The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Sangria
Tytar Nro 1 analysoi tiannetta tassa erittain teravasti: olisi ollut helpompaa, jos olisimme eronneet silloin, kuin exa oli sairaampi ja karttyisempi, nyt han ehti huomata, mita oli menettamassa ja on ollut mukava lapsille ja yrittanyt ostaa heidan kiintymystaan eri tavoilla. Ja vaikka Tytar Nro 1 nakee koko systeemin, han tietenkin kaipaa isaansa, joka ei koskaan aiemmin ole ollut lasna lapsilleen.

Jos nyt tekisin jotain toisin, lahtisin rytinalla, lasten kanssa, enka jaisi odottamaan, etta exa on tullut fyysisesti sellaiseen kuntoon, etta ei tarvitse minua.
Järki sanoo kyllä että lähteä pitäis..oon ajatellu et sitten kunnuorinkin menee kouluun mut turha tätä varmaan olis pitkittääkään..

Mä näpyttelen kännyllä ni hidasta tää vastaaminen.
 
Järki sanoo kyllä että lähteä pitäis..oon ajatellu et sitten kunnuorinkin menee kouluun mut turha tätä varmaan olis pitkittääkään..

Mä näpyttelen kännyllä ni hidasta tää vastaaminen.
Nyt sanon ihan omana mielipiteenani: ala pitkita! Hullua kerata lapsen elamaan useampia mullistuksia samaan kohtaan, jos ei ole pakko: koulun alku ja ero.

Tama on siis minun henk.koht. mielipiteeni.
 
Sillein jos kuitenkin hyvissä väleissä eikä riitaa ja tappelua, niin lasten vuoksi haluaa sen perheen pitää kasassa.. Mutta ei se hyvä ole jos itseä asia haittaa ja syö pikkuhiljaa enemmän ja enemmän :(
Mun mielestä lapset ei saa olla se liima parisuhteessa. Pitääkö lapsien oppia siihen, että voi olla ei tyytyväisessä- parisuhteessa vaan lapsien takia? Entä se ittekunnioitus ja ittensä arvostaminen? Eikö nääki ole arvoja, joita pitäs lapsille opettaa.
Oonpa nähäny miten lapset on sitte isompana reagoinu, ku on saaneet tietää, et iskä ja äiskä oli yhessä vaan heidän takiaan.

Mut kukin tavallaan.
 
kahvikirahvi
Järki sanoo kyllä että lähteä pitäis..oon ajatellu et sitten kunnuorinkin menee kouluun mut turha tätä varmaan olis pitkittääkään..

Mä näpyttelen kännyllä ni hidasta tää vastaaminen.
Jos tietää että ero on edessä, miksi sitä täytyy pitkittää? Mitä hyötyä siitä on? Ja raha on huono syy jatkaa yhteiseloa (ellei puoliso oo pian kupsahtamassa ja jättämässä suurta perintöä, mutta ei siitä sen enempää). Rahaa saa aina.
 
...toisaalta... mieheni tyoskentelee juurikin korjatakseen ihmisia, jotka ovat traumatisoituneet mm. erityistarpeisessa perheessa kasvettuaan. Tarkoitan talla siis perhetta, jonka dynamiikka on taysin yhden perheenjasenen (erityis)tarpeiden varassa. Muut yrittavat elaa sen mukaan, pitaa julkisivua ylla, kokevat hapeaa, eivat saa riittavaa turvallisuuden tunnetta, silla tilanne on epavarma. Ja tasta johtuu se, etta persoonallisuuskaan ei kehity tasapainoiseksi, ei ole saanut koskaan tuntea olevansa arvostettu ja rakastettu juuri sellaisena kuin on, on joutunut yllapitamaan toisen julkisivua... Yleensa mukana on viela peli, jossa leikitaan vuorotellen uhria tai pelastajaa, vaikka yleensa "pelastaja" vain mahdollistaa uhrin kaytoksen... "miksi aina mina?" Ja sitten vaihdetaan rooleja, pelastajasta tulee uhri ja toisin pain.

No joo... taitaa karata turhan psykoanalyyttiseksi, mutta minkas teet, nain mieleni toimii. :saint:

Joka tapauksessa pointtini on se, etta kaikki ovat ansainneet terveen kasvuympariston. Parempi myohaan, kuin ei milloinkaan. Mita varhemmin, sita parempi.
 
Aries 78
Ei ne välttämättä aina ole. Tietysti poikkeuksiakin löytyy.
Ja lapset tuo aina omat juttunsa mietintöihin.
Itellä ollut rankka tämä vuosi, huoltajuuskäräjät, perättömiä ls-ilmoituksia(aika rankkojakin) Kaikille tutuille vain sanonut että hyvin menee ja pieni hymy päälle vaikak taustalla voi olla kolmekkin päivää ettei nukkunut silmäystäkään :) Oneksi kuiten muutama ihmien jonka kanssa voinut asioista jutella.
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
Itellä ollut rankka tämä vuosi, huoltajuuskäräjät, perättömiä ls-ilmoituksia(aika rankkojakin) Kaikille tutuille vain sanonut että hyvin menee ja pieni hymy päälle vaikak taustalla voi olla kolmekkin päivää ettei nukkunut silmäystäkään :) Oneksi kuiten muutama ihmien jonka kanssa voinut asioista jutella.
Siis en tykännyt noiden juttujen takia vaan siksi kun löytyy kuitenkin joitain ihmisiä joiden kanssa jutella.
Uskon että on ollut rankkaa :hug:
 
Sangria
Jos tietää että ero on edessä, miksi sitä täytyy pitkittää? Mitä hyötyä siitä on? Ja raha on huono syy jatkaa yhteiseloa (ellei puoliso oo pian kupsahtamassa ja jättämässä suurta perintöä, mutta ei siitä sen enempää). Rahaa saa aina.
nyt en vaan ole vielä valmis siihen. Joku kerta olen varmasti..sekin hankaloittaa kun ei ole riitoja eikä mitään sellaisia ongelmia.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä