missä iässä kaverikyläilyt alkaneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "dille"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

"dille"

Vieras
Ilman äiskää, ts. Niin että lapsi viedään leikkimään kaverille pariksi tunniksi ja äiti wi ole mukana. Ja millon näin etenkin vähän ujomman lapsen kanssa? Milloin lapsi on itse alkanut toivoa kaverikyläilyjä?

esikoinen täyttää toukokuussa 5v ja nyt on parin kuukauden ajan käynyt itsekseen kaverilla leikkimässä. On hitaasti lämpiävä, mutta tosi hyvin on reissut menneet:)

Tyttö aloitti 5 vuotiaana. Olivat tutustuneet bestiksensä kanssa 4 vuotiaina.

Poika on nyt 5 v ja haluaisi jo aloittaa kaverikyläilyt. En ole ihan vielä innostunut asiasta, kun hänellä ei niin selvää parasta kaveria ole. Jospa sitten eskarissa voisi poikakin aloittaa.

Poika on nyt 5 v ja haluaisi jo aloittaa kaverikyläilyt. En ole ihan vielä innostunut asiasta, kun hänellä ei niin selvää parasta kaveria ole. Jospa sitten eskarissa voisi poikakin aloittaa.

Ymmärränkö oikein, että tyttö käy vain yhden kaverin, bestiksensä, luona? Miksi pitää selvästi olla yksi paras kaveri?

Meillä muksut käyvät monissa eri kyläpaikoissa.

Miksei poika saa käydä kavereiden luona? Tytöillä noita "bestiksiä" tulee ja menee paljon enemmän kuin pojilla, turhaa ja mun mielestä väärin poikaa kohtaa pantata kyläilyjä kun sitä "bestistä" ei ole.

Tyttö 3v naapurin luona, 4v kaverisynttäreillä eikä vielä ole päiväkotikavereiden luona kyläillyt muuten. Pojalla, juuri ja juuri 3v, ei vielä olekaan kavereita päiväkotipäivien ulkopuolella.

Meillä tyttö ei ole oikeastaan kaivannut yhtään hoidon ulkopuolella kavereita. Serkkujen näkeminen on riirtänyt. Täytyy pikku hiljaa aloitella näitä. Kaverisynttäritkin on ollut niin että vanhemmat on ollu mukana.

[QUOTE="aloittaja";27870858]Meillä tyttö ei ole oikeastaan kaivannut yhtään hoidon ulkopuolella kavereita. Serkkujen näkeminen on riirtänyt. Täytyy pikku hiljaa aloitella näitä. Kaverisynttäritkin on ollut niin että vanhemmat on ollu mukana.[/QUOTE]
Jos teillä lapsi ei kaverikyläilyjä kaipaa, niin ei niitä mun mielstäni tarte alkaa "väkisin" sopimaan. Kaikki ajallaan, lapset on erilaisia :)

Elimistö jos pojalla ei tule olemaankaan selkeää bestistä?
Joutuu nyhvöttään himassa koko lapsuuden?

Huh, jos sitä itsekin olisi joutunut olemaan kotona koko lapsuuden, oispa ollu kamalaa.
Kuulostaa oikeasti aika älyvapaalta tuo touhu, mieti vähän.

[QUOTE="juups";27870632]Miksei poika saa käydä kavereiden luona? Tytöillä noita "bestiksiä" tulee ja menee paljon enemmän kuin pojilla, turhaa ja mun mielestä väärin poikaa kohtaa pantata kyläilyjä kun sitä "bestistä" ei ole.[/QUOTE]

En tunne pojan kaverien vanhempia, joten vaikea sopia kyläilyjä, eikä täällä päästetä 5 vuotiaita yksinään ulos hortoilemaan. Ei meidän lapset edes uskaltaisi.

Elimistö jos pojalla ei tule olemaankaan selkeää bestistä?
Joutuu nyhvöttään himassa koko lapsuuden?

Huh, jos sitä itsekin olisi joutunut olemaan kotona koko lapsuuden, oispa ollu kamalaa.
Kuulostaa oikeasti aika älyvapaalta tuo touhu, mieti vähän.

Eiköhän lapsia sitten saa kyläilykavereita, kun alkaa itsenäisesti liikkumaan ulkona kavereidensa kanssa. Vaikea minun on alkaa väkisin mitään kaverisuhteita luomaan. Saa minun puolestani kehittyä omalla painollaan.

Yhteistyössä