.
En vaan tykkäisi napista tällaisesta asiasta, mutta kun alkaa ahdistamaan tällainen tavaran määrä. :(

Yhteistyössä