Sterilisaation purkuleikkaus Tampereella??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Aloittaja"

Vieras
Onko täällä ketään naista, joka olisi käynyt sterilisaation purkuleikkauksessa Tampereella?

Missä? Paljonko maksoi? Montako yötä osastolla? Ym.kokemuksia kaipailen.

[QUOTE="vieras";27838251]ex:n kanssa tehty yhteinen päätös, ettei enempää, nyt ero ja tadaa.... tahdotaankin lisää lapsia... :headwall:[/QUOTE]

Ihan väärään meni arviosi tässä.

[QUOTE="Vieras";27838282]Ei enään uusia lapsia. Ota sijaislapsia.[/QUOTE]

En ota. en kestäisi sitä, että mahdollisesti vuosia kanssani eläneet lapset palautetaan "biologiseen kotiin". Tätäkin, sijaisvanhemmuutta, olen siis harkinnut kovasti. Pelkoa ei helpota se, niin kuin joskus yritetään selittää, että "omatkin lapset ovat vain lainassa" jne jne. Jos voisin olla varma sijoituksen pysyvyydestä, alkaisin sijaisvanhemmaksi. Ehkä se on itsekkyyttäkin, mutta haluan myös suojella lasta siltä, että koti vaihtuu elämän aikana useaan kertaan.

[QUOTE="aloittaja";27838271]Ihan väärään meni arviosi tässä.[/QUOTE]

Ehkä olisi sitten nyksän kanssa kannattanut miettiä vähän tarkemmin, ennen kun sen sterilisaation hommasi?

Mä en oikeesti jaksaa ymmärtää tälläistä toiminta.... Jos kerran hoidetaan itselleen lopullinen ehkäisy, niin sitten myös eletään sen asian kanssa. Piste.

Tälläinen huiteleminen vaikeuttaa sitten näiten ihmisten sterilisaatioon pääsyä, jotka sitä oikeesti haluaisivat... Jos sterilisaatio on tehty julkisilla puolella, niin pitäisi tässä tapauksessa veloittaa toimenpiteesta takautuvasti täysi hinta asiakkaalta!

Samaa mieltä, olisi kannattanut aiemmin sitä miettiä. Olisit ottanut kierukan tai käyttänyt pillereitä jos niitä muksuja haluaa vielä tehdä. Sterilisaation kuuluisi olla lopullinen päätös!!

[QUOTE="niinpä";27838306]Ehkä olisi sitten nyksän kanssa kannattanut miettiä vähän tarkemmin, ennen kun sen sterilisaation hommasi?

Mä en oikeesti jaksaa ymmärtää tälläistä toiminta.... Jos kerran hoidetaan itselleen lopullinen ehkäisy, niin sitten myös eletään sen asian kanssa. Piste.

Tälläinen huiteleminen vaikeuttaa sitten näiten ihmisten sterilisaatioon pääsyä, jotka sitä oikeesti haluaisivat... Jos sterilisaatio on tehty julkisilla puolella, niin pitäisi tässä tapauksessa veloittaa toimenpiteesta takautuvasti täysi hinta asiakkaalta![/QUOTE]

Miten niin vaikeuttaa? Jos ehdot (lapsimäärä ja ikä) täyttyvät, niin jonoon vaan.

[QUOTE="Vieras";27838335]Samaa mieltä, olisi kannattanut aiemmin sitä miettiä. Olisit ottanut kierukan tai käyttänyt pillereitä jos niitä muksuja haluaa vielä tehdä. Sterilisaation kuuluisi olla lopullinen päätös!![/QUOTE]

Kaikki ei voi käyttää noita mainitsemiasi ehkäisymenetelmiä...

[QUOTE="Aloittaja";27838341]Miten niin vaikeuttaa? Jos ehdot (lapsimäärä ja ikä) täyttyvät, niin jonoon vaan.[/QUOTE]

Kle, ei ole niin helppoa ei. Koitettu on. Täytin pari vuotta sitten 30vuotta ja kolmas muksukin syntyi synttärilahjaksi. Siltikään lääkäri ei lämmennyt mitenkään ajatukselle, että kolmannen synnytyksen yhteydessä olisi tehty steri.... Vaikka olin siitä puhunut koko neuvola ajan.
Katsos, kun on vielä nuori ja mieli saattaa muuttua... Se kun olisi lopullinen päätös, mutta niitä purkuja tehdään nykyään aika paljon!!! Ja ei ole vaan minun kokemus, tuttavapiirissä muutama muukin saanut sen steri lähetteen vasta todella kovan väännön jälkeen.
Onneksi mies pääsi vasektomiaan huomattavasti helpommin (eikä koitettu käännyttää, koska lääkäri tiesi, että minäkin olin steria halunut).

[QUOTE="niinpä";27838306]Ehkä olisi sitten nyksän kanssa kannattanut miettiä vähän tarkemmin, ennen kun sen sterilisaation hommasi?

Tälläinen huiteleminen vaikeuttaa sitten näiten ihmisten sterilisaatioon pääsyä, jotka sitä oikeesti haluaisivat... Jos sterilisaatio on tehty julkisilla puolella, niin pitäisi tässä tapauksessa veloittaa toimenpiteesta takautuvasti täysi hinta asiakkaalta![/QUOTE]

Ei sun tarvikaan ymmärtää. Kaikki ihmiset eivät kykene esimerkiksi empatiaan tai kuvittelemaan ja ymmärtämään muuttuvia elämäntilanteita, esimerkiksi.

Monia muitakin asioita ihminen voi myöhemmin katua. Esimerkiksi koulutusvalintojaan, sanomisiaan, asuinpaikan valintaa tai vaikkapa tatuointia. Luultavasti tatuointia katuvalle sanot, että itsepähän otit.

Toivottavasti sterilisaation purkuleikkaus menee potilaan omasta pussista kokonaisuudessaan. Tietääkö joku, onko näin?

Mielestäni tälloin myös itse sterilisaatio pitäisi jälkikäteen laskuttaa potilaalta itseltään.

Toivottavasti sterilisaation purkuleikkaus menee potilaan omasta pussista kokonaisuudessaan. Tietääkö joku, onko näin?

Mielestäni tälloin myös itse sterilisaatio pitäisi jälkikäteen laskuttaa potilaalta itseltään.

Olisi mielenkiintoista tietää, mikä sinua näin nyppii, mistä hiertää, että ajatusmaailmasi on tällainen.

Tämä on hyvin tyypillinen ajatustapa nykypäivänä. Ankaria aikoja elämme: jokainen on oman onnensa seppä, virheitä ei saa tehdä jne.

Joskus mietin, että heijastuuko nykypäivän aikuisissa lapsuus päiväkodeissa: puutteellinen läheisyys lapsuudessa, laitoksessa liian varhain aloitettu elämä -> kovuus, julmuus, levottomuus, empatian puute.

[QUOTE="Aloittaja";27838378]Luultavasti tatuointia katuvalle sanot, että itsepähän otit.[/QUOTE]

Öööööö.... Mitäs sitten pitäisi sanoa? Että "voi kamalaa, kun toi tatska sulle väkisin tehtiin, voivoi..."

Olen itse yrittänyt päästä sterijonoon jo vuosia, ikää jo 38-v ja tulppariskin takia pillerit ei sovi. Perusteena lähetteen antamattomuudelle käytetään juuri sitä, että purkua haluavat sitten kuitenkin niin monet, että "kuitenkin vielä muutat mielesi". Ottaa siis päähän jonkin verran...

[QUOTE="Aloittaja";27838397]Olisi mielenkiintoista tietää, mikä sinua näin nyppii, mistä hiertää, että ajatusmaailmasi on tällainen.

Tämä on hyvin tyypillinen ajatustapa nykypäivänä. Ankaria aikoja elämme: jokainen on oman onnensa seppä, virheitä ei saa tehdä jne.

Joskus mietin, että heijastuuko nykypäivän aikuisissa lapsuus päiväkodeissa: puutteellinen läheisyys lapsuudessa, laitoksessa liian varhain aloitettu elämä -> kovuus, julmuus, levottomuus, empatian puute.[/QUOTE]

Ei ihmisiä tuossa mikään muu sieppaa kuin yhteiskunnan varojen tuhlaus turhuuteen. Tää on kuin surkea vitsi What's black and doesn't work? :headwall:

Öööööö.... Mitäs sitten pitäisi sanoa? Että "voi kamalaa, kun toi tatska sulle väkisin tehtiin, voivoi..."

Olen itse yrittänyt päästä sterijonoon jo vuosia, ikää jo 38-v ja tulppariskin takia pillerit ei sovi. Perusteena lähetteen antamattomuudelle käytetään juuri sitä, että purkua haluavat sitten kuitenkin niin monet, että "kuitenkin vielä muutat mielesi". Ottaa siis päähän jonkin verran...

?? Hyvänen aika. Osoita myötätuntoa. Sano vaikka, että kurja, kun harmittaa. JOs et pysty myötätuntoon, niin olet suorastaan pelottava ihminen.

38-vuotias etkä saa muka sterilisaatiota? Vaikea uskoa. Vaihda lääkäriä tai mene Viroon toimenpiteeseen. Huomaatko: minä olen harmistunut puolestasi ja toivon, että haluamasi operaatioon pääset. Ei tule mieleenkään ajatella, kuten sinunkaltaisesi ajattelisivat (kenties?): käytyä kumia jos pillerit ei sovi tai elä selibaatissa.

[QUOTE="Aloittaja";27838378]Ei sun tarvikaan ymmärtää. Kaikki ihmiset eivät kykene esimerkiksi empatiaan tai kuvittelemaan ja ymmärtämään muuttuvia elämäntilanteita, esimerkiksi.

Monia muitakin asioita ihminen voi myöhemmin katua. Esimerkiksi koulutusvalintojaan, sanomisiaan, asuinpaikan valintaa tai vaikkapa tatuointia. Luultavasti tatuointia katuvalle sanot, että itsepähän otit.[/QUOTE]

Ymmärrän sinäänsä, että koska itsekin olen steria halunut, niin olen todella tarkkaan käynyt läpi noita mahdollisia elämäntilanteen muutoksia, uusia tuulia, mitä jos-tilanteita. Jos mulla olisi yhdessäkään tilanteessa tullut olo, että saattaisin lapsen haluta vielä joskus, niin en kait mä sitten olisi steria halunutkaan?

Vai teitkö sinä oman päätöksen ihan mielijohteesta?

Katua voi kaikenlaista, se on totta. Mutta sellaisten itse aiheutettujen tilanteiden katuminen on mielestäni aikas turha....

[QUOTE="Aloittaja";27838447]Purkuleikkaukset maksetaan itse....ihan niin kuin silikoonit tai muut yksityisellä tehdyt jutut.[/QUOTE]

Niin mutta suoritettu steri on kohdallasi ollut turha. Ja käsittääkseni et ole sitä maksanut?

Ei ihmisiä tuossa mikään muu sieppaa kuin yhteiskunnan varojen tuhlaus turhuuteen. Tää on kuin surkea vitsi What's black and doesn't work? :headwall:

Juuri näin. Mun puolesta vaikka jokainen saa tehdä sterilisaation ja purkaa sen. Mutta jos se puretaan, niin sekä purkaminen että aiemmin tehty sterilisaatio tulisi jälkikäteen maksattaa potilaalle.

Juuri siksi, että ei valtiokaan maksa minulle ehkäisyä. Ei se maksa mulle kortsupaketteja eikä patentex ovaleita. Miksi sen pitäis mulle sitten maksaa ehkäisy?

Siihen sterilisaatioon lähetettä täytyy useimmiten vaatia. Kyllä ne lääkärit yleensä kaikkensa yrittää, että saisivat potilaan empimään. Ja moni tyytyy siihen, että juu ei vielä, mietitään vielä tovi. Sitten kun saa sen lähetteen, täytyy seuraavaksi vakuuttaa gynekologi. Eli ne, jotka ei lähetettä ole saaneet, vaikka lain puolesta pitäisi, menkää uudelleen sinne lääkäriin PÄÄTTÄVÄISIN mielin.

Sinä joka et ole steriä saanut vaikka haluat: sun KUULUU saada se. Lääkäri ei voi sanoa ei, sulla on ihan lain mukaan oikeus siihen kun olet yli 30-vuotias ja muu ehkäisy ei käy. Vaadi vähän tiukemmin.

Siihen sterilisaatioon lähetettä täytyy useimmiten vaatia. Kyllä ne lääkärit yleensä kaikkensa yrittää, että saisivat potilaan empimään. Ja moni tyytyy siihen, että juu ei vielä, mietitään vielä tovi. Sitten kun saa sen lähetteen, täytyy seuraavaksi vakuuttaa gynekologi. Eli ne, jotka ei lähetettä ole saaneet, vaikka lain puolesta pitäisi, menkää uudelleen sinne lääkäriin PÄÄTTÄVÄISIN mielin.

Menee yksityiselle niin lähetteen saa ihan heti. Jos vielä leikkauttaakin yksityisellä, ei jonokaan ole pitkä

Sterilisaation potilasohjeissa lukee LOPULLINEN, EI VOIDA PURKAA.Tämä pitäisi käsittää siinä ehkäisyä miettiessä, jos mies kuolee, eroan, niin haluanko vielä lapsia? Jos jää empimään, niin sitten on syytä käyttää pillereitä, kondomia, kierukkaa tai kapseleita, vaahtoa jne. ja kärsiä vähän, kun kaikki ei olekaan niin vaivatonta. Minusta tehtyä ei pitäisi lähteä tekemään tekemättämäksi siitä syystä, että aikuinen ihminen ei osaa pysyä päätöksensä takana!Itse olen lääkäriltä saanut luvan sterilisaation ja se on minulle tehty, vaikka lapsia onkin vain kaksi ja olen vielä alle 40v., tosin yli 30v.Kovastihan hän hakuvaiheessa yritti saada mieltäni muuttumaan joskus saatujen lapsettomuushoitojen takia, mutta sanoin, että ikä tulee vastaan ja haluan myös kunnollisesti hoitaa ja kasvattaa nämä olemassa olevat lapset täysi-ikäisiksi.

Yhteistyössä