Osaako kukaan antaa selitystä näille tapahtumille?

  • Viestiketjun aloittaja "ihmejakumma"
  • Ensimmäinen viesti
"ihmejakumma"
Olen viimeisen parin viikon aikana huomannut kotona outoja tapahtumia. Täytyy sanoa, etten varsinaisesti usko yliluonnolliseen mutta nyt alkaa mietityttää...

Olen kuullut useita kertoa outoja ääniä, yksinkertaisia kolahduksia tai narahduksia portaissa kuin joku kävelisi niissä (portaat siis narisee kun niissä oikeasti kävelee) ja huudahduksia kuin joku lapsi tai muuten kimeä-ääninen ihminen huutelisi outoja äänähdyksiä tai jopa sanoja vaikka tiedän, ettei kukaan ihminen näitä ole aikaan saanut. Toisinaan tavarat vaihtavat paikkaa tai valot syttyvät itsekseen huoneisiin... viimeisimpänä huomasin kun kylpyhuoneeseen oli syttynyt valot eikä siellä varmasti kukaan ollut käynyt kun olin yksin kotona. Talomme on rakennettu joskus 90-luvun aikana, tarkemmin en muista. Olemme asuneet tässä puolisen vuotta ja koskaan aikaisemmin en mitään ole kuullut/nähnyt.

Olen nyt miettinyt, että olenko sekoamassa vai mitä ihmettä nämä jutut on.
 
"Tille"
Oho, jos on totta, niin sulla on kyky. Saat tietysti höperön leiman, mutta harva pystyy samaan. Onko sulla ollut lapsena jotakin samanlaisia kokemuksia? Tai suvussa jollakin muulla?

Mua niin kiinnostaa ihmiset ja olen törmännyt vastaavaan, mutta joillekin tuo sama on ilo ja joillekin ihan kamalaa. Väittävät, en tiedä itse mitään, että taito kulkee suvussa ja yleensä "henget" lähestyvät sellaisella tavalla, jonka voi ottaa vastaan. Mene ja tiedä, mutta taidat olla aika herkkä tapaus?
 
"jasmin"
lepakkoja katossa, hiiriä, vikavalokatkaisimessa. huuda sinne että jeesuksen nimessä ulos täältä. Niin, ja jos ne on hiiriä tai lepakkoja, niin ne ei välttämättä sillä lähde vielä kun eivät jeesusta pelkää.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27901513]Pyydä vaikka pappia siunaamaan asunto.[/QUOTE]

No tästä se riemu repeää. Henget ei pidä papeista eikä koskaan anna tuota temppua anteeksi.
 
"vieras"
Kohta tulee Rollolainen kertomaan, että mitään kummituksia ei ole olemassakaan :D Olisi silti mielenkiintoista kuulla, miten se selittää nuo kokemasi asiat. Mutta tuskin selittää, rääkyy vaan sitä omaa mielipidettään joka on se ainoa ja oikea.
 
ap.
[QUOTE="Tille";27901516]Oho, jos on totta, niin sulla on kyky. Saat tietysti höperön leiman, mutta harva pystyy samaan. Onko sulla ollut lapsena jotakin samanlaisia kokemuksia? Tai suvussa jollakin muulla?

Mua niin kiinnostaa ihmiset ja olen törmännyt vastaavaan, mutta joillekin tuo sama on ilo ja joillekin ihan kamalaa. Väittävät, en tiedä itse mitään, että taito kulkee suvussa ja yleensä "henget" lähestyvät sellaisella tavalla, jonka voi ottaa vastaan. Mene ja tiedä, mutta taidat olla aika herkkä tapaus?[/QUOTE]

Mulla ei koskaan ole ollut mitään kykyjä tai kokemuksia. Mummoni on sanonut, että hän näkee unia jotka toteutuvat tai hän keskustelee niissä kuolleiden kanssa. Mummoni sanoi myös, että hänen äidillään tms. on ollut vastaavanlaisia kykyjä... Liekö totta.

Oma äitini kuoli vuosi sitten. Olen pyytänyt hänen tulevan kertomaan minulle mitä kuuluu nyt mutta en ole tosissani odottanu vastausta, kun en oikein usko että sellaista voisin saada. Herkästä en tiedä. Vaikka muuten olenkin herkkä luonteeltani, itken herkästi jne. niin en ole ollut yliluonnolliseen taipuva eli herkkä sillä saralla.
 
ap.
[QUOTE="jasmin";27901563]lepakkoja katossa, hiiriä, vikavalokatkaisimessa. huuda sinne että jeesuksen nimessä ulos täältä. Niin, ja jos ne on hiiriä tai lepakkoja, niin ne ei välttämättä sillä lähde vielä kun eivät jeesusta pelkää.[/QUOTE]

On meillä hiiriä ollut, kun niitä on loukutettu ja löydettykin. Muttei hiret tai lepakot selitä sitä, että portaat narisee tai olohuoneen recliner tuoli rämpsähtää auki tai muuten kolahtaa se tuoli vaikkei aukea jalkanoja (tunnistan äänen).
 
[QUOTE="vieras";27901513]Pyydä vaikka pappia siunaamaan asunto.[/QUOTE]

Uskotko tuollaisen toimivan?
Tiedän ainakin yhden talon, missä pappikin on käynyt siunaamassa ja talon oma elämä jatkuu yhä vaan.
 
"jadie"
sinuna pyytäisi kodinsiunauksen ja sullekin tekisi hyvää keskustella tuosta papin kanssa. pahat henget usein esittävät olevansa esim joku kuollut läheinen saadakseen ihmisesta otteen. jos olet uskossa niin voit käskeä pahaa henkeä poistumaan ja pysymään poissa Jeesuksen nimessä. mutta pappiin ota yhteys.
 
ap.
Alkuun yritin selittää asiat luonnollisesti. Että olen unohtanut valot kylpyhuoneeseen tai jättänyt tavaran väärään paikkaan... ääniäkin olen yrittäny selittää itselleni... ei näitä nyt kovin usein tapahdu, joitakin kertoja viikossa mutta nyt en enää oikein tiedä miten selittäisin asiat. Tänä aamunakin olin yläkerrassa heräilemässä, just herännyt ja kuulin alhaalta kolahduksen (tiedän mistä ääni kuului, siitä recliner-tuolista joka pamahtaa kun sen jalkanojan aukaisee) eikä siellä ollut ketään joka olisi voinut äänen aiheuttaa kun olin yksin kotona.
 
ap.
[QUOTE="jadie";27901658]sinuna pyytäisi kodinsiunauksen ja sullekin tekisi hyvää keskustella tuosta papin kanssa. pahat henget usein esittävät olevansa esim joku kuollut läheinen saadakseen ihmisesta otteen. jos olet uskossa niin voit käskeä pahaa henkeä poistumaan ja pysymään poissa Jeesuksen nimessä. mutta pappiin ota yhteys.[/QUOTE]

En ole uskovainen mutta uskon Jumalaan omalla tavallani. Tämän paikkakunnan papit tietäen en halua lähteä heidän kanssaan keskustelemaan, kun tiedän etteivät he ehkä ymmärtäisi minua.

Haluaisin uskoa, että se on äitini joka yrittää ilmoitella seuraavansa meitä vaikka onkin siirtynyt tuonpuoleiseen... ja vaikka tämä nyt meneekin huuhaaksi, niin olen kyllä miettinyt että jos se onkin joku muu (paha henki). Vaikka en oikeastaan siis edes usko henkimaailmaan/yliluonnolliseen.


(Olen paljon miettinyt että jotain täytyy olla olemassa kuoleman jälkeen... mutta en usko yliluonnolliseen sen enempää. Toki mummoni on yrittäny saada minua vakuuttuneeksi kaikesta yliluonnolisesta.)
 
"maria"
mulla on ollut joskus samankaltaisia kokemuksia.
kerran etsittiin miehen kanssa yhtä tavaraa vaikka kuinka kauan ja pengottiin koko kämppä läpi ja yhtäkkiä se juttu olikin ilmestynyt tietokonepöydälle..oli aika pelottavaa ja pitkään kysyin mieheltä että oliko löytänyt sen jutun ennen minua ja kiusasi mutat ei kuulemma ollut.
sitten olen kuullut entisessä asunnossamme kävelyn ääniä ja ihan kuin joku liikkuisi, olin kerran aivan varma että mies oli tullut töistä kotiin aiemmin kuin piti ja juttelin hänelle varmaan muutaman minuutin. sitten aloin ihmettelemään että miksei vastaa ja menin eteiseen niin eihän siellä ollut ketään :O mies tuli kotiin vasta tunteja myöhemmin.. en ole noita sen koommin miettinyt koska en osannut niitä mitenkään selittää eikä niitä ole enää tapahtunut. mutat pistäähän se miettimään..
 
ap.
Olen yrittänyt sivuuttaa asiat ja antaa asian olla. Näin aion kai jatkossakin tehdä. Olen ajatellut kuulleeni väärin tai jättäneeni itse valot päälle tms. mutta kyllä se silti pistää ajattelemaan kun niitä on alkanut tapahtua usein että olenko sekoamassa vai mitä tapahtuu.
 
miiii
Minä rukoilen aina silloin kun on tosi hätä. Oikeasti en tiedä mitä uskoa kaikenlaisesta, mutta kun on paha hetki, rukoilen silti. Jospa joku ymmärtäisi että sielu tarvitsee hädän hetkellä avun ja suojelijan jos sellaisia on.
 
Töissä kutsumme niitä harhoiksi.

No, tuosta tuolista tuli mieleen, että onko mekanismi päässyt löystymään ja se avautuu itsekseen sen vuoksi? Onko sulla stressiä - se voisi aiheuttaa unohduksia esim. noissa valojutuissa?

Ja muutenkin, olen sitä mieltä, että kaikissa taloissa on omat äänensä ja varsinkin silloin, kun ilma pakastuu tai lauhtuu. Ainakin meidän talo "elää" koko ajan.
 
ap.
Töissä kutsumme niitä harhoiksi.

No, tuosta tuolista tuli mieleen, että onko mekanismi päässyt löystymään ja se avautuu itsekseen sen vuoksi? Onko sulla stressiä - se voisi aiheuttaa unohduksia esim. noissa valojutuissa?

Ja muutenkin, olen sitä mieltä, että kaikissa taloissa on omat äänensä ja varsinkin silloin, kun ilma pakastuu tai lauhtuu. Ainakin meidän talo "elää" koko ajan.
No ei se tuoli ole auennut itsestään kuin silloin pari kertaa kun en ole ollut siinä vieressä vaan eri huoneessa. Ja muuten on kuulunut niitä aukeamis-kolahdus-ääniä eli sama ääni (tunnen sen kyllä) mutta tuoli on kiinni.

Stressiä on kyllä mutta en keksi miten olisin jättäny kylpyhuoneeseen valot kun en koko aamuna ole siellä käynyt. Tai muutenkaan näitä outoja tapahtumia en täysin osaa selittää.
 
..
En ole uskovainen mutta uskon Jumalaan omalla tavallani. Tämän paikkakunnan papit tietäen en halua lähteä heidän kanssaan keskustelemaan, kun tiedän etteivät he ehkä ymmärtäisi minua.

Haluaisin uskoa, että se on äitini joka yrittää ilmoitella seuraavansa meitä vaikka onkin siirtynyt tuonpuoleiseen... ja vaikka tämä nyt meneekin huuhaaksi, niin olen kyllä miettinyt että jos se onkin joku muu (paha henki). Vaikka en oikeastaan siis edes usko henkimaailmaan/yliluonnolliseen.


(Olen paljon miettinyt että jotain täytyy olla olemassa kuoleman jälkeen... mutta en usko yliluonnolliseen sen enempää. Toki mummoni on yrittäny saada minua vakuuttuneeksi kaikesta yliluonnolisesta.)
Ei se sun äiti ole. Äitisi kyllä antaisi sinun nukkua aamulla rauhassa, eikä kolisuttelisi nojatuoleja.
 
ap.
Ei se sun äiti ole. Äitisi kyllä antaisi sinun nukkua aamulla rauhassa, eikä kolisuttelisi nojatuoleja.
En mä enää nukkunut silloin kun se kolahti. Ei yöaikaan mitään ole kuulunut/tapahtunut.

Enkä nyt varma tietenkään ole, että se äiti on. Toisaalta toivon, ettei ole. Mutta silti kun on niin kova ikävä niin toivoisin, että äiti tulisi kertomaan mitä kuuluu ja että onko hänellä nyt kaikki hyvin... :/
 
"vieras"
Uskotko tuollaisen toimivan?
Tiedän ainakin yhden talon, missä pappikin on käynyt siunaamassa ja talon oma elämä jatkuu yhä vaan.
Joillakin toimii, toisilla ei. Onko sinulla parempaa ideaa, vai miksi leukojasi louskutat?

Toinen vaihtoehto on spritualistinen seura, heillä saattaa olla tietoa näistä asioista. Luin vähän aikaa sitten Lorna Byrnen pari kirjaa, ja siellä taisi olla myös jotain tällaisesta mainintaa.
 

Yhteistyössä