meillä syödään tänään sitä köyhien ruokaa

"Vieras"
Meillä lapset söi lounaaksi eilisen lihakastikkeen jämät ja riisiä. Päivälliseksi tein makaroonilaatikoa sen lisukkeena oli porkkanaraastetta ja punajuuria. Mies joka kerran kun teen makaroonilaatikkoa, toivoo että syötäisiin se ilman sitä munamaitoa ja uunia (= makaroonimössöä = meillä "keskeytettyä").

Huomiseksi lounaaksi lapsille sitten tota laatikkoa ja päivälliseksi on uunilohta, perunoita ja bearnaisekastiketta.

La Paset
Meillä syötiin, pitkästä aikaa, pitkään haudutettua läskikastiketta, perunoita, vihreitä papuja, porkkanoita, haudutettuja lanttukuutioita ja lämmintä ruisleipää. Jälkkärinä hedelmiä.

"Ihanainen"
Meillä oli aamupäivällä broilerikastiketta (Uncle Bensin valmispurkista se kastikkeen osuus...), lapsille keitettyjen perunoiden kanssa ja aikuisille riisin kanssa. Lapset ei tykkää riisistä. Jälkkärinä oli karpalokiisseliä ja kermavaahtoa. (Ihan itse tehtyjä, hyvä minä! Saanen anteeksi tuon Uncle Ben's purkin? :) )

Päivälliseksi tein pizzaa pitkästä aikaa, jokainen sai päättää omat lempitäytteensä oman pizzansa päälle.

Selvennä vähän, että mitä tuollainen pöperö pitää sisällään?
Uusavuttoman siitä teki sen, että käytin kastikkeeseen vähän valmisseosta.. Eli köyhäilyjauhelihaan- sellaiseen -30 % laputettuun iskin joukkoon valmista kastikejauhetta vähän. Ja sitten sävelsin loput.

Mutta vaan uusavuton voi tehdä niin, sanoo palsta.

Niin siis tomaattisenvalkosipulisenjuustoistauusavuttomuuskastiketta ja sydänpastaa.

Ja tomaatteja ja salaatinlehtiä.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
"vieras"
Pääasiassa roskiksista dyykattua ruokaa.

Tänään valmistin gorgonzolalla ja piparkakuilla täytettyjä rieskarullia, chilisalaattia, sekä karitsanpaistia ja peruna-valkosipulipyrettä, jälkiruuaksi skånelaista omenatorttua.

Hintaa tuli kolmisen euroa.

määä
Meillä lapset söi saarioisen äitien maksalootaa, minä eilistä broisku- (vai mikä se inhokkisana oli?) wokkia. Illalla unohtui syödä, ja isukki haki itselleen ja lapsille pitsaa. Mää syön kai eilisiä lämppäreitä, mitä kaappiin jäi. Kai määkin olisin pitsaa syöny, mut en raski ostaa.

kaikki kehuu
Meillä ei harrasteta jälkkäreitä, kukaan ei halua tai jaksa syödä. Kotonani oli aina jälkiruoka, niin turhaa. En sielläkään jaksanut syödä enkä pidä imelistä.

Ei tänäänkään täydellistä
Luulin että se "köyhien ruoka" olisi keitettyä makaronia ja jauhelihaa sekoitettuna mössöksi + ketsuppia.

No, tänään olen syönyt lounaaksi Saarioisten lasagnen (syön mikroruokaa kun mies on työmatkalla) ja nyt illalla kotiin palatessaan mies nälissään ehdotti että hakee Kotipizzat. Näin meillä tänään. Huomenna sit väsätään jotain. Lapsi 2v söi tänään omia ruokiaan, lounaaksi spagettia ja jauhelihakastiketta ja päivälliseksi keitettyjä perunoita, bataattia ja porkkanaa sekä kananfilettä kermakastikkeessa.

dadaa
Meillä oli jauhelihakastiketta ja keitettyjä perunoita. Rakastan keitettyjä perunoita, enkä ymmärrä miksi monet niitä hyljeksii. Mies laittoi ruoan, ja mulla oli niin nälkä etten edes malttanut kuoria niitä. Söin ekan annoksen kuorineen siis :D Huomenna tehdään niistä tämänpäiväisistä keitetyistä perunoista paistettuja, ja siihen sitten kaveriksi munia ja keittokinkkua. Mies oli löytänyt sitä kaupasta hintaan 2 e/kg, ja sitä on pakastettu pienissä erissä. Tähteeksi jääneestä jauhelihakastikkeesta voi tehdä lämpimiä voileipiä, ja mies aatteli myös leipoa siitä pasteijoita, koska pakkasessa on joululta jäänyt lehtitaikinapaketti ;)

Meillä toi mies on aina kokkina siis, mä siivoan ;)

Lapatossupäivä
ja kylläkin itsetehtyä pottumuusia lisänä (ja vielä kaurakermaan, kun maitoallergikko syömässä). Syötävää oli runsaan senapin ja ketsaupin sekä parin hassu hillosipulin kanssa, joista pari pomppasi lattialle :?

aficionada
Alkuperäinen kirjoittaja KääKKä de la KääKKä;27908124:
Mä tykkään käydä hakemassa alkupaloja 3-4 kertaa, vähän pääruokaa ja sitten voikin jo siirtyä jälkkäriin :p Jälkkäreistä valitsen yhden mieluisen.
väärin niin väärin. ensin joka sorttia jälkiruokaa koemaistajaiset kun ei ole jonoakaan, sitten alkuruokaa sama, sitten tosihaku jälkiruokaa, sama alkuruokaa jne näitä vuorotellen, kunnes napa alkaa ritistä.

nettomaksaja
Nykypäivän "köyhä" syö ruokaa, joka olisi 1800-luvun rikkaalle herkku. Oikeasti köyhä kuolee nälkään. Suomessa ei ole köyhiä.

Se ei tee köyhäksi, että joku on sinua tuhat kertaa rikkaampi. Se tekee, että sinulla ei ole ruokaa.

Minulla ei ole velvollisuutta elättää yh-äitien lapsia. Lapsilisät pois ja tasavero Suomeen kiitos.

Yhteistyössä