En saa töitä, en asuntoa. Tekee mieli luovuttaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "epätoivo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"epätoivo"

Vieras
Ero siis tulossa, olen tuloton tällä hetkellä, en omaa koulutusta mutta työkokemusta kyllä monelta vuodelta. Pitäisi saada asunto, kaupungilta ei kuulu mitään ja yksityiset eivät ota tulotonta asuntoonsa. Toki kela ja sosiaalitoimi siis auttaisi kunnes saan töitä mutta jotenkin tämä työttömän leima on valtava.

Nyt alkaa voimat olla poissa. Ilmapiiri kotona kamala miehen kanssa, lapsetkin sen jo aistii. Isoja koululaisia jo ovat.. Mies tavallaan ilkkuu minua etten pärjää ilman häntä, enkö jo huomaa sitä. Asuntomme siis hänen eikä minulla avio-oikeutta siihen millään lailla. Jään siis täysin tyhjän päälle, kaikki aloitettava alusta. Mutta mistä, kun ei töitä tunnu löytyvän eikä edes sitä asuntoa!!! Pää hajoaa...

jos yrität ensin hankkia työpaikan? siis minkä tahansa työn, jos se helpottaa asunnonsaantia. ja kaupungin vuokra-asuntoon voit laittaa asunnontarpeen syyksi tuleva asunnottomuus ja kun on lapsia pääset tällöin jonon ohi. toivottavasti saat asiat järjestymään! myös sosiaalityöstä voit kysyä neuvoja miten menetellä tilanteessasi.

Ota ero, niin saat puolet omaisuudesta ja jos saat lapset mukaasi, kunta on velvollinen hakemaan sinulle asunnon. :)

En saa puolia, avioehto näes... Ja lapset jää isälleen olosuhteiden vuoksi. Olen vaihtamassa paikkakuntaa ja lapsilla täällä koko elämä. Koulu, kaverit jne. Koulumatka julkisilla olisi liian pitkä. Etä-äiti minusta siis tulossa. Viikonloppuisin ja lomilla olisi lapset minulla. Ja toki viikolla jos minulla jossain vaiheessa tulisi olemaan auto jotta voisin kuskata kouluun ja hakea. Riippuen tietysti työajoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Pörrrri;27880719:
Näin helsinkiläisenä voin sanoa, että tuo asunto on kyllä ihan naurettavan kallis. Mistä päin pk-seutua haet asuntoa, kaupunginosat? Halvemmalla löytyy AIVAN VARMASTI, ellet halua kantakaupungista asuntoa.

Haen asuntoa käpylä, kumpula, koskela, ogeli, arabianranta ym alueelta. Halvemmalla löytyy juu, mutta tuo alue minulle erityisen rakas ja sinne tahtoisin. Kun saisi kaupungin asunnon niin vuokra olisi pienempi, mutta mulla ollut nyt kohta 2-3kk paperit sisällä ja mitään ei ole kuulunut.

[QUOTE="Alkup.";27880741]No ei _pakko_ mutta haluan jäädä.[/QUOTE]

Pääkaupunkiseudun kunnat eivät juurikaan enään anna asuntoja suomalaisille, joten kannattaa suosiolla katsella jotain pienempää asutuskeskusta.

[QUOTE="Alkup.";27880759]Haen asuntoa käpylä, kumpula, koskela, ogeli, arabianranta ym alueelta. Halvemmalla löytyy juu, mutta tuo alue minulle erityisen rakas ja sinne tahtoisin. Kun saisi kaupungin asunnon niin vuokra olisi pienempi, mutta mulla ollut nyt kohta 2-3kk paperit sisällä ja mitään ei ole kuulunut.[/QUOTE]

Itse Kumpulassa asuvana ymmärrän miksi tänne päin haluat. Mutta hei nyt realiteetit kuntoon; haluamasi alueet on a) helvetin kalliita b) todella suosittuja, vapautuvia asuntoja on vähän.

Et sinä tule työttömänä täältä asuntoa saamaan, ja siinä ei ole mitään ihmeellistä. Ogelista voit tsägällä saada jonkun, muualta et. Lopeta ruikutus ja laajenna etsintä aluettasi. Tuolta alueelta ei saa moni muukaan asuntoa.

Anna kun arvaan, haet kaupungin kämppää Puu-Käpylästä ja kun ei sitä kuuluu niin olet epätoivoinen?

tää on just niin tätä taas - olet epätoivoinen ja valmis luovuttamaan, muttet valmis tinkimään kalliista asuinalueesta ja kyllä siivoojaksi pääsee hitto vie kielitaidoton mamukin jos vain haluaa!

Oletkohan ap nyt ihan siinä tilanteessa että sinulla on varaa vaatia asuinaluetta joka "on sinulle rakas"??? Ei taida asunnottomuus paljoa pelottaa kun kriteerit on tuota luokkaa. On myös muutes sitten ihan turha luulla että sosku maksaa sulle 900 euron vuokran.

Alkuperäinen kirjoittaja Pörrrri;27880807:
Itse Kumpulassa asuvana ymmärrän miksi tänne päin haluat. Mutta hei nyt realiteetit kuntoon; haluamasi alueet on a) helvetin kalliita b) todella suosittuja, vapautuvia asuntoja on vähän.

Et sinä tule työttömänä täältä asuntoa saamaan, ja siinä ei ole mitään ihmeellistä. Ogelista voit tsägällä saada jonkun, muualta et. Lopeta ruikutus ja laajenna etsintä aluettasi. Tuolta alueelta ei saa moni muukaan asuntoa.

Anna kun arvaan, haet kaupungin kämppää Puu-Käpylästä ja kun ei sitä kuuluu niin olet epätoivoinen?

No olipa napakkaa tekstiä.. Ei, en hae kämppää puu-käpylästä. Vaan kaikki käy alueelta jota tossa listasin. Ja tosiaan haen kaupungilta, satolta, yksityisiltä... Ihan kaikki mitä vaan netistä olen löytänyt. Ja en katsele VAIN tolta alueelta, pidän silmäni muuallekin päin. Mm. Munkka on yksi jonne pari kyselyä laitettu, samoin espooseen.

Pidän silmäni auki muuallekin, kuten tohon jo kirjoittelinkin. Ihanne olisi tuo mitä listailin, mutta todellakin tajuan tilanteeni ja pitelen silmät auki muuallekin.

Ja ei, työttömänä ei varmasti saa haluamaltani alueelta kämppää, ja sitähän tuossa kirosinkin. Kun saisi duunia niin olisi isompi mahdollisuus päästä tuolle haluamalleni alueelle.

nojoo ei tuo oikein epätoivoiselta sitten kuulostakaan. jos oikeasti olisit epätoivoisesti asunnon tarpeessa hakisit sitä vähintään koko pk-seudulta. ärsyttää tuollaset kriteerit ja sitten valittaa..

[QUOTE="Alkup.";27880843]No olipa napakkaa tekstiä.. Ei, en hae kämppää puu-käpylästä. Vaan kaikki käy alueelta jota tossa listasin. Ja tosiaan haen kaupungilta, satolta, yksityisiltä... Ihan kaikki mitä vaan netistä olen löytänyt. Ja en katsele VAIN tolta alueelta, pidän silmäni muuallekin päin. Mm. Munkka on yksi jonne pari kyselyä laitettu, samoin espooseen.[/QUOTE]

Jos sulla on oikeesti kiire sen asunnon kanssa, niin unohdat tämän alueen kokonaan. Kaupungilta vapautuu MUUTAMIA asuntoja vuodessa koko alueelta, ja alueen asunnot on suosituimpiin kuuluvia. Jonot on jopa VUOSIEN mittaiset.

Kannattaa toki myös miettiä sitä, että jos olet kouluttamaton ja työtön, niin et pysty kovin kummoista vuokraa maksamaan. Kuten joku jo sanoikin, sossu ei sinulle tuollaisia vuokria maksa. Ilman työpaikkaa yksityiseltä tuskin asuntoa saat, eli melkeinpä ainoa vaihtoehtosi on ottaa joku lähiöasunto vvo:lta ja kaupungilta, jossa vuokra on pieni.

Eikä tarkoitukseni nyt todellakaan ole ilkeillä sinulle, mutta suosittelen ihan tosissaan nyt peiliin katsomista ja realiteetteihin heräämistä. ET ole tilanteessa, missä saat valita parhaat päältä, vaan työttömänä otat sen mitä sinulle annetaan. Ymmärrän hyvin sen, että haluat asua ns. kivoilla asuinalueilla, mutta ne alueet on usein kivoja juuri sen vuoksi, että ne on kalliita. Siihen tarvitsee sitten sen työpaikan, joskaan Käpylä-Kumpula-Arabia tms akselille sekään ei välttämättä riitä, koska tarjontaa on vaan niin paljon vähemmän kuin kysyntää.

Ota se minkä saat, ja työ minkä saat. Joudut aika pienestä nyt aloittamaan, mutta ei se tarkoita että joudut IKUISESTI siitä asumaan tai siellä työskentelemään.

nojoo ei tuo oikein epätoivoiselta sitten kuulostakaan. jos oikeasti olisit epätoivoisesti asunnon tarpeessa hakisit sitä vähintään koko pk-seudulta. ärsyttää tuollaset kriteerit ja sitten valittaa..

No, sitten en ilm ole tarpeeksi epätoivoinen kun en halua paikkaan josta ei julkiset kulje kunnolla ja josta on vaikea kulkea mahd duunipaikkaan, saada lapsia luokseni jne. Mieluummin sitten kärvistelen tässä.

Mutta en tietentahtoen tahdo paikkaan jossa tiedän etten tule viihtymään. Kyllä minulle on tärkeää viihtyä paikassa jossa asun.

Yhteistyössä