Miehelle näpäytys, kun muu ei tehoa..

  • Viestiketjun aloittaja Väsynyt Äippä
  • Ensimmäinen viesti
0+0+0
Sä et ellu ilmeisesti oikein ymmärrä lukemaasi.. Jos luet mun kirjoitukset niin näet että teen niitä kotitöitä ja samalla huomaat kommentin missä mainitsen että tämä kynnysmatoksi ristimäsi ihminen lähtisi välittömästi käveleen jos käyttäytyisin niinkuin sinä kuvittelet :) samoin kuin mainitsin että siinä vaiheesssa kun hän on töissä, minä tulen oleman se joka hoitaa kodin ja lapset suurimmaksi osaksi koska olen huomattavasti enemmän kotona. Mutta voimia sinulle vaikutat olevan henkisesti aika loppu, toivotaan että saat asiasi kuntoon.
 
"Elina"
Sä et ellu ilmeisesti oikein ymmärrä lukemaasi.. Jos luet mun kirjoitukset niin näet että teen niitä kotitöitä ja samalla huomaat kommentin missä mainitsen että tämä kynnysmatoksi ristimäsi ihminen lähtisi välittömästi käveleen jos käyttäytyisin niinkuin sinä kuvittelet :) samoin kuin mainitsin että siinä vaiheesssa kun hän on töissä, minä tulen oleman se joka hoitaa kodin ja lapset suurimmaksi osaksi koska olen huomattavasti enemmän kotona. Mutta voimia sinulle vaikutat olevan henkisesti aika loppu, toivotaan että saat asiasi kuntoon.
Tyypillistä tietylle miestyypille alkaa vihjailemaan henkisistä ongelmista, jos joku nainen kehtaa sanoa eriävän mielipiteensä.

Sinähän täällä olet hehkuttanut niistä 14 tunnin työpäivistäsi. Et siis ole tainnut puhua ihan totta.
 
"vieras"
Sä et ellu ilmeisesti oikein ymmärrä lukemaasi.. Jos luet mun kirjoitukset niin näet että teen niitä kotitöitä ja samalla huomaat kommentin missä mainitsen että tämä kynnysmatoksi ristimäsi ihminen lähtisi välittömästi käveleen jos käyttäytyisin niinkuin sinä kuvittelet :) samoin kuin mainitsin että siinä vaiheesssa kun hän on töissä, minä tulen oleman se joka hoitaa kodin ja lapset suurimmaksi osaksi koska olen huomattavasti enemmän kotona. Mutta voimia sinulle vaikutat olevan henkisesti aika loppu, toivotaan että saat asiasi kuntoon.
Kuule, anna väsyneitten kotiäitien keskustella rauhassa täällä, ilman että sinä kaikkitietävä mahtava täydellinen kotiuraisä tulet tänne selittämään ja pätemään.
Et selvästikään tajua mitä on olla väsynyt, joten anna jo olla. Mene pätemään johonkin toiseen ketjuun.
 
+0+0
[QUOTE="Elina";27898482]Eli olet 'unohtanut' kertoa jotain aika oleellista. Ja silti kynnysmattosi tekee kaikki ns. naisten työt teillä. Reilupeli.[/QUOTE]

Oletko tyhmä vai vaan sokea?
Tuolla on noin miljoona kertaa sanottu jo että silloin ainoastaan kun olen 14h duunivukissa vaimoni tekee kaiken :)
 
+0+0
[QUOTE="Elina";27899753]Oletko itse tyhmä. Ap:n mies ei tee kotitöitä, joten hänellä on täysi oikeus valittaa. Miksi siis teilaat hänet?[/QUOTE]

Olenko teilannut AP:n? olen yrittänyt herättää keskustelua asiasta jonka olen nähnyt monta kertaa sivusta..
Sinänsä aivan sama minulle suosittelen vaan usealle ihmiselle katsomista sinne peilin suuntaankin välillä.. Sen kummemin en jaksa edes perustella enää olen sen tehnyt tässäkin ketjussa jo niin monta kertaa.
 
"Elina"
Olenko teilannut AP:n? olen yrittänyt herättää keskustelua asiasta jonka olen nähnyt monta kertaa sivusta..
Sinänsä aivan sama minulle suosittelen vaan usealle ihmiselle katsomista sinne peilin suuntaankin välillä.. Sen kummemin en jaksa edes perustella enää olen sen tehnyt tässäkin ketjussa jo niin monta kertaa.
Sivusta seuranneena et voi tietää, mitä siellä neljän seinän sisällä tosiasiassa tapahtuu tai ei tapahdu. Ja jos joku urpo on sinulle uskoutunut puolisonsa natkuttamisesta, niin siinäkin olet kuullut vain kolikon toisen puolen version. Toisella puolen näkökulmasta totuus voi olla aivan päinvastainen.
 
0+0+
Aivan samoin kuin sinäkään et voi totuutta tietää.. Lähinnä itse kommentoinut näihin älyttömyyksiinvjossa vedotaan kotitöo rankkuuteen samalla puhutaan itseään pussiin minkä keritään.. Pesemällä 18 h joka ikinen pv vessa tyylisesti, tämäkin on varmasti mahdollista, tarpeellista ei eikä järkevää ja silloin uupumuksen syy ei ole mies..
Ps: miksi nämä ihmiset keiden elämäää olen seurannut ovat urpoja ja miksi ap ei ole? Senkö takiakko kun toinen on kotiäiti joka ilmeisesti sinun mielestäsi on aina oikeassa ja toimii viisaasti.
 
"Elina"
Aivan samoin kuin sinäkään et voi totuutta tietää.. Lähinnä itse kommentoinut näihin älyttömyyksiinvjossa vedotaan kotitöo rankkuuteen samalla puhutaan itseään pussiin minkä keritään.. Pesemällä 18 h joka ikinen pv vessa tyylisesti, tämäkin on varmasti mahdollista, tarpeellista ei eikä järkevää ja silloin uupumuksen syy ei ole mies..
Ps: miksi nämä ihmiset keiden elämäää olen seurannut ovat urpoja ja miksi ap ei ole? Senkö takiakko kun toinen on kotiäiti joka ilmeisesti sinun mielestäsi on aina oikeassa ja toimii viisaasti.
Sinä et kotitöiden rankkuudesta tiedä yhtään mitään, jos tosissasi väität, että niistä selviää 38 minuutissa päivässä. Se ei riitä edes ruokahuoltoon. Sen tietää jokainen äiti. Ja tiedoksi sinulle, minä en ole mikään himosiivooja tai ylisuorittaja, vaan kaukana siitä. Voin uskoa, että reilu puoli tuntia menee päivän ruokailuihin, jos perheessä on vain yksi lapsi ja sille syötetään pilttejä.
 
+0+0
[QUOTE="Elina";27902697]Sinä et kotitöiden rankkuudesta tiedä yhtään mitään, jos tosissasi väität, että niistä selviää 38 minuutissa päivässä. Se ei riitä edes ruokahuoltoon. Sen tietää jokainen äiti. Ja tiedoksi sinulle, minä en ole mikään himosiivooja tai ylisuorittaja, vaan kaukana siitä. Voin uskoa, että reilu puoli tuntia menee päivän ruokailuihin, jos perheessä on vain yksi lapsi ja sille syötetään pilttejä.[/QUOTE]

yhtenä päivänä 38min jonain toisena 1h ja joskus jopa saattanut vierähtää 4kin tuntia..
riippuu hyvin pitkälti siitä mitä pitää kyseisenä pv.nä tehdä totuuden nimissä seuraavana päivänä meni n1.5h koska tein 2pv ruuat..
 
Elleonora
Minä en kyllä tajua miten kotiäideillä on niin kiire. Minulla on 1,5- , 3- ja 4-vuotiaat kotona. Meillä herätään kuudelta ja syödään aamupuurot. Mies lähtee töihin, minä laitan aamupalatiskit koneeseen. Lapset köllöttelee olohuoneessa, vanhemmat leikkii keskenään. Kahdeksaln maissa mennään ulos ja käydään kaupassa jos on tarvis (noin 3 kertaa viikossa), jos ei ole niin sitten vain ulkoillaan pari tuntia. Kymmeneltä tullaan sisään. Jos on pyykkiä, laitan koneen pyörimään. Sitten teen ruuan itselle ja lapsille, jonka jälkeen kaksi nuorinta menee päiväunille ja vanhin leikkii. Minä luen lehtiä, siivoskelen jos on tarvetta ja oleskelen vain. Puoli yhden maissa kerätään ja mennään taas ulos tunniksi - kahdeksi. Sitten tullaan sisään laittelemaan ruokaa, jota mieskin ehtii jo kotiin syömään. Viiden maissa on koti kunnossa ja hommat tehty ja minä ja mies menemme lenkille vuoroiltoina. Sitten ollaan lasten kanssa kunnes nuorin menee seitsemän maissa nukkumaan. Kaksi vanhinta katselee illan mittaan telkkari kunnes menee iltapalan jälkeen nukkumaan viimeistään yhdeksältä. Minä ja mies valvomme yleensä noin yhteentoista ja vietämme sitä "omaa aikaa". Koti on aina siiti, pyykit pestynä ja lapset ruokittuna, ja itsekin ehdimme harrastaa ja olla vaan. Ei ole kovin stressaavaa minun elämäni, ainakaan omasta mielestäni.
 
riippuu tapauksesta
Meillä ei jaeta aikaa
Meillä ei jaeta hyötyä
Meillä ei jaeta tehtävien määrää,
vaan meillä jaetaan jaksamista ja yhteistä hyvää.

Mies opiskelee täysipäiväisesti ammattikorkeakoulussa ja koulumatkaa tulee yli 250km päivässä. Minä olen kotona vauvan kanssa ja miehen vanhemmat lapset ovat meillä joka toinen viikonloppu.

Jos miehellä on aamulla aikainen herätys(klo 5-7), niin minä mielelläni herään yöllä huolehtimaan tytöstä, jotta mieheni ei nukkuisi aamulla rattiin.

Aamulla(n.6-10) minä "nukun" kaksin tytön kanssa, joten joskus herään puolen tunnin välein ja joskus saan nukkua koko aamun.

Tyttö herää noin klo 9-10.30. Teen ruokaa, vaihdan vaipat, ruokin koiran ja kissat, juon kahvit, puen tytön, siivoan jonkin huoneen, viihdytän tyttöä, teen aikuisten ruokaa, otan erilleen tytön ruokaa, kestän tytön huudon jaloisssani samalla kun yritän tehdä kaikille ruokaa... laitan tytön päikkäreille, teen ruuan loppuun, siivoan hieman keittiötä, laitan pyykkikoneen pyörimään. istahdan syömään, haen tytön päikkäreiltä, istahdan syömään, otan tytön mukaan vessaan tyhjentämään kuukuppia, koska en ehtinyt aamulla tyhjentää. kuuntelen nälkähuutoa, syötän tytön ja syön samalla itse loppuun. Jossain välissä lähetin miehelle ostoslistan ja nyt huomaan, että minun juomani maito on lopussa. Otan huutavan lapsen irti pohkeestani ja menemme sohvalle odottamaan isiä.

Klo on noin 17 ja Rakas tulee ovesta sisään. Tyttö nauraa "IZI!!. Minä hymyilen ja koira huutaa ja kissat ääntelee.(Minä en ole nähnyt kissoja sitten aamuruuan)

Tästä lähtien me olemme tiimi.
Minä tiedän, että miehellä on ollu rakas päivä takana ja mieheni tietää, että minulla on tosella tapaa raskas yö ja päivä takana. Vedämme vuorovedoin iltaan asti ja yritämme välillä nauttia myös toistemme seurasta. Emme niin, että syyttäisimme,kun toisella ei ole aikaa parisuhteelle, vaan niin, että yhdessä teemme toisen työt loppuun, jotta meillä olisi yhteistä aikaa, jotta minä taas jaksan yön, jotta hän jaksaisi nousta aamulla ajamaan..jne..

Sitten kun on enempi aikaa, niin pyrimme siihen, että molemmat saisivat levätä. Esim jos minä nousen yöllä, niin mies nousee aamulla tai jos minä nousen lauantaita vasten yöllä ja lauantaiaamuna, niin mies nousee sunnuntaita vasten yöllä ja sunnuntaiaamuna.

Joskus tuntuu siltä, että onneksi meillä molemmilla on jo toinen liitto menossa, niin me ei mietitä sitä miten saisi oman elämän helpommaksi, vaan molemmat miettii miten saisi toisen elämän helpotettua.
Eletään yhdessä yhteistä elämää.

Rakastan tämänhetkistä elämääni. Olen todella onnellinen. Ympäriltäni on kuollut ihmisiä liian varhain.

Mielestäni kaiken avain on se, että molemmin puolin arvostetaan toisen vaivannäköä
.
 
Tässä työssäkäyvän yh:n aikataulu ;)

Herään 4:45 omat toimet siinä
6 Herätän lapsen
6:45 lapsi päiväkotiin
15 Haen lapsen
Oon ruuanlaitot, mahdolliset kaupassakäynnit, lapsen kanssa olemista, kotitöiden tekoa jne.
19-20 lapsi nukkumaan
22 meen ite nukkumaan

Mutta sitten iltavuoro

Herätään n. klo 7
Ollaan ihanasti kotona, teen kotitöitä, käyn kaupassa jos tarvis, teen ruokaa yms
11-12 lapsen päikkärit
14 lapsi hoitoon, ite töihin
22 tulen töistä ja meen nukkumaan
(mummu on hakenut lapsen jo aiemmin ja laittanut nukkumaan)

Missähän välissä tässä harrastais jne..
 
Harrastaahan
Tässä työssäkäyvän yh:n aikataulu ;)

Herään 4:45 omat toimet siinä
6 Herätän lapsen
6:45 lapsi päiväkotiin
15 Haen lapsen
Oon ruuanlaitot, mahdolliset kaupassakäynnit, lapsen kanssa olemista, kotitöiden tekoa jne.
19-20 lapsi nukkumaan
22 meen ite nukkumaan

Mutta sitten iltavuoro

Herätään n. klo 7
Ollaan ihanasti kotona, teen kotitöitä, käyn kaupassa jos tarvis, teen ruokaa yms
11-12 lapsen päikkärit
14 lapsi hoitoon, ite töihin
22 tulen töistä ja meen nukkumaan
(mummu on hakenut lapsen jo aiemmin ja laittanut nukkumaan)

Missähän välissä tässä harrastais jne..
Tossahan ehtii hyvin harrastaa, kun lapsi nukkuu. On vaan valittava kotona tehtävä hiljainen harrastus, kuten palstailu. Ootko kokeillu?
 
"-m-"
Mulla on vastaavat siivoustavat kuin ap:lla :)

Olen samaa mieltä vastanneiden kanssa siitä, ettei kotiäitiys ole työtä. Itselleni se on aina ollut lomaa. Samat pyykit ja siivoukset on hoidettu sitten töiden ohessakin - silloin niihin on vain ollut huomattavasti vähemmän aikaa.

Pointti tässä onkin mielestäni se, että vaikka niiden lasten kanssa makaisikin päivät pitkät sohvalla, ei se silti ole OMAA AIKAA. Olet kuitenkin vastuussa niistä lapsista. Omaa aikaa on se, että voi tehdä - tai olla tekemättä - jotain YKSIN.

Yhteinen aika on tärkeää, mutta olen sitä mieltä, että oma aika on elintärkeää meille jokaiselle, sopivassa määrin tietenkin.
 
"Hilla"
[QUOTE="vieras";27898473]Kuule, anna väsyneitten kotiäitien keskustella rauhassa täällä, ilman että sinä kaikkitietävä mahtava täydellinen kotiuraisä tulet tänne selittämään ja pätemään.
Et selvästikään tajua mitä on olla väsynyt, joten anna jo olla. Mene pätemään johonkin toiseen ketjuun.[/QUOTE]

Täysi peesi tälle.
 
+0+0
[QUOTE="-m-";27904271]Mulla on vastaavat siivoustavat kuin ap:lla :)

Olen samaa mieltä vastanneiden kanssa siitä, ettei kotiäitiys ole työtä. Itselleni se on aina ollut lomaa. Samat pyykit ja siivoukset on hoidettu sitten töiden ohessakin - silloin niihin on vain ollut huomattavasti vähemmän aikaa.

Pointti tässä onkin mielestäni se, että vaikka niiden lasten kanssa makaisikin päivät pitkät sohvalla, ei se silti ole OMAA AIKAA. Olet kuitenkin vastuussa niistä lapsista. Omaa aikaa on se, että voi tehdä - tai olla tekemättä - jotain YKSIN.

Yhteinen aika on tärkeää, mutta olen sitä mieltä, että oma aika on elintärkeää meille jokaiselle, sopivassa määrin tietenkin.[/QUOTE]

Ja tälle kanssa peesi :)
 
"huoh"
Mun mielestä tää kotiäitinä olo on helpointa elämää ikinä, enkä ymmärrä miten joku voi kokea tän rankkana. Ja jos kokee, niin sitten on kyllä vikaa äidissä itsessään. Meillä oli viime viikonloppuna kylässä perhe, jonka äiti aina valittaa kotiäitinä olon rankkuutta. No, eipä tuo ihme: Joka jumalan lasten riitaan piti puuttua. Itse en siis puutu ikinä, annan lasten setviä omat riitansa. Äiti myös syötti 4- ja 2-vuotiaita lapsiaan. Itse annan lasteni syödä itse, sillä aikaa syön oman ruokani. Äiti oli myös todella tarkka lasten syömisistä: vain tiettyä luomumaitoa, kellontarkat ruoka-ajat, täydellinen lautasmalli jne. Myös ulkoilu kellontarkkaa jne.

Jos elämästä pitää tehdä tuommoista suorittamista, niin mikäs siinä, mutta ei mene mun kaaliin, miksei sitä äitiyttä vois "suorittaa" vähän rennomminkin ottein. Heillä oli sitäpaitsi jatkuvaa kinaa miehenkin kanssa, kun mies ei tämän naisen mielestä tehnyt mitään oikein.

Niin että pientä relaa siihen kotiäitinä oloon - ihan oikeasti se marttyyriasenne ei auta mitään. Lapsista kyllä kasvaa ihan täyspäisiä ihmiisä, vaikkei joka jumalan asiaa stressaisikaan.
 
peesien peesi
[QUOTE="Elina";27871591]Valitettavasti useimmissa kodeissa naisten vastuulla on tulevien veronmaksajien hoitaminen, ruokkiminen, kasvatus ja kouluttaminen. Munattomat miehet eivät tähän kykene. Yhtälö ei toimisi viikkoakaan, jos naiset päättäisivät heittäytyä miestensä rooleihin ja jäädä sohvalle röhnöttämään.

Lapsilla ei olisi puhtaita ja sopivankokoisia vaatteita, lapset eivät pääsisi harrastuksiin, kavereille tai yhtikäs mihinkään, lapset eivät saisi ruokaa, ainakaan mitään terveellistä, joten puutostaudit uhkaisivat. Kukaan ei vaivautuisi viemään lapsia lääkäriin, valvomaan heidän kanssaan yöllä ja hoitamaan sairaana päivisin. Lapsia tuskin olisi ilmoitettu eskariin tai kouluun, joten koulutuskin jäisi saamatta. Hyvä, jos muutama yksilö onnistuisi kasvamaan hengissä aikuiseksi asti.[/QUOTE]

Näin se menee useimmilla. Miesten viitsiminen ja älli ei kertakaikkiaan riitä hoitamaan asioita edes sinnepäin! Valitettavaa mutta totta.
Naiset ne on elämän tukipilareita, on se vaan nähty. Siinä on turha vellihousumiesten itkeä egojaan :)
 
"Hilla"
[QUOTE="-m-";27904271]
Pointti tässä onkin mielestäni se, että vaikka niiden lasten kanssa makaisikin päivät pitkät sohvalla, ei se silti ole OMAA AIKAA. Olet kuitenkin vastuussa niistä lapsista. Omaa aikaa on se, että voi tehdä - tai olla tekemättä - jotain YKSIN.

Yhteinen aika on tärkeää, mutta olen sitä mieltä, että oma aika on elintärkeää meille jokaiselle, sopivassa määrin tietenkin.[/QUOTE]

Juuri näin. Sitähän se ap juuri peräänkuuluttaa. Idiootti mies ei vain haluaisi antaa hänelle omaa aikaa.
 
"vieras"
Näin se menee useimmilla. Miesten viitsiminen ja älli ei kertakaikkiaan riitä hoitamaan asioita edes sinnepäin! Valitettavaa mutta totta.
Naiset ne on elämän tukipilareita, on se vaan nähty. Siinä on turha vellihousumiesten itkeä egojaan :)
Olette te kyllä tyhmiä, kun teette tuollaisille miehille vielä liudan lapsia ja jatkatte sitten sekä miestenne, että lastenne palvelemista! Varsinaisia kotiorjia, sitten kiljutte täällä jotain mitalia vaikka kukaan ei ole teitä tuohon asemaan pakottanut.

Minäpäs teinkin lapseni fiksun, osallistuvan miehen kanssa. Hän on tasavertainen kumppanini, mulla on omaa aikaa kun sitä haluan ja lapset hoidetaan yhdessä. :)
 

Yhteistyössä