Näin.Mun mielestä sä olet enemmän lapsellesi velkaa sen että näytät mitä seuraamuuksia kiusaajille tulee (eli viet asian koulun ja poliisin tietoon) kuin sen että eka vaihtoehto on aina se takaisinmäiskiminen.
Jos aloittaja on provo, niin olenko minäkin? Olen nimittäin täysin samaa mieltä ja tekisin ihan samalla tavalla, jos joku alkaisi mun lasta koulumatkoilla lyömään ja kiusaamaan.Olet ihminen, nainen ja äiti, joka on kuntonyrkkeillyt kaksi vuotta. Tai sitten olet provo. Kallistun jälkimmäiseen, ei kukaan kuvittele pienen tytön pistävät kampoihin poikajoukolle ihmisen, naisen ja äidin kuntonyrkkeilyopeilla. Vaarallista altistaa lapsensa tuollaiselle asetelmalle.
Lyömisen seuraamukset kuuluvat aikuisille ja yhteiskunnalle.
Sekä pitää huomioida että hyökkääjä voi olla isompikokoinen tyttö, joten pelkkä muniin kiinni käyminen ei ole hyvä ratkaisu. Pojille on hyvä opettaa myös mitä tehdä jos tyttö käy kiinni tai raapii kynsillään.Minä kolmasluokkalaisena puristin lumipesua antanutta isompaa poikaa munista, siihen loppui lumipesu eikä toistunut.
Itseään saa ja täytyy puolustaa, jos muuta vaihtoehtoa ei ole. En itse kyllä välttämättä lähtisi kädestä pitäen opettamaan kasvojen alueelle lyömistä vaan kertoisin muista ihmiskehon heikoista kohdista.
Hyvin kirjoitettu, mutta onhan se nähty että tuo ei tässä maassa toimi. Ne kiusatut sitten lopulta muuttaa koulua, kun kiusaajia ei saada kuriin, heihin kun ei kukaan uskalla kajota.Mikä on yhteiskunnan ratkaisu siihen jos joku rikkoo lakia?
Aivan. Siitä lähdetään että toimitaan aina sen kaavan mukaan minkä yhteiskunta on antanut. Välittömästi HENKEÄ UHKAAVASSA tilanteessa voi sitten henkensä pelastaakseen käyttää itsepuolustusta (mutta todella varovasti sitäkin jotta ei itse löydy seuraavaksi syytetyn penkiltä).
Eli lopputuloksena: jokaisen lapsen pitäisi oppia perusitsepuolustustaidot.Sekä pitää huomioida että hyökkääjä voi olla isompikokoinen tyttö, joten pelkkä muniin kiinni käyminen ei ole hyvä ratkaisu. Pojille on hyvä opettaa myös mitä tehdä jos tyttö käy kiinni tai raapii kynsillään.
Ja sinä uskot, että jos joku lapsi menee lyömään toista ja toinen torjuu lyönnin, niin se toinen lapsi lopettaa?Riippuu siitä mitä kukakin katsoo itsepuolustukseksi. Siinähän se ongelma onkin! Toiselle itsepuolustusta on lyönnin torjuminen, toiselle taas takaisin mottaaminen (mistä sitten joutuukin jo vaikeuksiin itse).
Totta, lähinnä lähdin miettimään juuri tätä ap:n tilannetta.Sekä pitää huomioida että hyökkääjä voi olla isompikokoinen tyttö, joten pelkkä muniin kiinni käyminen ei ole hyvä ratkaisu. Pojille on hyvä opettaa myös mitä tehdä jos tyttö käy kiinni tai raapii kynsillään.
Käveleekö se yhteiskunta koulumatkat mukana, suojelemassa kiusattua?Eli lopputuloksena: jokaisen lapsen pitäisi oppia perusitsepuolustustaidot.
Onkohan ap ajatellut, että sitten kaikki ovat edelleen samalla viivalla, mutta hänen tyttärensä edelleen pienempi kuin kiusaajansa?
Ja tässä tulikin yksi suuri syy, miksi nämä asiat pitäisi hoitaa yhteiskunnan tavalla eikä oman käden oikeudella.
Tässä on pointti. Yhteiskunta on useimmiten hoitamassa jälkipyykkiä mutta tilanteessa ollaan yleensä yksin. Uhrin kannalta yhteiskunta on usein pahasti myöhässä ratkaisuineen.Käveleekö se yhteiskunta koulumatkat mukana, suojelemassa kiusattua?