Luuseri-isät, enemmän sääntö kuin poikkeus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten on

Vieras
Tulipa mieleen tuosta yövalvomis-ketjusta että onkohan edelleen nämä luuseri-isät enemmistössä vai onko suuntaus siihen päin että kunnon isien määrä on noussut suuremmaksi? Nimittäin sellaiset isät ovat luusereita jotka jättävät jälkikasvunsa kokonaan äidin harteille yövalvomisista kaupassakäyntiin asti. Miten sellainen isä voi edes itseään isäksi kutsua ellei ota osaa yhtään siihen lasten hoitamiseen ja kasvattamiseen???!

Ja lastenhoitamiseksi ei lasketa sitä että pelkästään joskus leikkii lasten kanssa! Kyllä vaipanvaihtojen, syöttöjen ja muun perushoidon pitää olla hanskassa ihan kuten äidillä. Kaupassakäynti nyt on itsestäänselvyys, sen voi hoitaa kumpi vain ja mieluiten siinäkin vuorotellaan.

Mutta mikä isä se sellainen on joka käy vain töissä, tulee töistä, syö vaimon tekemän ruoan ja istahtaa sohvalle ja that's it!?? Saattaa vähän leikkiä ja pelleillä lasten kanssa, siinä kaikki.

Ja miten kukaan nykynainen sellaiseen edes alistuu, ihmettelen syvästi.

Ööööh, en ymmärrä miks ei-kotona-olevan pitäs yöllä valvoa? Kun Data jää vauvan kanssa kotiin, oletan, että saan nukkua. Mies kyllä osallistuu kotona kaikkeen, ellei jopa tee enempi ku mie. Ollaan jaettu hommia preferenssien mukaan. Mie laitan ruokaa, mies hoitaa useimmat muut jutut.

No mitäpä luulet, kummassa tilanteessa useammin tullaan palstalle kysymään neuvoa tai hakemaan vertaistukea: luuseri-isän kanssa tuohutessa vai kunnollisen osallistuvan isän kanssa yhdessä perhettä pyörittäen? Ei ehkä kannata palstalla luetuista jutuista tehdä johtopäätöksiä siitä, miten maailma makaa yleisesti.

Ööööh, en ymmärrä miks ei-kotona-olevan pitäs yöllä valvoa? Kun Data jää vauvan kanssa kotiin, oletan, että saan nukkua. Mies kyllä osallistuu kotona kaikkeen, ellei jopa tee enempi ku mie. Ollaan jaettu hommia preferenssien mukaan. Mie laitan ruokaa, mies hoitaa useimmat muut jutut.

Niinpä. Mulle on ainakin tärkeää että mieheni on aamulla työkykyinen eikä esim nukahda rattiin sen takia että on yön valvonut vauvan kanssa.

no mun mies ei hotianut juuri öitä, mutta muuten on hoitanut 50/50 lapset, jopa tuon joka ei ole biologisesti hänen. minä arvostin tätä liian vähän, pidin itsestään selvyytenä sitä että mies hoitaa isän hommansa(kunnes eksyin kaksplussalle lueskelemaan isistä jotka ei sormea liikauta lapsiensa eteen), minun mieheni on ihana isä. (tai ex mieshän se on)

Mun mies varmaan kuuluu tuohon kastiin.
Isomman lapsen kanssa kyllä touhuaa (pleikkarilla pelaamista,luistelua,moottoriurheilua),mutta voisiko sanoa että ruuan tekee n.2 kertaa vuodessa, vaipan vaihtaa nuoremmalle kerran kuukaudessa jne.

Mua ei haittaa yhtään! ja isi on lapsille yhtä tärkeä kuin äiti.Tämän mallin mies on selvästi saanut kotoaan.Anoppi varmaan perseen pyyhkinyt vielä yläasteikäiseltäkin...Sellainen lässyn lässyn-äiti se on.

Ihana mies se on silti,remontoi ja rakentaa,käy töissä,korjaa autot,tekee autobisnestä jotta päästään lomalle yms <3

Yhteistyössä