on tää parisuhde niiiiiiin ihanaa ja v....t!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti minäki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti minäki

Vieras
Voi että minua ottaa päähän tuo minun ukko. Se on sellainen että mainitsee ihan pikku asioista, esim. tiskiluutu on väärässä paikassa, vaatteita lojuu tuoleilla yms. minua niin raivostuttaa tuollainen pienistä asioista mainitseminen, mutta en ole kuulevinaan. Olen sille sanonut asiasta ettei joka asiasta tarvii mainita mutta ei se lopu.
Sitten kun minä mainitsen sille samoista asioista, (jos se jättää samalla lailla) ihan kiusallani, niin suuttuu ihan kauheasti, eilenki aiko laittaa minut tästä kävelemään kun kuulema vittuilen hälle koko ajan, kun sanoin yhestä pienestä asiasta! Voi vitun vittu! Se kun on muutenki suuttuessaan just sellanen et sanoo kyllä niin pahasti ettei mitään rajaa mutta auta armias jos minä sanon hälle pahasti. Ihan mielellään lähtisin kun jaksa tuollaista itsekeskeistä ukkoo kohta lainkaan, onhan tässä jo yli 10v jo kärvistelty.

cool_story_bro.jpg

Mun mielestä parisuhteessa on ihanaa nyt kun löytyi se oikea mies. Ei entisissäkään mitään vikaa ollut, mutta nyt löytyi sellainen, jonka kanssa arkikin on juhlaa :)

olisikon ihme jos joku sinut huolisi vakituiseen parisuhteeseen.
:popcorn:

Kyllä se aikamoinen ihme olis, kun en ole edes kotitalousmarkkinoilla. :snotty:

Pimpom "Hei, minä tulin huolimaan sinut parisuhteeseen kanssani, olen Pete Kuusamosta, pakkaahan laukkusi, kiesit odottavat ulkona!"

"Kyllä herra, ihanaa, minut on huolittu parisuhteeseen. Nyt voin kirjotella mitäsnytille ihanasta ja hienosta miehestäni."

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Olen varmaan aika pitkälti poikkeus kun minulla ei oikeestaan parisuhteesta ole mitään valittamista. Hieno mies, hieno mies.

Silti suhtautumistavallakin on väliä. Sun hieno mies olis minunkaltaiselleni luultavasti ongelmakimppu, koska osaan kyllä löytää ne viat itseni ulkopuolelta.

Mielestäni astrolabe tiivisti tuossa yläpuolella olennaisen hyvin: Parisuhde on aina kompromissien tekemistä, ja jos niitä ei kestä, paskalta varmasti tuntuu.

Minussa on vähän samaa vikaa, ja se tekee elämästä hankalaa. Silti pitäisi kuitenkin saada elää parisuhteessa. Ja vieläpä sen tietyn ihmisen kanssa, jonka tavat ja ajatukset toisinaan tuntuvat olevan niin helkkarin ärsyttäviä.

Onneksi sitä tulee joskus nähtyä muitakin ihmisiä. Silloin huomaa, että vaihtamalla ei ainakaan paranisi: Pitäisi opetella hyväksymään taas uusi, erilainen ihminen. Tuon ärsyttävyyksiin on sentään ollut aikaa totutella.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Alkuperäinen kirjoittaja Señora;27914798:
Hei, äläs nyt :D On niitä hyviäkin parisuhteita, niistä ei vaan kauheasti avauksia tehdä.
ja jos joku tekee on kohta joku huutamassa että valehtelet, ja vain päiväunelmissasi tai että kyllä se mies sua pettää ei oo vielä vain jäänyt kiinni.¨
:popcorn:

• Tykkää
Reactions: Data
[QUOTE="Vieras";27914794]

Onneksi sitä tulee joskus nähtyä muitakin ihmisiä. Silloin huomaa, että vaihtamalla ei ainakaan paranisi: Pitäisi opetella hyväksymään taas uusi, erilainen ihminen. Tuon ärsyttävyyksiin on sentään ollut aikaa totutella.[/QUOTE]

Pitäisi? Hirveä ajattelutapa.

niin itse tajusin että aika paljon on kiinni siitäkin miten itse suhtautuu asioihin.

ap onko mahdollista että miehelläsi on stressiä? väsymystä? jotain isompaa hampaan kolossa, johtuen sinusta? katsos kun silloin ku ihmisellä ei ole hyvä olla jostain syystä valittaa hän pienistäkin asioista ja se vo isaada suhteettomatkin mittasuhteet. mutta kun ihmisellä on hyvä olla kestää niitä pikku ärsytyksiä, eikä ees avaa suutaan, ja kykenee ajattelemaan paremmin toisen ihmisen tunteita.

itellä mies ei huomioinut minua esim.seksiin liittyvissä asioissa... hyvin pitkään aikaan ja mä olin äkäinen sille pikkujutuistakin. mun pahaolo purkaantui niin.

Alkuperäinen kirjoittaja Señora;27914798:
Hei, äläs nyt :D On niitä hyviäkin parisuhteita, niistä ei vaan kauheasti avauksia tehdä.

Parisuhde tai siinä olemattomuus on puhdasta taloustiedettä: vaihtoehtoiskustannuksen käsitteellä voi miettiä tätä juttua.

1. Parisuhde, jossa on toisinaan erimielisyyksiä, jotka johtavat kompromisseihin jolloin kumpikaan parista ei saa täysin haluamaansa, mutta arkea on jakamassa toinen aikuinen tukena ja turvana.

vaihtoehtoisesti

2. sinkku, jolloin saa määrätä kaikesta aivan 100 %, mutta vastuukin on 100 %, eikä ole olkapäätä mihin tukeutua vaikean hetkellä.

Kun valitsee näistä toisen (ja tietenkin skenaariossa on lukuisia muitakin vaihtoehtoja, kuten asuminen kommuunissa tai muiden vastuuta jakavien aikuisten kanssa ilman parisuhdetta, kaukosuhde jossa on tilaa ja aikaa itselle mutta vastuunkin saa puokkiin tms.), jää se toinen automaattisesti ulkopuolelle. Se on se kustannus. Itselleen pyrkii valitsemaan sen edullisimman vaihtoehdon, eli jos tuntuu siltä, että on liian suuri hinta maksaa vastuun jakamisesta se, että menettää autonomiansa, kannattaa pysyä sinkkuna. Jos taas täysi vastuu ajatuksena uuvuttaa, on parisuhteessa pysyminen kannattavampaa, vaikkakin joutuu kompromisseja tekemään.

HUOM: hyvin yksinkertaistettu malli ja jokainen voi kokea saavansa parisuhteesta/sinkkuudesta eri asioita kuin tässä mainitut tai syy pysyä suhteessa/sinkkuna voivat poiketa edelläolevasta. Pakollinen palstakuulutus. :xmas:

• Tykkää
Reactions: Data
Pitäisi? Hirveä ajattelutapa.

Niin. Jos vaihtaisi ihmistä, niin siinähän pitäisi opetella hyväksymään taas omista toimintamalleista poikkeavia kuvioita arjessaan. Mikään pakko ei tietenkään ole hypätä suhteesta toiseen. En siis ajattele, että en voi elää yksin. Ihan paras olotila joidenkin asioiden kannalta olisi elää yksin.

Erinäiset hormonit vain ovat saaneet minut rakastumaan tuohon mieheen, jonka olen tavannut. Kaipasin seuraa, ja koska en ole ylen helposti osaa antautua sosialiseeraamaan entuudestaan tuntemattomien kanssa, tuttu ihminen on senkin vuoksi kätevä.

Mutta, ennen kaikkea, rakas.

Ja epäilemättä ennen pitkää tuo vastuuasiakin alkaa saada entistä suuremman merkityksen. Olen kuitenkin tässä suhteessa vielä sellaisessa (lapsettomassa) vaiheessa, että vastuu arjesta on pääosin itsellä, vaikka kuluja ja osin tulojakin jaetaan.

Yhteistyössä