G: Rehellisesti, mitä mieltä olet yh-äideistä?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
-kaupungin vuokratalot
-autottomuus
-lapsilla ei harrastuksia
-ei matkustella, pysytään vaan kotona rööki suussa
-korkeintaan pätkätöitä, eivät pysty työllistymään vakituisesti
-lapsista kasvaa omituisia
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27881888]-kaupungin vuokratalot
-autottomuus
-lapsilla ei harrastuksia
-ei matkustella, pysytään vaan kotona rööki suussa
-korkeintaan pätkätöitä, eivät pysty työllistymään vakituisesti
-lapsista kasvaa omituisia[/QUOTE]

minä tunnen korkeasti koulutettuja yksinhuoltajia johon nuo ei todellakaan päde.
 
vierass
[QUOTE="vieras";27881888]-kaupungin vuokratalot
-autottomuus
-lapsilla ei harrastuksia
-ei matkustella, pysytään vaan kotona rööki suussa
-korkeintaan pätkätöitä, eivät pysty työllistymään vakituisesti
-lapsista kasvaa omituisia[/QUOTE]

Joo ja sit ne panee kaikkien "ylitöissä" ja "salilla" olevien tulevien yh-äitien miesten kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Littledeath
Miuski harmailee
No eipä muuta, kuin että elämässä on jossain kohtaa takana ollut vaikea päätös, joka on pitänyt tehdä. On se sitten ollut eropäätös tai sit se, että tekee lapsen yksin. Paljon muuta ei tämmöisestä "yksinhuoltajaäiti"-ryhmästä voi ajatella, kun on niitä sen verran erilaisia munkin elon varrelle mahtunut :)
 
  • Tykkää
Reactions: Zucchini
"vieras"
Sitä mieltä, että heillä on joko rankkaa ja pistävät itsensä taka-alalle.
Tai sitten alisuorittavat äitiyttään.
Ei yhden vanhemman panos voi mitenkään olla sama kuin kahden.
 
Noi yleistykset on hauskoja ja kieltämättä itsellenikin tulee ensimmäiseksi mieleen samat asiat. Mutta pitää ottaa aivot narikasta ja muistaa että heissäkin on yksilöitä.
Mistä lie tulee mieleen "helposti antavat, -kaupungin vuokratalot
-autottomuus
-lapsilla ei harrastuksia
-ei matkustella, pysytään vaan kotona rööki suussa
-korkeintaan pätkätöitä, eivät pysty työllistymään vakituisesti
-lapsista kasvaa omituisia"

Mitä joku sanoi. Mutta olen siis vain osittain samaa mieltä. Ihmettelen tätä mielikuvaa.
 
"vieras"
No eipä muuta, kuin että elämässä on jossain kohtaa takana ollut vaikea päätös, joka on pitänyt tehdä. On se sitten ollut eropäätös tai sit se, että tekee lapsen yksin. Paljon muuta ei tämmöisestä "yksinhuoltajaäiti"-ryhmästä voi ajatella, kun on niitä sen verran erilaisia munkin elon varrelle mahtunut :)
Ei kaikilla ole vaikeaa päätöstä takanaan. Osan kohdalla se ex-mies teki päätöksen yhtään kyselemättä mielipidettä siltä nykyisin yh-äidiltä.
 
"vieras"
Noi yleistykset on hauskoja ja kieltämättä itsellenikin tulee ensimmäiseksi mieleen samat asiat. Mutta pitää ottaa aivot narikasta ja muistaa että heissäkin on yksilöitä.
Mistä lie tulee mieleen "helposti antavat, -kaupungin vuokratalot
-autottomuus
-lapsilla ei harrastuksia
-ei matkustella, pysytään vaan kotona rööki suussa
-korkeintaan pätkätöitä, eivät pysty työllistymään vakituisesti
-lapsista kasvaa omituisia"

Mitä joku sanoi. Mutta olen siis vain osittain samaa mieltä. Ihmettelen tätä mielikuvaa.
Nykyään kun melkein puolet avioliitoista päättyy eroon, yh-äitejä löytyy ihan jokaisesta yhteiskuntaluokasta. Puoliso voi kuollakin. Ei kai kukaan oikeasti ajattele noin yksinkertaisesti?
 
XXXXXXxxXXXXX
Mielestäni on ahdistavaa, jos niputetaan ihmisiä tietynlaisiksi "sossuäideiksi". Mielestäni yh-äidit ivat yhtä arvokkaita ja kaikki yksilöitä joita ei voi eikä saa yleistää. Olen itse lapseni isän kanssa naimisissa ja vanhempanikin ovat edelleen (yli 30 v. ) naimisissa, mutta koskaan en syyllistäisi ketään siitä jos tämä on yksinhuoltaja. On varmasti tilanteita, joissa on pakko ja järkevämpää erota kuin pysyä yhdessä.

Ai niin, loppukaneettina Tlastokeskuksen tietoja: yksinhuoltajaäitejä on yllättävän paljon-150 000. Isiä 33 000.
 
yh
Noi yleistykset on hauskoja ja kieltämättä itsellenikin tulee ensimmäiseksi mieleen samat asiat. Mutta pitää ottaa aivot narikasta ja muistaa että heissäkin on yksilöitä.
Mistä lie tulee mieleen "helposti antavat, -kaupungin vuokratalot
-autottomuus
-lapsilla ei harrastuksia
-ei matkustella, pysytään vaan kotona rööki suussa
-korkeintaan pätkätöitä, eivät pysty työllistymään vakituisesti
-lapsista kasvaa omituisia"

Mitä joku sanoi. Mutta olen siis vain osittain samaa mieltä. Ihmettelen tätä mielikuvaa.
Näissä yleistyksissä myös...Jos esim. asuu kaupungin vuokratalossa, miten siihen esim. liittyy, että lapsilla ei ole harrastuksia tai äiti on juoppo/rööki-addikti? Tai miksi lapsista kasvaa omituisia? Minä asuin lapsuuteni omistusasunnossa, omakotitalossa, mutta vanhempani olivat juoppoja vaikkakin varakkaita sellaisia. Ehkä minusta kasvoi outo siksi. :)
Minä ja lapset asumme vuokralla, mutta lapsilla on todella rahaa ja aikaa vaativat harrastukset, matkustamme ainakin kerran vuodessa kaukomaille, olen ollut vuosia vakiotyössä,vaikkakin huonopalkkaisessa, en polta,enkä juo. Enkä paneskele ukkomiesten kanssa. ;)
 

Yhteistyössä